Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 22:07

Nou ze komt morgen of van de week kijken... ben benieuwd... Heb alleem beetje mn twijfels of ik het wel moet doen. Maar het moet gewoon vanwege extra beweging e.d ... wacht gewoon af meer kan ik niet doen om het netjes te houden denk ik...

Anke

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 22:20

Jess: dat had ik toendertijd ook. Twee geprobeerd. Van ellende paardje maar vrij af gegeven. Beter slap in de bespiering dan alles scheef en vast!

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 08:46

Ja Vlin heeft ook meer rust gehad op de wei. Maar beweging heeft ze op het moment echt nodig. Ondanks arme wei en geen brok wordt ze snel dik.
Probeer zelf alle zeilen bij te zetten maar straks lig ik er toch even uit.
Het is gewoon een uithoek Rockanje om iemand te vinden. Ov stopt niet voor de deur. Dat maakt het voor evt geïnteresseerde lastig. Toch wil ik er niet weg. Strandritten zijn heerlijk en de pony doet het zeer braaf. Maar de instructrice rijdt haar nu Door 2 x per week om haar wat vaardiger te maken.
Maar het blijft moeilijk een toegewijde verzorgster te vinden.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 16:26

Mag ik mij hier ook melden? Ben ook weer sinds kort opzoek naar een bijrijdster :D

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 19:54

ik denk dat er langst beide kanten moeilijk word gedaan sorry als het niet zo is maar heel veel willen geen meisjes van onder de 16 ik heb een 12 jarige een keer geweest pas wel heel erg manege type maar goed we zijn allemaal ergens begonnen het is denk ik gewoon puur toeval dat je echt iemand vind die je aanstaat en waar het mee klikt en anderd id het voor bijde geven en nemen wat je heb lijk me

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 20:01

Als je bij meppel in de buurt woont mag je bij mij komen kijken.
niet alle eigenaren zijn het zelfde.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 20:17

moonie schreef:
ik denk dat er langst beide kanten moeilijk word gedaan sorry als het niet zo is maar heel veel willen geen meisjes van onder de 16 ik heb een 12 jarige een keer geweest pas wel heel erg manege type maar goed we zijn allemaal ergens begonnen het is denk ik gewoon puur toeval dat je echt iemand vind die je aanstaat en waar het mee klikt en anderd id het voor bijde geven en nemen wat je heb lijk me

Door schade en schande is mijn ervaring dat ze de verantwoording niet kunnen dragen. Uitzonderingen daar buiten gelaten.

Ook is het afhankelijk waarvoor je een bijrijder zoekt, voor een shet kies je idd voor een jonger kind, dan voor de bulldozer haflingers die ik heb.

Wij hebben ook shetjes en daar hebben we jonge meisjes bij, één van die meisjes is als negenjarige ermee begonnen. Altijd bloedserieus geweest.
Maar één van die meisjes is nu negen, is een losse flodder die het niet serieus neemt. Dus binnenkort zeg ik haar ook wel vaarwel. Ze heeft deze vakantie periode nog om der zelf te bewijzen, waarvan ze al drie weken op vakantie gaat. Dus drie weken heeft ze de kans.

Heb in het verleden ook een 13 jarige gehad bij één van mijn Haflingers, achteraf hoor ik allemaal verhalen er over waar ik nu nog steeds over de rode kan gaan.
De bijrijders krijgen bij mij heel veel vrijheid en sta er niet continu erbij om te controleren. Ze moeten zelfstandig aan de slag kunnen.

Nee voor mij geen jonge grut meer bij mijn paarden. Ben veel te vaak teleurgesteld geweest.

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 20:22

zoals ik zei het is geven en nemen je moet het op elkaar af metenna een aantal teleurstellingen begrijp ik het ook wel maar het blijkt dat oudere erg schaars zijn

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 20:32

moonie schreef:

Interpunctie graag...

Vandaag een meisje van 13 voor de tweede keer gehad, ben benieuwd hoe dit verder uit gaat pakken :j Ze woont wel op een redelijke afstand, dus even kijken hoe ze dat volhoudt.

miekss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 20:58

Ik ken het eigenarenleed, bijrijtsters gehad die het niet nodig vonden te melden dat ze 3 weken op vakantie gingen etc.etc. had zelfs haar tante opgebeld omdat ik dacht dat er iets ergs was.... nu zie ik het van de andere kant ben inmiddels zelf een bijrijder. Ik vind eigenaar maakt de regels en als bijrijder accepteer je dat maar (of niet maar vertrek dan maar). Het is zoveel luxer dan een manege paard dus ik ben super dankbaar. Dat zouden de andere die mogen komen ook moeten zijn. Echt vreemde fratsen hoor je hier

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 21:15

Geven en nemen ben ik het ook niet mee eens. Als eigenaar ben en blijf ik verantwoordelijk voor mijn paard. Dus ofwel je kunt je vinden in wat ik verwacht, en gaat dat goed is er best een hoop mogelijk, maar dat vertrouwen moet wel eerst verdiend worden.
Tuurlijk kun je evt. kijken naar jongere verzorgster/bijrijder, zoals ik dat nu ook uiteindelijk gedaan heb, onder 18 prima, maar dan verzorgen, en niet bijrijden. Wat in mijn geval niet betekent dat ze er nooit op mag, maar wel alleen onder mijn begeleiding. En in de toekomst zien we wel verder. Ben hier ook van begin af aan duidelijk in geweest, en nog steeds erg blij met mijn verzorgster.
Wat wel een nadeel is met de jongere meiden, is dat je ook te maken hebt met de ouders, en dit kan soms lastig zijn heb ik ervaren.

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 21:28

ligt dit er dan ook aan in welk deel van het land je woon

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 21:35

Mijn ervaring met ouders is voornamelijk dat vinden dat het allemaal te veel tijd opslokt en er eigenlijk niet achter staan.

Tja paarden verzorgen is nou eenmaal niet iets wat je in vijf minuten doet, nou ja heb ooit zo'n verzorgster gehad. Die dacht dat een aai over de neus voldoende was.
Die heb ik uiteraard de deur gewezen.

Maar ik ben echt niet de moeilijkste paardeneigenaar, maar heb gewoonweg een gruwelijke hekel aan dat ze simpele gemaakte afspraken al niet na komen, zoals een appje wanneer het toch niet lukt om te komen.

Nogmaals ze hebben bij mij ontzettend veel vrijheid, zolang ze m'n paarden en spullen met respect behandelen.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 21:40

Ik heb een tijdje geleden een bijrijdster gehad die echt super ondankbaar was. Ik vroeg toen nog een bedrag per maand en soms helpen met klusjes. Ze ging eerst heel zielig doen dat ze het opeens niet kon betalen. Dus toen ben ik zo lief geweest dat ze mn paard voor niks kon bijrijden alleen de klusjes. Toen begon ze ook opeens dat ze een aandoening aan haar rug had en ze de klusjes opeen niet meer kon doen. En dan wel paardrijden....
Die heb ik toen de deur gewezen.

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 21:55

dat is niet meer als logisch
Die had alleen zin in het leuke werk het rijden maar ook klusje horen er bij en de een vraagt wel geld de ander niet

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 09:10

Ja ze snappen vaak ook niet dat een eigenaar al die klusjes ook zelf doet. Vaak voelen ze zich het slaafje.
Handigst is iemand die zelf een paardje heeft gehad.
Die weten wat het kost en hoeveel werk het is.
Nadeel ervan is dat deze personen vaak een eigen idee/manier hebben. Dat moet net goed matchen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:20

Mijn ervaring met oudere is ook iet even super... 1tje kwam daarna nooit meer, andere is ook 1 keer geweest, zou nog contact opnemen maar had hier op bokt nog iemand bij wie ze reed (per toeval achter gekomen) en bij mij maar vertellen dat ze al jaren niet meer gereden had en weet ik veel wat allemaal :')) was een volwassen vrouw met een kind..

Mijn wewarenooitvriendenmaarkregenknallenderuzie iemand was ook 30, paard kwam niets te kort... maar die deed ook dingen waarvan ik dacht why? (Dat ie op mijn pony ging buitenrijden, prima.... dat zijn ex/vriendin/ex/knipperlichtiets les kreeg op mijn pony, prima (hij was ook instructeur), dat hij mensen op mijn pony liet proefrijden voordat ze op zijn jonge paard mochten die nog niets kende, kon ik ook mee leven. Maar afspraken maken "Vanmiddag ben ik vrij, ga ik rijden", kom ik de hoek om, zie ik net iemand van mijn pony afstappen omdat ie een reactie had voor zijn paard :') dus had ie de mijne maar even opgezadeld... jeej... Uiteindelijk is dat helemaal mis gegaan, niet over de paarden, maar andere dingen... Mooiste was nog "ik ga een buitenrit maken", prima... ik moest nog wat voor school doen... en dan opgebeld worden "we zitten nu op het terras, maar zou jij hem kunnen ophalen en vanavond mij?" :') Dus ik op de fiets naar het terras om mijn pony op te halen.. tjah.. toen was ik best pissig...

Ok, de jongere: eentje wilde hindernissen bouwen met pallets/voertonnen en bezemstelen, toen er werd gezegd dat dat niet mocht, wilde ze stoppen.. .PRIMA! en de andere kon niets zelfstandig (terwijl ze zei van wel), durfde niet te rijden, was nog iets mee te doen met lessen natuurlijk.. maar toen mijn vertrouwen echt helemaal op was en gezegd dat ze moest stoppen, heeft ze dus spullen gejat (terwijl ze een dekje, bandages, oornetje, gewoon leuk setje had meegekregen :'))

En nog steeds mijn favoriet, die ik niet eens uitgenodigd heb om te komen kijken, een vrouw van 52 die een mail stuurde (omdat ik toen iemand zocht om me te helpen/was er vaak alleen vond het gezelliger met z'n 2en want was er echt elke dag.. stond zo ook in de advertentie :')) dat ik geen paard waardig was als ik er geen tijd voor had (?) en dat ik hem maar aan haar moest geven (!) want ze had kanker overwonnen en ze verdiende een paard.

En dan heb je nog ouders (40-50) die denken dat als je een verzorgpony aanbiedt dat je een gratis oppas bent die paardrijles geeft...

Dus: in elke leeftijdscategorie zitten gewoon gekken! :p

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:50

Ik heb met een grote glimlach jouw post gelezen..geniaal!
wat heb jij een debielen gehad.

Mijn lijstje kan daar nog wel bij.

Maar bij mij komen ze dus alleen maar onder mijn begeleiding.
maar ik ben geen oppas. Je komt bij mij verzorgen, rijden en na verzorgen. Gewoon helemaal verzorgpony. Maar ik sta wel vanaf een klein afstandje mee te kijken. En evt te helpen.

Want ik ben juist huiverig voor die verhalen, en dat er dingen gebeuren met mijn paard die ik niet waarderen kan. Dat voorkom ik door erbij te zeggen dat ik begeleid.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 11:12

Haha mjah het is ook echt gewoon te grappig (achteraf vaak pas ;) dat je echt denkt "OMG WHY?"....

Dat had ik eerst dus ook, dat ik er altijd zelf bij wilde zijn. Maar toen ik mijn scriptie, andere studie en mijn werk had, kwam ik gewoon vaak niet aan rijden toe. En waar ik toen stond, stonden ze te weinig buiten naar mijn zin, maarja.. Dat zou beter worden... werd het niet, dus ik wilde er iemand bij hebben. Uiteindelijk is ze nog geen 10x alleen geweest (het meisje wat niets kon, haar moeder reed ook en ging altijd mee ;) dus dat scheelde ook wel).... maar als ik er niet was, dan kreeg ik weer een appje van "hij doet dit hij doet dat..." Stalgenootjes gevraagd om er op te letten, kreeg een totaal ander verhaal te horen. Lekker gereden = angstig in de bak gestapt... hij deed moeilijk = ze zat hem voor in te houden terwijl hij naar voren moest.... Lessen hielpen wel, dus wilde het nog even aankijken... Hij loopt kreupel = hij struikelde ;) maar echt.. .frustraties liepen op.. Vooral als ik me dan in de bieb opgesloten had om aan mijn scriptie te werken en dan maar weer naar stal reed en aargh :$

Maar er zijn er ook waarmee het gewoon goed gaat hoor :p die daarvoor was super :) het meisje dat me nu helpt, doet het ook super. Is er onweer voorspelt 's avonds, is zij al op der fietsje (ik woon dichter bij stal :')) naar stal geweest om hem binnen te zetten... wil ik naar stal gaan omdat het donkerder wordt, krijg ik een appje "ik heb hem al binnen gezet"... pony loopt super, fijn contact, netjes geregeld alles.... Ook met dit weer... "ik ga hem na school even afspuiten" :) Beest heeft het nu echt top :) heeft ie een wondje ergens, wordt het gezegd, eventueel even met fotootje... Overal wordt netjes opgelet :) Ze komt iig niet alleen maar om te rijden, denkt na... Dus hoop dat dit nog heel lang goed blijft gaan zo!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 11:29

Dat is een toppertje ♡

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 14:22

Ja zo zouden ze allemaal moeten zijn. Overigens hou ik wel van de vragende manier ipv de mededelende manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 14:29

Waar ligt trouwens bij jullie de grens van overbezorgd/te veel vragen? :)

Ik heb doordat stalgenoten (die ik niet ken/kende overigens) een keer gehoord dat de pony hoefbevangen zou zijn. Zelf daarvoor gelongeerd en niet van gemerkt. Echter daarover wel de eigenaresse ingelicht. Gelukkig was er niets aan de hand. ;) Zouden jullie dat wel of niet willen?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 14:57

Ik heb liever dat ze iets teveel vragen, dan dat er wat gebeurt wat voorkomen kan kunnen worden.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 17:16

ik heb met mijn eerste paard twee verzorgsters / bijrijders gehad (14/15 jaar) zij hadden samen met een oudere zus een paard en dat paard stond bij mijn paard op stal. Beide super betrouwbaar en verantwoordelijk. In de afgelopen jaren verschillende pogingen gedaan iemand te vinden, maar als het regent komen zij al niet. Laat staan dat er zuinig omgegaan wordt met je spullen. Of dat je hoort dat zij ongevraagd de weg op gegaan zijn (de eerste keer dat zij alleen kwam).

Nee dan liever die jonge meiden die ik vroeger had. Als er iets was werd ik gebeld en als zij niet konden wist ik dat echt heel ruim van te voren.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 17:29

Liever 1000x voor niks bellen dan dingen op eigen houtje doen.