Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Deetjeeuh schreef:Maar door de bijrijder slijten de hoefijzers sneller dan wanneer alleen de eigenaar ermee bezig is. Waarom dan niet de keuze voor 50/50? Hoe denken jullie als eigenaren daarover?
Deetjeeuh schreef:Wat zouden jullie doen als je zelf te groot bent voor je paard/pony, maar hem wel graag ingereden of doorgereden wilt hebben door een ruiter. Die ruiter is dan ook je verzorgster, verzorgt je paard ook al een lange periode daarvoor etc. Beiden partijen hebben hier dan profijt van, immers, de eigenaar wil zijn paard pony in/doorgereden hebben.
Deetjeeuh schreef:Lessen door eigenaar laten betalen, door de ruiter of 50/50?
Deetjeeuh schreef:Dat is inderdaad wat ik zei Patricia.
Maar dan als vraag: Waarom niet altijd 50/50? De eigenaar heeft er dan toch nog steeds baat bij als de pony op een hoger niveau komt? Dat zal uiteindelijk meer opleveren mocht ie de pony verkopen. Met natuurlijk het feit dat diegene dan ook nog bijna alle zorg op zich heeft genomen voor de pony.
Danique schreef:Wauw echt?
Ik zeg toch niet dat mensen die betalen geen klik kunnen hebben met een paard, ik zeg dat als ik een klik zou hebben met iemands paard, ze mij toch af zouden wijzen omdat ik niks kan betalen en dan toch maar voor een verzorgster gaan die het minder goed doet maar die wel betaalt. Ik wil mezelf nu uiteraard de hemel niet in prijzen maar ik ben dit wel al meerdere malen tegengekomen; dat geld vooropstaat bij de eigenaar en niet het plezier van beide partijen.
Ik denk niet dat het heel veel uitmaakt of dat ik eerst de mest in de kruiwagen doe en dan pas het stro ipv. andersom maar daar werd ik dus wel op afgerekend zonder dat het op een vriendelijke manier verteld werd. Daar word ik onzeker van ja.
Ik wil inderdaad geen kosten overnemen van een eigenaar; als het paard altijd al op hoefijzers staat ga ik die niet ineens voor jou/de eigenaar betalen. Ik wil betalen voor wat ik extra doe/de extra kosten die ik maak.
sneeuwpop schreef:Met mesten heb ik ook een manier. Op een andere manier kost me dat veel meer stro en mest die ik moet afvoeren.
EskeGirl schreef:Ik word er zelf, als verzorgster zijnde, heel onzeker van als ik constant op de vingers word gekeken en alles op de manier van de eigenaar moet doen. Dat is het goed recht van de eigenaar, natuurlijk, maar ik pas zelf beter bij een adresje waar ik meer vrijheid en verantwoordelijkheid krijg. Dat heb ik nu ook gevonden.
Misschien als tip van mij: als je er in het begin bij bent, probeer dan niet ieder foutje direct te corrigeren maar laat je verzorgster wat proberen, kijk hoe dat gaat en corrigeer eventueel achteraf of geef tips