Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sannexponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:59

Gimme_Spurs schreef:
Marocje schreef:
Ik vind de reden om geld te vragen niet Oke. Wil graag iemand die ervoor gaat, en niet iemand die omdat ze betaalt, naar stal gaat omdat het anders 'zonde' zou zijn.

Snap wel dat je een serieus iemand wil, en vind het ook een heel goed idee om diegene dan grondwerk les te laten nemen. Zeg om de week een les, eventueel eens per maar bij een goede en diegene kan aan de slag. Weet jij ook dat er serieus met je paard omgegaan wordt en niet maar wat aangeklooid.

Begrijp me niet verkeerd hoor, maar ik snap het niet zo goed. Ondanks dat il het met je eens ben en een grondwerkles dan veel beter is. Maar als je mag rijden als bijrijder is het wel ok om er geld voor te vragen? Ik heb het zelf als bijrijder altijd gedaan. Een bijdrage betalen bedoel ik. Ik leende iemands paard en spullen. Ik heb ook weleens een poos niet kunnen rijden en dan betaalde ik het eigenlijk ook gewoon.

Ik wil inderdaad gewoon een serieus iemand. En of dat nu beter lukt met het verplicht stellen van een les of met geld, dat is me om het even.

Als je veel kan leren van een paard en er veel mee kan ( op het gebied van rijden ) dan vind ik een bijdrage oke
Als je het paard veel moet leren en evt in de toekomst zou kunnen rijden dan vind ik dat niet

Die bijrijder steekt veel tijd in je paard en helpt jou bij je tijdgebrek en dan vind ik persoonlijk niet dat je diegene moet laten betalen.

Groetjes

Gimme_Joy

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:02

Dan hebben we een meningsverschil. En dat maakt helemaal niet uit :) . Ik vind juist dat je onwijs veel kan leren van het van dichtbij meemaken (en onderdeel zijn) van de training van een jong paard. Ligt eraan wat je doel is als bijrijder. Mensen die gewoon lekker willen rijden zullen inderdaad niet snel reageren.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:43

Ik zou er persoonlijk ook niet voor betalen als er geen rijden aan te pas komt. Mijn eigen paard heb ik uiteindelijk toch met het doel gekocht om te rijden en niet alleen om naar te kijken, poetsen, knuffelen, uitmesten, voeren en grondwerk te doen. Ondanks dat ik de andere dingen ook leuk vindt zie ik mezelf geen paard kopen waarmee ik niet kan rijden dus als ik zou gaan zoeken naar een paard zou ik ook graag willen rijden. En daar dan ook best voor willen betalen maar niet als het rijden daar niet onder valt. En als er gezegd wordt in de toekomst wel? Prima maar dan ook pas betalen als ik ga rijden. Want wanneer is "rijden komt later"? Is dat weken of maanden of wellicht bevalt degene wel maar hun manier van rijden wel niet en heb je het gewoon liever niet. Daar zou ik echt niet op gaan wachten en dan liever afspreken alvast te beginnen met verzorgen en mocht rijden komen dan pas gaan betalen.
Ik zou moeite mee hebben om een eigenaar daar in te geloven dat het op korte termijn is. Het is zo makkelijk om het uitstellen. Vandaar dat ik ook pas zou willen betalen op het moment dat het zover is. Voor je het weet betaal je maanden en komt er niets van terwijl dat wel je vooruitzicht was.
Jij hebt misschien hele goede bedoeling maar je kan niet iedereen zomaar vertrouwen dus ik zou daar wel mee uitkijken als verzorger/bijrijder. Van beide kanten heb je mensen die profiteren van een ander.

Ik probeer altijd zoveel mogelijk bij mezelf na te gaan wat ik er voor over zou hebben als ik opzoek ben naar een paard om te verzorgen/rijden. Want waarom zou je van andere verlangen dat ze iets doen wat je zelf ook niet zou doen als je in hun schoenen staat?

Natuurlijk kan je het gewoon vragen. Wie niet waagt wie niet wint.
Je kan natuurlijk altijd je advertentie weer veranderen als je merkt dat het niet werkt.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 19:45

@Gimme uiteindelijk kan iedereen er heel veel van vinden, maar als jij je beter voelt bij wel een bijdrage, dan zal dat waarschijnlijk beter passen. Ik begrijp dat jij een bijdrage ervaart als een motivatie voor een verzorger/bijdrage (wellicht was dat bij jou destijds ook zo?). Dat zal je denk ook wat meer rust geven als je een verzorger hebt.

Echter geloof ik ook wel dat een verzorger een stuk lastiger te vinden is dan. Je wilt denk ik wel een ruiter met ervaring met jonge paarden? Dan kom je al gauw uit op meer ervaren ruiters, die sowieso al bijna geen bijdrage betalen (ook bij rijden niet), omdat ze vaak zat paarden aangeboden krijgen. Mocht je een wat onervarenere ruiter of jongere ruiter willen, en ervaring met jonge paarden niet perse een vereiste, denk ik dat het opleren van een paard heel leerzaam kan zijn.
Maar wat degene hierboven ook aangeeft, dat ligt imo ook geheel aan de periode dat ze ‘betaald’ moet verzorgen/klusjes doen.

Ik had het persoonlijk niet gedaan. Het alleen verzorgen/grondwerken zou ik geen probleem vinden, maar de bijdrage wel. Maar daar moet ik wel bij zeggen dat het opleren van een paard absoluut niet nieuw voor mij is, dus niet zozeer een nieuwe ervaring opdoen. Wellicht staat een andere ruiter daar anders in!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 19:53

Het is destijds bij mij inderdaad ook zo gegaan. :D

Verzorger hoeft geen ervaring te hebben met jonge paarden, dat heb ik ook niet :+

Ik vind het gewoon inderdaad fijner om te weten dat het niet vrijblijvend is en er voorzichtig wordt omgesprongen met paard en spullen.

Het zal inderdaad lastig worden, maar dat vind ik niet erg. Ik kan altijd nog aanpassen naar een lagere bijdrage. Ik zou het er best voor over hebben om het proces mee te maken. Maar ik snap ook dat er mensen zijn die dat niet begrijpen/willen.

sannexponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:01

Gimme_Spurs schreef:
Dan hebben we een meningsverschil. En dat maakt helemaal niet uit :) . Ik vind juist dat je onwijs veel kan leren van het van dichtbij meemaken (en onderdeel zijn) van de training van een jong paard. Ligt eraan wat je doel is als bijrijder. Mensen die gewoon lekker willen rijden zullen inderdaad niet snel reageren.

Ik denk ook dat je daar ontzettend veel van zal leren, maar je moet er ook meer voor doen en meer ervaring hebben.
Sommigen zullen dat prima vinden, maar misschien niet iedereen.

Je kan het ook gewoon proberen, aanpassen kan aljjd nog :o

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:17

Ik zou persoonlijk ook geen geld vragen voor het enkel verzorgen van een paard.

Wanneer jijzelf al niet veel ervaring hebt met jonge dieren, zou ik juist blij zijn om een ervaren verzorger te vinden met wel die ervaring, geld ervoor vragen is dan wel het laatste wat ik zou doen.

Verzoeken tot het nemen van (grondwerk)les is wel een mooi punt als je een minder ervaren verzorger treft waarmee het klikt.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:20

Hier ook een twijfel. Sinds 2 maanden een eigen paard en met mijn wisselende werktijden prima te combineren. Helaas zijn er wel eens weken zoals deze met alleen maar nachtdiensten. Ik heb dan minder zin om te rijden en mijn paard heeft er altijd heel veel zin in. Heeft het ook echt nodig om zijn energie kwijt te kunnen. Aan de ene kant zou het dan super fijn zijn om iemand te hebben voor ongeveer 2 keer in de week. Aan de andere kant zijn wij elkaar nog aan het leren kennen en wil ik het vooral allemaal zelf doen. Moeilijk om daarin de juiste keuze te maken.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:22

Maar even terug, het was dus maar een brainwave hoor! Gewoon een oriëntatievraag. Misschien blijkt dat het helemaal niet hoeft. Ik denk alleen dat het voor een bijrijder best leuk is om het hele proces mee te maken. Ik zal in het begin ook nog niet (veel) rijden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:33

Rena, die van 18 zou ik echt van willen weten of die nog gaat studeren/werken of zo, anders ben je die ook zo weer kwijt.
Die iets ouderen die al gesetteled zijn met gezin, werk etc. als daar geode bij zit heb je die vaak voor jaren, persoonlijk neem ik dan minder briljant rijden graag voor lief als betrouwbaar en lange termijn maar gewaarborgd zijn. (wel iemand met onafhankelijke zit en zonder ruk en plukwerk)

Gimme s, zou geen geld vragen, zou er lesverplichting van maken als je dan toch wat wilt, mij part longeerlessen dan wordt het geinvesteerd in je bijrijder (die uiteindelijk je paard gaat doen) en je paard. Afh. van niveau van je bijrijder kan die uiteraard sneller of minder snel op je paard en uiteraard ook afhankelijk van je paard. Voor laten rijden wordt wel lastig :D :+ :Y)
Mijn jonkie (zelf beleerd), zou goede bijrijder ook vlot op gekund hebben, maar ik had geen goede bijrijder die daar geschikt voor was. (wel eentje op mijn oude fjord en die paste daar perfect bij, maar die kan mijn zwarte echt niet bijelkaar rijden en mijn junkie zou daar de vloer mee aanvegen en ik zou heel hard gaan staan janken als ik er daarna weer op moest, dus lastig hoor voor jong paard) Een keertje erop rijden konden veel mensen al snel, maar dat is wat anders dan dat er standaard iemand je paard bijrijdt waarbij je hoopt dat je paard wat leert (vandaar dat ik in dat geval bijdrage raar vind, want je wilt iemand die daar de capaciteit voor heeft).

Mijn ervaring met verzorgsters (als in niet rijden) om me heen en bij mezelf is dat die niet vaak lang blijven plakken, als er elders wat te rijden is vaak toch weer foetsie, helaas. (voor mij en paar stalgenoten en onze paarden)

Ik vraag geen bijdrage, wel moeten ze lid worden van de rijvereniging en konden ze daar dan 1 x in de week voor lessen. Helaas voor mijn bijrijder mag die nu niet meer lessen in de les waar ze altijd in zat, strookt niet met mijn manier van rijden, dat vind ik wel @#@$%$^@ voor haar, maar ja, zit niet te proberen mijn paard volgens A op te leiden en dat dan vervolgens iemand anders in de bak B roept tegen mijn verzorgster.
Met mijn oude fjord leste ik bv ook nooit bij diegene waar ik nu met mijn zwarte met veel plezier les, dat paste met oude fjord en mij ook totaal niet, ander paard erbij en het past wel :') blijft raar, paardrijden :D .
Durf ook nog te beweren dat van mijn paarden de gemiddelde bijrijder nog wat kan leren, dus dat zou geen problem moeten zijn, voor veel bijrijders is het niet sportpaard zijn het wel een probleem dat ze geen sportpaarden zijn :+ :')

Mochten er nog bosjes verzorgers zijn die niet willen rijden, kom maar op!! Heb er 2 staan die graag wandelen, graag aandacht krijgen, graag gepoets worden, graag in de paddock huppelen (nou ja, vooral rollen) en stukje wandelen. (wel eigenwijzer zijn dan de gemiddelde fjord want brutaal is dat kleine ding wel ja) En uitmesten is altijd welkom!!!!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:37

Ik ga echt niet betalen om te verzorgen inclusief uitmesten, zonder rijden.

En ik raad het ook anderen af.
Dan zou ik iemand zeggen ergens zich als vrijwillige stalhulp aan te bieden. Hoeven ze niet te betalen voor hetzelfde werk en met wat mazzel krijgen ze er wel iets voor terug in de zin van lessen, rijden, een zakcentje en een bedankt voor de inzet...

Gimme_Spurs schreef:
Hallo ik meld me!

Grappig dat ik nu van bijrijder naar paardeneigenaar ben gegaan :D .

Het is nog even weg, maar als mijn paard beleerd gaat worden wil ik graag een verzorger voor drie dagen in de week. Poetsen, longeren/grondwerk, wandelen, losgooien, maar ook mesten etc. Ik wil een bijdrage van 50,- per maand vragen. Rijden is absoluut nog niet aan de orde.

Ia dat reëel, of kan ik dat op mijn buik schrijven?

Edit: ik vind het bedrag symbolisch als "stok achter de deur". Dat er wel iets van serieusheid in zit. Ik vraag het niet omdat ik het nodig heb.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:41

Sjolvir schreef:
Rena, die van 18 zou ik echt van willen weten of die nog gaat studeren/werken of zo, anders ben je die ook zo weer kwijt.
Die iets ouderen die al gesetteled zijn met gezin, werk etc. als daar geode bij zit heb je die vaak voor jaren, persoonlijk neem ik dan minder briljant rijden graag voor lief als betrouwbaar en lange termijn maar gewaarborgd zijn. (wel iemand met onafhankelijke zit en zonder ruk en plukwerk)

Gimme s, zou geen geld vragen, zou er lesverplichting van maken als je dan toch wat wilt, mij part longeerlessen dan wordt het geinvesteerd in je bijrijder (die uiteindelijk je paard gaat doen) en je paard. Afh. van niveau van je bijrijder kan die uiteraard sneller of minder snel op je paard en uiteraard ook afhankelijk van je paard. Voor laten rijden wordt wel lastig :D :+ :Y)
Mijn jonkie (zelf beleerd), zou goede bijrijder ook vlot op gekund hebben, maar ik had geen goede bijrijder die daar geschikt voor was. (wel eentje op mijn oude fjord en die paste daar perfect bij, maar die kan mijn zwarte echt niet bijelkaar rijden en mijn junkie zou daar de vloer mee aanvegen en ik zou heel hard gaan staan janken als ik er daarna weer op moest, dus lastig hoor voor jong paard) Een keertje erop rijden konden veel mensen al snel, maar dat is wat anders dan dat er standaard iemand je paard bijrijdt waarbij je hoopt dat je paard wat leert (vandaar dat ik in dat geval bijdrage raar vind, want je wilt iemand die daar de capaciteit voor heeft).

Mijn ervaring met verzorgsters (als in niet rijden) om me heen en bij mezelf is dat die niet vaak lang blijven plakken, als er elders wat te rijden is vaak toch weer foetsie, helaas. (voor mij en paar stalgenoten en onze paarden)

Ik vraag geen bijdrage, wel moeten ze lid worden van de rijvereniging en konden ze daar dan 1 x in de week voor lessen. Helaas voor mijn bijrijder mag die nu niet meer lessen in de les waar ze altijd in zat, strookt niet met mijn manier van rijden, dat vind ik wel @#@$%$^@ voor haar, maar ja, zit niet te proberen mijn paard volgens A op te leiden en dat dan vervolgens iemand anders in de bak B roept tegen mijn verzorgster.
Met mijn oude fjord leste ik bv ook nooit bij diegene waar ik nu met mijn zwarte met veel plezier les, dat paste met oude fjord en mij ook totaal niet, ander paard erbij en het past wel :') blijft raar, paardrijden :D .
Durf ook nog te beweren dat van mijn paarden de gemiddelde bijrijder nog wat kan leren, dus dat zou geen problem moeten zijn, voor veel bijrijders is het niet sportpaard zijn het wel een probleem dat ze geen sportpaarden zijn :+ :')

Mochten er nog bosjes verzorgers zijn die niet willen rijden, kom maar op!! Heb er 2 staan die graag wandelen, graag aandacht krijgen, graag gepoets worden, graag in de paddock huppelen (nou ja, vooral rollen) en stukje wandelen. (wel eigenwijzer zijn dan de gemiddelde fjord want brutaal is dat kleine ding wel ja) En uitmesten is altijd welkom!!!!

En dan heb ik ook nog de "pech" dat western mijn sport is... Daar zijn ook niet gek veel bijrijders voor...

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:51

Klinkt als ik die een tijdje liep bij shetlanders waar ik klusjes deed en verder niks en betaalde. Doe ik nooit. Meer.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:54

Ik krijg een beetje het gevoel alsof ik een misdaad heb begaan door deze suggestie in dit topic te plaatsen. Beetje jammer jongens, dit. Ik ga me hier niet verantwoorden, maar vind dat jullie behoorlijk heftig reageren. Wat is dat toch?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:56

Gimme S, dan denk ik dat je blij moet zijn met een passende bijrijder en de bijdrage zou ik dan maar lekker laten. Lesverplichting is dan veel handiger.

Gimme S, vragen mag je hem uiteraard, maar de spoeling wordt dan wel meteen stuk dunner en jij grabbelt al in een heel klein bakje met western vrees ik, net als ik met afwijkende rassen :+
En gezien het verloop hier in verzorgers die niet rijden (Dat is echt dramatisch als je ze al kan vinden ) wordt het echt lastig als er niet gereden kan worden.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:00

Gimme S, niemand houd je tegen om te doen en vragen wat je wilt.
Jij stelt hier een vraag en hebt van meerdere mensen antwoorden gekregen die je schijnbaar niet had verwacht of wou horen, daar kunnen wij niets aan doen. ;)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:04

Sjolvir schreef:
Gimme S, dan denk ik dat je blij moet zijn met een passende bijrijder en de bijdrage zou ik dan maar lekker laten. Lesverplichting is dan veel handiger.

Gimme S, vragen mag je hem uiteraard, maar de spoeling wordt dan wel meteen stuk dunner en jij grabbelt al in een heel klein bakje met western vrees ik, net als ik met afwijkende rassen :+
En gezien het verloop hier in verzorgers die niet rijden (Dat is echt dramatisch als je ze al kan vinden ) wordt het echt lastig als er niet gereden kan worden.

Je hebt wel hele gave paarden trouwens <3

Wellicht heb ik het niet eens nodig, maar het zou fijn zijn dat ik ook een keer een dagje niet naar stal hoef. Waarom heb je anders een bijrijder lijkt me. Iemand als back-up hebben is een fijn idee. En ik denk dat het voor de juiste persoon een hele mooie kans zou zijn. Dan is verplicht lessen een beter idee. Dat is sowieso wel een vereiste.

Haha Cobiie ik stel een vraag en dan verwacht ik verschillende antwoorden. En ook de minder bevredigende antwoorden horen erbij. Maar het is de toon die de muziek maakt zeg ik altijd. Ik vind sommige antwoorden ronduit bot. Dat kan ook op een andere manier. Dat probeer ik zelf wel altijd in ieder geval :)

Ander vraagje: doen jullie nog iets met het opstellen van een contract oid?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:21

Zo heel bot vind ik de antwoorden niet overkomen, de vraag geld vragen voor enkel verzorgen komt hier iedere paar maanden wel voorbij en mogelijk dat daardoor meerdere minder uitgebreid antwoorden daarop omdat ze al zoveel vaker hun mening op een dergelijke kwestie hebben gegeven.

Ik heb enkel fulltime leasers gehad (die hadden/hebben het dier dus 7 dagen in de week ter beschikking), daarvoor had/heb ik idd steeds contracten opgemaakt.
Ik wil voor mijzelf en voor de leaser graag duidelijkheid over wat wel en wat niet mag, niet dat daar later gezeur over komt omdat ze het anders geïnterpreteerd hadden.

Voor iemand die maar 1 of 2 keer in de week komt verzorgen kan je mogelijk ook een do's and don't lijstje hangen in je kastje met daarbij nog de belangrijkste telefoonnummers.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:47

Gimme_Spurs schreef:
Hallo ik meld me!

Grappig dat ik nu van bijrijder naar paardeneigenaar ben gegaan :D .

Het is nog even weg, maar als mijn paard beleerd gaat worden wil ik graag een verzorger voor drie dagen in de week. Poetsen, longeren/grondwerk, wandelen, losgooien, maar ook mesten etc. Ik wil een bijdrage van 50,- per maand vragen. Rijden is absoluut nog niet aan de orde.

Ia dat reëel, of kan ik dat op mijn buik schrijven?

Edit: ik vind het bedrag symbolisch als "stok achter de deur". Dat er wel iets van serieusheid in zit. Ik vraag het niet omdat ik het nodig heb. het

Keep on dreaming zou ik zeggen..Absoluut onrealistisch.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 22:04

Gimme_Spurs schreef:
Ik krijg een beetje het gevoel alsof ik een misdaad heb begaan door deze suggestie in dit topic te plaatsen. Beetje jammer jongens, dit. Ik ga me hier niet verantwoorden, maar vind dat jullie behoorlijk heftig reageren. Wat is dat toch?

Ik reageer eerlijk op jouw vraag. En aangezien ik een vrij ervaren volwassen bijrijder ben dan lijkt me dat je doelgroep.

Ik heb vanaf dat ik volwassen ben nog nooit hoeven betalen voor het rijden. De keren dat mij gevraagd werd of ik het betreffende paard/de pony wilde leasen tegen stallingskosten heb ik bedankt en ben blijven bijrijden tot dier verkocht werd of we om andere redenen stopten.

Ik zou wel eventueel bereid zijn een kleine bijdrage te betalen bij een volpension stal met binnenbak en een leuk gezond paard waar ik lekker mee kan trainen.

Vanaf 2004 heb ik pony's en paarden gereden waar ik mee naar les kon (eigen gekozen instructie in overleg met eigenaar) en (onderlinge of officiele) wedstrijden mee mocht rijden. Ik betaalde altijd de lessen en wedstrijden zelf en heb eigen vervoer.
Laatst bijgewerkt door joyce B op 04-01-18 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 22:07

Ik moet ook zeggen dat heel veel eigenaren hun eigen paard en rijden helaas vaak zeer overschatten.
De fijne correcte bijrijdpaarden die ik heb gereden voor andere zijn echt op 1 hand te tellen,
De rest heb ik ( met veel plezier) verder getraind.
Maar daar nooit voor betaald,
Mocht iemand nou indd een fijn paard voor bij te rijden aan zou bieden op een fijne locatie ( met binnenbak) zou ik het indd anders vinden.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 22:13

Ik heb zelf altijd 70,- betaald voor bijrijden. En daar moest ik alles zelf doen. Geen problemen mee gehad. Het was bijrijden of een manege, en dat zag ik niet zitten. Ik snap dat je niet wilt betalen als je niet mag rijden, that ship has sailed. :o Niet dat dat een probleem is hoor, maar dan moeten er wel keigoede afspraken gemaakt worden.

Overigens hadden eigenaar en ik les bij dezelfde instructrice en was de eigenaar niet zo van de wedstrijden, dus dat mocht ik doen. Omdat Joy nog jong is zitten wedstrijden er nog even niet in. Als er gereden gaat worden vind ik een bijdrage wel op z'n plaats. Je gebruikt iemands spullen en die slijten.

Maar goed, ik ben ook nog steeds van mening dat je een bijrijder niet hebt om uit de maandelijkse kosten te komen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 22:59

Wellicht vooraf aangeven dat verzorgen gratis is en als er gereden gaat worden de bijdrage 50/maand bedraagt.
Is ook nog afwachten of diegene wel matcht mbt het rijden en wat het paard nodig heeft.
Aanleren is makkelijker dan afleren.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 00:38

Gimme_Spurs schreef:

Ik denk dat je dat verkeerd voelt.
De meeste hebben hier al wat ervaring en het is sowieso al lastig om iemand te vinden al biedt je soms iets aan wat bijna perfect lijkt. Je hoeft je zeker niet te verantwoorden maar je gooit het zelf in de groep en logisch dat mensen dan hun mening over geven. Die niet overeenkomt met hoe je het zelf ziet. Maar geeft wel een beetje in beeld hoe andere er in staan. Andere eigenaren en bijrijders.
En daar hoef je verder niets mee te doen. Je ziet vanzelf wel als de tijd daar is of je iemand kan vinden.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 09:46

Anke schreef:
Wellicht vooraf aangeven dat verzorgen gratis is en als er gereden gaat worden de bijdrage 50/maand bedraagt.
Is ook nog afwachten of diegene wel matcht mbt het rijden en wat het paard nodig heeft.
Aanleren is makkelijker dan afleren.

Dit vind ik een heel goede tip.