Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:00

Afhankelijk van het tijdsbestek (Wanneer jij het gestuurd hebt en wanneer zij het gelezen heeft) kun je nog een bericht sturen. Maar dat zou ik niet de zelfde dag al doen want dan is het opdringerig. Misschien is ze nog niet in de gelegeheid om te antwoorden en kan ze dat pas vanavond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:39

lienieminie schreef:
Hoiik ben nog steeds op zoek voor mijn zusje nou heb ik een leuke kleine a pony gevonden en de eigenaresse ge whats appt ze heeft het wel gelezen maar niet gereageerd en mijn zusje zeurt de oren van mijn kop of ze nou mag komen :')
Maar zouden jullie nog een appje sturen of komt dat te opdringerig over? Wat zouden jullie als eigenaren doen?

Niet doen! Misschien weet ze niet zo goed hoe ze moet zeggen dat ze niemand zoekt. Of ze is te druk om te reageren. Ik zou alleen maar geirriteerd raken van iemand die blijft pushen.

sneeuwpop

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:58

Lees net een bericht van een 12 jarige verzorgster die zonder toestemming van de eigenaresse de pony had meegenomen en zelfs met de trein heeft meegenomen.
Moet toch echt gelijk aan dit topic denken.
Ook ik had een 12 jarige de kans gegeven en is toen zonder toestemming gaan zwemmen met de pony.
Nooit meer zal ik een 12 jarige alleen laten met 1 van onze pony's.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:06

sneeuwpop schreef:
Lees net een bericht van een 12 jarige verzorgster die zonder toestemming van de eigenaresse de pony had meegenomen en zelfs met de trein heeft meegenomen.
Ook ik had een 12 jarige de kans gegeven en is toen zonder toestemming gaan zwemmen met de pony.

Die zat ik net ook te lezen treinwagon onder gescheten :') :')

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:42

Haha...ja heb ik ook net gelezen.
Mijn verzorgster had de link gestuurd.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:50

@Anke : hint hint <<) :')

Ik reis erg veel maar heb zoiets nog niet meegemaakt, anders kon ik op t moment zelf wel lachen.. :') al is het ook wel erg gevaarlijk.

Zucht, ben al in de buurt geweest bij mensen met paarden, iemand die ik ken zou voor me uitkijken en heeft heeft nog iemand gebeld voor me die ze goed kent. Helaas niks maar toch wel erg aardig van dr :)

Mochten jullie nog iemand weten in Losser/Oldenzaal die een bijrijder zoekt.. <<)

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:51

sneeuwpop schreef:

Hahahahha ja ik vond het echt een hilarish bericht sorry :')

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:52

Ik heb trouwens idd even gewacht en te horen gekregen dat ik vanavond wat meer zou horen over alles dus ik hoop heel erg voor mijn zusje dat ze in de vakantie lekker kan hobbelen

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 18:17

Hobbelen kan ze bij een manege ook.

Vandaag kennis gemaakt met twee potentiële verzorgsters.
Ben benieuwd!

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 18:26

Anke schreef:
Hobbelen kan ze bij een manege ook.

Vandaag kennis gemaakt met twee potentiële verzorgsters.
Ben benieuwd!

Heeft ze tijdje gedan maar vind ze niet leuk ze is nu 10 jaar en wil graag op 1 en dezelfde pony rijden maar ik ben er bij as begeleiding

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 18:28

Het zou je verzorgster maar zijn ja :') dan vallen de meeste nog mee.. (je moet toch niet denken wat er allemaal mis had kunnen gaan!)

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:32

Zo ken ik er ook een. Oké ze nam haar niet in de trein dat is wel heel gek _O-
Maar wel met een pony die 2x buiten is geweest alleen op buitenrit, om er vervolgens af te vallen. En dan ten slotte nog de pony (merrie) bij de hengst zetten.. Eigenaar zat dus leuk met een drachtige merrie.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 08:52

Oke, ik meld me -O- had eindelijk een soort van bijrijdster gevonden maar die kan mijn pony echt niet aan. Hij neemt echt een loopje met haar. Helaas wil ze dit zelf niet inzien.. dat hij die dingen echt wel kan maar haar gewoon gigantisch uitprobeert. Dus dan is het zielig voor hem als hij moet werken of wil ze hem met snoepjes belonen voor bijvoorbeeld het erf afgaan, terwijl hij dit normaal zelfs prima alleen doet zonder ander paard erbij. Probleem is dat het verder de rust zelve is, dus wat gevorderde ruiters missen weer de uitdaging. Ik geef het op :\

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 09:01

Hier wil het ook niet echt met vaste bijrijdster. Heb een sensibel jong paard wat toch wel enige ervaring vraagt, maar meesten willen toch echt dressuurmatig hogerop komen (en dat talent heeft ie helaas niet, plus dat naar mijn mening dressuur er is voor het paard en niet andersom). Van de week een leuke dame, maar verschilde teveel qua rijstijl, wat ook nie handig en verwarren is voor een jong paard. Geloof dat ik t ook maar opgeef :p

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 12:19

om je instructielicentie voor de KNHS te behouden dien je tegenwoordig aantoonbaar aan bijscholing te doen en deze te registreren.

Denk dat je echt tijd vrij moet maken voor zulke dingen. Ofwel door bijscholingsdagen bij te wonen, mee te rijden in clinics of cursussen te volgen of regelmatig les te nemen.

Ik mocht met mijn L2+ winstpunten klassering eerst wel de standaard (Basisinstructeur?) Orun doen, maar dat nivesu hebben ze al omhooggekrikt naar M1 + winstpunten. Dat is niet voor niets gebeurd...

Ik neem elke week priveles, helaas niet aan huis, en dat kost echt veel geld aan oppas. Maar ik zal toch echt moeten trainen onder begeleiding om weer op voldoende niveau te kunnen rijden zodat ik straks mijn wedstrijdklassering kan verhogen.

Een half uurtje priveles net voor of na je lesklanten of het verzorgen van je paarden zou toch moeten kunnen? neem aan dat je ook oppas nodig hebt als je aan het lesgeven bent? Er zijn genoeg instructeurs die aan huis komen of waar je op clinic basis of 1x in de zoveel weken naar toe kunt.

Of wanneer je bijrijders hebt die wel op wat hoger niveau rijden samen een les delen 1x in de zoveel tijd. Zij vinden het vast ook leuk om af en toe van iemand anders les te krijgen...

myk_en_shant schreef:
mnkortleve schreef:
Iedereen heeft les nodig heel simpel alleen de 1 wat vaker dan de ander.

Ik heb hier ook een paard waar iemand op gereden heeft die dacht dat ze het allemaal wel zo goed wist niks van een ander aan wou nemen en les werd steeds maar uitgesteld, maar op een gegeven moment stond ze wel meer stijf en kreupel in de wei dan niet.
Blijven zeggen dat het niet aan haar lag, weg gestuurd en zelf opgepakt, nooit meer een stijf of kreupel paard in de wei gehad.

Zo denk ik er ook over, ik zou nu graag zelf ook les willen hebben, maar ik heb simpelweg er geen tijd voor. Heb twee jonge kinderen, m'n huishouden, de lessen die ik geef en de andere zorgtaken voor de vijf pony's en paarden. Als ik af en toe een gaatje valt, ben ik blij dat ik even met m'n gat op de bank kan ploffen. Oh ja m'n vent wil af en toe ook een beetje aandacht. Waarom zit er maar 24 uur in een dag, snif.

Maar god wat mis ik af en toe iemand die effe met mij mee kan kijken en mij corrigeren kan. En een persoon met wie ik kan hebben over hoe dingen aan te pakken.

mnkortleve schreef:
Zo vreselijk herkenbaar. -O-

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 12:42

joyce B Ik snap mijn quote er bij niet helemaal is je reactie ook op mij gericht?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 12:52

Dat iedereen les nodig heeft ben ik met je eens, de een vaker dan de ander ook.

En vervolgens reageert myk_en_shant dat ze dat ook vind maar de tijd niet heeft.
Zij geeft zelf les (gediplomeerd dacht ik?) en dan is het extra belangrijk om zelf ook les te blijven houden.

Ik snap dat het qua tijd lastig is maar als je les geeft is het extra belangrijk om ook onder begeleiding aan jezelf te blijven werken. Dat verwacht je immers van je leerlingen en bijrijders en het houdt je scherp en fris en niemand is uitgeleerd als het gaat om paardrijden. foutjes sluipen er ongemerkt in. Ook bij jezelf. Dus het grootste deel ging om de reactie van haar. Alleen reageerde zij op jouw stukje ;)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 15:42

Ik ben gediplomeerde instructrice Idd. Basis-instructeurs opleiding gevolgd en afgerond. Toen ik deze haalde waren er nog geen licentie verplichtingen, herhalingscursus was geen verplichting.
Ik ben ook geen geregistreerd instructrice bij knhs. Vond ik in mijn geval geen meerwaarde hebben.

Gelukkig staan mijn paarden bij mijn ouders, dus dan passen zij op, dus heb daar geen extra kosten aan. Echter om mijn ouders niet te veel te belasten gaan ze twee middagen naar de opvang.

Omdat de paarden bij mijn ouders staan zit ik wel met reistijd van 35 min heen en 35 min terug. Dus effe heen en weer wippen voor zelf les te hebben gaat niet zo makkelijk.

Op de dagen dat ik er ben geef ik lessen met de paarden en dan vind ik dat ze voldoende gelopen hebben op die dag. Ze lopen max twee uur op een dag.
Twee dagen per week ga ik niet naar stal en dit zijn mijn huishoud dagen en rustdagen.

IsahxGrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 16:21

darkadia schreef:
Hier wil het ook niet echt met vaste bijrijdster. Heb een sensibel jong paard wat toch wel enige ervaring vraagt, maar meesten willen toch echt dressuurmatig hogerop komen (en dat talent heeft ie helaas niet, plus dat naar mijn mening dressuur er is voor het paard en niet andersom). Van de week een leuke dame, maar verschilde teveel qua rijstijl, wat ook nie handig en verwarren is voor een jong paard. Geloof dat ik t ook maar opgeef :p

Don't give up! Je zal er wel eentje vinden! Je hebt in ieder geval al een leuke verzorger :D

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 18:45

Nog even een klein vraagje (vooral namens me zusje)
Woensdag zei de vrouw waar ik contact mee had dat ze zou laten weten of we dit weekend afspreken maar heb nog niks gehoord en morgen is het al zaterdag is het te opdringerig als ik nu vraag of ze al iets weet? Of wanneer moet ik dat doen?

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 19:29

Gewoon vragen, Lienieminie, als het nu donderdagochtend was, vond ik het een ander verhaal... Het kan gebeuren dat het erbij inschiet iets te laten weten, als dat het geval is - en dat mag je op vrijdagavond naar mijn mening best zo interpreteren - vind ik juist dat je laat zien dat je proactief bent en oprecht interesse hebt in een kennismaking. Ga ervoor! Bellen lijkt me overigens het meest handig. As communicatie via berichten niet meteen beantwoord wordt, weet je aan het eind van de avond nog niets. Ik hoop voor dat je dat het doorgaat :)

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 21:27

Basilicium schreef:
Gewoon vragen, Lienieminie, als het nu donderdagochtend was, vond ik het een ander verhaal... Het kan gebeuren dat het erbij inschiet iets te laten weten, als dat het geval is - en dat mag je op vrijdagavond naar mijn mening best zo interpreteren - vind ik juist dat je laat zien dat je proactief bent en oprecht interesse hebt in een kennismaking. Ga ervoor! Bellen lijkt me overigens het meest handig. As communicatie via berichten niet meteen beantwoord wordt, weet je aan het eind van de avond nog niets. Ik hoop voor dat je dat het doorgaat :)

Ja ik ga het gewoon even vragen! Ik wilde eerst idd bellen ben ik ook altijd voorstander van maar de mevrouw was aan het werk dus uiteindelijk gingen we maar whats appen

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 21:18

Vandaag mijn zadel van de bodem van de kast kunnen vissen, lag er niet bij op een manier hoe ik mijn zadel graag opgeruimd zie...

Zo snel mogelijk de andere zadelstang in de kast hangen en er mijn 2 eigen zadels neer pleuren... Want dat gezeik met een zadel van een stalgenootje. (Ja dat zadel heeft een diepere zit en dat zit vast tig keer zo fijn, maar het zadel in de kast, ligt goed op mijn paard en dat is toch niet iets boeiender... en ik hou niet van zo'n zadel waar ik helemaal in vast zit... niet dat ik zo veel rij.. maarja...) Ben nu gewoon bang dat ik de vraag krijg of ik een nieuw zadel kan gaan halen... Gewoon omdat de vorige zo brutaal was en vond dat ik vrij kon nemen, of een trailer kon kopen of wat dan ook.. "Ja, via MP, maar 400 euro..." "en dan zal ik ook een nieuwe auto aanschaffen zodat we alles mee kunnen nemen en die de trailer kan trekken" "Jaaah"... (Sarcasme werd niet begrepen :'))

Ik zie misschien spoken, en ze heeft het netjes overlegd... Dat ze graag met dat dressuurzadel wil lessen omdat mijn dressuurzadel even weg is... (Moet ander boompje in....) maar mijn vzh zadel past wel gewoon goed. Paardje loopt er lekker mee, geen last van zijn rug of wat dan ook... Dus waarom gaan we kloten met een zadel van iemand anders? :S

*te soft*

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 21:23

Als je het liever niet hebt dat ze met een ander zadel rijdt, dan zeg je dit toch gewoon als ze dit vraagt?
Dat het zadel op de grond ligt is natuurlijk niet de bedoeling. Kon ze het zadel anders niet kwijt, omdat ze nu dus die van je stalgenootje leent? Dan moeten jullie samen even over een oplossing denken hiervoor.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 21:28

:wave:

Ik kijk hier ook weer even mee.
net verhuist van stal, naar wanneperveen.
Helaas weinig fijne bijrijders te vinden.

Vnl zeggen dat ze kunnen rijden, en dan totaal niks kunnen. Zo jammer is dat. En zonde van mijn tijd.
of ze zijn heel jong of ze hebben veel eisen..