Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
EskeGirl schreef:fenijro_tani schreef:20 minuten is toch zo ver nog niet?
Veel mensen moeten veel verder!
Met de auto, mijn moeder zou mij niet wekelijks brengen
Voor mij is het een kwartiertje vanuit school en een minuut of 25 vanaf huis fietsen.
Deetjeeuh schreef:Een minuut of 25 fietsen? Sorry, maar als je dat echt al te ver vind dan vind ik het logisch dat je zo niets vind.Ik fiets wekelijks 4x per week 30 minuten naar de paarden toe. (enkel, dus ook 30 min terug) School is 30 minuten de andere kant op. Af en toe fiets ik dus een uur achter elkaar. En ja, dat is soms klote. Maar ja, dat heb ik ervoor over!
Wanneer je zulke dingen er voor over hebt, óók in de regen, dán zal je iets vinden.Mijn ouders brengen me ook echt niet met de auto hoor.
Deetjeeuh schreef:Een minuut of 25 fietsen? Sorry, maar als je dat echt al te ver vind dan vind ik het logisch dat je zo niets vind.Ik fiets wekelijks 4x per week 30 minuten naar de paarden toe. (enkel, dus ook 30 min terug) School is 30 minuten de andere kant op. Af en toe fiets ik dus een uur achter elkaar. En ja, dat is soms klote. Maar ja, dat heb ik ervoor over!
Wanneer je zulke dingen er voor over hebt, óók in de regen, dán zal je iets vinden.Mijn ouders brengen me ook echt niet met de auto hoor.
xxdomiixx schreef:Deetjeeuh schreef:Een minuut of 25 fietsen? Sorry, maar als je dat echt al te ver vind dan vind ik het logisch dat je zo niets vind.Ik fiets wekelijks 4x per week 30 minuten naar de paarden toe. (enkel, dus ook 30 min terug) School is 30 minuten de andere kant op. Af en toe fiets ik dus een uur achter elkaar. En ja, dat is soms klote. Maar ja, dat heb ik ervoor over!
Beetje kort door de bocht. Tuurlijk kun je wel iets dichterbij vinden je moet alleen mazzel hebben. Niet iedereen heeft de energie om eerst een halfuur te fietsen (of een uur als je afstand van school telt) en dan paardrijden en dan nog terug fietsen. Bovendien heb je ook tijd nodig voor studie en vrienden.
fenijro_tani schreef:xxdomiixx schreef:
Beetje kort door de bocht. Tuurlijk kun je wel iets dichterbij vinden je moet alleen mazzel hebben. Niet iedereen heeft de energie om eerst een halfuur te fietsen (of een uur als je afstand van school telt) en dan paardrijden en dan nog terug fietsen. Bovendien heb je ook tijd nodig voor studie en vrienden.
alleen die mazzel hebben veel mensen niet! want veel mensen die hier een verzorgpony zoeken hebben geen mazzel en zijn vaak al zo lang op zoek omdat ze niets vinden.
ik niet trouwens, ik rij zelf op een hele leuke manege in woudenberg, dus ik hoef niks meer!
Deetjeeuh schreef:Oh sorry, dan heb ik inderdaad verkeerd gelezen. Of naja, het aan de verkeerde persoon gelinkt.Mijn excuus! Echter zegt 20 minuten met de auto niet zoveel. Immers doe ik er ook 20 minuten over om met de auto op stal te komen, maar ik doe er maar 25 minuten over om met de fiets op stal te komen.
Domii, dat is niet kort door de bocht, dat heet plannen en er moeite voor willen doen. Natuurlijk heb je tijd nodig voor je studie en vrienden, dan hoef je mij niet te vertellen hoor.Ik moet ontzettend veel doen voor school, er is ook een periode geweest waarin ik 3/4x pw niet red, maar dat is niet op standaard basis. Wanneer je de energie er niet voor hebt, tjah, dan bouw je maar conditie op. Nu klink ik echt heel vervelend, i know that, en zo is het niet bedoeld. Echter heb ik wel 3 jaar lang zitten zoeken, en nu heb ik eindelijk wat gevonden, en ja, dan doe ik daar moeite voor.
Dan wíl ik daar de moeite voor doen.
Anke schreef:Ik denk dat mensen met weinig energie niet snel voor een verzorgpaardje zullen kiezen, maar gewoon naar manege zullen gaan. Daar hoef je alleen maar te rijden.
xxdomiixx schreef:Nou conditie.. er zijn mensen met een chronische ziekte die dat allemaal niet op kunnen brengen. Paardrijden lukt dan nog wel maar het reizen is dan teveel.
QuanneH schreef:Nog even over het 20-minuten fietstijd te lang:
Ik ben al best lang op zoek naar een verzorgpaardje, maar hier in de omgeving zijn ze niet zo veel, en degenen die er zijn heb ik vaak al even gekeken (5?). Als ik dus een verzorgpaardje wil dan moet ik verder fietsen, maar 1x per week willen mensen vaak niet en ik heb gemiddeld zo'n 4 à 5 uur aan huiswerk per dag, dus die tijd heb ik er dan ook niet voor. Daarom zit ik nu even op een stal waar ik ook kan rijden, maar blijf hopen en zoeken naar een nieuw verzorgpaardje. Dus, ik wil heel graag, maar ik heb er als ik 40 minuten heen en bijv 40 minuten terug moet fietsen gewoon simpelweg de tijd niet voor, terwijl ik er best veel voor over heb, alleen niet school..
Misschien zou ik ook wel 2x kunnen komen, maar als ik half 4 uit school ben, dan moet ik wel opschieten en dan is het ook handig als de stal s' avonds open is.