Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:07

Wat ik uit haar verhaal kan opmaken is dat ze hem al langer en vaker in de week deed. Imo kent ze het paard dan wel. Zelf rijd ik ook 2 paardjes 1x in de week. Op woensdag de een, op vrijdag de ander. Deze pony's staan wel bij elkaar op stal, waar ik 3x per week kom. Als ik er ben geef ik ze wel altijd een worteltje en een knuffel. Ze (her)kennen mij zeker wel dus dat je het paard met 1x in de week niet kunt leren kennen vind ietwat kort door de bocht.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-12-14 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:07

_PatriciaH schreef:
Hoe leer je het paard kennen met 1x in de week. Snap niet dat mensen dat willen!

Gaat aardig goed hoor :). Heb voor ik Jodie verzorgde (nu anderhalf-2 maanden), 5 jaar lang 2 pony's gedaan, 1x in de week. Op het eind hadden we een sterke band en kende ik de pony's goed, maar met meerdere keren in de week gaat het natuurlijk makkelijker. Ik moet Jodie nog beter leren kennen en een band opbouwen, maar dat heeft altijd tijd nodig.

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:09

Ik vind het zelf te weinig. Om de zelfde reden als PatriciaH, met 1x in de week leer he het paard niet echt kennen en kan je geen band opbouwen.
Yezzi, ik verzorg de pony pas 2 weken, dus ik ken hem nog niet echt goed.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:12

Het is natuurlijk je eigen keuze om ermee te stoppen. Ik hoop voor je dat je dan snel weer iets vindt.

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:46

Ik zit nog te twijfelen, want het is echt een hele leuke pony en aardige eigenaar en hier in de buurt vind je niet snel iets anders. Ik ga nu denk ik dan 1x per week en ik kijk gewoon hoe het gaat.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 14:32

Mocht er nog iemand een verzorgpony zoeken om en rond Zeewolde, dan weet ik nog wel een paardje die graag aandacht en beweging wil!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 18:58

_PatriciaH schreef:
Hoe leer je het paard kennen met 1x in de week. Snap niet dat mensen dat willen!

Dat is meer iets voor een manege.
Zie ook geen nut van 1x / week

menner2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 10:52

ik heb 4 verzorgpony's het begon op een manege waar ik had gevraagd om een verzorgpony. die manege houster wist wel een leuke pony waar ik veel van zou leren. na een hele tijd hem steeds te verzorgen had ze er nog wel een verzorgpony erbij voor mij. en ik ging daar helpen en zo kwam ik na drie jaar aan vier verzorgpony's. misschien voor iemand een tip: vraag bij een manege voor een verzorgpony ze hebben er vast wel nog 1. :)

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 11:04

Ik heb een mailtje gestuurd naar een vrouw met een drachtige pony, leuke dingen doen vanaf de grond met die pony en een veulentje :P
Nu nog hopen op een ja :)

FlorienM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 11:17

Hee allemaal,

Heb niet alle 314 pagina's teruggelezen dus weet niet of het al gezegd is, maar toen ik een vp zocht ben ik gewoon langs mensen gegaan die een paard aan huis hadden. Gewoon vriendelijk gezegd dat ik had gezien dat ze een pony hadden en gevraagt of ze hulp nodig hadden met het verzorgen (niet in die woorden, gewoon leuk verhaaltje van gemaakt) . Iedereen reageerde daar eigenlijk heel leuk en behulpzaam op. En na 1,5 week had ik een verzorgpony die ik bijna 2 jaar heb gereden. Superleuke tijd gehad!

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 13:21

Ik heb net weer een mailtje gestuurd, eerste in weken die ik tegenkwam die enigszins in de buurt ligt.... Nu maar hopen!

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 13:27

Ik heb vandaag een kennismaking gehad met een geweldig mooie Quarter/kwpn.

We gaan in de komende tijd zien of het klikt :P

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 13:34

Laast ben ik mijn vp's 'kwijt geraakt', reden doet er niet toe XD. Een vriendin van me heeft een paard gekregen, en die verzorg ik nu :D.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 02:09

Succes Marlon!

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 18:51

Deetjeeuh schreef:
Mocht er nog iemand omgeving Arnhem wat zoeken.. Wellicht heb ik wat leuks! :)

Leeneliefje, jij zoekt zeker geen uitdaging mee? Een totaaaaaal andere dan je zou verwachten? :P

Ik zoek nog wat! PB?

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 19:10

Ik heb sinds een tijdje ook 3 verzorgpony's. Eigenlijk was het puur toeval dat ik ze kreeg, want op het welkomstfeestje van de eigenares (ze zijn pas verhuisd) zei ze dat ze nog een verzorgster zocht!
Op dat moment was het zoeken een beetje op een laag pitje komen te staan omdat er vrijwel niks in de buurt te vinden was. Maar ja, zo'n kans grijp je dan meteen!
Eerst was het vooral voor 's avonds als de eigenares thuis was. (Pony's binnendoen, voeren, poetsen en knuffelen enz) Maar nu kom ik ook overdag en ik krijg al een band met de pony's :)
Je moet eigenlijk gewoon geduld hebben.

bb321

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:45

Ik heb gewoon aangebeld bij mensen en toen kreeg ik mijn vp's

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 22:44

Dat aanbelllen werkt wel echt goed.van wat ik hier allemaal lees.
Beetje jammer alleen dat er in mijn dorp geen weides zijn. Alleen 2 maneges dus kan niet aanbellen helaas. Vandaar dat hier in de omgeving ook niet veel te vinden is.

yvana_gipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 15:07

Haai,

Ik zoek ook nog een verzorg paarf rond alphen aan den rijn. Ik ben 13 jaar (1.70), maar vaak willen mensen verzorgers van 16 of ouder.... Dus als je nog een verzorgster zoekt in Alphen aan den rijn heb zeker ik interesse

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 15:17

yvana_gipsy schreef:
Haai,

Ik zoek ook nog een verzorg paarf rond alphen aan den rijn. Ik ben 13 jaar (1.70), maar vaak willen mensen verzorgers van 16 of ouder.... Dus als je nog een verzorgster zoekt in Alphen aan den rijn heb zeker ik interesse

Daar is dit topic niet voor, een advertentie hoort op de bokt markt :)

xRamonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:53

Ik zoek iemand voor mijn merrie in Nieuw-Lekkerland ( Alblasserwaard )
voor meer info stuur mij een pb

Suuskeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:12

Ik ben ook heel lang aan het zoeken geweest vooraleer ik mijn (nu ex-)vp's vond. Kapaza, Marktplaats, Facebook, dagelijks alles lopen rondzoeken... En toen uiteindelijk in een groep op Facebook.
Toch nog 20 minuten rijden, maar dichter vond ik niet :') Daar ging ik toen 1x per week naartoe, maar ben ik mee gestopt omdat 20 minuten gewoon te ver is. Niet bereikbaar met openbaar vervoer en mijn mama heeft ook niet altijd tijd om mij te brengen :o

Sindsdien zoek ik ook niet meer, alhoewel ik af en toe toch nog even op Facebook in die ene groep ga kijken :P

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:27

Suuskeee schreef:
Ik ben ook heel lang aan het zoeken geweest vooraleer ik mijn (nu ex-)vp's vond. Kapaza, Marktplaats, Facebook, dagelijks alles lopen rondzoeken... En toen uiteindelijk in een groep op Facebook.
Toch nog 20 minuten rijden, maar dichter vond ik niet :') Daar ging ik toen 1x per week naartoe, maar ben ik mee gestopt omdat 20 minuten gewoon te ver is. Niet bereikbaar met openbaar vervoer en mijn mama heeft ook niet altijd tijd om mij te brengen :o

Sindsdien zoek ik ook niet meer, alhoewel ik af en toe toch nog even op Facebook in die ene groep ga kijken :P

Welke groep is dat?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:32

Zoek op facebook maar op "verzorg" en je krijgt mega veel pagina"s waar je lid van kan worden!

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:55

Ah oke bedankt :) had er ook helemaal niet aangedacht dat er best Facebook pagina's voor kunnen zijn