Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:43

Rijfoto's.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:44

IsahxGrace schreef:
http://www.bokt.nl/markt/ad/322872/gezo ... n-omgeving

Wat vinden jullie hiervan? Zou ik er nog wat aan moeten veranderen?

Meer info over je ervaring. Hoe lang rijd je al? Welke diciplines? Al eerder een verzorgpaard gehad? Andere ervaring op paardemgebied? Wat kan je eigenaar van je verwachten?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:47

Veel ruiters(verzorgers) beheersen die rijdtechnische technieken niet.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:48

Anke schreef:
Veel ruiters(verzorgers) beheersen die rijdtechnische technieken niet.

Hoe bedoel je dat (op wie reageerde je?)

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 23:32

Yezzi schreef:
Is het niet gewoon een idee om les te nemen? Lijkt me niet dat je dit in je eentje kunt doen... Maargoed daar gaat dit topic niet over.

Ligt eraan of ik een leuk en goed iemand vind ik zit nu ook nog op de manege dus veel kunnen we niet betalen

En ik wil het altijd eerst zelf proberen

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 23:47

Echt waar, als je geen begeleiding hebt bij deze pony, moet je niks gaan proberen!
Dat is gewoon niet eerlijk voor de pony.
Helaas zelf ook gedaan, maar raad ik daarom ook juist af. Gelukkig bij de buren een goed voirbeeld gehad en later ook begeleiding, maar had een stuk beter gekund. Je leert verkeerde dingen aan en de pony gaat er slechter van lopen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 23:56

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 00:12

sneeuwpop schreef:
Echt waar, als je geen begeleiding hebt bij deze pony, moet je niks gaan proberen!
Dat is gewoon niet eerlijk voor de pony.
Helaas zelf ook gedaan, maar raad ik daarom ook juist af. Gelukkig bij de buren een goed voirbeeld gehad en later ook begeleiding, maar had een stuk beter gekund. Je leert verkeerde dingen aan en de pony gaat er slechter van lopen.

Ik aanvaard jullie tips echt heel erg! Maar ik kan alleen Nu geen les nemen omdat ik nog bij de manege rij het is niet helemaal zeker of ik daar ga stoppen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 09:26

Ga dan gewoon lekker aan jezelf werken en probeer niet de pony in een houding te rijden. Handen dragen, rechtop en toch ontspannen en in balans is al moeilijk zat

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 09:29

Idd. Laat die voorkant met rust, je verprutst hier een hoop mee.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:14

Het spijt me zeg het was de tweede keer dat ik op lucky zat dit kan ook via pb... Dit zijn geen tips meer maar commentaar (en dat dus liever via pb)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:21

De meeste die commentaar geven, weten het wel beter maar kunnen het zelf niet beter ;)
Ook ik zie een beeld wat ik niet fijn vind en niet graag bij een verzorgster zou zien maar voor een 2e keer erop is het altijd spannend en wil je het zo goed doen dat je vaak iets doet waar je later ook van in ziet dat het anders had gekund! Doe wat met de tips ik denk dat we het allemaal goed bedoelen :(:)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:24

Is niet bedoeld als commentaar, echt niet.
Je moet gewoon nog een hoop leren en ik trouwens ook, al heb ik meer ervaring. Het is alleen maar fijn als je niet de fouten maakt die een ander ook al heeft gemaakt.
Laatst bijgewerkt door sneeuwpop op 03-02-15 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:25

Ik bedoel het echt goed hoor!
Ik bedoel het niet vals ik wil je alleen helpen!
_patriciaH dat vind ik wel aanvallend tegenover anderen.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:33

Nee joh! We weten toch allemaal wel dat we lekker aan de bakrand commentaar geven over diegene die aan het rijden is, we hebben altijd wel wat te klagen omdat we heel goed weten wat er fout gaat maar dan ga je zelf rijden en weet je ook best wel dat je te ver voorover duikt of net te laat los laat om te ontspannen, je hand net te hard inwerkt of je been te veel optrekt enz. Dat is logische en dat doe we allemaal ook al zeggen we van niet _O-. Meisje voelt zich aangevallen en dat is niet leuk, we weten allemaal wel beter en hiermee wilde ik haar duidelijk maken dat we allemaal fouten maken en ze echt niet de enige is als ze het maar wil inzien en er iets mee doet!

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:38

hooihooi,

ik zag dit topic en ik dacht hier moet ik me melden :D
echt een drama om een verzorgpaard te vinden :(

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 16:34

Sorry, maar ik kan er echt niet tegen, dat er wel gezegd wordt dat je wil leren, maar geen les wil nemen en het zelf wil oplossen. Dat gaat niet lukken als je alleen al deze foto ziet, en vind ik sneu voor de pony ja.

Maargoed, lieniemienie had haar credits bij mij al verspeeld door eerdere berichten/schaduwaccount, dat speelt ook zeker mee.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:08

_PatriciaH schreef:
Nee joh! We weten toch allemaal wel dat we lekker aan de bakrand commentaar geven over diegene die aan het rijden is, we hebben altijd wel wat te klagen omdat we heel goed weten wat er fout gaat maar dan ga je zelf rijden en weet je ook best wel dat je te ver voorover duikt of net te laat los laat om te ontspannen, je hand net te hard inwerkt of je been te veel optrekt enz. Dat is logische en dat doe we allemaal ook al zeggen we van niet _O-. Meisje voelt zich aangevallen en dat is niet leuk, we weten allemaal wel beter en hiermee wilde ik haar duidelijk maken dat we allemaal fouten maken en ze echt niet de enige is als ze het maar wil inzien en er iets mee doet!

ik rijd zeker niet perfect en ik ben geen Anky :') wel heel goed dat je het voor haar opneemt!
Ik wou zelf echt allen vriendelijk zijn hoor :) .

Ik had twee verzorgponys waarmee ik was gestopt door prive redenen maar gister een appje gehad of ik weer wil komen :) dus vandaag weer geweest.

Skittlez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:12

Kosseh , welke adv zijn dat?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:05

Skitelz, als je gewoon bij bokt op verzorgers en bijrijders kopje klikt.
Staan er best veel.
Ik zoek via de postcode 2041NT
En dan 10 km.
Santpoort al een aantal keer tegen gekomen

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:41

_PatriciaH schreef:

Dank je wel en ik weet ook echt dat iedereen het goed bedoeld

VeraSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 00:24

Ik ga binnenkort springen met mijn Ijslander!

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 07:47

VeraSunny schreef:
Ik ga binnenkort springen met mijn Ijslander!

Super leuk veel plezier!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:39

Gisteren eerste aanbod gehad via mijn advertentie. Helaas is het 13 km fietsen. Waardoor ik het afmoet slaan. Ben dan te veel tijd kwijt aan reizen, hoe dan niet veel tijd over voor het paard :(

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:57

13 km valt toch nog wel mee, 45 - 60 minuten? En misschien kun je af en toe gebracht worden?
Mijn verzorgster fietst geloof ik 10 km (enkele reis) Ligt er natuurlijk ook aan hoe graag je iets wilt.