Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:22

Xfjord schreef:
wat ik vaak in advertenties van andere lees is: ik ben huppeldepup meter. dus ik kan geen shetlander doen. terwijl in de advertentie staat dat ze alleen wil knuffelen en poetsen :P

:+ slimmm. Maar je kunt t ook anders bedenken, namelijk dat ze het erbij zetten voor eigenaren die willen dat er gereden word en dus de lengte nodig hebben en het gewicht maar dat ze alleen knuffelen etc ook prima vinden.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:23

xxdomiixx schreef:
Xfjord schreef:
wat ik vaak in advertenties van andere lees is: ik ben huppeldepup meter. dus ik kan geen shetlander doen. terwijl in de advertentie staat dat ze alleen wil knuffelen en poetsen :P

:+ slimmm. Maar je kunt t ook anders bedenken, namelijk dat ze het erbij zetten voor eigenaren die willen dat er gereden word en dus de lengte nodig hebben en het gewicht maar dat ze alleen knuffelen etc ook prima vinden.

ja maar er staat: ik wil alleen verzorgen en knuffelen.
en alleen betekent niet: ik wil verzorgen,knuffelen en RIJDEN!!! :P

spruitje12

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:29

succes ik doe je niet na 8)7

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:31

ik ga geen 6 uur fietsen hoor :') dan ben ik echt gestoord :P

shut zit advertenties te bekijken op marktplaats.
hoi ik ben 8 jaar
*tekst* ik heb 6 jaar ervaring en
ik kan ook assisteren op wedstrijden

met 8 jaar? :')

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:34

xxdomiixx schreef:
Xfjord schreef:

ja maar er staat: ik wil alleen verzorgen en knuffelen.
en alleen betekent niet: ik wil verzorgen,knuffelen en RIJDEN!!! :P

Dat is inderdaad frappant :')

spruitje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:35

Xfjord schreef:
ik ga geen 6 uur fietsen hoor :') dan ben ik echt gestoord :P

shut zit advertenties te bekijken op marktplaats.
hoi ik ben 8 jaar
*tekst* ik heb 6 jaar ervaring en
ik kan ook assisteren op wedstrijden

met 8 jaar? :')

vanaf je tweede paardrijden! wil ik ook :')

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:36

haha ik was 7 toen ik begon. was leuke tijd. lekker rondhobbelen op shetlanders :D

spruitje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:38

Xfjord schreef:
haha ik was 7 toen ik begon. was leuke tijd. lekker rondhobbelen op shetlanders :D

ik ook was geweldig altijd op de eigenwijste shet willen en dan proberen niet eraf gegooid te worden omdat je nog niet bleef zitten in galop :D

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:40

ik pas niet meer op shetlanders. maar verzorgen kan altijd. dus als iemand een shet aanbied neem ik het zeker weten aan. het maakt niet uit welk ras het is. van mini shetlanders tot een shire. (al hoewel een shire is wel erg groot :') )

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:40

Was zeker leuk toen.

Kan me nog heel goed herinneren, toen ik nog te jong was voor les, mocht ik altijd na mijn zus aan de hand uitstappen. Geweldig vond ik dat. Sindsdien helemaal in het paardenwereldje.

spruitje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:42

Xfjord schreef:
ik pas niet meer op shetlanders. maar verzorgen kan altijd. dus als iemand een shet aanbied neem ik het zeker weten aan. het maakt niet uit welk ras het is. van mini shetlanders tot een shire. (al hoewel een shire is wel erg groot :') )

heb hetzelfde hiero vindt ze super tof. pas der ook niet meer op jammer genoeg :')

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:42

goeie oude tijd <3
maar die tijd is om en nu ben ik gewoon opzoek naar een verzorgpony :Y)

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:44

Nu maar wachten op de tijd dat er een eigen paard aankomt! Haha. ;)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:46

dat duurt sowieso tot mijn 18e. maar voor die tijd lekker genieten van de manege en hopelijk dit jaar een vz

danielle80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:52

Dat vind ik soms ook zo raar aan verzorgers mijn oudoom ofzo(broer van opa) had vroeger een arabierenfokkerij en voor een iets oudere arabier die niet meer zoveel kon doen had hij een verzorgster gevraagd.
Na een tijdje had hij er 1 en eerst ging alles goed, maar opeens op een dag had ze de staart afgeknipt! Gewoon helemaal.
Mijn oudoom was zo boos en heeft haar meteen weggestuurd en gezegd dat ze nooit meer terug mocht komen
Jammergenoeg heeft mijn oudoom de fokkerij niet meer want hij is al iets van 90 ofzo

danielle80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:53

Haar staart is nooit meer helemaal aangegroeid daarna

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:56

Heel vreemd hoor dat soort dingen, ik geef je oudoom groot gelijk! Meteen wegsturen.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 17:06

Wegsturen!
Ben je helemaal gestoord, staart afknippen, ze hebben niet voor niets een staart :Y)

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 17:19

Ik ken ook een paar meisjes die vanalles doen zonder toestemming van de eigenaar. Ze knippen manen, rijden, pakken een pony zonder toestemming, en ze galloperen zelfs op een kreupele pony. Ik snap echt niet dat ze dat in hun hoofd halen... En al helemaal niet dat ze op een kreupele pony gaan rijden! Ik snap heel goed dat eigenaren door zulke mensen niet snel meer iemand vertrouwen.

Ik heb sinds kort een verzorgpaard waar ik niet veel op kan rijden, maar ik ben echt heel blij dat ik een paard heb waarmee ik kan tuttelen, poetsen en waar ik gewoon lekker mee bezig kan zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:00

Ik ben van allebei een beetje. Ik 'lease' 2 pony's op de stal waar ik ook werk en daar verzorg ik ook een welsh A-merrie. Met haar doe ik vanalles, behalve rijden. We doen vd, gaan wandelen, longeren, grondwerk en vooral lekker uitgebreid poetsen, genieten we allebei van! Ik vind het echt heerlijk om met haar te knuffelen en haar te vertroetelen, en ze leeft er ook echt van op. :) De andere twee rijd ik (en verzorg ik natuurlijk ook!). De ene pony rijd ik bijna een jaar en de andere +- 2 maanden, heb ik ook (nog) niet echt een band mee. Ik voel me lekker op m'n plek hier, kan m'n gang gaan en het is heel gezellig, ben erg blij dat ik dit heb gevonden.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:24

Yezzi schreef:
Ik ben van allebei een beetje. Ik 'lease' 2 pony's op de stal waar ik ook werk en daar verzorg ik ook een welsh A-merrie. Met haar doe ik vanalles, behalve rijden. We doen vd, gaan wandelen, longeren, grondwerk en vooral lekker uitgebreid poetsen, genieten we allebei van! Ik vind het echt heerlijk om met haar te knuffelen en haar te vertroetelen, en ze leeft er ook echt van op. :) De andere twee rijd ik (en verzorg ik natuurlijk ook!). De ene pony rijd ik bijna een jaar en de andere +- 2 maanden, heb ik ook (nog) niet echt een band mee. Ik voel me lekker op m'n plek hier, kan m'n gang gaan en het is heel gezellig, ben erg blij dat ik dit heb gevonden.

Super leuk dat je het zo naar je zin hebt!

Ik hoef geen verzorgpony, ik rijd op een hele gezellige manege waar ik heel veel leer,
Maar ik rijd wel elke keer op de zelfde pony dus het gevoel is wel een beetje zo!
Ik rijd nu een keer per week.

Ik neem ook geen verzorgpony want ik wil graag hier blijven lessen en dat kan dan niet :) .

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:29

Belangrijk is om vooraf eerlijk naar elkaar toe te zijn over wensen/verwachtingen.
Zo heb je de meeste kans op een goede match.

Voor mijn welsh B zoek ik ook een leuke verzorger.
Echter tot nu toe alleen reacties of ze te groot/zwaar zijn? (Gaat om verzorgen, niet rijden. Of moeders met kleine kindjes, ben geen gratis opvangplek of entertainement.
Tja...daar kan ik niks mee. Gewoon iemand die er graag voor zorgt, poetst, mee tut enzo.
Eventueel wandelen en longeren mits het vertrouwen er is. En kan ook mee op de koets als ik ermee ga mennen.
Gek...toch lijkt het altijd iets op te moeten leveren (gratis rijden)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:41

Ja haha ha, het moet idd altijd iets opleveren ja en andersom mag het niet. Hoeveel topics er al zijn met waarom er geld betaald moet worden voor een verzorgpaard.

Hoop echt dat er nog een hoop echte verzorgsters zijn die zich hier melden.

Ben zelf ook jong een verzorgster geweest en ook mijn fouten gemaakt, dus geloof ook niet in de perfecte verzorgster....
De voornemens zijn top, maar de uitwerking is nogal lastig, zeker wanneer je jong bent.
Zelf moest ik altijd elke dag en veel doen zoals waterbak vullen- met emmertjes door de wei, uitmesten en vooral nog de valse ram opsluiten en langs de valse ganzen..brr
Nee, soms had ik als kind daar ook wel moeite mee.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:44

Anke schreef:
Belangrijk is om vooraf eerlijk naar elkaar toe te zijn over wensen/verwachtingen.

Echter tot nu toe alleen reacties of ze te groot/zwaar zijn? (Gaat om verzorgen, niet rijden. Of moeders met kleine kindjes, ben geen gratis opvangplek of entertainement.
Tja...daar kan ik niks mee. Gewoon iemand die er graag voor zorgt, poetst, mee tut enzo.
Eventueel wandelen en longeren mits het vertrouwen er is. En kan ook mee op de koets als ik ermee ga mennen.

Ik heb een jaar een shet verzorgt en ik vind dat heel leuk,
En inderdaad afspraken zijn HEEL belangrijk!
Maar de reden dat ik gestopt ben is omdat er 2 andere bijrijdsters zijn en ze elke dag perse moesten lopen (rijden of longeren).
Ik kwam 3 keer per week en 3 keer per wewk longeren vonden ze echt niet leuk.
Verder vond ik het niet fijn dat de ponys alleen buiten komen als die persoon die die dag kwam ze buiten zetten.
Verder heb ik het daar heel leuk gehad!
Dat vind ik wel als er itt 3 bijrijders/verzorgers zijn en dan nog de eigenaar vind ik dat te veel!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:39

Anke schreef:

Dat is dus precies wat ik zocht (en gevonden heb), lekker tutten en wandelen, vind het heerlijk :D