Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 21:40

TurboTinker schreef:
:wave:

Ik kijk hier ook weer even mee.
net verhuist van stal, naar wanneperveen.
Helaas weinig fijne bijrijders te vinden.

Vnl zeggen dat ze kunnen rijden, en dan totaal niks kunnen. Zo jammer is dat. En zonde van mijn tijd.
of ze zijn heel jong of ze hebben veel eisen..

Ik heb je advertentie even door gekeken. Ik vind hem niet fijn overkomen, door alle gebiedende wijzen. Zo krijg ik het idee alsof er niks bespreekbaar is. Vind de zin met dat eer erin verwerkt ook typisch, aangezien je ook nog een bijdrage vraagt.

Als ik op zoek was naar een verzorgpony zou ik op zo'n advertentie afknappen, omdat ik het belangrijk zou vinden ook leuk met de eigenaar te kunnen communiceren. Ik vind je een beetje, ehm.. Uit de hoogte doen? Is niet precies wat ik bedoel, maar je snapt mijn punt, hoop ik?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 21:46

Pacific schreef:
Als je het liever niet hebt dat ze met een ander zadel rijdt, dan zeg je dit toch gewoon als ze dit vraagt?
Dat het zadel op de grond ligt is natuurlijk niet de bedoeling. Kon ze het zadel anders niet kwijt, omdat ze nu dus die van je stalgenootje leent? Dan moeten jullie samen even over een oplossing denken hiervoor.

Snap dat ze een dressuurzadel fijner vindt... En als ze graag daarmee wil lessen, had ik met mijn dressuurzadel wat meer op moeten schieten.. En snap ook wel dat je een voorkeur voor kunt hebben voor een dieper zadel/veel wrong (zelf vind ik dat vreselijk maarja :p ieder zijn voorkeur)

Er komt een 2e stang in de kast, zodat er sowieso 2 zadels inpassen, zolang ze hier thuis hangen heb ik er helemaal niets aan.. maar heb nog 2 dressuurzadels thuis liggen :') (waarvan er 1 aangepast moet worden)...

We zien het morgen wel.. Heb vandaag iig het zadel even op hem gelegd... Ligt niet slecht wat ik zo kan zien... Maarja... Volgende week mijn eigen dressuurzadel klaar... dus mjah :S toch een fijner gevoel... (Ook omdat ik nu zit te denken, stel dat er iets met het zadel gebeurd.. als het je eigen zadel is jammer, maar nu is ie van iemand anders :'))

Eske_B

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 21:52

Ik zou als bijrijder ook afknappen op jouw advertentie Turbotinker, sorry :o

Heel eerlijk vind ik de advertentie bijna dwingend over komen. Ook het, blijkbaar, bijna altijd samen gaan met de eigenaar zou ik persoonlijk niet willen, omdat ik op een gegeven moment zelf een beetje aan de slag zou willen, maar goed: dat is jouw keuze.
Het laatste waar ik over struikel is: wil jij de eer! Om....
Daarbij krijg ik een gevoel dat de verzorgster 100% dankbaar moet zijn dat ze jouw paard mag verzorgen.

Misschien kan je je tekst een beetje aanpassen? Meer in langere zinnen, niet zo uit elkaar. Dat staat al een stuk fijner, vriendelijker en aantrekkelijker.
No offence verder, hoop alleen dat je hier wat aan hebt en zo sneller iemand vindt :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 21:55

Hmm, ik bedoelde dat op een leuke manier, maar zal hem eens aanpassen :D thanks!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 21:56

Hoop voor je dat je snel iemand vindt! Klinkt verder als een prima adresje :)

*kruipt weer onder meeleessteen*

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 21:58

"De eer om..."

"Kan alles"

Ik zou niet eens bij je willen komen kijken omdat ik meteen het idee zou hebben dat ik toch alles fout zou doen en niet goed genoeg bent voor je geweldige paard... (en ja, het komt een tikkeltje arrogant over ;)) Je bedoelt het vast niet zo :p maar ik zou iets hebben van "wow... die is over het paard getild" :') Geen fijne eerste indruk zo :p

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 21:59

Hoihoi,

Voor mijn knappe tinker ruin ben ik op zoek naar een gezellige bijrijder voor 2 keer per week.

Voornamelijk dressuurmatig, maar er is ook genoeg ruimte voor andere dingen.

Echter, bij mij zit er wel een "maar" aan. Ik ben er graag bij..en vind het fijn om de bijrijder te begeleiden met het rijden.

Dus, zie jij het zitten, om 2x per week, met mij voor mijn paard te zorgen?
Dan zie ik graag een berichtje tegemoet.

Ik vraag wel een bijdrage.

Groetjes Andrea

Dit is beter zo denk ?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 22:04

Dat is al veel aantrekkelijker om op te reageren :)

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 22:05

Stuk beter +:)+ had persoonlijk het stukje over de 'maar' weggelaten, omdat ik dat geen 'maar' vind, maar vind het zo ook niet storend!

Ik zou nu wél reageren :D

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 22:08

Hmmm, ik vind het eigenlijk helemaal geen verkeerde advertentie? Het is meer een sollicitatie zo, maar zo heb je wel meer kans dat de juiste mensen reageren?

Zelf ben ik ook erg veeleisend, en zie het als een eer wanneer iemand mijn leuke pony mag verzorgen. Ik was niet op zoek, maar iemand anders zocht wel een verzorgpony. Ik geef haar nu een kans.

Edit: nieuwe advertentie ziet er idd veel beter uit! En nog steeds duidelijk wat je bedoelde.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 22:11

Ja vooral dat stukje dat ik er altijd bij ben is erg belangrijk vind ik. Omdat veel mensen zelfstandig willen rijden, en dat zit er bij mij gewoon niet in. Ik ben ook super veeleisend. Alleen op papier ziet dat er heftiger uit dan irl. Heb iig nooit klachten gehad dat ik verkeerd over kwam. Altijd lol enz. Maar ik denk wel dat deze tekst idd beter is. Thanks!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 22:14

Je nieuwe is een stuk beter idd TT.
Hier niet meer echt actief op zoek, hoewel ik het deze maand echt ahcterlijk druk heb en mijn paardje wel beetje tekort doe, heb ik gelukkig lieve stalgenootjes die bij willen springen. Advertentie komen ook niet echt reacties meer op, en het is ook gewoon lastig om iemand te vinden die bij mijn trainingsmethode aansluit, maar wel ervaring heeft..Een enkele was wel geschikt, maar zagen het zelf niet zitten, omdat hij nog erg groen is.
Wel een verzorgster nu iig, dus wel extra aandacht, maar het werken is voor hem ook echt belangrijk...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 22:22

Dat is wel even lastig idd.

Ik heb totaal geen haast met het vinden van een bijrijder. Diegene moet wel geschikt zijn. Heb er al zoveel afgewezen :')

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:21

Zijn Tinkers misschien gewoon niet zo gewild als verzorgpaarden?

Volgens mij heb ik best een leuk aanbod, maar ik krijg geen serieuze reacties. Advertentie op marktplaats, kapaza, facebook en hier op bokt. Er reageerde één dame via marktplaats maar die kwam niet opdagen op onze afspraak, er reageerde één meisje via kapaza maar die antwoordt niet meer op mijn reply en de twee dames die ik benaderde naar aanleiding van hun zoekertje zijn bij nader inzien toch ook niet geïnteresseerd...

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:23

Hihi nee Tinkers daar kan je niet op rijden :D
We hebben twee "gewone" paarden en je wil niet weten hoeveel reacties ik daar op heb gehad, nu ik iemand zoek voor mijn tinker totaal geen reactie -O-

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:50

En tinkers zijn juist zo leuk<3

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:50

Tinkers vindt ik best leuk hoor, als verzorger zijnde. Ik snap niet waarom mensen geen antwoord geven, zo onbeschoft.

Ik denk alleen niet dat je bij mij in de buurt woont :\ maar heel veel succes met zoeken nog!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:08

Inderdaad vaak mensen die al afknappen op ras zonder het paard uberhaupt gezien te hebben. Reden voor mij ook om geen ras te vermelden. Ondanks dat nog geen geschikte match gevonden. Komt ook wel omdat mijn paard nog groen is, en mensen daar vaak toch te onzeker in zijn, en ik werk volgens academische/klassieke rijkunst, dus met weinig druk van voren.
Voorlopig iig niet meer actief op zoek, nu te druk om iemand te begeleiden, en erna eerst zelf op vakantie en daarna zelf ook wel weer genoeg tijd. Verzorgster gaat wel fijn gelukkig, maar die heeft het nu ook nog even druk :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:20

Hmm ik heb daar niet zo'n moeite mee. In woudenberg 2 jaar geleden had ik over de 35 geintreseerden. Winschoten 2 maand terug ook over de 20.

Maar nu staat hij op een stal, aan een doorgaande weg die 5km lang is. En dan merk je wel duidelijk dat er minder geintreseerden zijn. Ivm de lange weg. Maar goed. In mijn geval heb ik geen bijrijder nodig. En is het voor degene die mag bijrijden een soort eer. Dus ik kijk rustig rond hoor.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:30

Ik heb ook geen bijrijder nodig, maar ik doe mijn meiden er zeker wel een heel groot plezier mee en het voelt voor mij niet als een soort van eer dat ze op mijn paarden mogen rijden...

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:32

Ik merk dat er in mijn woonplaats en omgeving weinig mensen op zoek zijn naar een bijrijdster.. Ik zou graag weer willen beginnen voor 1 a 2 keer in de week.

Ik woon in Almere, ik denk dat in de meer (groene) gebieden er meer vraag is. Zie hier ook hele leuke paarden voorbijkomen en leuke eigenaren (op het eerste gezicht haha), dan vind ik het jammer dat ik niet in de buurt woon.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 17:13

Overal is wel wat te vinden denk ik. Geduld loont ook

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:09

Is niet per se het feit dat het een tinker is... Vriend van me heeft paar jaar terug voor mijn pony en zijn paard nagenoeg gelijke advertentie gemaakt, alleen was het bij hem een 3-jarige en stonden er de papiertjes bij ;) Ze konden mijn pony niet eens rijden/durfden er niet eens op (en ik laat er kindjes van 4 op als ie een week stil staat... doet geen stap verkeerd zolang je niets vraagt.. dus gewoon erop rondhobbelen kan ;)) maar toch reageren op die 3-jarige met papier.. Dat is toch interessanter... (Zelfs mensen die op beide reageerden en omdat ie niet oplette op wie hij allemaal reageerde, voor mijn pony de advertentie afkapte onder het mom "te ver weg" als ze bij de ander ook konden komen kijken :') ze stonden letterlijk bij elkaar in de wei....

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 23:12

Ik ga even een mega egopost plaatsen hier!
Ik heb een paar keer hier kort gereageerd en heb ook door dit topic wat berichtjes gekregen van mensen die mij misschien konden helpen met een bijrijdpaardje vinden.
Ik ben vooral in dit topic gekomen om informatie te winnen. Wij hebben altijd eigen paarden gehad en nooit bijrijders/verzorgers (we hadden die paarden voor onze eigen hobby, klinkt best egoïstisch, en dus na 5 keer in de week rijden kregen die van ons gewoon rust en niet nog een bijrijder erbij). Nu zijn onze paarden verkocht moeten worden en wilde ik dus graag blijven rijden en zocht daarom een bijrijdpaard. Iets waarvan ik niets wist was het feit dat je nog een leuk bijbaantje moest gaan zoeken om die bijdrage te betalen die veel mensen vragen (wij betaalden immers als er eens iemand voor onze paarden moest zorgen of ze door iemand getraind werden).

MAAR NU HEB IK EEN PAARDJE GEVONDEN!!!! Op 5 minuten afstand staat een lieve merrie die ik mag gaan inrijden deze zomer! Vervelen zal ik mij dus niet. Ik zal dit gaan doen met mijn moeder en iemand die zijn paardje op dezelfde stal heeft staan. Ik ben zo super blij en de eigenaar heel dankbaar! Het paardje staat echter wel te koop en weg is natuurlijk weg...
*einde egopost :P

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 23:22

@Welshfan dan ben ik wel benieuwd of je daar ook een vergoeding voor krijgt? Want doordat jij het paard nu gaat inrijden, wordt het natuurlijk wel meer waard voor de verkoop.... Zou ik persoonlijk iig wel reeel vinden.
En mja wat betreft die bijdrage, rijden op een manege (ook vrijrijden) is ook niet gratis, hobby kost nu eenmaal geld, en vaak trek je toch de wat serieuzere mensen ermee aan... Toch vind ik zelf d ejuiste match het belangrijkste...Vraag in principe een bijdrage, maar als iemand nou heel goed klikt, maar dat niet kan betalen...ja dan is daar zeker over te praten.