Zelf ben ik ook een verzorgster maar ik hoef niet te betalen, ik ben namelijk gevraagt toen ik 9 jaar was voor een klein welshje omdat hij steeds dikker en dikker werd en ze op het punt stonden met hem te gaan fietsen ( pony op de voet natuurlijk
) Toen werd ik vriendinnen met het nichtje van de eigenaar en begonnen we over paarden en vertelde ik aan de eigenaar dat ik manege lessen had. Op dat moment had ze mij gevraagt, "wil jij wel een eigen pony voor jezelf want iedereen bij ons is er te groot voor'' natuurlijk wilde ik dat en heb echt een supertijd met die pony gehad, we gingen overal naar toe en het was super leuk. Nu ik te groot ben voor die pony mocht ik op hun haflinger rijden maar daar stond wel tegenover dat ik de welsh zou blijven verzorgen en de stal van hem zou uitmesten, dat heb ik gedaan en ging allemaal volgens onze afspraken die we hadden gemaakt. En ik deed uit mezelf nog allemaal andere klusjes voor de eigenaar en mestte soms 3 of meer stallen uit. Ze vragen mij dus ook geen kosten. Ik ben nu 5 jaar bij hun en het gaat prima. Ze staan nu 24/7 buiten dus hoef ik die stal niet meer uit te mesten maar blijf de welsh nogsteeds verzorgen en geef af en toe een meisje les op hem. De spullen die ik graag wil voor de pony's moet ik zelf dan ook betalen. Maar als er echt iets nodig is wat noodgedwongen is koopt de eigenaar dat, maar soms zeg ik; ach joh dat betaal ik wel voor je. Ik denk dus ook dat het een beetje ligt aan de band die je hebt met de eigenaar en vooral GOEDE afspraken maakt die je ook ECHT nakomt.

Ze zijn er om te jou te helpen door hun eigen hobby uit te oefenen. Win win lijkt me zo.
Ik kon maar niet op het woord komen... Hahaha!