0000 schreef:Ik ben zelf vrij, nee heel erg, precies in omgang en verzorging met de paarden. Dat verwacht ik ook van een ander, simpelweg omdat ik geen zin heb om me op mijn eigen stal te gaan lopen ergeren aan hoe iemand anders met mijn paard omgaat. Dus ik ga daar vrij ver in, denk ik. Anderzijds gaat het vaak toch om meiden die van de manege afkomen en sowieso nog moeten leren hoe ze een paard naverzorgen, een stal doen, beenbescherming om doen en tig andere dingen. Dus als ik het toch uit moet leggen, kan ik het ze net zo goed meteen op mijn manier leren. Overigens gaat het dan inderdaad niet om hoe of waar de kruiwagen staat, maar ik wil wel mijn spullen op de juiste plek terugvinden, de paarden van top tot teen verzorgd op stal maar ook bijvoorbeeld de mest even uit de stal gehaald voor en niet na het rijden. Gewoon, omdat ik dat wil. Kan je daar niet meer leven zijn er genoeg andere stallen waar ze minder precies zijn, denk ik dan maar.
Maar dan vraag ik mij af, wat maakt het uit of uitmesten voor of na het rijden wordt gedaan? Als het maar gedaan wordt toch? Of als de hoeven niet worden uitgekrabd voordat ze de stal verlaten, maar de stal daarna wel wordt aangeveegd? Dan is het toch ook schoon?