Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xZiva_

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:52

Goh je moet eens weten hoelang ik al niet gereden heb :D
Ook toen mijn bijrijdpaard 4 maanden kreupel was, heb ik alleen met dr getut en gedaan, je zag dr gewoon opleven van de aandacht! <3

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 20:17

Ik ben zowat alleen maar aan tutten ze vinden het beide heerlijk , finese longeer ik of wandelen en zijn nu bezig met de spaanse pas en knuffelen is ze de beste in echt waar geweldig gewoon en ik gooi gewoon het touw om der nek Ls we naar de padock lopen en ze loopt zo achter me aan ik vind het heerlijk zo,n band met twee paardjes

En gigi is heel verschillend ook lekker tuuten natuurlijk en wandelen of vreiheidsdressuur longeren doe ik met haar niet echt eigenlijk aankomende zaterdag heb ik voor het eerst grondwerk les met haar dat heb ik voor kerst gekregen van haar eignaresse ben echt super zenuwachtig maar heb er ook enorm veel zin in

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 21:05

Over vrijheidsdressuuur gesproken ik heb een vraagje. Ik ben nu een maand lang bezig om lucky wat vrijheidsdressuur aan te leren. Ze kan al heel erg goed jambette en haar voorbenen gestrekt naar voren en haar hoofd tussen haar voorbenen. Maar hoe heet dit truucje? En morgen wil ik een keer wat anders doen dan vrijheidsdressuur (rijden/longeren mag nog niet) wat zou ik nog meer kunnen doen?

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 21:13

Volgensmij is dat de klassieke buiging.
Mischien kan je een keer gaan wandelen? Dat vind ik zelf altijd leuk om te doen.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 21:17

Myrkur schreef:
Volgensmij is dat de klassieke buiging.
Mischien kan je een keer gaan wandelen? Dat vind ik zelf altijd leuk om te doen.

Ja ik stap sowieso 10/15 minuten gewoon in de bak voor haar blessure, ik wilde wel buiten gaan en dat mag van de eigenaresse alleen zei ze dat lucky buiten best wild kan doen. Nu ben ik daar klein beetje onzeker over geworden en durf ik niet zo goed naar buiten zeg maar.... Met de eigenaresse is natuurlijk geen probleem maar ik ben nog nooit met haar naar buiten gegaan. En nou is dat misschien ook niet zo handig met een blessure. Maar ik ga kijken hoe ze er morgen op reageert als ze gewoon rustig is kan ik wel eventjes buiten stappen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 21:40

Anke schreef:
Belangrijk is om vooraf eerlijk naar elkaar toe te zijn over wensen/verwachtingen.
Zo heb je de meeste kans op een goede match.

Voor mijn welsh B zoek ik ook een leuke verzorger.
Echter tot nu toe alleen reacties of ze te groot/zwaar zijn? (Gaat om verzorgen, niet rijden. Of moeders met kleine kindjes, ben geen gratis opvangplek of entertainement.
Tja...daar kan ik niks mee. Gewoon iemand die er graag voor zorgt, poetst, mee tut enzo.
Eventueel wandelen en longeren mits het vertrouwen er is. En kan ook mee op de koets als ik ermee ga mennen.
Gek...toch lijkt het altijd iets op te moeten leveren (gratis rijden)

Het lijkt me zoooo leuk om bij jou te verzorgen! Al die pony's ook, heerlijk! Als je hier in de buurt zat had ik het wel geweten.:j

silvisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 22:08

mij is het ook jaren niet gelukt maar in december nu eindelijk mijn nieuwe liefde gevonden. een prachtige arabier ruin die er vollop zelf van overtuigd is dat ie nog hengst is :')

amberguyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 18:18

ook ik inmiddels 14 bijna 15 heb wel 2 verzorg paarden gehad...maar helaas moeten stoppen..
1,5 jaar dag in dag uit 28 km gefietst werd me teveel met school.
en een paar maand een paard die al een jaar lang op de wei stond heb ik geprobeerd weer op te pakken... dit ging erg goed totdat ik in men buik getrapt ben waardoor mijn moeder zei amber ik vind dit niet verstandig.. dus nu ook weer zonder verzorg paard

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 21:57

Heb je nu wel meer tijd om wat in huis te doen..hihi

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 21:57

28 km?!? respect! mijn maximale max. is echt 12 km. maar gelukkig fiets ik nu maar 5 ben ik wel blij mee. ik heb wel eens 4x per week 10km gefietst en dat vond ik al veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 22:19

Ik fiets heen en terug ongeveer 13 km, prima te doen. Behalve met tegenwind, dan ben ik echt kapot als ik thuiskom. :')

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 22:57

Haha lekker toch een stukje fietsen? Als het maar niet te ver is, helemaal met mijn conditie :'). Ach ja, alles beter dan een beetje thuis zitten te vervelen, haha.

amberguyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:06

jaa zeker 14 km heen en 14 km terug door wind en weer ... was echt zwaar soms.. en nu kan ik wel meer aan me school doen maar toch me hobby voor paarden blijft na een half jaar alles op een super laag pitje wel kriebelen

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:07

Ik verveel me soms maar heb ook huiswerk dus 1,2 keer in de week zou voor mij wel ideaal zijn eventueel 3 keer

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:08

Oh ik dacht 28 heen en 28 terug :o _O-

amberguyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:32

ahahah poehhh dat is mij wel te ver hoor 28 heen en 28 terug ..
en huiswerk thjaa .. ik zeg vaak dat ik dit ga doen maar uiteindelijk doe ik niets.. :o :D :')

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 14:07

Ik heb net tweede afspraak gehad bij een bijrijd/verzorgpaard, eerste ontmoeting was lekker poetsen (of naja van poetsen kwam weinig want ze wilde graag gekriebeld worden) en wilde toen ook buiten de wei en bak even wandelen maar ivm vuurwerk ging ze steigeren etc en wilde ze neit echt rustig worden dus weer naar de bak om te knuffelen. Vandaag dus tweede ontmoeting, hebben een bosrit gemaakt. Was echt super leuk, duurde wel een halfuur voor ze relaxt was (bokken, rengalop etc.). Geweldig paard, echt een schatje *\o/* dus even een proefperiode om te kijken of het verder ook allemaal klikt en of het iets is, tot nu toe zeg ik JA! /3

EDIT: beide ontmoetingen was de eigenaar erbij! Ik ga niet zomaar naar buiten met het paard :')

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:32

xxdomiixx schreef:
Ik heb net tweede afspraak gehad bij een bijrijd/verzorgpaard, eerste ontmoeting was lekker poetsen (of naja van poetsen kwam weinig want ze wilde graag gekriebeld worden) en wilde toen ook buiten de wei en bak even wandelen maar ivm vuurwerk ging ze steigeren etc en wilde ze neit echt rustig worden dus weer naar de bak om te knuffelen. Vandaag dus tweede ontmoeting, hebben een bosrit gemaakt. Was echt super leuk, duurde wel een halfuur voor ze relaxt was (bokken, rengalop etc.). Geweldig paard, echt een schatje *\o/* dus even een proefperiode om te kijken of het verder ook allemaal klikt en of het iets is, tot nu toe zeg ik JA! /3

EDIT: beide ontmoetingen was de eigenaar erbij! Ik ga niet zomaar naar buiten met het paard :')

Keileuk! Nou even hopen op een top proef periode toch? :D

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:35

IrisxSimba schreef:
xxdomiixx schreef:

Keileuk! Nou even hopen op een top proef periode toch? :D

Ja, heb er helemaal zin in! :j

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:13

Leuk en lief paard....bokken en rengalop?

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:15

Ja ze moet mij toch even uitproberen he. En ze was sinds woensdag al niet meer aan het werk gezet (eigenaar kreeg onverwacht bezoek dus die kon er niet heen).

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:25

Bokken en rengalop als uitproberen en dan meteen op buitenrit, steigeren bij wandelen, nou jij liever dan ik. Persoonlijk zou ik daar niet meer terug komen, het moet voor jou ook leuk en veilig blijven ;)

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:29

Poek schreef:
Bokken en rengalop als uitproberen en dan meteen op buitenrit, steigeren bij wandelen, nou jij liever dan ik. Persoonlijk zou ik daar niet meer terug komen, het moet voor jou ook leuk en veilig blijven ;)

Ik vond het hartstikke leuk, een uitdaging. En het is echt een schatje hoor, doet geen vlieg kwaad. Beetje veel energie haha, heb ik ook wel eens.

esli14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:51

Ik heb er 2 gevonden!! :D

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:54

Wat leuk, gefeliciteerd! :D