Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 11:47

Wat betreft een keer in de week, ben ik het gedeeltelijk mee eens. Het is ook maar net wat de eigenaar eist. Mensen die anderen een kans willen geven te leren en lekker bezig te zijn, hebben met een keer in de week wel vrede. Maar iemand die opzoek is naar een verzorger vanwege tijd oid, is een keer in de week inderdaad vrij weinig.

Wat vaak ook gebeurt met jongere meiden/jongens, dat het paard wat verder weg staat en alleen met de auto te bereiken is. Dus zijn ze afhankelijk van hun ouders, ik neem aan dat die ouders werken, en niet altijd tijd/zin hebben op en neer te rijden. Dit is denk ik ook vaak de reden, dat eigenaren 18+ willen en eigen vervoer.

Lexoyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 13:05

Deetjeeuh schreef:
Wat Anke zegt, misschien is een verzorgpaardje dan niet voor je weggelegd. Je moet wel objectief zijn, wanneer je maar één keer per week kunt komen is het lastig om een verzorgpaard te vinden. Dit omdat mensen niets voor niets een verzorgster zoeken, immers kunnen ze zelf op die dagen vaak niet. En die ene keer die jij dan zou komen, tja, dan hebben ze liever iemand die vaker komt. Verder verdient iedereen een verzorgpaard (de een niet meer dan de ander! Vond ik nogal een banketstaaf opmerking, dat je wanneer je ziek bent meer verdiend). Dan zullen diegene die er meer tijd in (willen) steken eerder iets vinden. :)

Verder, als je zoveel tijd aan je huiswerk besteed, dan kan je soms ook nadenken over of je wel op het juiste niveau zit/of je goed leert/etc. Hou je nog een leven buiten school over om te doen wat je graag zou willen doen? In dit geval dus de paarden erbij. Zelf heb ik het ook druk, maar mede doordat ik ik naar de paarden gaan. Zonder de paarden zou het veel rustiger zijn, maar ik heb hiervoor gekozen en ik vind het heerlijk. :P

En Domii, dit is verder niet aanvallend bedoeld.. Maar waarom zou iemand wel stal uit kunnen mesten, zware zadels dragen, een uur lang intensief rijden, hele tijd met de armen omhoog poetsen, misschien ook nog even wandelen, eventueel voeren/waterbak vullen en dan niet nog 25 minuten fietsen? Maar kan je wel alle bovenstaande dingen? Want meestal vind ik stallen mesten toch echt zwaarder dan fietsen. :+ (Dat ben ik dan hé, en voor die enkele keer dat ik een stal mest, want dat hoef ik helemaal niet te doen)
Wanneer je alleen kort poetst, zadel erop gooit, een uurtje rondhobbelt, zadel in de kast en paard op de wei gooit en dan weer terug naar huis gaat. Tja... Dan heeft de eigenaar de rest van de 'lasten' inderdaad nog. Ik denk echt dat je bij iemand moet komen die voor hun plezier mensen wilt laten rijden, of lessen nemen bij een privé instructeur/trice op eigen paard, en dan vragen of je ook zou mogen poetsen/kan helpen met de andere paarden etc.

Het lijkt wel een selection of the fittest waarbij er al vanuit wordt gegaan dat een chronisch zieke geen goed werk leverd. Lijkt mij duidelijk dat deze mensen het zelfde kunnen doen, al is dat met wat hulp van hun omgeving maar tuurlijk kost het meer moeite en dan kan een grote reis te veel zijn. Ik begrijp dat het moeilijk is maar je mag best wat meer na denken over je medemens en hun situatie, anders wordt het zo asociaal. En als oprecht sociaal persoon vind ik dat mensen met een chronische ziekte, die al veel missen en beperkt worden in hun leven of zelfs vroegtijdig overlijden grotere kans mogen hebben. Als het paard gebeuren nog een lichtpuntje biedt, verdienen ze dat want voor hen is het leven pas echt te kort.

Veel wat je zegt benader je alleen maar uit je eigen situatie, denk dieper en out of the box dat zou je kunnen helpen. Als iemand veel tijd in zijn toekomst stopt door te studeren(huiswerk) betekend niet dat deze niet op het juiste niveau zit of niet goed leerd. Misschien wil deze persoon wel wat bereiken of heeft een hoog niveau en dan is het eenmaal lastig om door de weeks tijd te creeeren voor andere dingen.

En het derde deel, mensen die met hun passie bezig zijn krijgen hiervoor energie, ze bloeien op en kunnen dat daarvoor even opbrengen een soort van adrenaline. Maar dan moeten ze niet van te voren al moe zijn van een lange fiets tocht en erna is de 'adrenaline' op. En wie zegt dat zieke mensen de verzorging van een paard zouden afraffelen? Deze zijn vaak erop gedreven om het goed te doen omdat dit hetgeen is waarvan ze opbloeien. Men moet Nadenken en niet vanalles uit zichzelf concluderen terwijl ze er geen kennis van hebben. Gelukkig zijn er genoeg mensen en belangen organisaties die dat wel kunnen en zich hiervoor inzetten.

Alex

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 13:07

Deetjeeuh schreef:
Wat Anke zegt, misschien is een verzorgpaardje dan niet voor je weggelegd. Je moet wel objectief zijn, wanneer je maar één keer per week kunt komen is het lastig om een verzorgpaard te vinden. Dit omdat mensen niets voor niets een verzorgster zoeken, immers kunnen ze zelf op die dagen vaak niet. En die ene keer die jij dan zou komen, tja, dan hebben ze liever iemand die vaker komt. Verder verdient iedereen een verzorgpaard (de een niet meer dan de ander! Vond ik nogal een banketstaaf opmerking, dat je wanneer je ziek bent meer verdiend). Dan zullen diegene die er meer tijd in (willen) steken eerder iets vinden. :)

Verder, als je zoveel tijd aan je huiswerk besteed, dan kan je soms ook nadenken over of je wel op het juiste niveau zit/of je goed leert/etc. Hou je nog een leven buiten school over om te doen wat je graag zou willen doen? In dit geval dus de paarden erbij. Zelf heb ik het ook druk, maar mede doordat ik ik naar de paarden gaan. Zonder de paarden zou het veel rustiger zijn, maar ik heb hiervoor gekozen en ik vind het heerlijk. :P

En Domii, dit is verder niet aanvallend bedoeld.. Maar waarom zou iemand wel stal uit kunnen mesten, zware zadels dragen, een uur lang intensief rijden, hele tijd met de armen omhoog poetsen, misschien ook nog even wandelen, eventueel voeren/waterbak vullen en dan niet nog 25 minuten fietsen? Maar kan je wel alle bovenstaande dingen? Want meestal vind ik stallen mesten toch echt zwaarder dan fietsen. :+ (Dat ben ik dan hé, en voor die enkele keer dat ik een stal mest, want dat hoef ik helemaal niet te doen)
Wanneer je alleen kort poetst, zadel erop gooit, een uurtje rondhobbelt, zadel in de kast en paard op de wei gooit en dan weer terug naar huis gaat. Tja... Dan heeft de eigenaar de rest van de 'lasten' inderdaad nog. Ik denk echt dat je bij iemand moet komen die voor hun plezier mensen wilt laten rijden, of lessen nemen bij een privé instructeur/trice op eigen paard, en dan vragen of je ook zou mogen poetsen/kan helpen met de andere paarden etc.

Sorry maar dit slaat imo nergens op. :=

_PatriciaH

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 15:12

Ik ben ook chronische ziek en heb 4 paarden aan huis en werk 32uur. Ik krijg wat hulp van mijn man maar ik red het allemaal wel al ben ik wat moe ik ga door voor hun omdat ik moet dat houd me op de been. Ga ik thuis bankhangen voel ik me veel zieker dus dat chronische zieke mensen geen verzorgpaard kunnen hebben ben ik het niet helemaal eens. Gezonde mensen mesten misschien een stal in 10 min en wij doen er een 30 min over, nou en ;)

Suuskeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 15:16

xxdomiixx schreef:
Suuskeee schreef:
Ik ben ook heel lang aan het zoeken geweest vooraleer ik mijn (nu ex-)vp's vond. Kapaza, Marktplaats, Facebook, dagelijks alles lopen rondzoeken... En toen uiteindelijk in een groep op Facebook.
Toch nog 20 minuten rijden, maar dichter vond ik niet :') Daar ging ik toen 1x per week naartoe, maar ben ik mee gestopt omdat 20 minuten gewoon te ver is. Niet bereikbaar met openbaar vervoer en mijn mama heeft ook niet altijd tijd om mij te brengen :o

Sindsdien zoek ik ook niet meer, alhoewel ik af en toe toch nog even op Facebook in die ene groep ga kijken :P

Welke groep is dat?

Deze groep
https://www.facebook.com/groups/318270254862997/?fref=ts

fenijro_tani schreef:
20 minuten is toch zo ver nog niet?
Veel mensen moeten veel verder!

Ik vind 20minuten niet zo ver, maar voor mijn mama ging dit niet.
Ze heeft het nogal druk en het had geen zin om mij te brengen en dan weer naar huis te rijden, om dan even later weer terug te rijden. Dus moest ze ginder telkens wachten. (Er was gelukkig wel een café waar ze dan iets kon drinken).

Openbaar vervoer was gewoon niet te doen, dan moest ik eerst met de bus naar Leuven om daar dan een bus te nemen naar mijn vp's. Om nog maar naar ginder te gaan zou ik al een dik uur op de bus zitten, om dan nadien natuurlijk ook weer een uur terug te moeten rijden.

Daarbij is het over de autosnelweg 20minuten, en met de fiets kan je natuurlijk niet over de autosnelweg. Dus dan zou ik nog om moeten rijden. En helaas, is fietsen ook zeker niet mijn sterkste punt. :+

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 15:49

_PatriciaH schreef:
Ik ben ook chronische ziek en heb 4 paarden aan huis en werk 32uur. Ik krijg wat hulp van mijn man maar ik red het allemaal wel al ben ik wat moe ik ga door voor hun omdat ik moet dat houd me op de been. Ga ik thuis bankhangen voel ik me veel zieker dus dat chronische zieke mensen geen verzorgpaard kunnen hebben ben ik het niet helemaal eens. Gezonde mensen mesten misschien een stal in 10 min en wij doen er een 30 min over, nou en ;)

_/-\o_ :j

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 15:54

tijd niet meer gerangeerd hier

ik ben weer verzorgpony loos(reden waarom via pb als je nieuwsgierig bent)
en ik wil er wel weer graag 1
ga binnenkort weer een briefje ophangen en hopen dat ik er 1 mag verzorgen. en fietsen in de buurt en kijken of er mensen zijn met pony's

20 minuten fietsen zou ik er zeker voor over hebben, ik vind het niet echt lang. behalve als je een ziekte of iets hebt dan kan ik het begrijpen maar als je echt kerngezond ment dan kan het wel

Anke schreef:
Ik denk dat mensen met weinig energie niet snel voor een verzorgpaardje zullen kiezen, maar gewoon naar manege zullen gaan. Daar hoef je alleen maar te rijden.

op een manege moet je ook opzadelen en poetsen. en in de zomer ook wassen maar voor de rest idd alleen rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 15:57

Ik hoop dat ik een beetje heb kunnen verduidelijken hoe ik het bedoel. :) Ik krijg nu namelijk het idee dat het -via het scherm- heel anders overkomt dan dat ik het bedoel. :j

Lexoyno schreef:
Het lijkt wel een selection of the fittest waarbij er al vanuit wordt gegaan dat een chronisch zieke geen goed werk leverd. Lijkt mij duidelijk dat deze mensen het zelfde kunnen doen, al is dat met wat hulp van hun omgeving maar tuurlijk kost het meer moeite en dan kan een grote reis te veel zijn. Ik begrijp dat het moeilijk is maar je mag best wat meer na denken over je medemens en hun situatie, anders wordt het zo asociaal. En als oprecht sociaal persoon vind ik dat mensen met een chronische ziekte, die al veel missen en beperkt worden in hun leven of zelfs vroegtijdig overlijden grotere kans mogen hebben. Als het paard gebeuren nog een lichtpuntje biedt, verdienen ze dat want voor hen is het leven pas echt te kort.

Dat heb ik helemaal nooit gezegd, natuurlijk kunnen mensen hetzelfde doen. Ik wil vooropstellen dat ik ze niet als minder beschouw, totaaaal niet. Ik vind het juist ontzettend leuk wanneer ik/iemand anders iemand blij kan maken voor een paar uurtjes bij de paarden. Iedereen verdient een kans om heerlijk van de paarden te genieten, ik vind het al heerlijk om kleine kindjes blij te maken door ze alleen maar mijn verzorgpaard te laten aaien. Daar geniet ik van, en dat verdienen andere mensen net zo goed. :) Ik hoop dat het duidelijk is dat ik nergens heb gezegd dat iemand het niet verdiend. Iedereen verdiend het. Jong of oud, wel of geen ziekte.

Lexoyno schreef:
Veel wat je zegt benader je alleen maar uit je eigen situatie, denk dieper en out of the box dat zou je kunnen helpen. Als iemand veel tijd in zijn toekomst stopt door te studeren(huiswerk) betekend niet dat deze niet op het juiste niveau zit of niet goed leerd. Misschien wil deze persoon wel wat bereiken of heeft een hoog niveau en dan is het eenmaal lastig om door de weeks tijd te creeeren voor andere dingen.

Ik benader het niet alleen vanuit mijn situatie, ik probeer ook dat van andere te begrijpen. Jammer dat je zo denkt, zou jou ook kunnen helpen. ;) Dat mensen veel tijd in hun toekomst steken, dat is perfect. Dat moedig ik alleen maar aan, daar ben ik het helemaal mee eens. Ik zeg niet dat het zo is, dat diegene niet op het juiste niveau zit -echter weet alleen jijzelf dat-, ik stel alleen de vraag. Je moet genieten van je leven, de middelbare schooltijd is de mooiste tijd van je leven. Als je alleen maar aan je huiswerk zit moet je je afvragen of het dat waard is. Dát is wat ik gezegd (of in ieder geval bedoeld) heb. Nooit dat ze niet op het juiste niveau zit. Ik vind het onwijs knap dat je het op kan brengen om zo lang aan je huiswerk te zitten, maar ik gun iedereen het om ook van de rest te genieten. (En dat kan in dit geval de paarden zijn)

Lexoyno schreef:
En het derde deel, mensen die met hun passie bezig zijn krijgen hiervoor energie, ze bloeien op en kunnen dat daarvoor even opbrengen een soort van adrenaline. Maar dan moeten ze niet van te voren al moe zijn van een lange fiets tocht en erna is de 'adrenaline' op. En wie zegt dat zieke mensen de verzorging van een paard zouden afraffelen? Deze zijn vaak erop gedreven om het goed te doen omdat dit hetgeen is waarvan ze opbloeien. Men moet Nadenken en niet vanalles uit zichzelf concluderen terwijl ze er geen kennis van hebben. Gelukkig zijn er genoeg mensen en belangen organisaties die dat wel kunnen en zich hiervoor inzetten.

Alex

Ik heb nergens gezegd dat mensen het zouden afraffelen, ik heb een serieuze vraag gesteld waarin ik oprecht geïnteresseerd ben in het antwoord. :) Persoonlijk vind ik mesten en emmers vol met water sjouwen vermoeiender dan fietsen. Daarom vraag ik me af of het niet makkelijker zou zijn om een plek te zoeken waar je dit niet hoeft te doen, maar waarvoor je wel (wat verder) moet fietsen. En dit is een serieuze vraag, inderdaad, ik heb er geen ervaring mee, maar ik hoor het graag van anderen. Dát is waarom ik de vraag stel.

Yezzi, valt er nog wat te onderbouwen?
Ik zeg ook niet dat het nergens op slaat dat mensen 5 uur lang aan hun huiswerk zitten (per dag). :') Als je dat nodig hebt, als je dat er voor over hebt, als je dat volhoud. Ontzettend knap! Respect. Maar ik zou dat niet willen. Niet wanneer dat ten koste gaat van de dingen waar ik onwijs van geniet.

Laat ik het nog eens duidelijk stellen: Ik heb nergens gezegd dat iemand die chronisch ziek is geen verzorgpaard kan hebben/verdiend. Natuurlijk weet ik niet in welke maten iedereen het heeft, dus het is moeilijk van een schermpje af te beoordelen. En misschien kom ik wel heel anders over dan dat ik het bedoel. :P Echt, ik gun het iedereen, als ik iedereen van een (verzorg) paard zou kunnen voorzien zou ik het doen. Zelf geniet ik er onwijs van, en daarom snap ik waarom dat voor anderen ook zo is. :)
Je moet alleen de juiste match zien te vinden, en dat kan lastig zijn. Dat is het sowieso als je maar 1x pw tijd hebt, of je niet wel/niet een chronische ziekte hebt.

_PatriciaH schreef:

Daar heb ik echt respect voor. _/-\o_
Onwijs knap dat je er 4 doet, en dan ook nog eens aan huis!

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:03

Ook ik ben al een tijdje op zoek, en als iets voorbij zou komen wat 20 minuten fietsen is, ga ik er zeker voor. Heb echt een conditie van een vis, maar ik moet er wat voor over hebben!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:07

als het weer een beetje lekker weer word ga ik gewoon heel lang fietsen en zoeken naar weides met pony's en rondvragen. een nee heb je en een ja kan je krijgen. maar als de eigenaar nee zegt dan heb ik gewoon pech. ben nog nooit langs de deuren gegaan voor zoiets maar eens moet de eerste keer zijn.

dus hebben jullie tips voor het langs de deur gaan? bijv. wat moet ik zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:13

Misschien is het verstandiger nu al langs de deuren te gaan? Wachten tot het weer lekkerder weer is komt vaak over alsof je een mooi weer ruiter bent. En dat zal je vast niet zijn/de bedoeling niet zijn! En dat is zonde. :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:14

nee dat is niet de bedoeling nee. ik ga dan wel volgende week.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:17

Xfjord, je zou gewoon kunnen vragen of ze een verzorgster kunnen gebruiken, haha. Heb het ooit een aantal jaar geleden ergens gevraagd. Maar nu zou ik dat eerlijk gezegd niet meer durven, veel mensen waarderen het niet, wat ik ook begrijp. Maar ik ben er ook veel te verlegen voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:20

lolove schreef:
Ook ik ben al een tijdje op zoek, en als iets voorbij zou komen wat 20 minuten fietsen is, ga ik er zeker voor. Heb echt een conditie van een vis, maar ik moet er wat voor over hebben!

Ach die conditie komt vanzelf wel, ik spreek uit ervaring! ;)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:20

lolove schreef:
Xfjord, je zou gewoon kunnen vragen of ze een verzorgster kunnen gebruiken, haha. Heb het ooit een aantal jaar geleden ergens gevraagd. Maar nu zou ik dat eerlijk gezegd niet meer durven, veel mensen waarderen het niet, wat ik ook begrijp. Maar ik ben er ook veel te verlegen voor.

ik ken iemand die zo wel aan een vz pony is gekomen. en als ze het niet waarderen ga ik gewoon weg.
dus:
'hoi mevrouw/meneer, heeft u misschien een verzorgster nodig voor uw paard/pony?'
ik ben slecht in zinnen bedenken :')

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:30

Daar heb je een punt, niet geschoten is altijd mis! Je zin is prima, dat moet goed komen. :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:32

mooi :)
volgende week maar lekker lang gaan fietsen :j (is ook nog eens goed voor m'n conditie :') )

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:42

kreeg een tip van een vriendin dat je beter een briefje in de brievenbus kan doen. is dat zo? dan ga ik wat briefjes maken.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:44

Xfjord schreef:
kreeg een tip van een vriendin dat je beter een briefje in de brievenbus kan doen. is dat zo? dan ga ik wat briefjes maken.

Ik denk dat dat verschilt per eigenaar. Met een briefje hebben ze wel wat tijd om erover na te denken.
Maar ik kan niks met 100% zekerheid zeggen, want ik ben geen eigenaar en ik heb ook nooit het lef gehad om langs de deuren te gaan

Edit: welke omgeving zoek je eigenlijk?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:47

ik stuur je pb

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:16

Deetjeeuh schreef:

Ik denk dat je het niet echt snapt.. Ik heb er serieus heel veel voor over om een verzorgpaardje te krijgen, misschien is dit idd ook wel niet of niet echt voor mij weggelegd, maar toch blijf ik doorgaan met zoeken en wil ik er zeker tijd in steken. Bijvoorbeeld de hele zaterdag! Maar ja, dat zoeken mensen hier in de buurt niet, en ik heb ook geen auto oid tot mijn beschikking..
Over de opmerking dat ik dan maar op maneges moet gaan rijden; dat doe ik nu ook, maar eerlijk gezegd ben ik niet zo'n fan van (de meeste) maneges. Schoppen, slaan & doorlopen is hier in de buurt niet nieuw. Daarom twijfel ik ook nog of ik dit wel wil, en blijf ik doorzoeken naar verzorgpony's of een bijrijdpaardje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:30

Lees je ook nog even mijn andere post? ;)

Ik hoop voor je dat je een verzorgpaardje/betere manege weet te vinden. Misschien lessen bij iemand die les geeft op eigen paarden? Jammer dat je uit de buurt zit anders had ik nog wel een goede geweten. :j

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 20:49

Ook op een manege kun je priveles nemen. Zo krijg je minder "snelle" oplossingen zoals schoppen ipv aandrijven etc.

En een hele zaterdag, dat noem ik gewoon hangen, want heeft voor de pony echt geen meerwaarde. Worden ze eerder vervelend van, om niet te spreken over een kind heel de dag op je erf. Logisch dus dat daar geen vraag naar is.

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 21:01

sneeuwpop schreef:
Ook op een manege kun je priveles nemen. Zo krijg je minder "snelle" oplossingen zoals schoppen ipv aandrijven etc.

En een hele zaterdag, dat noem ik gewoon hangen, want heeft voor de pony echt geen meerwaarde. Worden ze eerder vervelend van, om niet te spreken over een kind heel de dag op je erf. Logisch dus dat daar geen vraag naar is.

Je kan inderdaad priveles nemen, en vaak heeft dat ook veel meer nut qua leren en plezier, maar het is ook duurder en niet echt gezellig.Ook betwijfel ik of dat echt helpt aan de manier van aanpak, aangezien ik niet op heel laag niveau rijd en dit nog nooit ben tegengekomen op maneges hier in de buurt, ook niet in privélessen. Dit heb ik eigenlijk alleen gezien bij een particuliere stal..
Ik bedoelde eigenlijk ook niet dat ik dan ga hangen, maar veel klusjes kan doen. En, even daarnaast, dit is nu toch niet aan de orde, aangezien ik geen verzorgpaard of bijrijdpaard heb nu.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 21:03

Ik loop ook de hele zaterdag en zondag tussen mijn paarden. Ik doe klusjes tussen de paarden en knuffel ze dan geregeld en ga dan weer wat anders doen maar ben wel bij ze de hele dag en heb geen vervelende paarden. Het ligt er dus aan wat je de hele zaterdag wil doen....
Ik heb liever een verzorgster die lekker lang aan het tutten is dan een verzorgster die met tien minuten gepoetst en gezadeld de bak in loopt. Liever lekker lang bezig zijn dat het rijden erbij inschiet dan even twee borstels even snel rijden en weg wezen... Ik zit niet op kleine kinderen te wachten en veel drukte maar een rustige meid die lekker lang bezig is prima!