Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Deetjeeuh schreef:Wat Anke zegt, misschien is een verzorgpaardje dan niet voor je weggelegd. Je moet wel objectief zijn, wanneer je maar één keer per week kunt komen is het lastig om een verzorgpaard te vinden. Dit omdat mensen niets voor niets een verzorgster zoeken, immers kunnen ze zelf op die dagen vaak niet. En die ene keer die jij dan zou komen, tja, dan hebben ze liever iemand die vaker komt. Verder verdient iedereen een verzorgpaard (de een niet meer dan de ander! Vond ik nogal een banketstaaf opmerking, dat je wanneer je ziek bent meer verdiend). Dan zullen diegene die er meer tijd in (willen) steken eerder iets vinden.
Verder, als je zoveel tijd aan je huiswerk besteed, dan kan je soms ook nadenken over of je wel op het juiste niveau zit/of je goed leert/etc. Hou je nog een leven buiten school over om te doen wat je graag zou willen doen? In dit geval dus de paarden erbij. Zelf heb ik het ook druk, maar mede doordat ik ik naar de paarden gaan. Zonder de paarden zou het veel rustiger zijn, maar ik heb hiervoor gekozen en ik vind het heerlijk.
En Domii, dit is verder niet aanvallend bedoeld.. Maar waarom zou iemand wel stal uit kunnen mesten, zware zadels dragen, een uur lang intensief rijden, hele tijd met de armen omhoog poetsen, misschien ook nog even wandelen, eventueel voeren/waterbak vullen en dan niet nog 25 minuten fietsen? Maar kan je wel alle bovenstaande dingen? Want meestal vind ik stallen mesten toch echt zwaarder dan fietsen.(Dat ben ik dan hé, en voor die enkele keer dat ik een stal mest, want dat hoef ik helemaal niet te doen)
Wanneer je alleen kort poetst, zadel erop gooit, een uurtje rondhobbelt, zadel in de kast en paard op de wei gooit en dan weer terug naar huis gaat. Tja... Dan heeft de eigenaar de rest van de 'lasten' inderdaad nog. Ik denk echt dat je bij iemand moet komen die voor hun plezier mensen wilt laten rijden, of lessen nemen bij een privé instructeur/trice op eigen paard, en dan vragen of je ook zou mogen poetsen/kan helpen met de andere paarden etc.
Deetjeeuh schreef:Wat Anke zegt, misschien is een verzorgpaardje dan niet voor je weggelegd. Je moet wel objectief zijn, wanneer je maar één keer per week kunt komen is het lastig om een verzorgpaard te vinden. Dit omdat mensen niets voor niets een verzorgster zoeken, immers kunnen ze zelf op die dagen vaak niet. En die ene keer die jij dan zou komen, tja, dan hebben ze liever iemand die vaker komt. Verder verdient iedereen een verzorgpaard (de een niet meer dan de ander! Vond ik nogal een banketstaaf opmerking, dat je wanneer je ziek bent meer verdiend). Dan zullen diegene die er meer tijd in (willen) steken eerder iets vinden.
Verder, als je zoveel tijd aan je huiswerk besteed, dan kan je soms ook nadenken over of je wel op het juiste niveau zit/of je goed leert/etc. Hou je nog een leven buiten school over om te doen wat je graag zou willen doen? In dit geval dus de paarden erbij. Zelf heb ik het ook druk, maar mede doordat ik ik naar de paarden gaan. Zonder de paarden zou het veel rustiger zijn, maar ik heb hiervoor gekozen en ik vind het heerlijk.
En Domii, dit is verder niet aanvallend bedoeld.. Maar waarom zou iemand wel stal uit kunnen mesten, zware zadels dragen, een uur lang intensief rijden, hele tijd met de armen omhoog poetsen, misschien ook nog even wandelen, eventueel voeren/waterbak vullen en dan niet nog 25 minuten fietsen? Maar kan je wel alle bovenstaande dingen? Want meestal vind ik stallen mesten toch echt zwaarder dan fietsen.(Dat ben ik dan hé, en voor die enkele keer dat ik een stal mest, want dat hoef ik helemaal niet te doen)
Wanneer je alleen kort poetst, zadel erop gooit, een uurtje rondhobbelt, zadel in de kast en paard op de wei gooit en dan weer terug naar huis gaat. Tja... Dan heeft de eigenaar de rest van de 'lasten' inderdaad nog. Ik denk echt dat je bij iemand moet komen die voor hun plezier mensen wilt laten rijden, of lessen nemen bij een privé instructeur/trice op eigen paard, en dan vragen of je ook zou mogen poetsen/kan helpen met de andere paarden etc.
xxdomiixx schreef:Suuskeee schreef:Ik ben ook heel lang aan het zoeken geweest vooraleer ik mijn (nu ex-)vp's vond. Kapaza, Marktplaats, Facebook, dagelijks alles lopen rondzoeken... En toen uiteindelijk in een groep op Facebook.
Toch nog 20 minuten rijden, maar dichter vond ik nietDaar ging ik toen 1x per week naartoe, maar ben ik mee gestopt omdat 20 minuten gewoon te ver is. Niet bereikbaar met openbaar vervoer en mijn mama heeft ook niet altijd tijd om mij te brengen
![]()
Sindsdien zoek ik ook niet meer, alhoewel ik af en toe toch nog even op Facebook in die ene groep ga kijken
Welke groep is dat?
fenijro_tani schreef:20 minuten is toch zo ver nog niet?
Veel mensen moeten veel verder!
_PatriciaH schreef:Ik ben ook chronische ziek en heb 4 paarden aan huis en werk 32uur. Ik krijg wat hulp van mijn man maar ik red het allemaal wel al ben ik wat moe ik ga door voor hun omdat ik moet dat houd me op de been. Ga ik thuis bankhangen voel ik me veel zieker dus dat chronische zieke mensen geen verzorgpaard kunnen hebben ben ik het niet helemaal eens. Gezonde mensen mesten misschien een stal in 10 min en wij doen er een 30 min over, nou en
Anke schreef:Ik denk dat mensen met weinig energie niet snel voor een verzorgpaardje zullen kiezen, maar gewoon naar manege zullen gaan. Daar hoef je alleen maar te rijden.
Lexoyno schreef:Het lijkt wel een selection of the fittest waarbij er al vanuit wordt gegaan dat een chronisch zieke geen goed werk leverd. Lijkt mij duidelijk dat deze mensen het zelfde kunnen doen, al is dat met wat hulp van hun omgeving maar tuurlijk kost het meer moeite en dan kan een grote reis te veel zijn. Ik begrijp dat het moeilijk is maar je mag best wat meer na denken over je medemens en hun situatie, anders wordt het zo asociaal. En als oprecht sociaal persoon vind ik dat mensen met een chronische ziekte, die al veel missen en beperkt worden in hun leven of zelfs vroegtijdig overlijden grotere kans mogen hebben. Als het paard gebeuren nog een lichtpuntje biedt, verdienen ze dat want voor hen is het leven pas echt te kort.
Lexoyno schreef:Veel wat je zegt benader je alleen maar uit je eigen situatie, denk dieper en out of the box dat zou je kunnen helpen. Als iemand veel tijd in zijn toekomst stopt door te studeren(huiswerk) betekend niet dat deze niet op het juiste niveau zit of niet goed leerd. Misschien wil deze persoon wel wat bereiken of heeft een hoog niveau en dan is het eenmaal lastig om door de weeks tijd te creeeren voor andere dingen.
Lexoyno schreef:En het derde deel, mensen die met hun passie bezig zijn krijgen hiervoor energie, ze bloeien op en kunnen dat daarvoor even opbrengen een soort van adrenaline. Maar dan moeten ze niet van te voren al moe zijn van een lange fiets tocht en erna is de 'adrenaline' op. En wie zegt dat zieke mensen de verzorging van een paard zouden afraffelen? Deze zijn vaak erop gedreven om het goed te doen omdat dit hetgeen is waarvan ze opbloeien. Men moet Nadenken en niet vanalles uit zichzelf concluderen terwijl ze er geen kennis van hebben. Gelukkig zijn er genoeg mensen en belangen organisaties die dat wel kunnen en zich hiervoor inzetten.
Alex
_PatriciaH schreef:Ik ben ook chronische ziek en heb 4 paarden aan huis en werk 32uur. Ik krijg wat hulp van mijn man maar ik red het allemaal wel al ben ik wat moe ik ga door voor hun omdat ik moet dat houd me op de been. Ga ik thuis bankhangen voel ik me veel zieker dus dat chronische zieke mensen geen verzorgpaard kunnen hebben ben ik het niet helemaal eens. Gezonde mensen mesten misschien een stal in 10 min en wij doen er een 30 min over, nou en
lolove schreef:Xfjord, je zou gewoon kunnen vragen of ze een verzorgster kunnen gebruiken, haha. Heb het ooit een aantal jaar geleden ergens gevraagd. Maar nu zou ik dat eerlijk gezegd niet meer durven, veel mensen waarderen het niet, wat ik ook begrijp. Maar ik ben er ook veel te verlegen voor.
Xfjord schreef:kreeg een tip van een vriendin dat je beter een briefje in de brievenbus kan doen. is dat zo? dan ga ik wat briefjes maken.
sneeuwpop schreef:Ook op een manege kun je priveles nemen. Zo krijg je minder "snelle" oplossingen zoals schoppen ipv aandrijven etc.
En een hele zaterdag, dat noem ik gewoon hangen, want heeft voor de pony echt geen meerwaarde. Worden ze eerder vervelend van, om niet te spreken over een kind heel de dag op je erf. Logisch dus dat daar geen vraag naar is.