Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:12

Ik heb gister mijn eerste grondwerk les gehad met gigi :D zo super gaaf was dat ben zo trots op der en nu heb ik iedere maand een lesje :D

esli14

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:55

Dankjee poek!!

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:10

Wat leuk allemaal! Hier nog steeds op zoek, helaas.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 19:09

Poek schreef:
Bokken en rengalop als uitproberen en dan meteen op buitenrit, steigeren bij wandelen, nou jij liever dan ik. Persoonlijk zou ik daar niet meer terug komen, het moet voor jou ook leuk en veilig blijven ;)

Snap vooral zo'n eigenaar niet...
Gelukkig ging het goed en vond ze het zelf wel leuk.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 19:52

Anke schreef:
Poek schreef:
Bokken en rengalop als uitproberen en dan meteen op buitenrit, steigeren bij wandelen, nou jij liever dan ik. Persoonlijk zou ik daar niet meer terug komen, het moet voor jou ook leuk en veilig blijven ;)

Snap vooral zo'n eigenaar niet...
Gelukkig ging het goed en vond ze het zelf wel leuk.

Het was geen normaal gedrag voor dit paardje hoor, zo herkende ze haar helemaal niet. En ze gaf ook aan als het echt niet ging dat we dan van paard konden wisselen. Maar ik wil zo iets gewoon zelf oplossen, tenzijn het echt te gevaarlijk is.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:55

Nog even terugkomend op mijn vzpaard/bijrijdpaard. De eigenaar is echt hartstikke aardig en van te voren was het paard ook heel rustig, ik had nog even in de bak gestapt en dat ging gewoon goed dus waarom dan geen buitenrit. Manegepaarden kunnen ook rare dingen uithalen. Ik snap best dat sommige mensen dit anders zien, maar het is niet zo erg als je denkt. De rest van de rit was het paard relaxt, horizontaal (schoft, hals, hoofd) en ook niet schrikachtig. En ze gaf aan dat het mogelijk was om van paard te ruilen. Ik zie het probleem niet, ik moest gewoon even duidelijk zijn naar het paard toe. En is ook niet het eerste paard dat mij er probeert af te gooien :')

roweentje53

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:52

Hey!
Goed een verhaal beginnen kan ik niet zo goed dus straight to the point dan maar :D
Ik woon in Amsterdam noord, ben al een hele tijd op zoek naar een verzorgpony en ik ben 14 jaar met rij niveau L ongeveer. Nu reaggeer ik vaak op advertentie's van eigenaren en word ik afgewezen vanwege rij ervaring en leeftijd, ik vraag dan aardig om wat voor reden ik afgewezen wordt en dan krijg ik een antwoordt als bijvoorbeeld 'daarom' of geen reactie. Dit vind ik dus jammer omdat de verzorgpony's hier nou niet voor het oprapen liggen en ik zonder dat diegene iets over mij weet of normaal kennisgemaakt te hebben afgekapt wordt. Als je leeftijd onder de 16 ligt krijg je gewoon geen kans meer om een keertje te komen kijken.
Ik ben zelf een beetje beetje onzeker en verlegen soms kan ik onaardig overkomen via internet en daarom zou ik gewoon graag een keertje langskomen in plaats van een overhoring via facebook of bokt :') maar krijg hier de kans dus niet voor.

Dat is mijn probleem zo ongeveer haha, heeft iemand hier tips voor of heeft iemand dit ook?

En veel plezier voor de iedereen die een leuke pony heeft gevonden!!!!!

Groetjes Ruth

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 19:06

14 jaar en L niveau is behoorlijk uitzonderlijk.
14 en denken(!) dat je L niveau kunt rijden komt vaak voor.

Vooral door het laatste kan het zijn dat eigenaren dat verwachten. En mensen die denken dat ze beter kunnen rijden dan ze eigenlijk kunnen, zijn over het algemeen wat lastig omdat ze hun beperkingen niet zien tot het fout gaat.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 08:46

Moderatoropmerking:
Ik heb weer een aantal oproepen/advertenties verwijderd, houd er alsjeblieft rekening mee dat dit niet is toegestaan op het forum. Daarvoor verwijs ik je graag door naar de Markt. :)

roweentje53

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:07

sneeuwpop schreef:
14 jaar en L niveau is behoorlijk uitzonderlijk.
14 en denken(!) dat je L niveau kunt rijden komt vaak voor.

Vooral door het laatste kan het zijn dat eigenaren dat verwachten. En mensen die denken dat ze beter kunnen rijden dan ze eigenlijk kunnen, zijn over het algemeen wat lastig omdat ze hun beperkingen niet zien tot het fout gaat.

Okee, ik denk zelf dat ik tussen B en L zit, dus ik dacht ik zeg dan maar L, want ik denk dat veel mensen ook denken als ze B zien, mwua, der zijn genoeg bijrijdsters met L niveau of hoger. Maar ik zal voortaan zeggen dat ik B niveau heb :)

Ik heb zelf nog nooit een B proefje gereden, alleen wat onderlinge wedstrijden (f8/9). Vind springen en buitenrijden veel leuker :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:11

Dus dan heb je ook geen B niveau... Je zegt maar wat...
Misschien gewoon feiten benoemen en eerlijk zijn.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:12

Dan heb je idd geen B niveau
Je moet niet 'denken' bij dat soort dingen maar het zeker weten

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:36

Anke schreef:
Dus dan heb je ook geen B niveau... Je zegt maar wat...
Misschien gewoon feiten benoemen en eerlijk zijn.

Waarom is dat dan geen B niveau?
Ik krijg les op L niveau, mag ik dan ook geen L niveau in mn advertentie zetten of dat wel?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:41

Als je na het proefrijden tegen valt, kun je het wel vergeten . Dus zou iig geen niveau aangeven, aangezien je niet officieel gestart bent.

Ik vraag me af hoe je op L niveau les kan hebben?
Heb dat nog nooit gehoord.
Is dat priveles of op de manege?

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:50

Hmm okee, begrijp ik.

Ik krijg privéles, niet op een manege dus. Tja op L niveau les, ik krijg oefeningen uit het L, af en toe oefenen we een proef. Maar officieel gestart dus niet

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:00

Hmm, een oefening uit een L proef is nog lang geen winstwaardig L .
Op de manege leren ze ook het wijken, maar dat heeft niks met L niveau te maken.
Zolang je niet bent gestart, heb je helaas nog geen niveau om daaraan te verbinden.

Je kan iig zeggen dat je priveles krijgt (+naam instructeur) en je kan er mooie foto's bij zetten.
Dat laatste geeft het beste beeld van wat je kan.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:19

Nee, dat klopt, maar het is ook totaal niet te vergelijken met de manege :=

Okee bedankt, kan ik dat dus beter doen!

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 19:01

Klopt, dat is totaal geen vergelijking.
Alleen als je het vraagt aan een manege ruiter, geloven ze ook dat ze kunnen wijken...
Net zo'n geval met een niveau..... zonder die ervaring is er geen veigelijk in mogelijk.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 19:09

ik zet ook nooit in een advertentie welk niveau ik heb want die heb ik ook niet :)

zet er wel altijd netjes in waar ik wel ervaring mee heb :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:42

Ik zette altijd het niveau van de manegeles erin. Dus vergevorderd, gevorderd, etc. Niet dat het de beste maatstaaf is, maar wel om de eigenaar enigszins een idee te geven van mijn kennen en kunnen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:22

Ik train zelf ook op hoger niveau, ook Z oefeningen.
Echter start ik pas sinds kort ohz KNHS wedstrijden en ben daarin B dressuur.
En dat is heeeeel anders dan wat losse oefeningen vrij in een bak rijden.
Mennen heb ik ZZ dressuur, ook KNHS geregisteerd.

Gewoon eerlijk zeggen wat je zoekt en wat je graag zou willen.
Dan is de kans op een goede match het grootst.

roweentje53

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:42

Oké thanks! zal er voortaan geen niveau meer inzetten.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 07:52

Yezzi schreef:
Ik zette altijd het niveau van de manegeles erin. Dus vergevorderd, gevorderd, etc. Niet dat het de beste maatstaaf is, maar wel om de eigenaar enigszins een idee te geven van mijn kennen en kunnen.

Als jij daarin zet dat het gaat om manege les - niveau is het wel duidelijk.

Maar als ik slechts gevorderd lees, dan verwacht ik wel veel, of ik verwacht juist dat de ruiter zichzelf overschat.
Dit is een belemmering en kan zelfs gevaarlijk zijn.

Zelf heb ik aardig wat ervaring en ook wedstrijden gereden, toch vind ik dat ik nog heeeeeel veel moet leren. Zoveel dat ik mezelf tegenover het paard soms nog echt een beginner voel door mijn fouten.
Mijn nieuwe paard is zo gevoelig dat ze gaat galopperen bij een letter wanneer ik denk aan galopperen bij die letter, moet je nagaan dat ik onbewust nog zoveel signalen geef.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:02

Ik zeg altijd hoeveel jaar ik rijd en hoevaak ik gereden heb per week of ik een paard geleased heb, buitenritten strandrit. En ik zet er ook alleen in waar ik iets van geleerd heb. Een dagje knol hobbelen in mijn jeugd zet ik er dus niet in haha.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:51

sneeuwpop schreef:
Hmm, een oefening uit een L proef is nog lang geen winstwaardig L .
Op de manege leren ze ook het wijken, maar dat heeft niks met L niveau te maken.
Zolang je niet bent gestart, heb je helaas nog geen niveau om daaraan te verbinden.

Je kan iig zeggen dat je priveles krijgt (+naam instructeur) en je kan er mooie foto's bij zetten.
Dat laatste geeft het beste beeld van wat je kan.

Och wat is L-niveau. Er zijn genoeg ruiters die L rijden maar dat verdiend ook geen schoonheidsprijs.
Offcieel op dat niveau zijn gestart zegt ook niet altijd alles hoor! En daarmee zou het ook zijn
dat mensen die nooit starten geen B-niveau hebben. Zoals ik zeg, er zijn genoeg mensen die gewoon thuis rijden en vele malen beter rijden dan mensen die ieder weekend op concours gaan en wel een ' officieel niveau' hebben.

Tuurlijk snap ik dat het in dit geval nogal twijfelachtig is wat de definitie van L niveau is. Ik neem aan dat je bedoelt het correct kunnen uitvoeren van oefeningen die in een L proef zitten. Denk ook niet dat je dat vanuit een manege kan bepalen. Misschien dat het paard het wel kan, maar dat is weer heel wat anders. ;)