Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 21:05

_PatriciaH schreef:
Ik loop ook de hele zaterdag en zondag tussen mijn paarden. Ik doe klusjes tussen de paarden en knuffel ze dan geregeld en ga dan weer wat anders doen maar ben wel bij ze de hele dag en heb geen vervelende paarden. Het ligt er dus aan wat je de hele zaterdag wil doen....
Ik heb liever een verzorgster die lekker lang aan het tutten is dan een verzorgster die met tien minuten gepoetst en gezadeld de bak in loopt. Liever lekker lang bezig zijn dat het rijden erbij inschiet dan even twee borstels even snel rijden en weg wezen... Ik zit niet op kleine kinderen te wachten en veel drukte maar een rustige meid die lekker lang bezig is prima!

Heel toevallig plannen om naar Amersfoort te verhuizen? :D

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 21:06

Volgens mij was ze pas verhuisd. :=

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 21:08

;) nope... Net verhuisd van Haaften naar Nistelrode zodat de paarden aan huis konden :D

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 03:57

XFjord, ik zou eerder iets doen van: ik zag dat u een pony/paard heeft en ik ben opzoek naar een verzorgpony/paard, kunt u iets voor mij betekenen?

Niet iedereen heeft namelijk persee een verzorgster nodig, maar het kan wel zo zijn dat ze je laten verzorgen om jou een kans te bieden

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 10:20

_PatriciaH schreef:
Ik loop ook de hele zaterdag en zondag tussen mijn paarden. Ik doe klusjes tussen de paarden en knuffel ze dan geregeld en ga dan weer wat anders doen maar ben wel bij ze de hele dag en heb geen vervelende paarden. Het ligt er dus aan wat je de hele zaterdag wil doen....
Ik heb liever een verzorgster die lekker lang aan het tutten is dan een verzorgster die met tien minuten gepoetst en gezadeld de bak in loopt. Liever lekker lang bezig zijn dat het rijden erbij inschiet dan even twee borstels even snel rijden en weg wezen... Ik zit niet op kleine kinderen te wachten en veel drukte maar een rustige meid die lekker lang bezig is prima!

er is zeker geen middenweg volgens jou?
Dus iemand die niet de gehele dag blijft, maar het ook niet snel afraffelt?

Ik heb een meisje gehad die met mijn pony ging lopen en terug kwam met een natte pony, omdat ze zonder overleg met haar in het water zijn gegaan - om vervolgens te liegen. Zwembroek scheen door de broek en weet dat mijn pony niet vanzelf het water in gaat.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 11:02

Oja zeker is er een middenweg voor mij maar vind die maar eens! In de 7 jaar dat ik eigen paarden heb nog nooit iemand gevonden die de verzorging belangrijker vind dan het rijden ;)
En het is ook niet zo dat ik perse iemand wil die de hele dag hier rondloopt maar het was meer een reactie op het geen dat je zei dat het niet normaal is hele dagen rond te lopen bij de paarden en dat je daar vervelende pony's van krijgt, nou echt geen vervelende beesten hier hoor!! Laat iemand maar lekker lang bezig zijn beter dan even snel! Zo doen we het allemaal anders en zoeken we ook allemaal iets anders in een verzorgster/verzorgpaard en wil het niet zeggen dat als je "ziek" bent en maar 1x per week kan komen dat je dan maar beter geen verzorgpaard kan zoeken maar op de manege moet blijven. In dit topic zijn genoeg meiden die maar 1x per week gaan dus genoeg eigenaren die dat geen probeem vinden :D
Ik zelf zoek iemand voor minimaal 2x per week, hoeft niet te rijden mag ook komen om alleen te verzorgen. Maar ik vind dat je het paard met 2x pw beter leert kennen en er meer ritme is.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 12:05

Als je de aandacht verdeelt over meer paarden op 1 dag vind ik het anders.

Ik bleef vroeger ook dagen bij mijn verzorgpony. Pony stond dan op het land en ik kon daar zelfs uren naar kijken. Echter willen de meeste aan het paard zitten en meenemen etc, zeker wanneer je slechts 1 dag in de week hebt.
Zie het tegenwoordig wat negatiever helaas, terwijl ik zelf ook verzorgster ben geweest.

Ik zou dat dus echt niet willen, iemand die een hele dag wil komen, die is ook niet te controleren.
Had van dat meisje ook niet verwacht dat ze zonder overleg zou gaan zwemmen... nu dus geen verzorgsters meer. Ik heb ze niet nodig en wil geen risico's meer door iemand te vertrouwen die niet te vertrouwen valt.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 12:14

Ik heb ook genoeg mee gemaakt helaas en het vertrouwen moet echt weer komen bij een verzorgster. Het is nu ook nog eens bij ons thuis dus ik laat een verzorgster niet zomaar alleen op ons terrein. Jammer dat sommige het moeten verpesten voor een ander die zich er wel 100% voor willen inzetten en zich aan de afspraken houden!!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 13:33

xZiva_ schreef:
XFjord, ik zou eerder iets doen van: ik zag dat u een pony/paard heeft en ik ben opzoek naar een verzorgpony/paard, kunt u iets voor mij betekenen?

Niet iedereen heeft namelijk persee een verzorgster nodig, maar het kan wel zo zijn dat ze je laten verzorgen om jou een kans te bieden

Bedankt! Dat is idd een betere zin. :j
Ik hoop dat als ik volgende week langs ga dat het meteen werkt. Maar dat zit er vast niet in gelijk na de eerste keer :P

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 13:40

_PatriciaH schreef:

Ja. Lang poetsen kan is juist heel leuk. Rijden is ook tof. Maar als je alleen wilt rijden kan je beter een bijrijdpaard nemen dan een verzorg. Het is leuk om er op te mogen rijden maar het verzorgen is toch ook super leuk.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:10

Mee eens, de echte verzorgsters, die de verzorging willen doen...zijn er maar weinig.
Tegenwoordig moeten ze er vrijwel allemaal iets mee mogen "doen".

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:12

ben ik dan 1 van de enige mensen die de verzorging willen doen bij een VERZORGpony? :')

Anke schreef:
Mee eens, de echte verzorgsters, die de verzorging willen doen...zijn er maar weinig.
Tegenwoordig moeten ze er vrijwel allemaal iets mee mogen "doen".

ja, bijv zwemmen met pony/paard of rijden lijkt me helemaal geweldig :D maar de verzorging staat wel voorop

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:20

Precies wat Xfjord zegt.

Ik ben op zoek naar een verzorgpaard om te leren, over de verzorging, het onderhouden van zo'n dier, etc. Rijden is leuk, maar daar is de manege voor. Begrijp aan de ene kant wel, waarom veel mensen vaak over een kam scheren. Je komt natuurlijk ook mensen tegen die ''gratis'' willen rijden, maar dit is natuurlijk voor anderen ook erg vervelend. Alhoewel ik het zelf graag ook niet doe, maar als ik een verzorger zou zoeken, zou ik eerlijk gezegd ook heel kritisch zijn wat betreft leeftijd, ervaring etc.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:22

Bijrijdpaard is ook niet altijd alleen maar rijden. Zit vaak ook wat extra's bij bijv. Voeren of uitmesten. En alleen rijden is het sowieso nooit, het is toch eerst poetsen (tot hij glimt {:} ) en op en afzadelen opnieuw poetsen (zweet, hoeven uitkrabben). Als het alleen rijden is dan staat het paard kant en klaar en kan je m laten staan wanneer klaar bent zodat eigenaar er mee opgezadeld zit. Paardrijden is zoveel meer dan rijden. Kan me niet voorstellen als anderen ruiters dat niet zo zien en paardrijden en echt als knolhobbelen zien. Ik ken wel mensen die het zouden willen, kant en klaar maar die rijd dan ook geen paard ook geen manege lessen want dat is al teveel om het paard te poetsen.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:29

xxdomiixx schreef:
Bijrijdpaard is ook niet altijd alleen maar rijden. Zit vaak ook wat extra's bij bijv. Voeren of uitmesten. En alleen rijden is het sowieso nooit, het is toch eerst poetsen (tot hij glimt {:} ) en op en afzadelen opnieuw poetsen (zweet, hoeven uitkrabben). Als het alleen rijden is dan staat het paard kant en klaar en kan je m laten staan wanneer klaar bent zodat eigenaar er mee opgezadeld zit. Paardrijden is zoveel meer dan rijden. Kan me niet voorstellen als anderen ruiters dat niet zo zien en paardrijden en echt als knolhobbelen zien. Ik ken wel mensen die het zouden willen, kant en klaar maar die rijd dan ook geen paard ook geen manege lessen want dat is al teveel om het paard te poetsen.

toen ik net begon met paardrijden was het letterlijk alleen rijden. maar dat is echt alleen in het begin en toen was ik 7. dus dan is het nog wel redelijk logisch. en het was op een manege.
op de manege nu is het altijd
poetsen en eventueel vlechten
opzadelen
rijden
afzadelen
zweetmes en nog even borstelen enzo (en in de zomer vaak na het afzadelen afspoelen.
tuig terug leggen en bit afspoelen.

en dan ga je naar huis :j

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:33

Ik denk dat ik onder de echt verzorgsters val
Ik zou echt door het vuur gaan voor finesse en gigi en overleg altijd alles met de eigenaresses

Ik heb het nu zelf erg naar me zin hier en heb na jaren eindelijk mijn plekkie gevonden , ik heb het verschrikkelijk gehad werd uit gemaakt voor een idioot kind dat alles verkeerd doet

Ik kom zeker weten door weer en wind en als ze me midden in de nacht opbellen dat een van de twee koliek ofzo heeft ik sta meteen op en ga naar stal

Dit is ook de eerste keer dat ik alleen maar complimentjes krijg over hoe ik het doe en als ik het niet snap word het uitgelegd aan me
Ik moet er wel even bij zeggen trouwens dat ik autisme heb

Alltijd werd er tegen mij door oude eigenaren van verzorgpony,s gezegd dat autisten niet goed zijn met paarden maar dat is zeker wel zo ik word enorm rustig van hun en kan uren met ze knuffelen of bij ze in de stal zitten of in de wei of paddock ik vind het heerlijk

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:45

Autisme en omgang paarden gaan echt wel samen. Ik heb geen ervaring hoe het op jonge leeftijd gaat met paardrijden, ik kon pas op latere leeftijd beginnen.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:49

ik denk ook dat ik onder de echte verzorgers val
ik kom door weer en wind en zou alles overleggen met de eigenaar als ik iets wil doen.
als de eigenaar dan nee zegt is het gewoon nee
als je dan af en toe mag rijden ofzo is gewoon leuk maar dat hoeft niet

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:59

Ja zeker en ik ben echt super blij en ontspannen als ik bij ze ben vind het echt heerlijk zonder hun was ik nooit zo zelfstandig geworden als nu

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:01

ik vind het altijd jammer als mensen je niet willen omdat ze een slechte ervaring hebben. opzicht begrijpelijk. maar dan kan je toch een proeftijd doen ?

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:09

Hou mij ook altijd aan de afspraken, zolang er geen orkaan is, zie ik geen reden om niet te komen. Ben niet van suiker, dus kan ik echt wel tegen wat regen.

Ik schrik van de verhalen die ik hoor van sommigen, duur zadel in de regen en modder laten liggen, stiekem rijden, zonder te vragen manen af knippen. Zou ik niet eens durven, het is andermans paard en daar hoor je respect voor te hebben. Zowel voor de eigenaar als voor het paard.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:11

Doef schreef:
Hou mij ook altijd aan de afspraken, zolang er geen orkaan is, zie ik geen reden om niet te komen. Ben niet van suiker, dus kan ik echt wel tegen wat regen.

Ik schrik van de verhalen die ik hoor van sommigen, duur zadel in de regen en modder laten liggen, stiekem rijden, zonder te vragen manen af knippen. Zou ik niet eens durven, het is andermans paard en daar hoor je respect voor te hebben. Zowel voor de eigenaar als voor het paard.

ik zou dat ook echt nooit doen. of je moet toestemming hebben om te rijden of knippen maar anders zou ik het echt niet doen.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:14

wat ik vaak in advertenties van andere lees is: ik ben huppeldepup meter. dus ik kan geen shetlander doen. terwijl in de advertentie staat dat ze alleen wil knuffelen en poetsen :P

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:20

Inderdaad, dan heb je al vrij snel het idee van, "ik wil rijden, maar als ik zeg dat ik alleen wil poetsen, kom ik misschien sneller aan een verzorgpaard." Snap ook niet hoe mensen dat zomaar kunnen doen.

Ben ooit een keer vergeten een flesje glans spray goed dicht te doen, wist niet hoe snel ik weer op stal was om het dicht te draaien, voor dat het zou gaan lekken in de eigenaar haar poetskist. Nu klinkt het wel komisch, maar als ik niet terug was gegaan, was de hele poetskist gaan glimmen, haha.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:20

Ik heb het afgelopen jaar alleen maar verzorgpony's gehad 1x een bijrijdpony maar ze werd ziek daarna altijd alleen nog maar verzorgt. Misschien ga ik deze week of volgende week beginnen met het rijden op 1 van mijn (2) verzorgpaardjes. Als ze niet meer kreupel is