Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:07

joyce B schreef:
TurboTinker schreef:
Zoals je dat bekijkt : de hobby voor een ander betalen. Klinkt gek. Maar zo is het wel. En daar begin ik niet aan. Paard is voor mijn plezier. En de bijrijder mag dat plezier delen. Maar voor niks gaat de zon op ;)

Knip

Het is voor een bijrijder of verzorger/ster best aanpassen hoor...
Dus ja: een klik, zeker ook met de eigenaar als die regelmatig ook wat met het paard doet of aanwezig is, is erg belangrijk.

Tuurlijk is het voor een bijrijder/verzorger ook aanpassen, net zo goed als een eigenaar die een verzorgster heeft.
Zelf je paard is het minst aanpassen, maar daar hangt ook een prijskaartje aan.
Als je dat prijskaartje niet wil of kan betalen, dan zal je je moeten aanpassen voor een andere manier.

En iedereen kan het geld slechts 1 x uitgeven en iedereen zal de afweging moeten maken of het het geld en de aanpassing waard is.
Daarbij is het ook nog de marktwerking tussen vraag en aanbod en zijn de kosten in de randstad vaak hoger waar je rekening mee moet houden.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 18:46

Helaas nog niks gehoord vd geintresseerde... Maar wacht nog af! :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:06

TurboTinker schreef:
Bij mij is dat 40 per dag. Dat komt op 8 euro per keer.
Maar, bij mij zit er les/begeleiding bij in.

dat is ook niet duur.

Hier kost lidmaatschap bij de vereniging 35/maand.
zitten lessen en onbeperkt gebruik vd faciliteiten bij.

TurboTinker

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 20:16

Nouja, als je 2x pw rijdt. Betaal je 80 euro per maand, en dat vinden een hoop mensen teveel. Maar voor minder ga ik niet 2x pw begeleiden, mijn paard ter beschikking stellen etc.
Plus ik vind een goeie 3hoek wel fijn. Dat we met zijn drietjes door 1 deur k.unnen

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 23:39

Ik mag de zadeltas zelf komen ophalen, want ze hoeft me niet te zien want ik heb tegen haar gelogen dat ie 3 jaar heeft stilgestaan terwijl er iemand anders van de stal waar ze nu op reed, er ook op gereden heeft (het kind dat over bezems wilde springen en toen dat niet mocht zei dat ze stopte, PRIMA!) Terwijl ze weet dat een ander meisje op stal hem bijreed waar ze nota bene tips aan heeft gevraagd omdat bij haar de galop voor geen meter lukte....

Ik word door dat mens voor vanalles en nog wat uitgemaakt... Nu geblokt.. Dat ze die zadeltas lekker ******** Ik moet niets meer typen.. maar echt.. Belachelijk... "en ik dacht echt dat je die hoes bedoelde" Ik weet niet hoe ik het beter kon uitleggen, zadelhoes heb ik, zadeltas niet... :') maar ok.. Overal op de block en dat ze er in stikt... Ze houdt het toch nergens lang uit met dat gedrag, snap nu waarom!

Ik had dat bericht gewoon nooit moeten lezen. En erop reageren moet ik gewoon niet doen, want dat is drama zoeken maar echt... ****kind...

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 23:57

Denk km je bloeddruk :+

Maar wat balen zeg, dat het weer zo moet gaan. Dit soort meiden vreet gewoon aan (van!) je..

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 00:12

Haha jaah.. maar echt... Nu block ik der overal...

Gewoon weer glashard liegen dat ik dingen gezegd heb, niet alleen over die zadeltas, maar dat ie 3 jaar stilstond... (Terwijl ze het meisje wat er voor reed tips heeft gevraagd?! hoe dom kun je dan zijn?) en zo waren er in die tijd wel meer dingen waarover ze gewoon glashard stond te liegen.

(Dat is ook 1 van de hoofdredenen geweest. :') Eigenlijk best een grappig verhaal... Want ze had een stalgenootje geappt of ze niet haar pony mocht verzorgen (die van mij was niet goed zat ofzo?) en dat stalgenootje zat bij mij thuis te eten. Dus die vraagt zo heel mooi "Weet Lianne hier van en vindt die dat wel goed?" "Jaah, heb ik het al over gehad." Kreeg ik 3 dagen later te horen "Je stalgenootje heeft me gevraagd om ook haar pony bij te rijden. En dat ze met die pony wel wedstrijden mocht rijden en weet ik veel wat. Stalgenootje en ik zaten weer te praten mocht ze 1x per week rijden :') maar tegen mij een heel ander verhaal ophangen... Dat was de druppel... Dat ze hem niet meer alleen kon opzadelen was irritant, dat ze niet durfde te rijden met andere in de bak, kon dat ook nog aan, dan maar lessen en hopen dat.. Maar dat gelieg :'))

Nu heb ik gelukkig iemand die me helpt en gewoon echt met hem bezig is en het super doet. Maar dat is ook serieus de laatste. (Nu geen 2 studies meer tegelijk gaan doen :')) Mijn vertrouwen is stiekem echt heel erg weg in mensen als het om dit soort dingen gaat :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 00:36

Vreemde mensen lopen er toch rond op de aardbol. Hier ook wel wat gekke dingen gehad en verhalen die niet helemaal klopten...Maar nu dan toch alweer een maandje een lieve en betrouwbare verzorgster :) Dan maar geen bijrijder :P

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 07:52

Dus selectiever zijn en gelijk stoppen bij twijfel.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 08:20

Ik had der al de deur gewezen.. Toen is het gejat begonnen... Als ik dit had geweten... Nouja...

Iets met karma.. Hoop der alleen nooit meer tegen te komen :')

Ik snap spontaan bijdrages... Krijg je er iig meer dan alleen gezeik van :')

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:19

Lianne86 schreef:
Haha jaah.. maar echt... Nu block ik der overal...

Gewoon weer glashard liegen dat ik dingen gezegd heb, niet alleen over die zadeltas, maar dat ie 3 jaar stilstond... (Terwijl ze het meisje wat er voor reed tips heeft gevraagd?! hoe dom kun je dan zijn?) en zo waren er in die tijd wel meer dingen waarover ze gewoon glashard stond te liegen.

(Dat is ook 1 van de hoofdredenen geweest. :') Eigenlijk best een grappig verhaal... Want ze had een stalgenootje geappt of ze niet haar pony mocht verzorgen (die van mij was niet goed zat ofzo?) en dat stalgenootje zat bij mij thuis te eten. Dus die vraagt zo heel mooi "Weet Lianne hier van en vindt die dat wel goed?" "Jaah, heb ik het al over gehad." Kreeg ik 3 dagen later te horen "Je stalgenootje heeft me gevraagd om ook haar pony bij te rijden. En dat ze met die pony wel wedstrijden mocht rijden en weet ik veel wat. Stalgenootje en ik zaten weer te praten mocht ze 1x per week rijden :') maar tegen mij een heel ander verhaal ophangen... Dat was de druppel... Dat ze hem niet meer alleen kon opzadelen was irritant, dat ze niet durfde te rijden met andere in de bak, kon dat ook nog aan, dan maar lessen en hopen dat.. Maar dat gelieg :'))

Nu heb ik gelukkig iemand die me helpt en gewoon echt met hem bezig is en het super doet. Maar dat is ook serieus de laatste. (Nu geen 2 studies meer tegelijk gaan doen :')) Mijn vertrouwen is stiekem echt heel erg weg in mensen als het om dit soort dingen gaat :)

Ik vraag me af welke leeftijd dat meisje had.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:22

13... Vond het kunnen omdat haar moeder altijd meeging die zelf ook gereden had. + ze leste bij mijn oude lesgeefster en reed al een paardje bij op stal waarmee ze moest stoppen omdat de eigenaresse het zelf weer ging oppakken.. Anders was de eis ook 16+ geweest..

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:37

Vind het opvallen dat in deze leeftijd de vreemde akties wel opvallen.
Als het een leuke verzorgster is, is het echt een leuke, mmaar gaat het mis, dan ook wel echt mis.... Tenminste zo lijjt het imo nu wel. Meisje met de pony in de trein was toch ook rond die leeftijd?

Kan me voorstellen dat je het voordeel van de twijfel gaf. Helaas....

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:44

Ik had erg snel een bijrijder gevonden
ik vertelde aan een vriendin dat ik eigenlijk wel een bijrijder zocht en 1 dag erna kreeg ik een berichtje.
Dus ik was het gaan vragen aan mijn vader en het mocht. krijgen we een week later ruzie.. mag het niet meer.. bang dat ik nie meer zou gaan rijden.. best banketstaaf want nu moet ik dat meisje afzeggen.

maar ja misschien later :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 17:53

Mjah.. Maarja, ik ben zelf ook op mijn 13e begonnen met een verzorgpaard en ik had nooit dat soort acties, gewoon respect, hield alles netjes bij (hoofdstel, zadel), hielp zelfs soms mee in de tuin :') als ze een keer zelf niet kon voeren, dan hoefde ze maar te roepen. (Het erge is, dat ik dat nu, ruim 15 jaar later, nog steeds doe voor haar andere paardjes :')) en dan denk ik, zo kan het ook... (Toen ze op vakantie waren daar de paarden gedaan, weet alles te staan, weet wat ze wil, dus ideaal)...

Misschien dat ik daarom zo naïef hoop dat het zou kunnen :')

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:58

Ik ben zelf ook op mijn 12e begonnen, maar daar was wel altijd iemand in de buurt indien nodig (fokkerij/manege). maar die lieten ons rustig met 2 hengsten over het erf wandelen waarvan er 1 constant steigerde :+ Achteraf super onverantwoord haha, maar toen kon dat nog :P Zijn toen wel na 2 weken mee gesstopt en een ouder paardje gaan doen, omdat we het zelf niet zo grappig meer vonden (en onze ouders ook niet).

Maar idd ook toen was ik er al super serieus mee, stallen mesten, helpen voeren etc.
Ander paardje wat ik verzorg/bijrijd doe ik nu al 3 jaar, en ook nu mijn eigen er is doe ik haar nog steeds 1 dag in de week (en soms extra als dat zo uit komt). Vind het fijn en belangrijk om verschillende paarden te blijven rijden.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:16

Ik ken ook een stuk of 3 verzorgsters van rond die leeftijd, maar nee ik zou ook liever een ouder iemand hebben.
Deze die ik ken hebben geluk dat de eigenaren niet zo oplettend of gewoon niet zo geïnteresseerd zijn.
De een gaat lopen springen met een veulen en dat soort gekke fratsen, de ander zet de merrie bij de hengst hoppa en gaat met de merrie die vrij groen is zomaar een buitenrit maken terwijl ik duidelijk heb gezegd dat ze niet zonder mij moet gaan, uberhaupt rijden, laat staan op de weg!!! Dit was bij mijn verzorgpaard, de beste man heeft nog meer ponies waar die meisjes dus voor waren. Die eerste komt niet meer, ook een boze eigenaar op haar dak gehad denk en die 2e nou... Ik heb hem nog nooit zo razend gezien. En begrijpelijk. 3e meisje ken ik ook vaag en weet wat die allemaal doet ook niet helemaal verantwoordelijk is.

En die verpesten het voor de wel verantwoordelijke in die leeftijdscategorie, ik snap het echt waar. Ik zou ook een van de verantwoordelijke zijn geweest. Dat is het vervelende want mensen kijken naar hun ervaringen en mijn ervaringen zijn er niet bepaald goed mee. (Nu heb ik die natuurlijk ook niet zelf 'uitgezocht', dus wellicht kun je de goeie er wel uit pikken. Maar dat ene meisje leek me ook redelijk serieus in het begin die van die merrie)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:25

Dat is ook het stomme, je verkijkt je erop :S Dat meisje ook, reed al een ander paard op stal, zag er netjes uit, reed netjes... Deed niets wat niet mocht (ook omdat der mams er altijd bij was :')) maar dan denk je "Kan wel eens werken"...

Gelukkig nu echt wel happy, zelfs op stal zeggen mensen dat ik echt geluk heb met dat meisje... En dat weet ik zelf ook wel... Hoop dat ze het ook een beetje andersom vindt :p Pony komt iig niets te kort en vermaakt zich prima met haar :) (en ik kan hier enorm zeuren over stomme verzorgsters :') maar nu kan ik hem echt met een gerust hart gewoon aan haar afgeven :D)

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:28

Ja denk dat je echt blij kunt zijn als je een goeie hebt :D valt niet altijd mee als in zo lees hier haha

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 21:29

Een goeie vinden is heel lastig hoor! Ik geef hem ook niet zomaar af.
En dat zou toch soms wel eens fijn kunnen zijn. Straks ook met evt kinderwens, dat je ook een ijrijder hebt die eens 2 dagen zonder jou kan gaan.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 21:30

Goede verzorgsters die waardering en respect hebben voor dieren, spullen en eigenaar zijn er niet veel.
Ze zijn er wel....kunst is om de match te vinden.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 21:31

Daar moet je eigenlijk perongeluk tegenaan lopen ( en dan niet verhuizen zoals ik)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:30

Ik ben zelfs veel eerder dan 12 begonnen als verzorgster. Heel zelfstandig bij de buurpony. Maar als ik terug denk aan de fouten die ik heb gemaakt, denk ik dat het een leeftijd ding is. Wel respect hoor enzo. Maar wat meer begeleiding had wel prettig geweest. Je ziet toch minder gevaar en problemen, ligt aan de onwikkeling van de hersenen.

Gelukkig nooit heel gek als met pony in de trein of een veulen trainen... , maar gewoon fouten die je maakt.

De ergste was dat ik 1 x niet ben geweest zonder af te bellen. Pony stond bij ze aan huis, dus die heeft wat langer op de weide gestaan, niks schokkends . ik kwam echt elke dag en die dag was mijn buurjongetje jarig en ik vond dat wel erg gezellig tot het te laat was en ik niet wou dat mijn ouders boos werden dat ik d pony nog niet had gedaan. Stom, want denk achteraf dat ze niet eens boos waren geweest en ik alsnog kon gaan ;-)
Ik kreeg veel vrijheid en verantwoordelijkheid, was bang om dat kwijt te raken.
Eigenaar was wel ff boos, maar het viel mee en is verder altijd goed gegaan.
Je denkt gewoon anders op jonge leeftijd....

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 14:20

Ik blijk het toch moeilijker te vinden dan gedacht.
Ik ben helaas ook toch op zoek naar een bijrijdster. Over krap 2 maanden ga ik met zw. verlof en wil gewoon haar met een fijn gevoel kunnen achterlaten voor 2 a 3 dagen per week.
Huidige heeft het druk, dus voor mij is het lastig gezien ik echt de ondersteuning nodig heb

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 20:16

Hier reactie terut van eventuele bijrijdster.
ze zat paar dagen in Duitsland voor dr werk kan gebeuren matuurlijk! :)

Veder geeft ze aan een recreatieve ruiter te zijn. Wel evaring met jonge paarden en het inrijden. Niet dat de mijne nog heel jong is of ingereden moet worden hoor. Maar toch! Even nachtje over slapen denk ik.