Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:45

0000 schreef:
Hartstikke fijn als je iemand de vrijheid kunt geven om zelfstandig aan de slag te gaan maar echt, ik moet de eerste die het ook daadwerkelijk kan nog tegenkomen.

Misschien moet ik t.z.t. maar een nieuw topic beginnen:
"Ook zo eng om een bijrijder te zoeken"

Ik ben volgens mij hetzelfde als jij bent qua heel precies zijn in hoe je dingen doet op stal. Zo ben ik al van jongs af aan en heb bovendien de verzorging altijd minstens zo boeiend gevonden als het rijden. Wellicht heb ik hierdoor een te rooskleurig beeld van wat de gemiddelde verzorgster bij aankomst zelf al inziet.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:47

0000 schreef:
EskeGirl schreef:
Ik word er zelf, als verzorgster zijnde, heel onzeker van als ik constant op de vingers word gekeken en alles op de manier van de eigenaar moet doen. Dat is het goed recht van de eigenaar, natuurlijk, maar ik pas zelf beter bij een adresje waar ik meer vrijheid en verantwoordelijkheid krijg. Dat heb ik nu ook gevonden.

Misschien als tip van mij: als je er in het begin bij bent, probeer dan niet ieder foutje direct te corrigeren maar laat je verzorgster wat proberen, kijk hoe dat gaat en corrigeer eventueel achteraf of geef tips :)

Dan ga je er wel vanuit dat dat kan....Ik heb hier meerdere meiden gehad die bijvoorbeeld beenbeschermers verkeerd om/veel te strak aandoen...Dan heb je niets aan achteraf corrigeren. Of paard afzadelen en bezweet terug op stal willen zetten, nope. Onder poetsen verstaan binnen 30 sec met de harde borstel eroverheen en klaar. Hartstikke fijn als je iemand de vrijheid kunt geven om zelfstandig aan de slag te gaan maar echt, ik moet de eerste die het ook daadwerkelijk kan nog tegenkomen.

Dat snap ik :j Ik doelde meer op bijvoorbeeld met rijden of grondwerken (behalve als je paard in de krul wordt getrokken natuutlijk, dat soort dingen).

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:57

Basilicium schreef:
0000 schreef:
Hartstikke fijn als je iemand de vrijheid kunt geven om zelfstandig aan de slag te gaan maar echt, ik moet de eerste die het ook daadwerkelijk kan nog tegenkomen.

Misschien moet ik t.z.t. maar een nieuw topic beginnen:
"Ook zo eng om een bijrijder te zoeken"

Ik ben volgens mij hetzelfde als jij bent qua heel precies zijn in hoe je dingen doet op stal. Zo ben ik al van jongs af aan en heb bovendien de verzorging altijd minstens zo boeiend gevonden als het rijden. Wellicht heb ik hierdoor een te rooskleurig beeld van wat de gemiddelde verzorgster bij aankomst zelf al inziet.

_O- Haha, gelukkig heb ik een erg braaf paard en staan ze aan huis maar echt, anders geloof ik niet dat ik er gerust op zou zijn. Ik had serieus een tijd terug een meisje, best heel lief, moest duidelijk nog wel veel leren, veel hulp nodig met poetsen (helft overslaan oa hoofd, benen en tussen de voorbenen) en zadelen maar dat valt te leren natuurlijk. Zit ze erop, beugels goed, teugels goed, ik zeg 'stap maar aan'.....Waarop ze hem toch een rotschop geeft!!!! Waarop paard, goddank, rustig wegsjokt want die gaat dan acuut op standje manegepaard, die is er echt per direct klaar mee dan (en beestje heeft Z2 gelopen dus kan zeker uitstekend reageren op een normale hulp) maar damn....

Ik heb dat precieze ook altijd al gehad inderdaad, ben ook nog steeds zo dat ik als ik les heb zorg dat mijn laarzen gepoetst zijn, vind het vreselijk als ik geen tijd heb om mijn zadel te poetsen voor concours (wat geloof ik voor het eerst in tien jaar is gebeurd vorig weekend omdat ik eerst moest werken), ik veeg nog even door de stalgang als ik de paarden binnen heb gezet en uiteraard worden altijd de hoeven gekrabt voor paard de stal uitkomt etc. Voor mij hoort dat er gewoon bij op een of andere manier, stukje discipline, noem het ouderwets, ik denk niet dat iemand er slechter van wordt (eerlijk is eerlijk, zeeeeker de gemiddelde puber niet haha). Inmiddels volledig off-topic, excuus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:59

0000 schreef:
Ik ben zelf vrij, nee heel erg, precies in omgang en verzorging met de paarden. Dat verwacht ik ook van een ander, simpelweg omdat ik geen zin heb om me op mijn eigen stal te gaan lopen ergeren aan hoe iemand anders met mijn paard omgaat. Dus ik ga daar vrij ver in, denk ik. Anderzijds gaat het vaak toch om meiden die van de manege afkomen en sowieso nog moeten leren hoe ze een paard naverzorgen, een stal doen, beenbescherming om doen en tig andere dingen. Dus als ik het toch uit moet leggen, kan ik het ze net zo goed meteen op mijn manier leren. Overigens gaat het dan inderdaad niet om hoe of waar de kruiwagen staat, maar ik wil wel mijn spullen op de juiste plek terugvinden, de paarden van top tot teen verzorgd op stal maar ook bijvoorbeeld de mest even uit de stal gehaald voor en niet na het rijden. Gewoon, omdat ik dat wil. Kan je daar niet meer leven zijn er genoeg andere stallen waar ze minder precies zijn, denk ik dan maar.

Maar dan vraag ik mij af, wat maakt het uit of uitmesten voor of na het rijden wordt gedaan? Als het maar gedaan wordt toch? Of als de hoeven niet worden uitgekrabd voordat ze de stal verlaten, maar de stal daarna wel wordt aangeveegd? Dan is het toch ook schoon?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:00

Dat ik er in de tussentijd tegenaan kijk en de andere paarden er doorheen lopen. En in het geval van hoeven krabben, dat de hele wasplaats (en uiteindelijk de put) vol mest en stro ligt.
Laatst bijgewerkt door 0000 op 02-06-15 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:02

Oh zo... Tja persoonlijk zou ik daar geen problemen mee hebben, ik zou dus niet uit mijzelf eerst de stal uitmesten als dat niet in mijn systeem zat (zit het wel) of na ieder strooitje aanvegen. Je bent immers bij de paarden, niet in een museum...

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:07

0000 schreef:
Dat ik er in de tussentijd tegenaan kijk en de andere paarden er doorheen lopen. En in het geval van hoeven krabben, dat de hele wasplaats (en uiteindelijk de put) vol mest en stro ligt.

ieder zo zijn ding. :) Ik kan er bijvoorbeeld ontzettend slecht tegen als iemand mijn peeskappen niet schoonmaakt als ze vies zijn geworden bij het rijden. Even een lappie eroverheen lijkt me geen enorme moeite aangezien er gewoon van die babydoekjes in mijn kluis liggen. O:)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:14

Oef, jullie zijn inderdaad wel heel erg precies :oo Ik ben zelf helemaal niet zo :o Ik sta nu op een stal waar ze inderdaad graag willen dat je de stalgang naderhand even veegt en dat is natuurlijk prima, maar zeker niet iets dat ik uit mezelf direct doe. Ook ik heb altijd zoiets van, het is een paardenstal. Ik merk dus eigenlijk ook niet dat ik meer slijtage van mijn spullen zou hebben, en zowel, ach, het zijn spullen die gebruikt moeten worden, daar zijn ze voor. Ik denk dat mijn bijrijdster zuiniger op mijn spullen is dan ik. Ik maak me ook niet graag druk over dat soort dingen, kost me veel te veel energie :P Ik vind het wel heel belangrijk dat er respectvol met de paarden omgegaan wordt, maar dat zit hem voor mij juist niet in perfect poetsen bijvoorbeeld, maar wel het paard vriendelijk vragen om plaats te maken ipv om te beuken bijvoorbeeld. Ik check in het begin bijvoorbeeld wel of er bijvoorbeeld op de plek waar de singel ligt gepoetst is, maar als er nog zand op de benen zit kan ik me daar niet druk over maken, heeft 'ie geen last van.
Ik denk, helemaal als ik de rest lees, dat ik best wel een makkelijke eigenaar ben. Maar ik zou zelf ook geen bijrijder willen zijn bij iemand die alles spik en span wil hebben. Dat zou ook niet passen, want zo zit ik niet in elkaar :) Ik ben ook veel te chaotisch om alles opgeruimd te hebben, wat dat betreft (wederom) erg blij met mijn huidige bijrijdster, die stuurt me een avond voor een show nog een appje of ik de muziek voor de show niet vergeet :P

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:16

Danique schreef:
Oh zo... Tja persoonlijk zou ik daar geen problemen mee hebben, ik zou dus niet uit mijzelf eerst de stal uitmesten als dat niet in mijn systeem zat (zit het wel) of na ieder strooitje aanvegen. Je bent immers bij de paarden, niet in een museum...

Op pension zal het me ook geen bal uit maken maar nu aan huis wel. Als er stro/hooi buiten de stal ligt waait het overal heen en ben je langer bezig met alles opruimen dan als je het direct en voor het rijden doet.
Op pension zie ik het toch niet maar aan huis wel, ik ben dus ook zo'n zeikerd :D

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:19

Basilicium schreef:
sneeuwpop schreef:
Met mesten heb ik ook een manier. Op een andere manier kost me dat veel meer stro en mest die ik moet afvoeren.

Dit puntje brengt me op inspiratie voor de volgende vraag:

Hoe ver ga je als eigenaar in het instrueren van de verzorger/bijrijder op het gebied van verzorgings-zaken?

Ik vind het zelf niet realistisch om van iemand te verlangen dat diegene volledig mijn manieren van doen overneemt. Als er een verzorgster komt, ben ik bereid op de koop toe te nemen dat de kruiwagen af en toe verkeerd om zal staan voor mijn gevoel, dat de grote bezem verkeerd staat t.o.v, de hark, maar inderdaad ook dat er soms meer verspild zal worden dan bij mijzelf het geval is et cetera. Ik wil iemand nog wel de vrijheid geven om zelf te handelen zonder bij alles na te hoeven denken hoe ik het ook alweer deed. Het enige waar ik heel expliciet over zou zijn, is dat de situatie op stal wel veilig moet blijven.

In het specifieke voorbeeld van de stal uitmesten, je zou het ook als volgt kunnen zien: het zou je meer stro kosten wanneer iemand het niet op jouw manier doet, maar voor dat kleine bedrag dat je kwijt bent aan meer stro wordt de stal wel voor je uitgemest. Natuurlijk kan je iemand ook instrueren hoe jij het doet en een win-win situatie creeëren, maar ik denk dat je zuinig moet zijn met die instructies als het om alledaagse dingen gaat waarbij de veiligheid verder niet in het gedrang komt. Pick your battles, zeg maar.

Maarja, ik heb misschien makkelijk praten omdat ik nog nooit een bijrijder/verzorger heb gehad en in het verleden altijd goed om heb kunnen gaan met vrienden die me wel eens hielpen e.d..

Ik heb er echt een hekel aan als er lomp wordt uitgemest, dan doe ik het liever zelf.
De irritatie kost het meest.
Ik heb dus echt bijrijders gehad en geen verzorgsters.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:23

Basilicium schreef:
sneeuwpop schreef:
Met mesten heb ik ook een manier. Op een andere manier kost me dat veel meer stro en mest die ik moet afvoeren.

Dit puntje brengt me op inspiratie voor de volgende vraag:

Hoe ver ga je als eigenaar in het instrueren van de verzorger/bijrijder op het gebied van verzorgings-zaken?

Ik vind het zelf niet realistisch om van iemand te verlangen dat diegene volledig mijn manieren van doen overneemt. Als er een verzorgster komt, ben ik bereid op de koop toe te nemen dat de kruiwagen af en toe verkeerd om zal staan voor mijn gevoel, dat de grote bezem verkeerd staat t.o.v, de hark, maar inderdaad ook dat er soms meer verspild zal worden dan bij mijzelf het geval is et cetera. Ik wil iemand nog wel de vrijheid geven om zelf te handelen zonder bij alles na te hoeven denken hoe ik het ook alweer deed. Het enige waar ik heel expliciet over zou zijn, is dat de situatie op stal wel veilig moet blijven.

In het specifieke voorbeeld van de stal uitmesten, je zou het ook als volgt kunnen zien: het zou je meer stro kosten wanneer iemand het niet op jouw manier doet, maar voor dat kleine bedrag dat je kwijt bent aan meer stro wordt de stal wel voor je uitgemest. Natuurlijk kan je iemand ook instrueren hoe jij het doet en een win-win situatie creeëren, maar ik denk dat je zuinig moet zijn met die instructies als het om alledaagse dingen gaat waarbij de veiligheid verder niet in het gedrang komt. Pick your battles, zeg maar.

Maarja, ik heb misschien makkelijk praten omdat ik nog nooit een bijrijder/verzorger heb gehad en in het verleden altijd goed om heb kunnen gaan met vrienden die me wel eens hielpen e.d..

Ik denk dat ik in grote lijnen wel verwacht dat de bijrijder/verzorgster het zoveel mogelijk doet zoals ik het doe dat lijkt me ook het makkelijkst voor beide partijen en ook het paard.
Spullen op dezelfde plek terug zetten/leggen hoeft de ander ook niet te zoeken.
Borstels moeten schoon gemaakt worden zijn ze na een aantal keer zeggen weer niet schoon gemaakt dan krijgen ze van mij een eigen bak daar doen ze maar mee wat ze willen en hoef ik me niet te ergeren. :+
Borstelen op zich doen ze maar hoe ze zelf willen dat maakt mij niet uit als er maar wel hoeven uit gekrabd worden voor het rijden, we hebben hier nl een grindpad waar ze overheen moeten als ze op stal staan.
Opzadelen en hoofdstel omdoen doe ik voor en of ze nu 5 of 50 paarden hebben gereden dat maakt mij niet uit, ik moet de 1e nog tegen komen die het zadel op de juiste plek op de rug legt. :=
Verder met rijden zeg ik hoe het paard gereden word en wat je wel en niet kan doen en dan bedoel ik vnl reactie op bepaalde dingen.

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:28

sneeuwpop schreef:
De irritatie kost het meest.

Herkenbaar! Zegt het meisje dat nog wel eens om 11 uur 's avonds terug naar stal is gegaan om een handdoek die daar opgefrot vergeten lag alsnog uit te hangen. Ik verwacht absoluut niet dat mijn verzorgster dat zou doen, totaal niet, maar het geeft wel aan hoe hoog de irritatie bij mij op zou kunnen lopen ja. Ik kan mij goed voorstellen dat die irritatie je meer kost dan een baal stro.

Interessant om de reacties te lezen op hoe ver je wilt gaan in het instrueren van een bijrijder/verzorger.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:40

Ik ben verder helemaal niet zo precies hoor.
Alleen ben ik bij een ander wat netter en voorzichtiger dan bij mezelf en mijn spullen.
Gewoon uit een soort fatsoen. Dat verwacht ik dus ook van een ander en over het algemeen is dat wel goed gegaan.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 23:15

Haha ik ben ook best precies. Heb net een nieuwe verzorgster, leuke serieuze meid en leergierig. Vandaag toevallig met deken af doen wilde ze voor beginnen, dus ik wel uitgelegd dat ik altijd eerst zijkant en achter los maak en of ze wist wat de reden was, die kon ze wel bedenken, en op die manier interactief maken onthoudt vaak het beste is mijn ervaring :) ik vind het absoluut niet er om in het begin wat tijd te investeren en de eerste echte grondwerk sessie vandaag samen gedaan, en haar ook al stukjes alleen laten doen en tips gegeven.
Puur omdat mijn paard jong is en ik gemerkt heb dat als er teveel anders gedaan wordt hij in de war raakt en daardoor vervelend gaat doen.
Maar als t goed gaat dan laat ik ze ook al snel alleen aan de slag gaan op de grond. Met rijden kan dat nog niet.

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 23:36

Ik denk dat het stukje 'op de vingers kijken' verkeerd gezien wordt. Ik denk niet dat veel eigenaren het allemaal echt zo doen om je op ieder punten te pakken en te corrigeren.

Ik wil er straks de eerste paar weken/maandan sowieso iedere x bij zijn als ze mn pony komt doen. Zeker niet om haar op haar vingers te kijken, maar juist om samen aan de slag te gaan met de pony en haar heel veel te leren. Ik kijk er nu al naar uit om dat samen met zo'n meisje te gaan doen! Mijn passie over te brengen op haar en haar de mogelijkheid geven om aan de slag te gaan met mijn pony :)

Ik zou vanavond gaan kijken bij de les maar dat is even wat anders gelopen... ik werd gebeld dat ze naar het ziekenhuis waren omdat er een stukje kip vast bleef hangen in haar keel. Vannacht moet ze in het ziekenhuis blijven en hopen ze dat het los schiet, anders gaan ze het morgen onder narcose eruit halen. Super sneu! Vond het wel erg lief van haar ouders dat ze mij heel de avond op de hoogte hielden. Ik bedoel, heb haar en haar moeder gister voor het eerst gezien. En haar vader dan vandaag voor het eerst aan de telefoon gesproken. Hopen dat ze snel weer opknapt!

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 23:42

MarleenvdB schreef:
Ik denk dat het stukje 'op de vingers kijken' verkeerd gezien wordt. Ik denk niet dat veel eigenaren het allemaal echt zo doen om je op ieder punten te pakken en te corrigeren.

Ik wil er straks de eerste paar weken/maandan sowieso iedere x bij zijn als ze mn pony komt doen. Zeker niet om haar op haar vingers te kijken, maar juist om samen aan de slag te gaan met de pony en haar heel veel te leren. Ik kijk er nu al naar uit om dat samen met zo'n meisje te gaan doen! Mijn passie over te brengen op haar en haar de mogelijkheid geven om aan de slag te gaan met mijn pony :)

Ik zou vanavond gaan kijken bij de les maar dat is even wat anders gelopen... ik werd gebeld dat ze naar het ziekenhuis waren omdat er een stukje kip vast bleef hangen in haar keel. Vannacht moet ze in het ziekenhuis blijven en hopen ze dat het los schiet, anders gaan ze het morgen onder narcose eruit halen. Super sneu! Vond het wel erg lief van haar ouders dat ze mij heel de avond op de hoogte hielden. Ik bedoel, heb haar en haar moeder gister voor het eerst gezien. En haar vader dan vandaag voor het eerst aan de telefoon gesproken. Hopen dat ze snel weer opknapt!

Ik denk dat de meeste eigenaren er bij staan om een ander te helpen, niet om commentaar oid te leveren wat niet goed bedoeld is.
Wel fijn dat ze je dat hebben laten weten geeft toch wel het gevoel dat ze echt willen maar nu niet kunnen door iets waar ze niets aan kunnen doen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 23:41

Hoe intensiever de begeleiding in het begin. Des te sneller ze zelfstandig aan de gang kunnen gaan.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:09

Hoop je ;-)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:43

sneeuwpop schreef:
Hoop je ;-)

haha..ja bij sommigen wordt het nooit wat :7

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:37

Ja sommigen zijn idd hopeloos.

Zaterdag komt er iemand langs voor proefrijden en bereid is om lessen te nemen.
Hopelijk gaat dit de juiste bijrijder zijn en is hopelijk daarmee ook m'n zoektocht afgelopen. Aangezien ik het zoeken naar een bijrijder behoorlijk vermoeiend en frustrerend vind.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 23:21

Ik had een paar advertenties op fb gezet.
Ontzettend veel reacties gehad.
Sommige afgewezen, anderen mee afgesproken, sommige niks geworden en anderen zijn niet op komen dagen of ze laten ineens niks meer van zich horen.
Een paar dachten dat ze het wel zonder rijles konden, dat dacht ik dus van niet. :=
Allemaal zo vreselijk zonde van mijn tijd, ik snap dat niet hoor en vooral het niet op komen dagen of niet meer reageren is het dan zo moeilijk om te zeggen dat je je eigen bedacht heb en toch geen interesse meer heb, manieren hebben of in dit geval een gebrek aan heet dat in mijn ogen.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:17

Ik vind het onbeschoft als je niets meer van je laat horen. Voor beide partijen de eigenaar en bijrijder.
Misschien ben ik dan wel van de oude stempel, maar een belletje, smsje, appje, of een mailtje is toch zo gedaan.

En het denken dat je zonder lessen kunt, die heb ik helaas ook gehad. Gelukkig had ik aardig die mensen al afgescheept tijdens de berichtjes ronde. Aangezien ik daar met m'n eerste reactie terug naar de persoon over begin dat er een les verplichting aan hangt. Kreeg allemaal zielige berichtjes terug, van ja maaaaar dat kan ik niet betalen. Helaas dan houd het op en zoek ik wel verder.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:29

Nou toen ik berichtjes kreeg die imo echt gewoon niet hadden moeten reageren, dan ga ik daar zeker niet op terug reageren.
Vanaf 18 jaar is geen 12 jaar; bijrijder is geen advertentie voor het verplaatsen van mijn paard naar de andere kant van nederland en toch blijven betalen. Sorry, maar fatsoen komt van 2 kanten en als je met een eisen pakket komt of zover afwijkt van het " gevraagde" , dan vind ik dat ook brutaal en voel ik mij niet geroepen om respectvol een berichtje terug te doen. (Al hangt het bij de 12 jarige nog wel af van hoe het berichtje geschreven is,dat zou nog wel respectvol geschreven kunnen zijn, maar vaak ook niet)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:38

Het hangt natuurlijk ook van de berichtjes af. Ik geef heus ook een sneer terug als ik een aso berichtje krijg.
kreeg ook eens een berichtje van, ik wil het wel doen, maar dan komt ze bij mij op stal en betaal jij de stalling.
Heb toen ook effe een pittig berichtje terug gestuurd, zo van wie denk je wel dat je bent, ik ben gekke henkie niet.

Ook krijg ik berichtjes van te jonge meisjes, de lieve berichtjes beantwoord ik ook met een lief berichtje. De brutale krijgen een standaard berichtje terug met alleen de tekst TE JONG.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 16:42

myk_en_shant schreef:
Ik vind het onbeschoft als je niets meer van je laat horen. Voor beide partijen de eigenaar en bijrijder.
Misschien ben ik dan wel van de oude stempel, maar een belletje, smsje, appje, of een mailtje is toch zo gedaan.

En het denken dat je zonder lessen kunt, die heb ik helaas ook gehad. Gelukkig had ik aardig die mensen al afgescheept tijdens de berichtjes ronde. Aangezien ik daar met m'n eerste reactie terug naar de persoon over begin dat er een les verplichting aan hangt. Kreeg allemaal zielige berichtjes terug, van ja maaaaar dat kan ik niet betalen. Helaas dan houd het op en zoek ik wel verder.

Het is ook gewoon onbeschoft met zulke ben ik ook gelijk klaar.
Ik zeg het nu ook nog een keer duidelijk dat ik echt wil dat ik wil dat er gelest word ik heb er hier genoeg gehad die het allemaal maar uit bleven stellen om les te nemen, ze hoeven het van mij echt niet gelijk de eerste week een les te nemen, maar het moet ook geen weken duren.

Ik geef eigenlijk altijd wel een berichtje terug en probeer daar wel vriendelijk in te zijn, maar ik stuur ook wel eens een flauwe reactie terug.
Domme vragen krijgen een dom antwoord terug :P

Ik kreeg nu een berichtje of ik mijn paard niet kon verhuizen ze had nl geen vervoer naar mij toe. :')
Nou daar begin ik niet aan ze kunnen hier heen komen verder niet. :Y)