Ach, het enige waar ik geld voor zou willen krijgen als ik op een paard moet klimmen die ingereden moet worden of opgevoed moet worden. Als ik op een paard stap dat knettergek is, dan wil ik wel een preventieve schadevergoeding hebben

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Serendip90 schreef:vuurneon schreef:
Omdat ik mijn tijd erin stop als betaling
Je hebt zelfs nog L1-ruitertjes die zeggen dat ze daarvoor nog betaald willen worden "want ze steken er tijd in".... Dan denk ik, als ik mijn paard wil laten doorrijden/trainen... ok... maar zo'n ruiter maakt mijn paard niet beter(en ook niet mijn doel)
lifaya schreef:Colway schreef:Ik sbap alleen niet zo goed waarom de extreme uitersten worden aangehaald van 200,00 per maand of zelfs het hele stalgeld. Veel eigenaren die iets vragen, vragen iets van 50 - 100 euro in de maand.
en dat is nog steeds een hoop vind ik hoortenzij je als verzorgster dan ook een beetje inspraak hebt zou ik het niet doen
lifaya schreef:Ik vind dat als je 100 euro per maand betaald, ook wel wat te zeggen mag hebben. En dan bedoel ik niet dat je eigenaar bent, maar je betaald toch echt mee aan de stallingdus bijvoorbeeld dat je een contract maakt dat de eigenaar het paard niet zomaar verkoopt zonder het eerst aan de bijrijder te verteleln of iets in die richting. Ik hoor het vaak genoeg dat een bijrijder op stal komt en het paard verkocht is
en daar steek je dan al je geld en energie in
maar je bent "maar" een bijrijder en hebt niks in te brengen
Sees schreef:Mijn paarden worden niet verkocht maar zou ik dat wel willen, dan zou ik eerst mijn bijrijders inlichten en hopelijk zijn dat dan de potentiële kopers. Verder zie ik nog steeds niet in wat voor inspraak een bijrijder denkt te zouden moeten hebben
?
lifaya schreef:Mioux schreef:Ik vind enige kosten wel oke, mits er ook leuke dingen tegenover staan.
Ik ben zelf pas bij een stal geweest waar ik gratis kon rijden, alleen dan moest je geluk hebben dat eind van de dag, na alle stallen mesten (met ze 3'en vaak totaal 15 stallen) en alle klanten waren geweest(buitenrit verhuur stal) dat je nog tijd had om te rijden.
Vaak na dat alle klanten geweest waren en alle stallen gedaan waren was het rond 4 uur of 5 uur, ja ik heb ook een zoontje en een gezin dus, dus normaal etenstijd vind ik wel fijn en om 5 uur nog even te gaan rijden ben je 6 uur klaar als je relaxed wil rijden en rustig ritje wil in t bos, dan half 7 weg rijden vanuit stal en dan uur thuis... mag je de kleine nog even weltrusten zeggen en doei. Nou nee dat vond ik ook niet terecht.
Ook was het vrijwillig en deden wij de klusjes en helpen in ruil voor, alleen van zijn kant kwam er vaak niks.. Of dan werd er gezegd kom doordeweeks, gaat lastig als je vriend fulltime werkt en je een kleine hebt.. en in de avonden dus ook geen optie.
Dus kortom, ik vind als je veel klusjes moet doen gratis wel logisch maar dan vind ik dat je ook mag rijden, maar als je weinig hoeft te doen dus bv alleen tuig invetten en even aanvegen en etc dan vind ik een bedrag normaal en niets minder als redelijk als je daarnaast ook gewoon mag rijden...
Ik vind 15 stallen met 3 man mesten nou niet echt een zwaar karwei hoorIk heb 3 maanden lang elke dag 12 stallen mogen mesten 2 x per dag alleen, deed er sochtends een uurtje over en savonds iets langer. Alleen als ik de stallen zaagsel moest geven was ik wel heel wat langer bezig (a 15-20 minuten per stal
man wat een karwei
)
Maar had er plezier inVind rijden ook absoluut niet het belangrijkste, maar wil wel de mogelijkheid hebben om te rijden
Ben dus ook weer op zoek, heb al wel wat opties gehad, alleen nog niet echt een beslissing kunnen maken. Ik ben echt op zoek naar iets waar ook de klik aanwezig is
dat vind ik het belangrijkste. Helaas zit ik ook niet in de positie om te betalen.
barrelover schreef:Nee ze wil zelf nog niet rijden. Dus dat is haar eigen keuze. En ja. Ik vraag sowieso een bijdrage. Dan is het aan diegene zelf of ze dat wil betalen of niet. Ze mogen mijn paard doen maar moeten niet.
Ik zag ook staan dat bijrijder geen rechten heeft. Dat ligt aan de eigenaar. Ik overlegde heel veel met mijn vorige bijrijder. Ook omdat een mening of advies hoe zij het ziet soms wel heel fijn is.
Wel vind ik dat je zonder bijrijder ook je paard moet kunnen betalen. Zo wil dit meisje graag volgend Jaar een tijdje naar het buitenland. Dan moet ik het zelf weer even doen. Ook prima. Het is voor mij meer een tijds en ziekte kwestie. Bovendien vind mijn paard aandacht maar al te lekker dus ik maak mezelf blij, mijn paard en hogelijk de nieuwe bijrijder.
vuurneon schreef:Sees schreef:Mijn paarden worden niet verkocht maar zou ik dat wel willen, dan zou ik eerst mijn bijrijders inlichten en hopelijk zijn dat dan de potentiële kopers. Verder zie ik nog steeds niet in wat voor inspraak een bijrijder denkt te zouden moeten hebben
?
Mijn bijrijdster mag hooguit verzoeken indienen
Mioux schreef:@lifaya ik hoef ook niet elke dag of elke week te kunnen rijden, maar ik vind wel als je van 9 tot 16 uur bezig bent met "klusjes" dat je ook best mag verwachten dat je een uurtje per week mag rijden wanneer je kan.. en niet als je niet kan of helemaal niet.
Mioux schreef:@lifaya ik hoef ook niet elke dag of elke week te kunnen rijden, maar ik vind wel als je van 9 tot 16 uur bezig bent met "klusjes" dat je ook best mag verwachten dat je een uurtje per week mag rijden wanneer je kan.. en niet als je niet kan of helemaal niet. Als een keer nie kan ach maakt niet uit hoor, helemaal geen problemen mee, maar een keer in week zou leuk zijn voor al die uren helpen en klusjes doen