Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 12:42

Lianne86 schreef:
Nu breekt mijn klomp.... Dat mens dat niet zelfstandig kon rijden, hem niet eens alleen durfde op te zadelen die 100% zeker wist dat ze de zadeltas niet had, terwijl ik hem ook niet meer had... Biedt hem nu te koop aan... Heeft ze dus gratis op mijn pony kunnen rijden, nog bandages en een dekje gekregen als bedankje omdat ik het niet meer zag zitten.. en blijkt ze dus gewoon spullen te hebben gejat... AAAAAAAAARGH... Frustraties...

Weet niet of ik op die site moet zetten "Mooie zadeltas" ;) of niet :') Of verstandig doen en het gewoon negeren...

Ik zou via iemand anders reageren en een afspraak maken om de tas op te halen.
Dan dus zelf gaan.
Ik zou het er zeker niet bij laten zitten.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 12:43

Ja, dat is ook een heel goed idee!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 12:48

Dat is een hele goede ja!
Wil het gerust voor je doen hoor! :D

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 13:00

Idd of zo regelen via iemand anders en dan zelf halen, of idd aangifte doen. Zou dat echt niet pikken...

Hier van vorige bijrijder ook nog cap en schoenen liggen. Gezegd dat ze ze kan ophalen, maar hoor niks. Ben niet van plan t jaar te gaan bewaren en dit ook aangegeven. Nog geen reactie.

Met mijn huidige verzorgster wel heel blij. Heeft nu vakantie, dus komt extra, vraagt dingen netjes en is lief voor m'n paard. Erg serieus en volwassen voor haar leeftijd (15). En ik heb t mega druk met afstuderen dus mij komt t ook goed uit.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 13:03

sneeuwpop schreef:
Lianne86 schreef:
Nu breekt mijn klomp.... Dat mens dat niet zelfstandig kon rijden, hem niet eens alleen durfde op te zadelen die 100% zeker wist dat ze de zadeltas niet had, terwijl ik hem ook niet meer had... Biedt hem nu te koop aan... Heeft ze dus gratis op mijn pony kunnen rijden, nog bandages en een dekje gekregen als bedankje omdat ik het niet meer zag zitten.. en blijkt ze dus gewoon spullen te hebben gejat... AAAAAAAAARGH... Frustraties...

Weet niet of ik op die site moet zetten "Mooie zadeltas" ;) of niet :') Of verstandig doen en het gewoon negeren...

Ik zou via iemand anders reageren en een afspraak maken om de tas op te halen.
Dan dus zelf gaan.
Ik zou het er zeker niet bij laten zitten.

darkadia schreef:
Idd of zo regelen via iemand anders en dan zelf halen

Dat is dus wat sneeuwpop al zegt, darkadia

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 13:14

KoudbloedKim schreef:
Ik zou haar tot vanavond 8 uur de tijd geven om hem terug te brengen en dat je anders aangifte gaat doen wegens diefstal en dat je al een screenshot van haar advertentie hebt gemaakt.

Dan krijg ik een wellus nietus spelletje ben ik bang. Ik heb van de winkel zo een mail dat ik die tas daar gekocht heb, maarja...

Even kijken of dat genoeg is. Heb nu een reactie getypt staan, maar vraag het me af of het al het gezeik waard is. Aan de andere kant... Gewoon op verzenden klikken toch?

Screenshots zijn gemaakt. Ook het gesprek op whatsapp is er gewoon.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:06

xx_Lyzet schreef:
Dat is dus wat sneeuwpop al zegt, darkadia

Daarom zeg ik ook ïnderdaad die optie of die optie" Oftewel dat ik het daar mee eens ben :P

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 15:21

Zou er zeker werk van maken

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 15:50

Mjah daar langsgaan zag ik zelf niet zo zitten. Maar dus wel even wat op FB gezet. En toen viel mijn foon uit want ik was even gaan fietsen omdat ik er even uit moest :')

Duidelijk gezegd "dit mag je hebben, die zadeltas wil ik graag terug, kan ik wel zelf gebruiken" (laarzentas die bij de set zat... tjah als ik zelf geen laarzen heb ;)) maar het is dus allemaal een miscommunicatie geweest... Joh :')

Nog even netjes afhandelen in ieder geval. Het gaat maar om een simpele zadeltas, dus hoef er niet te veel drama voor. Maar het feit dat ze gewoon alle vrijheid had, geen kosten (alleen les op eigen kosten), alles netjes in overleg ging, ik mee ging, als er iets nodig was, nieuwe spullen of wat dan ook, kwam het er... En dan gewoon glashard voorgelogen worden dat ze iets niet heeft...

Weer een stukje minder vertrouwen in mensen :') (en nu wil ik niet oma-achtig klinken... maar de jeugd van tegenwoordig ;))

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:02

Oh, snap je heel goed hoor, en lijkt erop dat je het netjes hebt opgelost.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:12

En ik zag hem staan en dacht echt "Ik doe nooit meer iets aardigs" :') Gewoon zo jammer dat het zo moet. Dat ze niet inzien dat ze het leuk voor elkaar hebben... Ok het is geen topsportpony, maar ook zeker niet te vergelijken met een manegepaard. Als je dan kijkt, gratis zo vaak als je wilt...

En of het een echte miscommunicatie was.. tjah :') Vraag het me echt af. Maarja... Ze heeft iig sorry gezegd. Dus laat het daar ook bij. Ben weer rustig geworden van het fietsen ;)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:17

Natuurlijk was het geen miscommunicatie, maar jij hebt je zadeltas terug, daar ging het vooral om toch? Wat haar insteek was, doet er niet veel meer toe. Wel jammer dat door dit soort acties, je een ander niet zo snel meer zal vertrouwen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:21

Hier reactie op advertentie gehad.
alleen......begin te twijfelen of ik het wel moet doen. Het betreft wel om een volwassende (33), en rijd vanaf haar 7de...

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:21

Niet te aardig zijn...daar word je zelf alleen maar de dupe van.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:22

Waarom twijfel je?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:26

Ze moet hoe dab ook meer gereden/ beweging hebben.
maar wat ik al eerder aangaf kan haar heel moeilijk uit handen geven! :(

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:28

Ach ja... Komt vast goed... Nu nog even duidelijk zorgen dat ik hem echt terug krijg... :')

Ben nu ook benieuwd waarom je twijfelt? Volwassen kan een pluspunt zijn, veel ervaring ook... Je kan haar altijd een keer laten komen kennis maken. Gewoon dit tegen haar zeggen, wat samen poetsen etc. en dan kun je altijd nog kijken hoe ver je wilt gaan :) Misschien klikt het wel niet, of het klinkt zo goed dat je het wel aandurft? Maar daarin dan gewoon duidelijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:45

Zolang jij ondanks het (niet zo grote maar toch) verschil in leeftijd toch voor jezelf en je paardje durft op te komen als je iets niet bevalt, zou ik het gewoon proberen. :j

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:46

Toch maar terug gemaild..
en heb het er eerlijk in gezet. Denk dat ze het echter wel zal begrijpen... Nu wachten op reactie! :)

Wat zouden jullie qua bedrag reeel vinden voor zowel 2 als 3 dagen?
Denk hierbij wel dat er 2 x lessen van (25,-) bij zal zitten.

Dus BV: €100,- - 2 x 25 = uiteindelijk €50 wat ze betaald

Vind 2x ib de maand prima om te lessen als ze ernaast ook mee door blijft trainen. En wilt ze keer extra lessen dat het voor haar rekening is?
Laatst bijgewerkt door Banyu op 28-06-15 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:47

30 euro per maand?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:52

xx_Lyzet Je bedoeld dat jij haar lessen betaald dan? Of betaald ze jou 100€ waarvan 2 lessen bij in zitten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:53

Zelf zou ik haar de lessen wel zelf laten betalen dan, maar ik vraag zelf geen geld.
Dat is voor ieder weer verschillend.
Zou dan hooguit 80 euro doen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:00

Oke iets onduidelijk denk ik...

Stel ik vraag een bijdrage van €100 incl per maand. Hiervan zit dus incl al 2 lessen bij van 25. Wat totaal 50 euro is. Dus voor de verzorging zou zij dan 50 pm aan mij betalen waarvan de andere 50 naar het lessen is gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:02

Zo las ik hem wel hoor, maar zou maximaal 80 vragen dan, incl. die 2 lessen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:03

Moet ze ook klusjes doen als uitmesten en voeren?