Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MBM

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:48

Ik denk dat het wel heel erg ligt aan waar je woont kvika!
Want ik kan echt geen eisen stellen hoor ;) Maar +10 km verder dan mijn woonplaats ga ik ook niet. Omdat ik nog geen rijbewijs heb. En de routes hier in de buurt toch vaak niet verlicht zijn!

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 20:32

@ MBM zie profiel ;)
het is een dorpje net buiten alkmaar.
ik snap dat je als bijrijder ook je wensen hebt, maar als je bv in de stad woont moet je niet verwachten dat er om de hoek een bijrijpaard staar. om maar een dwars straat te noemen.

idd 10 km is al heel wat, je moet ook weer terug dan zit je al om 20km.
succes met zoeken. p.s. waar woon jij dan?

MBM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 20:37

Ik woon in de Neder-Betuwe.
In een dorpje, dus ben best bereid om te fietsen ;)

Maar bedoelde met mijn berichtje net eigenlijk dat het er echt aan ligt waar je woont of je het voor het kiezen hebt ja of nee. Niet specifiek op jou gericht... Hopelijk snap je me.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 21:10

ja idd hangt er vanaf waar je woont bedoel wil best een stuk fietsen maar niet een uur.. ( halfuurtje/35 minuten is wel lang genoeg xD )
maar heb buiten dat geen eisen eigenlijk.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:26

Een uur is wel veel te gek idd.
Zeker nu het winter word.

Ik heb nu al 7 reacties die willen komen kijken, gekke foto's op mp zetten is een goeie :D

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:42

Als ik op marktplaats kijk of er nog nieuwe verzorgsters op staan dan kijk ik inderdaad ook tot een afstand van 10 km.
Uit ervaring weet ik dat meer toch niet zo handig is of diegene moet beschikken over een auto en bereid zijn verder te reizen.

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:57

Ik ga ook niet verder dan ongeveer 10 km. Fietsen is niet bepaald mijn hobby. :+
Binnenkort hoop ik scooterrijbewijs te halen en een scootertje te kunnen kopen, eens zien of ik dan nog wat kan vinden/wordt aangeboden. :)

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:12

nee voelde me ook niet aangevallen hoor MBM.
het is ook gewoon zo dat je niet een uur op een fiets moet zitten om even naar een paard te gaan.
Ik ga wel een ad zetten om mp wie weet wat er op af komt.
en maak ik binnen kort iemand blij met een van mijn paarden.

gr

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:35

Natasja22 schreef:
Als ik op marktplaats kijk of er nog nieuwe verzorgsters op staan dan kijk ik inderdaad ook tot een afstand van 10 km.
Uit ervaring weet ik dat meer toch niet zo handig is of diegene moet beschikken over een auto en bereid zijn verder te reizen.

ja idd ik kijk ook altijd tot 10 km voor bijrijdpaard/verzorgpaard soms gewoon even verder omdat sommige wel dichterbij staan maar de woonplaats van de gene ver weg is.
maar ik ben nu al een maand/2 maanden opzoek en heb wel reacties gehad @ mp en bokt maar of het is te ver weg of ik red het niet met bijdrage.. en nu ga ik 5 december kijken @ een paardje, maar een extra optie om te kijken is vind ik persoonlijk wel handig stel nou dat de een niet is wat je wil ( de klik ) dan heb je nog een optie.

Snackie schreef:
Een uur is wel veel te gek idd.
Zeker nu het winter word.

Ik heb nu al 7 reacties die willen komen kijken, gekke foto's op mp zetten is een goeie :D

idd een uur is voor mij ook gewoon niet te doen.
ik heb soest geprobeerd helaas niet aangekomen ( ongeluk @ fiets gehad met vriendin )
maar was toen al 3 kwartier ofzo onderweg.

succes met de kijkers, hoop dat er wat tussen zit! :D

original

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:45

Hier nog een die nog steeds geen bijrijder heeft gevonden. Omgeving Gorinchem lukt ook al niet echt;).

Meeste meiden die komen kijken, hebben net wat te weinig ervaring om ze het alleen te laten doen.

Ik kan me voorstellen dat een max van 10 km met de fiets er wel is.
Wat gebruiken jullie als zoekopties, marktplaats zie ik hier voorbijkomen, nog andere?

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:51

original schreef:
Hier nog een die nog steeds geen bijrijder heeft gevonden. Omgeving Gorinchem lukt ook al niet echt;).

Meeste meiden die komen kijken, hebben net wat te weinig ervaring om ze het alleen te laten doen.

Ik kan me voorstellen dat een max van 10 km met de fiets er wel is.
Wat gebruiken jullie als zoekopties, marktplaats zie ik hier voorbijkomen, nog andere?

speurders.nl of markplaza

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 15:22

Ik kan juist geen verzorgpaard vinden. De paarden en pony's op de dijk hebben al een verzorger of ze willen er geen. Als ik verder zoek vind ik meer vraag naar verzorgsters maar willen ze of 18+ of een idioot hoge bijdrage. Aangezien ik op de middelbare school zit en in m'n examenjaar kan ik niet te ver gaan en te veel dagen. Ik woon in de zaanstreek. Een beetje tussen alle dorpjes in en toch vind ik niks! Ga binnekort weer een rondje rijden en vragen.

Erder kon ik niks vinden omdat iedereen rond de zestien zocht. Nu ben ik bijna zestien en vind ik nog niks! Ik zoek al op tien kilometer en kom dan al bij Heemskerk en wijdewormer.. Zit toch liever dichtbij. Krommenie en uitgeest bv. Helaas zoeken er mer mensen een paard dan verzorger!

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 17:07

Toen ik een jaar of 9 was, misschien nog wat jonger had me moeder echt een geweldig leuk verzorgpaardje voor me gevonden, ze was stokoud maar echt een schat helaas was die na een tijdje overleden.
Een tijdje daarna had ik een verzorgshetlander, alleen werd ik daar min of meer weggepest door meiden die daar waren.
Na een tijdje, had is toch maar weer besloten om te gaan zoeken, overal vroegen ze een grote bijdrage of een max. leeftijd van minstens 16 jaar (was toen 13) Ik kreeg wel eens een mailtje over een verzorgpaard, maar helaas was ik dan in de zeik genomen en bleek het paardje helemaal niet te bestaan. Ik verloor de hoop er een beetje in maar wou het toch nog een xtje proberen. Na een tijdje kreeg ik een mailtje via marktplaats, of ik een grote kwpn-er wou verzorgen, ze had foto's van het beest en wist er ook over te vertellen en deed er niet moeilijk over dat mijn moeder mee kwam oid. Het was een schat van een beeste (tikeltje) lomp, maar heb het echt geweldig daar. Ik voelde me eigenlijk al meteen thuis, (hij staat bij hun aan huis) ik mocht doen met hem waar ik zin in had en had zelfs een springles met hem voor me verjaardag gehad, bij een stal verderop. In het begin had ik weinig zelfvertouwen met rijden en eigenlijk ook over mezelf, hij heeft zoveel goeds in me omhoog gehaald. Hij bokte of steigerde nooit,(alleen misschien een xtje in een drukke bui in de winter) schrikt bijna nergens van en dat is heel goed voor me geweest en heb ondertussen 2 jaar met sinterklaas gedaan als amerigo Wel stond hij een eindje verop, met slecht weer werd ik vaak naar hem gebracht omdat ik anders toch een half uur heen half uur terug en daar nog minstens 2 uur aan het vernikkelen was. In de winter kwam ik altijd, soms alleen kopje thee gedronken en even stal e.d gedaan en daarna weer naar huis. Tot mijn grote spijt kreeg ik (inmiddels bijna 3 weken terug) te horen dat ze hem wilde gaan verkopen, ik dacht dat het nog wel even zou duren, ze zei namelijk dat hij alleen naar een echt goed huis ging en ze zou hem ook niet op marktplaats zetten. Maar helaas van de week kreeg ik een mailtje dat er mensen waren wezen kijken en dat ze hem binnenkort op proef wouden nemen. Hij heeft me door zo veel moeilijke tijden heen geholpen en ben enorm met hem gegroeid. Ik ben altijd de enigste geweest die hem reed (sinds kort komt er ook een ander meisje) en heb zo'n band met hem opgebouwd. Ik wou dat ik de ruimte of het geld had om hem te kunnen onderhouden maar helaas. m'n heerlijke knol verterkt binnen kort en komt in de winter helemaal in heerhugowaard te staan en s'zomers in egmond, ik woon zelf in purmerend, dus het is bijna onmogelijk om er heen te gaan.
Ik ben nu weer een beetje aan het rond kijken, maar er is hier helemaal niks in de buurt, of ze vragen een bijdrage en meestal staan ze dan ook nog op een stal waar ik me helemaal niet in kan vinden, of ze staan gewoonweg te ver weg of zijn niet wat ik zoek/aankan. ik heb namelijk een wat instabiele rug dus ik kan 'wilde' paarden aan omdat ik dan gewoon weg een week niet meer kan lopen. (heb laatst namelijk even zo'n paardje geprobeerd, maar het kwam dus niet helemaal goed tot uiting)

Als iemand nog een paardje in purmerend en omgeving weet die een verzorgster zoekt, hoor ik het graag.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:52

wat betreft bijdragen dat vindt ik ook zo wat. ik vraag zelf niets. vindt het allang fijn dat iemand mijn paard extra beweging en aandacht kan geven. heb je nou een z paard die je mag rijden en daar dus enorm veel van kan leren vindt ik het wat anders en is een kleine vergoeding meer op zijn plaats. maar gewoon een huis,tuin en keuken paard om het zo maar eens te zeggen.
( nu krijg ik vast veel mensen die vergoedingen vragen op me nek..... )

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 23:10

Ik heb tijd zat voor mijn paard, tis alleen niet om dat punt dat ik een bijrijder wil.

Het scheelt gewoon aanzienlijk in de stalprijs als er wat af gaat.
En daarbij slijtage van de spullen, en gebruik van mijn paard. Terwijl die volpension staat, en ze verder niks hoeven te doen. mag best een kleine bijdrage aan geleverd worden.

Daar haal je er ook net een beetje de kleintjes er mee uit, en haal je mensen in huis die net wat meer verantwoordelijk mogen hebben qua leeftijd.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 17:48

Een vriendin van mij heeft hier inderdaad ook grote moeite mee. Onder andere veel penny's reageren die te weinig ervaring/verantwoordelijkheid hebben.

pojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 18:10

Ik ben ook nog steeds zoekende voor mijn paardje. Ik vraag wel een bijdrage in de kosten. Simpelweg omdat de gene die mijn paard mag/gaat/wil doen hem de hele week voor zichzelf heeft, dus eigenlijk heeft die gene voor een klein bedrag een paard waar ze alles (oke een hoop) mee mogen doen.
Voor eventuele geintresseerde paard staat in West-Brabant (Nispen)

Snackie schreef:
Het scheelt gewoon aanzienlijk in de stalprijs als er wat af gaat.
En daarbij slijtage van de spullen, en gebruik van mijn paard. Mag best een kleine bijdrage aan geleverd worden.

Ik ga helemaal met je mee..............

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:08

idd je zou best iets kunnen betalen maar niet idioot veer zoals 75 euro in de maand:S

maar ik ben dus ook nogsteeds opzoek naar een verzorgpaard..
de mensen willen alleen maar 16+ maar als je toch goed kan rijden e.d

dus als iemand nog iets eet omgeving deventer dan hoor ik graag

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:11

Op een stalhuur van 250 euro is 75 euro echt niet veel ;)

Ik heb intussen al 11 serieuze reacties.

gister een bijrijdster van 15 gehad die na 1 bokje niks meer durfde, dus dat werd niks.

Vandaag ook iemand gehad, en die was zo geweldig met hem, zo lief met rijden.
Heeft het nog niet aangedurft te galopperen, maar ik denk als ze het doet dat ze binnen de kortste keren de hele bak onveilig maakt met hem :D

Verder nog 1 iemand die me ook echt aanspreekt, die heb ik per mail al uitgenodigd, en als die bevalt, dan word het kiezen ben ik bang :=

pojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:32

Ik vraag voor 7 dagen in de week €50,-, ik vind dat niet veel. Elke week lessen op een manege kost zowat net zoveel.
Nu heb je een paard dat je elke dag van de week kan rijden en verzorgen.
Leeftijd maakt mij niet zoveel uit als ze maar een beetje verantwoordelijks gevoel hebben. (lees enkele jaren rij ervaring). Of je nu 14 of 18 bent maakt mij niet uit.

Ik hoop ook dat ik binnenkort een leuke bijrijder/ster vind

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:03

pojack schreef:
Ik vraag voor 7 dagen in de week €50,-, ik vind dat niet veel. Elke week lessen op een manege kost zowat net zoveel.
Nu heb je een paard dat je elke dag van de week kan rijden en verzorgen.
Leeftijd maakt mij niet zoveel uit als ze maar een beetje verantwoordelijks gevoel hebben. (lees enkele jaren rij ervaring). Of je nu 14 of 18 bent maakt mij niet uit.

Ik hoop ook dat ik binnenkort een leuke bijrijder/ster vind

mag ik vragen waar je paardje staat?

pojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 21:00

Ik denk dat het paard voor jouw te ver weg staat.
Hij staat in West-Brabant, in het plaatsje Nispen...........

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 21:48

ah ja, dat is inderdaad wat te ver weg.. helaas

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:37

wat ik nou weer had! reageerde een meisje van 15, ik dacht nog waarschijnlijk te jong maar laat ik haar een lans geven.
afgesproken voor vandaag..... komt ze gewoon niet opdagen! :(
tsss, nou dan niet hoor,maar wees dan op zijn minst zo fatsoenlijk om te bellen. ( ik had haar mijn nummer gegeven.)

@ bijdragen, daar wil ik misschien toch wel van terug komen. idd een kleine bijdragen is op zich niet raar.
dan reageren er ook mensen die het echt menen en zuiniger op je spullen zijn.
ik ben ook nog maar een leek wat bijrijders betreft de ene die ik had was geweldig.

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:45

Oja als je iemand kent die nog een verzorgpaardje kan gebruiken :D kheb dr 4 voor je in de aanbieding :P allemaal van aparte eigenaren (behalve 2 paardjes die horen bij elkaar), het is in haarlem,vijfhuizen daar ergens in de buurt dus als je iemand weet pb me dan!