Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Basilicium

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:02

Oh wauw, Patricia, daar schrik ik toch wel een beetje van (terug). Dat iemand de borstels niet schoon zou maken zoals ik zelf zou doen vind ik tot daaraan toe, ik ben hier zelf namelijk extreem fanatiek in...maar dat je het zo tegenkomt in het harnachement, dat zet me toch wel aan het denken, met name de slijtage van het zadel.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:06

Patricia, heb je ze al hierop aangesproken? Zou er zelf wel klaar mee zijn als iemand onzorgvuldig met mijn materiaal om zou gaan.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:09

Ik heb dan ook een speciale poetskist voor de verzorgdames :D Ik heb 4 kisten voor al mijn paarden een andere borstels. Ik ben namelijk ook zo erg dat ik geen haar in mijn borstel wil vinden..

En ja ik ben heel zuinig op mijn spullen en dat proberen de dames ook echt wel maar merk toch dat het vaker en anders gebruikt word en er dan bijv. een beugelvol bagger over mijn zadel ligt of een bezwete singel op het zadel terwijl ik aan heb gegeven dit niet te doen.
Ik geef dit dan aan en dan letten ze er ook echt wel op hoor maar wat voor mij zo normaal is is voor een verzorger vaak niet normaal. Op de manege hoef je daar immers niet op te letten.
Het wordt gewoon vaker en intensiever gebruikt dus logische dat de slijtage sneller gaat!

Onzorgvuldig is het zeker niet Guusje, de dames doen super hun best.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:13

Ik bedoel ook niet dat ze niet hun best doen, beetje verkeerd geformuleerd misschien. :D

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:33

Spreek ze er echt op aan mocht er iets gebeuren wat ik niet prettig vind of zelf niet zou doen, ze letten er dan direct op. Meiden zijn 13 en 15 jaar en rijden op mijn paarden van ruin 1,70 groot. Dit is een groot verschil met de pony's van de manege die ze moeten opzadelen hihi Ze moeten nog verl leren maar genieten er zichtbaar van maar begeleiding is zeker nog nodig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:52

Oh wat een interessante maar vooral hele lastige discussie zeg! Ik denk dat het vooral vraag en aanbod is. Over sommige aspecten ben ik het met Danique eens, andere juist met de eigenaren hier. :)

Ik vind het logisch dat je betaalt voor de spullen/benodigdheden die extra zijn omdat jij die als bijrijder nodig hebt. Het voorbeeld van de ijzers vind ik een lastige, daar zou ik gaan voor 50/50. De eigenaar heeft ze nodig en die had ze al onder zijn/haar paard. Maar door de bijrijder slijten de hoefijzers sneller dan wanneer alleen de eigenaar ermee bezig is. Waarom dan niet de keuze voor 50/50? Hoe denken jullie als eigenaren daarover? :)

Patricia, echt super fijn dat ze zo hen best doen! Die moet je hebben. :D

Wat zouden jullie doen als je zelf te groot bent voor je paard/pony, maar hem wel graag ingereden of doorgereden wilt hebben door een ruiter. Die ruiter is dan ook je verzorgster, verzorgt je paard ook al een lange periode daarvoor etc. Beiden partijen hebben hier dan profijt van, immers, de eigenaar wil zijn paard pony in/doorgereden hebben. Lessen door eigenaar laten betalen, door de ruiter of 50/50?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:57

Mochten er al ijzers onder zitten dan inderdaad de kosten delen maar wil een bijrijder buitenritten gaan maken en het paard staat nu nog blootvoets en de ijzers zijn nodig vind ik dat de bijrijder deze moet gaan betalen.

Ik zou een periode afspreken de lessen te betalen en zodra de pony wat meer ervaring heeft de bijrijder de lessen laten betalen. Jij wil wat en de bijrijder wil wat alleen is het lastig omdat de pony nog onbeleerd is en er dan voor de bijrijder ook risico`s aan zitten.

bonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:59

Interessant topic.
Grappig, wat zou ik graag een paard van iemand willen rijden, en ben ook zeker in staat om een bijdrage te betalen, ik rijd nu namelijk ook op een manege wat totaal niet goedkoop is! Maar wat is het moeilijk om iemand te vinden in de buurt.
En hier in het topic krijgen er zoveel eigenaren gewoon geen reacties op hun advertenties :\
Dit bevestigt maar weer dat ik in een groot gat woon ;p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:00

Dat is inderdaad wat ik zei Patricia. :j

Maar dan als vraag: Waarom niet altijd 50/50? De eigenaar heeft er dan toch nog steeds baat bij als de pony op een hoger niveau komt? Dat zal uiteindelijk meer opleveren mocht ie de pony verkopen. Met natuurlijk het feit dat diegene dan ook nog bijna alle zorg op zich heeft genomen voor de pony.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:10

Dat ligt er dan inderdaad aan, doet de eigenaar helemaal niets met de pony, ook niet longeren of wat dan ook en de bijrijder doet de pony echt inrijden... en de eigenaar heeft in zijn hoofd de pony te verkopen dan mogen de lessen echt voorlopig wel betaald worden.
Maar staat die pony daar maar en de bijrijder wil heel graag zelf verder komen en leren en de eigenaar maakt het eigenlijk niet zoveel uit of er nu wel of niet iets mee gedaan word dan vind ik dat de bijrijder de lessen zelf mag betalen.

Eigenlijk een zelfde situatie hier, bijrijders willen wat en mogen van mij rijden en lessen op eigen kosten, maar onze tinker word nu echt ingereden/doorgereden en daar betaal ik de lessen van omdat ik wil dat hij meer gaat kunnen. Mocht hij straks zover zijn dat hij goed gereden kan worden dan leert een bijrijder daar van en mag het de lessen zelf gaan betalen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:11

Ervan uitgaand dat de eigenaar de pony zou willen verkopen...wat in 9 vd 10 gevallen niet zo is.

Ik zou het wel zo netjes vinden als een bijrijder de helft vd hoefsmid zou mee betalen. Mits deze ook erop (buiten) rijdt.
Als een dier ijzers moet puur vanwege de bijrijder, vind ik dat deze best de kosten daarvan mag dragen.

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:14

Deetjeeuh schreef:
Maar door de bijrijder slijten de hoefijzers sneller dan wanneer alleen de eigenaar ermee bezig is. Waarom dan niet de keuze voor 50/50? Hoe denken jullie als eigenaren daarover? :)

Ik snap de redenering heel goed. Dit lijkt me een prima manier om de kosten te delen, mits de bijrijder vooraf goed geïnformeerd is over deze kostenpost.

Zelf zou ik het echter helemaal zelf willen bekostigen als eigenaar, en dus op de koop toe moeten nemen dat de hoefsmid voortaan vaker moet komen. Dit om de simpele reden dat ik volledig zelf de beschikking wil houden over alles wat met mijn paard te maken heeft. Ik wil zelf bepalen hoe vaak ik de hoefsmid laat komen en hoe duur dat grapje mag worden. Ik wil dan niet nog een maandje moeten wachten omdat mijn bijrijder even krap zit en het pas in juli weer kan betalen, ik noem maar wat. Ik wil 100% zeggenschap blijven houden en ben conform die instelling bereid 100% van de kosten te dragen.

Deetjeeuh schreef:
Wat zouden jullie doen als je zelf te groot bent voor je paard/pony, maar hem wel graag ingereden of doorgereden wilt hebben door een ruiter. Die ruiter is dan ook je verzorgster, verzorgt je paard ook al een lange periode daarvoor etc. Beiden partijen hebben hier dan profijt van, immers, de eigenaar wil zijn paard pony in/doorgereden hebben.

Ik vind dit dus totaal afhankelijk van het niveau van het paard en de bijrijder in kwestie.

Als iemand mijn paard écht beter maakt, zie ik het als een dienst waarvoor ik graag wil betalen. "Betalen" is hier echter een ruim begrip. Dit is maar net waar we op uit komen, hoe vaak diegene dan komt et cetera.

In de meeste gevallen is hier echter geen sprake van, anders was het wel makkelijker om van paardrijden je beroep te maken. Meestal is het zo dat paard en bijrijder aan elkaar gewaagd zijn, of dat de bijrijder zelfs kan leren van het paard. Dit heeft niet alleen met niveau te maken, maar ook al met het feit dat ieder paard anders is en anders is opgeleid.

Hoeveel de bijrijder ook voor mij en het paard doet, ik zou er pas voor gaan betalen als mijn paard er echt noemenswaardig beter van wordt. In alle andere gevallen zou ik zeggen dat we quitte spelen (omdat ik geen geld zou willen ontvangen van een bijrijder).

Deetjeeuh schreef:
Lessen door eigenaar laten betalen, door de ruiter of 50/50?

Ik wil best de kosten voor het lessen splitten mits ik een stem heb in het uitkiezen van de instructrice. Ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn paard gereden wordt n.a.v. instructies/methoden die niet aansluiten op 1) waar ik in geloof, of 2) wat mijn paard tot nu toe altijd geleerd heeft. Nee, dan betaal ik liever mee, zodat ik er wat over te zeggen heb. Ik hoop niet dat dat bazig overkomt. Ik bedoel het met het oog op het paard. Om zijn belangen te behartigen wil ik wat te zeggen hebben over de keuze voor een instructrice en ómdat ik die zeggenschap wil, wil ik ook best meebetalen.

Stel dat je een bijrijder hebt die 20e per les kan missen en dat ik het liefst iemand inschakel die 35e per les vraagt. Ik kan dan drie dingen doen:
- de bijrijder afwijzen en verder zoeken naar iemand die ongetwijfeld ook niet perfect is;
- de bijrijder minder vaak laten lessen, met alle nadelen van dien;
- de helft van de kosten tegemoet komen. Kost me wat geld, maar de bijrijder krijgt vaak genoeg les op een manier die ik bij mijn paard vind passen.

Ik zou stiekem wel heel graag bij de lessen gaan kijken, of ik nu meebetaal of niet, om de simpele reden dat ik dit bloedinteressant vind...al helemaal als het over mijn eigen paardje gaat. Ik snap echter ook dat het zenuwslopend kan zijn als bijrijder zijnde dat de eigenaar toekijkt. Hoe denken jullie over eigenaren die, op niet-kritische wijze, graag aanwezig zijn als de bijrijder aan het rijden is?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:17

Ik kijk graag naar de lessen van mijn bijrijders, kan ik ook zien wat de voorderingen zijn en waar ze aan moeten werken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:21

Anke, dat is natuurlijk ook een punt! Maar het blijft natuurlijk: je hebt niet altijd in de hand of je je pony moet verkopen, of je het nou wilt of niet. Dan scheelt het wel als je er meer voor kan krijgen omdat ie netjes gereden is. :P

En dan heb je nog het probleem: wat als eigenaar én bijrijder verder willen komen met de pony? :+

Dat is inderdaad ook een goede regeling Patricia. :j

Basilicum, maar de bijrijder kan dan toch ook eens 2 maandjes achter elkaar betalen en jij ook? Verder lijkt mij dat als je een goede communicatie hebt en blijkt dat de bijrijder niet het volle bedrag kan betalen, dan zou ik als eigenaar, best eens een keer wat extra's willen betalen. Maar dat is persoonlijk, dat ben ik dan weer. :P

Niveau van het paard is bij een niet-ingereden paard natuurlijk 0. Ervaring van de bijrijder houden we in dit geval even op een goede basis en netjes kunnen rijden. (Geen getrek en geruk in de mond, goede gangbeheersing, goede zit etc. Maar zeker niet iemand die perfect is). Verder vind ik dan niet dat je iemand echt hoeft te betalen, beiden heb je er profijt van, maar dan zou ik dus voor de optie 50/50 gaan. De ene les wordt betaald door de eigenaar, de andere door de verzorgster/bijrijder.

Wat ik ervan zou vinden als de eigenaar komt kijken: absoluut geen probleem. Gezellig, ook als je dan als eigenaar de vooruitgang ziet. Echter zou ik dan niet na elke les willen horen: dit en dit en dat en zus en zo kan allemaal beter. Zeker niet als dat herhaling is van wat de instructrice zegt. Immers heb je les om te leren. Als je het allemaal al zou kunnen hoefde je geen les. :+

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:26

Hier heeft mijn verzorger nog maar 1 les gehad, en daar was ik uiteraard ook bij. Ik vond het fijn om te zien dat het klikte tussen mijn instructrice en de verzorger, en verzorger was heel blij met de les en pikte het goed op. Dus van alle kanten tevreden!

Als bijrijder zijnde vond ik het juist leuk als de eigenaar er eens bij was tijdens mijn les (toen ik dus haar paarden bijreed)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:42

Ik vind het leuk hoe het "netjes rijden" omschreven wordt.
Tuurlijk zou dat heel fijn zijn voor een eigenaar.
Echter heb ik nog niet meegemaakt dat iemand geheel zelfstandig een paardje goed traint.
Mazzel als je dat wel hebt. Zoniet kost het je veel tijd.
Zowel om te begeleiden als om het paardje te corrigeren.
Dat is pas een hele bijkomende hobby!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:02

Ik denk dat mijn definitie van 'netjes' rijden daarin anders in dan de jouwe. :) Dat kan je op verschillende manieren opvatten..

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:22

Ik zal mijn situatie even uitleggen.

Vanaf mn 7e rijdt ik paard, al 15 jaar nu. Naarmate ik ouder werd vond ik het prachtig om pony's overal te verzorgen en daar leerde ik ontzettend veel van.

In 2009 ben ik de opleiding Paardenhouderij gaan volgen en kreeg ik van m'n ouders een eigen Epony. Hier heb ik erg veel van geleerd en tijdens de stages die ik heb gelopen heb ik alleen nog maar meer geleerd.

Op dat moment reed ik ook wel eens paarden/pony's bij maar kreeg ik ervoor betaald. Bijvoorbeeld als ze verkocht moesten worden.

In 2012 heb ik mijn epony verkocht en heb ik zo her en der wat voor anderen gereden.

In april 2014 ben ik met een pony gevallen waarbij ik onder de pony terecht gekomen ben en mijn voet verbrijzeld heb. Na een lange revalidatie (en nog steeds 2x pw fysio) zeiden mn artsen dat ik wellicht nooit meer (intensief) zou kunnen paardrijden. Ik zag natuurlijk mijn droom in duigen vallen want ik wilde er zelfs mijn werk van maken. Eigenlijk per toeval kwam ik een 2,5 jarige valk hengst tegen waar ik gelijk helemaal verliefd op was. Ik heb besloten hem te kopen, ookal zou hij in de B maat vallen en eigenlijk te klein zou zijn om te rijden. Ik kon iig weer lekker bezig zijn en het frustreerde me niet altijd dat ik niet kon rijden. Ik wilde hem anders voor de kar zetten.

Per mei 2015 heb ik hem bij een vriendin in training gezet om hem zadelmak te maken. Met het idee dat straks een klein ruitertje met hem aan de slag kan. Inmiddels heb ik er 2x zelf opgezeten en dat ging eigenlijk wel goed met mijn voet.

Nu sta ik op het punt dat ik graag een ruitertje de kans wil geven (die ik nooit heb gehad en wellicht nooit meer zou krijgen vanwege mijn beperking) om fanatiek aan de slag te gaan met een kwaliteitsvolle pony. Bijvoorbeeld ouders die twijfelen om een eigen pony aan te schaffen vanwege de kosten, tijd, verantwoordelijkheden etc.

Vandaar dat ik een bijdrage vraag, want ik moet mijn pony ook iedere maand zelf betalen. Het is niet dat ik betaald wil worden, maar ik wil wel wat kosten delen. Daarnaast ben ik bevoegd instructrice en zal ze (zeker in het begin) onder mijn begeleiding rijden. Dit is zeker niet omdat ik haar op de vingers wil kijken, maar ik wil haar vanalles leren over het rijden enz. Daarnaast steek ik er dus ook mijn vrije tijd in, tijdens uren waar ik ook betaald had les kunnen geven. Maar ik doe het erg graag en heb het er zeker voor over! De pony is pas 3 en net geruind, dus ik vind het ook veel meer verantwoord als ik er bij ben de komende weken.

Misschien dat het nu wat duidelijker is.. daarnaast vraag ik me af waarom je geen bijdrage 'mag' vragen als je paard op wedstrijd uitgebracht wordt en dus beter wordt (voordelen voor eigenaar). In welk opzicht wordt het paard beter? Voor de verkoop? En wat als je je paard niet verkoopt? Dat je paard er 'beter' van wordt is denk ik heel persoonlijk. Dat is volgens mij afhankelijk van wat je doelen met het paard zijn.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:51

Nog even om terug te komen op spullen die sneller slijten.. maar dan had ik dat mens al lang gedag gezegd... Mijn spullen worden netjes schoongehouden, goed onderhouden, wordt netjes mee omgegaan... Dekjes wassen we misschien vaker... Tjah, dan worden ze misschien iets minder mooi... Zal ik je een geheimpje verklappen? Hangen ze in de garage worden ze ook vies van het stof ;) En spullen heb je gekocht om te gebruiken.. Niet om in de kast te hangen en er naar te kijken..

Netjes en goed met spullen omgaan vind ik daarentegen wel weer niet meer dan normaal.

Qua kosten blijf ik het belachelijk vinden (ja, blijft mijn mening).. Het is MIJN paard, dus MIJN zorg. Heeft mijn paard iets nodig, dan zorg ik er voor.. (Koopt het meisje dat me helpt een dekje of wat dan ook, prima, fijn... ) Maar de rest... als mijn pony om wat voor reden dan ook iets nodig heeft... (of het nu ijzers zijn of wat dan ook...) dan regel ik dat zelf wel. Dat liever dan een zinloze discussie aangaan... En ik ben heel erg blij met haar, ze helpt me super dus daar mag ook wel wat tegenover staan.

Lessen betalen doe ik dan weer niet... Voor mij hoeft het niet en zij wil het zelf graag want ze is fanatiek. Had ik een paard dat getraind moest worden/per se goed gereden of wat dan ook, dan had ik er zelfs voor betaald om hem te laten rijden.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:07

Deetjeeuh schreef:
Dat is inderdaad wat ik zei Patricia. :j

Maar dan als vraag: Waarom niet altijd 50/50? De eigenaar heeft er dan toch nog steeds baat bij als de pony op een hoger niveau komt? Dat zal uiteindelijk meer opleveren mocht ie de pony verkopen. Met natuurlijk het feit dat diegene dan ook nog bijna alle zorg op zich heeft genomen voor de pony.

Maak eens een rekensommetje van de daadwerkelijke meerwaarde van een pony en de tijd die daarvoor nodig is met de bijbehorende stalkosten.
De ruiter zou al eerder z gestart moeten zijn en de pony super snel in de Z klasse moeten uitbrengen, wil het al iets opleveren of zelfs maar gelijk opgaan.
Kost de eigenaar vooral veel risico dat er wat fout kan gaan.

Hier ging de pony aan de haal bij het afzadelen en trok het hoofdstel stuk. Komt puur door een stukje onervarenheid. Kwam nog goed af, want een been breken kan ook.
Vreselijk lief meisje trouwens.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:19

Danique schreef:
:') Wauw echt?

Ik zeg toch niet dat mensen die betalen geen klik kunnen hebben met een paard, ik zeg dat als ik een klik zou hebben met iemands paard, ze mij toch af zouden wijzen omdat ik niks kan betalen en dan toch maar voor een verzorgster gaan die het minder goed doet maar die wel betaalt. Ik wil mezelf nu uiteraard de hemel niet in prijzen maar ik ben dit wel al meerdere malen tegengekomen; dat geld vooropstaat bij de eigenaar en niet het plezier van beide partijen.

Ik denk niet dat het heel veel uitmaakt of dat ik eerst de mest in de kruiwagen doe en dan pas het stro ipv. andersom maar daar werd ik dus wel op afgerekend zonder dat het op een vriendelijke manier verteld werd. Daar word ik onzeker van ja.

Ik wil inderdaad geen kosten overnemen van een eigenaar; als het paard altijd al op hoefijzers staat ga ik die niet ineens voor jou/de eigenaar betalen. Ik wil betalen voor wat ik extra doe/de extra kosten die ik maak.

Ik kan me ook wel inleven in die eigenaar. Als de eigenaar het niveau voldoende vind, is het toch goed?
Als je bij beide tevreden bent (blijkbaar vind ze je niveau niet zo heel belangrijk of veel beter) , maar bij de 1 geld krijgt - wie zou je zelf kiezen?

Met mesten heb ik ook een manier. Op een andere manier kost me dat veel meer stro en mest die ik moet afvoeren.
Vind wel dat het vriendelijk verteld moet worden trouwens.

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:53

sneeuwpop schreef:
Met mesten heb ik ook een manier. Op een andere manier kost me dat veel meer stro en mest die ik moet afvoeren.

Dit puntje brengt me op inspiratie voor de volgende vraag:

Hoe ver ga je als eigenaar in het instrueren van de verzorger/bijrijder op het gebied van verzorgings-zaken?

Ik vind het zelf niet realistisch om van iemand te verlangen dat diegene volledig mijn manieren van doen overneemt. Als er een verzorgster komt, ben ik bereid op de koop toe te nemen dat de kruiwagen af en toe verkeerd om zal staan voor mijn gevoel, dat de grote bezem verkeerd staat t.o.v, de hark, maar inderdaad ook dat er soms meer verspild zal worden dan bij mijzelf het geval is et cetera. Ik wil iemand nog wel de vrijheid geven om zelf te handelen zonder bij alles na te hoeven denken hoe ik het ook alweer deed. Het enige waar ik heel expliciet over zou zijn, is dat de situatie op stal wel veilig moet blijven.

In het specifieke voorbeeld van de stal uitmesten, je zou het ook als volgt kunnen zien: het zou je meer stro kosten wanneer iemand het niet op jouw manier doet, maar voor dat kleine bedrag dat je kwijt bent aan meer stro wordt de stal wel voor je uitgemest. Natuurlijk kan je iemand ook instrueren hoe jij het doet en een win-win situatie creeëren, maar ik denk dat je zuinig moet zijn met die instructies als het om alledaagse dingen gaat waarbij de veiligheid verder niet in het gedrang komt. Pick your battles, zeg maar.

Maarja, ik heb misschien makkelijk praten omdat ik nog nooit een bijrijder/verzorger heb gehad en in het verleden altijd goed om heb kunnen gaan met vrienden die me wel eens hielpen e.d..

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:25

Ik ben zelf vrij, nee heel erg, precies in omgang en verzorging met de paarden. Dat verwacht ik ook van een ander, simpelweg omdat ik geen zin heb om me op mijn eigen stal te gaan lopen ergeren aan hoe iemand anders met mijn paard omgaat. Dus ik ga daar vrij ver in, denk ik. Anderzijds gaat het vaak toch om meiden die van de manege afkomen en sowieso nog moeten leren hoe ze een paard naverzorgen, een stal doen, beenbescherming om doen en tig andere dingen. Dus als ik het toch uit moet leggen, kan ik het ze net zo goed meteen op mijn manier leren. Overigens gaat het dan inderdaad niet om hoe of waar de kruiwagen staat, maar ik wil wel mijn spullen op de juiste plek terugvinden, de paarden van top tot teen verzorgd op stal maar ook bijvoorbeeld de mest even uit de stal gehaald voor en niet na het rijden. Gewoon, omdat ik dat wil. Kan je daar niet meer leven zijn er genoeg andere stallen waar ze minder precies zijn, denk ik dan maar.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:34

Ik word er zelf, als verzorgster zijnde, heel onzeker van als ik constant op de vingers word gekeken en alles op de manier van de eigenaar moet doen. Dat is het goed recht van de eigenaar, natuurlijk, maar ik pas zelf beter bij een adresje waar ik meer vrijheid en verantwoordelijkheid krijg. Dat heb ik nu ook gevonden.

Misschien als tip van mij: als je er in het begin bij bent, probeer dan niet ieder foutje direct te corrigeren maar laat je verzorgster wat proberen, kijk hoe dat gaat en corrigeer eventueel achteraf of geef tips :)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:41

EskeGirl schreef:
Ik word er zelf, als verzorgster zijnde, heel onzeker van als ik constant op de vingers word gekeken en alles op de manier van de eigenaar moet doen. Dat is het goed recht van de eigenaar, natuurlijk, maar ik pas zelf beter bij een adresje waar ik meer vrijheid en verantwoordelijkheid krijg. Dat heb ik nu ook gevonden.

Misschien als tip van mij: als je er in het begin bij bent, probeer dan niet ieder foutje direct te corrigeren maar laat je verzorgster wat proberen, kijk hoe dat gaat en corrigeer eventueel achteraf of geef tips :)

Dan ga je er wel vanuit dat dat kan....Ik heb hier meerdere meiden gehad die bijvoorbeeld beenbeschermers verkeerd om/veel te strak aandoen...Dan heb je niets aan achteraf corrigeren. Of paard afzadelen en bezweet terug op stal willen zetten, nope. Onder poetsen verstaan binnen 30 sec met de harde borstel eroverheen en klaar. Hartstikke fijn als je iemand de vrijheid kunt geven om zelfstandig aan de slag te gaan maar echt, ik moet de eerste die het ook daadwerkelijk kan nog tegenkomen.