darkadia schreef:@Welshfan dan ben ik wel benieuwd of je daar ook een vergoeding voor krijgt? Want doordat jij het paard nu gaat inrijden, wordt het natuurlijk wel meer waard voor de verkoop.... Zou ik persoonlijk iig wel reeel vinden.
En mja wat betreft die bijdrage, rijden op een manege (ook vrijrijden) is ook niet gratis, hobby kost nu eenmaal geld, en vaak trek je toch de wat serieuzere mensen ermee aan... Toch vind ik zelf d ejuiste match het belangrijkste...Vraag in principe een bijdrage, maar als iemand nou heel goed klikt, maar dat niet kan betalen...ja dan is daar zeker over te praten.
In het begin zou ik het ook logisch hebben gevonden maar er zijn een hoop eigenaren die dat niet vinden. Vooral op Facebook kwam ik veel berichten tegen van mensen die iemand zochten om een pony/paard eens goed door te rijden en daarbij hele eisen stelden (veel ervaring, bepaalde dagen kunnen komen, zelf een hoop spullen meebrengen) en dan ook nog lieten betalen.
Voor dit paard hoef ik niet te betalen. Ik krijg hier ook niets voor. Man zit financieel in de problemen (vandaar te koop en dit verhaal klopt), zelf ben ik blij dat ik met een paard aan de slag kan. Stal waar hij staat heeft super faciliteiten ( zit bij het stalgeld, of je er nu gebruik van maakt of niet) en eigenaar wil er alles aan doen voor een goede verzorging (haalt goed voet etc).
Wanneer iemand iets leert van een paard of inderdaad echt komt om jou paard eigenlijk voor een middagje te huren als ik het zo mag zeggen, dan snap ik dat een eigenaar een bijdrage vraagt. Maar wanneer een bijrijder een eigenaar helpt met tijdnood of een paard opleid (mits dit natuurlijk gewenst is door de eigenaar) zou snap ik die bijdrage niet.