Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:57

Ja zijn er veel maar of ze echt iets toevoegen... Het is het proberen waard!!

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:09

20 minuten is toch zo ver nog niet?
Veel mensen moeten veel verder!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:12

fenijro_tani schreef:

Met de auto, mijn moeder zou mij niet wekelijks brengen :n

Voor mij is het een kwartiertje vanuit school en een minuut of 25 vanaf huis fietsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:16

Een minuut of 25 fietsen? Sorry, maar als je dat echt al te ver vind dan vind ik het logisch dat je zo niets vind. := Ik fiets wekelijks 4x per week 30 minuten naar de paarden toe. (enkel, dus ook 30 min terug) School is 30 minuten de andere kant op. Af en toe fiets ik dus een uur achter elkaar. En ja, dat is soms klote. Maar ja, dat heb ik ervoor over!

Wanneer je zulke dingen er voor over hebt, óók in de regen, dán zal je iets vinden. :j Mijn ouders brengen me ook echt niet met de auto hoor.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:17

EskeGirl schreef:
fenijro_tani schreef:

Met de auto, mijn moeder zou mij niet wekelijks brengen :n

Voor mij is het een kwartiertje vanuit school en een minuut of 25 vanaf huis fietsen.

ja, ik reed vroeger op een manege die een uur fietsen was (werd gebracht, fiets overgens ook niet snel, was zo'n 14 km?)

ik denk dat je al snel 20 of 30 minuten moet fietsen voor een verzorgpaardje!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:24

Deetjeeuh schreef:
Een minuut of 25 fietsen? Sorry, maar als je dat echt al te ver vind dan vind ik het logisch dat je zo niets vind. := Ik fiets wekelijks 4x per week 30 minuten naar de paarden toe. (enkel, dus ook 30 min terug) School is 30 minuten de andere kant op. Af en toe fiets ik dus een uur achter elkaar. En ja, dat is soms klote. Maar ja, dat heb ik ervoor over!

Wanneer je zulke dingen er voor over hebt, óók in de regen, dán zal je iets vinden. :j Mijn ouders brengen me ook echt niet met de auto hoor.

Je leest even verkeerd, iemand moet 20 minuten met de auto, IK moet 25 minuten fietsen, prima te doen :)

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:27

Deetjeeuh schreef:

Beetje kort door de bocht. Tuurlijk kun je wel iets dichterbij vinden je moet alleen mazzel hebben. Niet iedereen heeft de energie om eerst een halfuur te fietsen (of een uur als je afstand van school telt) en dan paardrijden en dan nog terug fietsen. Bovendien heb je ook tijd nodig voor studie en vrienden.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:29

Ik fiets 25 minuten naar huis(maar ga heen uit school, dat is een kwartier). Dat is prima te doen, want ik ga 1x per week. 3-4x per week zou ik niet redden, zolang fietsen met school en alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:32

Oh sorry, dan heb ik inderdaad verkeerd gelezen. Of naja, het aan de verkeerde persoon gelinkt. := Mijn excuus! Echter zegt 20 minuten met de auto niet zoveel. Immers doe ik er ook 20 minuten over om met de auto op stal te komen, maar ik doe er maar 25 minuten over om met de fiets op stal te komen. ;)

Domii, dat is niet kort door de bocht, dat heet plannen en er moeite voor willen doen. Natuurlijk heb je tijd nodig voor je studie en vrienden, dan hoef je mij niet te vertellen hoor. ;) Ik moet ontzettend veel doen voor school, er is ook een periode geweest waarin ik 3/4x pw niet red, maar dat is niet op standaard basis. Wanneer je de energie er niet voor hebt, tjah, dan bouw je maar conditie op. Nu klink ik echt heel vervelend, i know that, en zo is het niet bedoeld. Echter heb ik wel 3 jaar lang zitten zoeken, en nu heb ik eindelijk wat gevonden, en ja, dan doe ik daar moeite voor. :j Dan wíl ik daar de moeite voor doen.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:33

xxdomiixx schreef:
Deetjeeuh schreef:

Beetje kort door de bocht. Tuurlijk kun je wel iets dichterbij vinden je moet alleen mazzel hebben. Niet iedereen heeft de energie om eerst een halfuur te fietsen (of een uur als je afstand van school telt) en dan paardrijden en dan nog terug fietsen. Bovendien heb je ook tijd nodig voor studie en vrienden.

alleen die mazzel hebben veel mensen niet! want veel mensen die hier een verzorgpony zoeken hebben geen mazzel en zijn vaak al zo lang op zoek omdat ze niets vinden.
ik niet trouwens, ik rij zelf op een hele leuke manege in woudenberg, dus ik hoef niks meer!

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:39

Ik fiets vaak zelfs 45 minuten ligt er heel erg aan hoe het weer is ene keer fiets ik er 45 minuten over andere keer maar een half uur of in de zomer soms wel korter

Maar ik heb het zeker weten voor ze over

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:56

fenijro_tani schreef:
xxdomiixx schreef:

alleen die mazzel hebben veel mensen niet! want veel mensen die hier een verzorgpony zoeken hebben geen mazzel en zijn vaak al zo lang op zoek omdat ze niets vinden.
ik niet trouwens, ik rij zelf op een hele leuke manege in woudenberg, dus ik hoef niks meer!

Nee inderdaad, anders was dit topic er ook niet. Maar ik vind het zelf niet correct om te zeggen dat je er iets voorover moet hebben, voor sommigen is dat gewoon niet te doen maar ze hebben er wel alles voor over en dan aannemen dat ze er niks voorover hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:01

Waarom is het niet te doen om 25 minuten te fietsen? Dan moet je ook niet klagen als het moeilijk is om een verzorgpaard te vinden, sorry, zo simpel denk ik erover. ;)

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:04

Deetjeeuh schreef:
Oh sorry, dan heb ik inderdaad verkeerd gelezen. Of naja, het aan de verkeerde persoon gelinkt. := Mijn excuus! Echter zegt 20 minuten met de auto niet zoveel. Immers doe ik er ook 20 minuten over om met de auto op stal te komen, maar ik doe er maar 25 minuten over om met de fiets op stal te komen. ;)

Domii, dat is niet kort door de bocht, dat heet plannen en er moeite voor willen doen. Natuurlijk heb je tijd nodig voor je studie en vrienden, dan hoef je mij niet te vertellen hoor. ;) Ik moet ontzettend veel doen voor school, er is ook een periode geweest waarin ik 3/4x pw niet red, maar dat is niet op standaard basis. Wanneer je de energie er niet voor hebt, tjah, dan bouw je maar conditie op. Nu klink ik echt heel vervelend, i know that, en zo is het niet bedoeld. Echter heb ik wel 3 jaar lang zitten zoeken, en nu heb ik eindelijk wat gevonden, en ja, dan doe ik daar moeite voor. :j Dan wíl ik daar de moeite voor doen.

Nou conditie.. er zijn mensen met een chronische ziekte die dat allemaal niet op kunnen brengen. Paardrijden lukt dan nog wel maar het reizen is dan teveel. En als die mensen dan eenmaal conditie hebben opgebouwd belanden ze in het ziekenhuis en kunnen ze van vooraf aan beginnen. Dus conditie opbouwen zit daar niet echt bij. Vanuit jou eigen ervaring en nog wat anderen lukt het schijnbaar wel, maar ik denk meteen aan de mensen zonder al die energie. En ja die mensen hebben gewoon geduld nodig, mazzel of een auto.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:04

Ik heb een scooter gelukkig :D (kom je toch sneller verder weg dan met de fiets)
Sinds we verhuisd zijn is mijn bijrijdpaard redelijk ver rijden.. ( is nog wel te doen, maar toch al gauw 30 minuten met de scooter, als het niet langer is..) en gezien mijn opleiding, is het niet meer te combineren ben ik bang |(

Nou ga ik morgen kijken bij een kleine manege/stal, om gewoon te helpen in de verzorging enzo. Voor wanneer ik kan/tijd heb. Toch weer omgang met paarden :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:42

Ik denk dat mensen met weinig energie niet snel voor een verzorgpaardje zullen kiezen, maar gewoon naar manege zullen gaan. Daar hoef je alleen maar te rijden.

Lexoyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 00:58

Anke schreef:
Ik denk dat mensen met weinig energie niet snel voor een verzorgpaardje zullen kiezen, maar gewoon naar manege zullen gaan. Daar hoef je alleen maar te rijden.

Dag,

Graag wil ik even in haken op de huidige discussie en de laatste reactie. Zelf heb ik mij aangemeld op dit forum om wat informatie in te winnen over zorgpaarden omdat mijn vriendin is chronisch ziek en is gek op paarden en zou dit ook graag willen doen, het gaat overigens als je gek op paarden bent niet alleen om rijden. Merk dat er tijdens deze discussie veel wordt uitgegaan van de situatie van men zelf of wat men denkt. Maar denk dat het belangrijk is dat er verder wordt gekeken dan... En we niet alleen denken maar weten. Iedereen moet de kans hebben om zijn passie te kunnen uitvoeren maar niet bij iedereen is het zo simpel te plannen, conditie te hebben of 'even' moeite voor te doen. Maar dat betekend niet dat ze het niet kunnen, ook al is het met wat hulp.

Het zou mooi zijn als ik tegen mijn vriendin zou zeggen, een verzorgpaard? Nee dat is niet aan jou besteed want je bent chronisch ziek, ga maar rijden op zo een robot manege paard. Paarden passie is meer dan zomaar iets en ook veel chronisch ziekenmensen kunnen een verzorgpaard hebben. Juist deze mensen verdienen het des te meer een verzorgpaard omdat ze in hun moeilijke situatie toch opbloeien om alles rondom paarden. Het lijkt me goed dat er niet alleen vanuit ons zelf wordt uitgegaan maar vanuit kennis maar dat hoeft niet voor iedereen weggelegd te zijn en heb ik door de jaren heen mogen leren en ervaren dat dat erg belangrijk is (out of the box denken).

Alex

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 07:19

Mijn reactie is op een eerdere reactie dat er dan alleen maar (genoeg) energie is om te rijden.
In dat geval lijkt een manege een betere optie.
Een verzorgpaard, daar is rijden vaak een bijzaak. Daar gaat het veelal om het contact en de verzorging van het paard.
Niet iedereen wil dat, vaak willen ze een plek waar ze gratis kunnen rijden. Om zo onder de manegekosten uit te komen.
Liefst nog een paardje waar de eigenaar niets meedoet. Zodat ze alles zelf kunnen bepalen. Op de kosten na...want de eigenaar moet natuurlijk wel alles betalen...

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 07:25

xxdomiixx schreef:
Nou conditie.. er zijn mensen met een chronische ziekte die dat allemaal niet op kunnen brengen. Paardrijden lukt dan nog wel maar het reizen is dan teveel.

Vraag me dan af of de eigenaar voor alle lasten mag opdraaien en deze persoon alleen de lusten. Ivm energiegebrek wel te kunnen rijden...maar de rest te zwaar is?!

Daarvoor adviseer ik een manege of privestal, waar je betaalt voor het rijden en verder niks intensiefs hoeft te doen.

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 09:28

Nog even over het 20-minuten fietstijd te lang:
Ik ben al best lang op zoek naar een verzorgpaardje, maar hier in de omgeving zijn ze niet zo veel, en degenen die er zijn heb ik vaak al even gekeken (5?). Als ik dus een verzorgpaardje wil dan moet ik verder fietsen, maar 1x per week willen mensen vaak niet en ik heb gemiddeld zo'n 4 à 5 uur aan huiswerk per dag, dus die tijd heb ik er dan ook niet voor. Daarom zit ik nu even op een stal waar ik ook kan rijden, maar blijf hopen en zoeken naar een nieuw verzorgpaardje. Dus, ik wil heel graag, maar ik heb er als ik 40 minuten heen en bijv 40 minuten terug moet fietsen gewoon simpelweg de tijd niet voor, terwijl ik er best veel voor over heb, alleen niet school..
Misschien zou ik ook wel 2x kunnen komen, maar als ik half 4 uit school ben, dan moet ik wel opschieten en dan is het ook handig als de stal s' avonds open is.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 10:06

Waar staat dat de eigenaar opdraait voor alle lasten? Ik had het duidelijk over het reizen wat te veel energie kost. Voor mij is paardrijden zowel de verzorging al het contact als het rijden zelf, vandaar dat ik die niet specifiek genoemd heb. Ik heb wel duidelijk genoemd dat er geen energie is om zo een afstand te fietsen.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 10:07

QuanneH schreef:
Nog even over het 20-minuten fietstijd te lang:
Ik ben al best lang op zoek naar een verzorgpaardje, maar hier in de omgeving zijn ze niet zo veel, en degenen die er zijn heb ik vaak al even gekeken (5?). Als ik dus een verzorgpaardje wil dan moet ik verder fietsen, maar 1x per week willen mensen vaak niet en ik heb gemiddeld zo'n 4 à 5 uur aan huiswerk per dag, dus die tijd heb ik er dan ook niet voor. Daarom zit ik nu even op een stal waar ik ook kan rijden, maar blijf hopen en zoeken naar een nieuw verzorgpaardje. Dus, ik wil heel graag, maar ik heb er als ik 40 minuten heen en bijv 40 minuten terug moet fietsen gewoon simpelweg de tijd niet voor, terwijl ik er best veel voor over heb, alleen niet school..
Misschien zou ik ook wel 2x kunnen komen, maar als ik half 4 uit school ben, dan moet ik wel opschieten en dan is het ook handig als de stal s' avonds open is.

Ik snap je helemaal, Ik heb zelf gelukkig een auto. Hopelijk is er snel iets in de buurt voor je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 10:58

Wat Anke zegt, misschien is een verzorgpaardje dan niet voor je weggelegd. Je moet wel objectief zijn, wanneer je maar één keer per week kunt komen is het lastig om een verzorgpaard te vinden. Dit omdat mensen niets voor niets een verzorgster zoeken, immers kunnen ze zelf op die dagen vaak niet. En die ene keer die jij dan zou komen, tja, dan hebben ze liever iemand die vaker komt. Verder verdient iedereen een verzorgpaard (de een niet meer dan de ander! Vond ik nogal een banketstaaf opmerking, dat je wanneer je ziek bent meer verdiend). Dan zullen diegene die er meer tijd in (willen) steken eerder iets vinden. :)

Verder, als je zoveel tijd aan je huiswerk besteed, dan kan je soms ook nadenken over of je wel op het juiste niveau zit/of je goed leert/etc. Hou je nog een leven buiten school over om te doen wat je graag zou willen doen? In dit geval dus de paarden erbij. Zelf heb ik het ook druk, maar mede doordat ik ik naar de paarden gaan. Zonder de paarden zou het veel rustiger zijn, maar ik heb hiervoor gekozen en ik vind het heerlijk. :P

En Domii, dit is verder niet aanvallend bedoeld.. Maar waarom zou iemand wel stal uit kunnen mesten, zware zadels dragen, een uur lang intensief rijden, hele tijd met de armen omhoog poetsen, misschien ook nog even wandelen, eventueel voeren/waterbak vullen en dan niet nog 25 minuten fietsen? Maar kan je wel alle bovenstaande dingen? Want meestal vind ik stallen mesten toch echt zwaarder dan fietsen. :+ (Dat ben ik dan hé, en voor die enkele keer dat ik een stal mest, want dat hoef ik helemaal niet te doen)
Wanneer je alleen kort poetst, zadel erop gooit, een uurtje rondhobbelt, zadel in de kast en paard op de wei gooit en dan weer terug naar huis gaat. Tja... Dan heeft de eigenaar de rest van de 'lasten' inderdaad nog. Ik denk echt dat je bij iemand moet komen die voor hun plezier mensen wilt laten rijden, of lessen nemen bij een privé instructeur/trice op eigen paard, en dan vragen of je ook zou mogen poetsen/kan helpen met de andere paarden etc.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-12-14 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 11:04

Als je 1x per week kan, kun je toch net zo goed op de manege rijden. Een verzorgpony zie ik toch meer als een gedeelte eigen pony waarbij je dus vaak komt en een combinatie kunt vormen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 11:36

Ik heb 5 jaar lang pony's gedaan, 1x in de week en doe nu weer een pony 1x in de week. Eigenaresse zoekt voor 3 dagen 1-2x iemand, door schoolrooster kan ik op 1 van die dagen. Ik hoop dat m'n nieuwe rooster vaker toelaat, en anders ben ik tevreden met dit. Ideaal is anders, maar uit ervaring weet ik dat 1x in de week prima gaat.