Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sneeuwpop

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:31

Of L niveau hoog of laag is, was niet de discussie.
L niveau komt na B niveau, dus dat is niet zo hoog.
Maar in je achtertuin een proefje rijden is iig stukken makkelijker dan met wat meer stress van ruiter en paard op een wedstrijd.

Het niveau geeft wel een bepaalde ervaring aan. Echter heb je verschillende manieren van rijden. Met een paar vragen kom je er snel achter wat de ruiter belangrijk vind en dus zijn manier van rijden.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:47

Je mag dan wel in B of L zijn gestart maar wie weet hoe dat ging? Misschien heb je hem wel net zo verknalt als ik met mijn eerste wedstrijd in de B. Dat ging zo erg mis dat ik weer gestopt was en nog even verder ging met de F-proefjes (nu F8) misschien (nu bijna een jaar later) ga ik later weer beginnen met wedstrijden om te kijkenhoe het dan gaat voorlopig nog lekker F- proefjes blijven hobbelen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:04

Ach wat maakt het uit of je nu manegeniveau, B of L rijdt. Zet gewoon een paar rijfoto's/filmpjes in de advertentie. Kan de eigenaar zelf ook naar je rijkunsten kijken. Niet elke eigenaar eist dat je minimaal L oid rijdt.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:05

Daarom kun je B +4 of L+ 0 zetten. Dan is dat best duidelijk.

F proefjes zijn ook duidelijk wanneer dit officieel gereden is.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:08

Yezzi schreef:
Ach wat maakt het uit of je nu manegeniveau, B of L rijdt..

Daar ging het niet om... gaat erom dat wat je neerzet wel moet kloppen om je kansen te vergroten bij een potentieel verzorgpaard eigenaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:12

En daarmee bedoel ik dus: Als je niet zeker weet welk niveau je rijdt, zet er dan gewoon een foto of een filmpje in. Want wat maakt het uit of het B of L is? Alsof de eigenaar daar een nschtje minder om slaapt.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:16

Aha, bedoel je het zo.
Dan ook graag goede foto's, want sommige zetten er foto's bij die voor een eigenaar echt geen toegevoegde waarde hebben :) hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:18

Haha nee dan wel echte rijfoto's waarop je enigszins de rijkunsten van de adverteerder kunt zien. Dus geen knuffel/kusfoto's oid. :+

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:09

Yezzi schreef:
Haha nee dan wel echte rijfoto's waarop je enigszins de rijkunsten van de adverteerder kunt zien. Dus geen knuffel/kusfoto's oid. :+

Of selfies :')

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:30

Hahaha ja ik zet er meestal wel een knuffel/verzorg/niet-op-het-paard foto bij om aan te geven dat het mij ook niet alleen om het rijden gaat. Verder een/twee foto's van proefjes en een paar gewoon uit de les want ja ik zit netter en rij netter bij een proefje dan in de les (lijkt me enigzins logisch maar ook weer niet haha) gewoon van alles wat of evt. Van grondwerk nog een fotootje

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:12

sneeuwpop schreef:
Of L niveau hoog of laag is, was niet de discussie.
L niveau komt na B niveau, dus dat is niet zo hoog.
Maar in je achtertuin een proefje rijden is iig stukken makkelijker dan met wat meer stress van ruiter en paard op een wedstrijd.

Het niveau geeft wel een bepaalde ervaring aan. Echter heb je verschillende manieren van rijden. Met een paar vragen kom je er snel achter wat de ruiter belangrijk vind en dus zijn manier van rijden.

Ik snap wat je bedoelt en ik bedoelde ook niet te zeggen dat L wel of niet hoog is.
L is vrij laag toch? Ervan uit gaande hoeveel niveau's er zijn, nog maar het begin natuurlijk.

Wat vooral belangrijk is in het paardrijden is het ruitergevoel, alleen omdat je L bent gestart wil dit niet zeggen dat je dit meer hebt dan iemand die recreatief rijdt. Dat is alles.

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:25

Ik vind wedstrijden eigenlijk niet echt een goede maatstaaf. Ik bedoel, sommigen rijden dus thuis L, maar zijn in de F2, omdat ze geen/weinig wedstrijden rijden. En, sommigen rijden L2 op een paard dat alles doet wat je zegt, maar als diegene dan op een drukker/eigenwijzer paardrijdt, is diegene F2..

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:26

QuanneH schreef:
Ik vind wedstrijden eigenlijk niet echt een goede maatstaaf. Ik bedoel, sommigen rijden dus thuis L, maar zijn in de F2, omdat ze geen/weinig wedstrijden rijden. En, sommigen rijden L2 op een paard dat alles doet wat je zegt, maar als diegene dan op een drukker/eigenwijzer paardrijdt, is diegene F2..

Precies

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:44

Toevallig mensen hier die een verzorgpaard zoeken in Belgie? Regio Zuid- Antwerpen.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:45

In Zevenaar is er ook nog steeds een paard beschikbaar! :)

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:12

Wouws plantage idem

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 22:40

Ik zoek ook nog steeds... afgelopen tijd wel wat gezien maar echt ontzettend jammer genoeg niet helemaal wat ik zocht... :'(

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 23:11

Ik ben nog steeds helemaal verliefd op lucky en starlight <3 vandaag weer bij ze geweest lucky gaat steeds verder vooruit ben echt trots op haar!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 23:13

Ik ben ook echt blij met Jodie :D Ik wandel nu steeds met hoofdstel buiten (met gewoon halster gaat iedere 10m de kop omlaag om gras te eten), ik ga donderdag eens een touwhalster uitproberen, eens kijken hoe ze dan reageert!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 23:17

EskeGirl schreef:
Ik ben ook echt blij met Jodie :D Ik wandel nu steeds met hoofdstel buiten (met gewoon halster gaat iedere 10m de kop omlaag om gras te eten), ik ga donderdag eens een touwhalster uitproberen, eens kijken hoe ze dan reageert!

Het heeft niet veel met het soort halster/touwhalster/hoofdstel te maken, maar gewoon met jou consequentie. Wanneer jij haar op tijd waarschuwt, haar aandacht bij jou houd en haar goed corrigeert is dat zo over. :) Óók met halster.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 23:24

Vertel dat Jodie maar :')
In de bak gaat grondwerken heel goed, buiten doe ik bitje in en als ik zie dat ze naar beneden wil gaan, zeg ik uh en wat druk op het bit: klaar. Met halster kan ik dat ook proberen, maar vorige keer heb ik haar uiteindelijk met leadrope klap op d'r kont moeten gegeven voor ze eindelijk doorliep (+ blikken van mensen die toevallig voorbij fietsten).

Nou verzorg ik haar pas 1,5 maand, maar ik ben vanaf de eerste keer direct consequent geweest en ze probeert het nu al bijna niet meer :), dus wie weet later met halstertje.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 23:55

QuanneH schreef:

Ik heb jaren recreatief gereden en toen ik ging starten erg snel naar de M gegaan met mijn paard die ik zelf door had gereden nadat ze zadelmak gemaakt was.
Ik kan je vertellen dat ik door die wedstrijden heel veel bij heb geleerd.

Dat wedstrijden niks zegt, hoor je meestal van mensen die geen wedstrijdervaring hebben.

Thuis kun je op gevoel rijden, op wedstrijd moet je met de stress van ruiter en paard zorgen dat je de gevraagde oefeningen op dat moment kunt rijden.
Oefeningen die thuis 9 van de 10 x goed gaan, gaan op de wedstrijd meestal fout.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 23:59

EskeGirl schreef:
In de bak gaat grondwerken heel goed, buiten doe ik bitje in en als ik zie dat ze naar beneden wil gaan, zeg ik uh en wat druk op het bit: klaar. Met halster kan ik dat ook proberen, maar vorige keer heb ik haar uiteindelijk met leadrope klap op d'r kont moeten gegeven voor ze eindelijk doorliep (+ blikken van mensen die toevallig voorbij fietsten).

Nou verzorg ik haar pas 1,5 maand, maar ik ben vanaf de eerste keer direct consequent geweest en ze probeert het nu al bijna niet meer :), dus wie weet later met halstertje.

Het gaat om timing. Je moet zorgen dat je haar zo snel corrigeert, dat het slechts een kleine hulp hoeft te zijn. Hoe later je reageert, hoe groter je hulp (en hulpmiddelen) moet worden.
Zelfde wanneer je erop zit. Gaat om leren herkennen van de signalen

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 00:19

sneeuwpop schreef:
QuanneH schreef:

Ik heb jaren recreatief gereden en toen ik ging starten erg snel naar de M gegaan met mijn paard die ik zelf door had gereden nadat ze zadelmak gemaakt was.
Ik kan je vertellen dat ik door die wedstrijden heel veel bij heb geleerd.

Dat wedstrijden niks zegt, hoor je meestal van mensen die geen wedstrijdervaring hebben.

Thuis kun je op gevoel rijden, op wedstrijd moet je met de stress van ruiter en paard zorgen dat je de gevraagde oefeningen op dat moment kunt rijden.
Oefeningen die thuis 9 van de 10 x goed gaan, gaan op de wedstrijd meestal fout.

Als je op wedstrijd gaat krijg je een protocol met daarop tips, dus het kan als je de verkeerde manier traint terwijl je dat niet weet :)
Dus dan leer je dat ook, dat je op de goede weg zit

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 00:22

sneeuwpop schreef:
EskeGirl schreef:

Het gaat om timing. Je moet zorgen dat je haar zo snel corrigeert, dat het slechts een kleine hulp hoeft te zijn. Hoe later je reageert, hoe groter je hulp (en hulpmiddelen) moet worden.
Zelfde wanneer je erop zit. Gaat om leren herkennen van de signalen

Dat is zeker zo :j. Merk wel dat m'n timing echt beter is geworsen bij Jodie in de afgelopen tijd, en doe ook meestal even een kwartiertje basis grondwerkoefeningen (behalve als bak een zwembad is) om de verhoudingen goed duidelijk te krijgen.