Ik ging vandaag ook half vliegen. Ook met halthouden hea, ze wilde niet stilstaan. Ging ze keihard achteruit lopen, weer stil gezet met moeite. Ging ze lopen draaien.. dat beest was éeecht gek geworden
Halloooo Viane wilde niets anders dan zo hard mogelijk vooruit maar dat is ook niet de bedoeling
En ik had ook een aanvaring met Kailey Ze moest op stal, dus ze stond zo half voor die deur. Dus ik geef een tik op der billen. Nou no way dat ze dit keer de stal in ging, dikke heise dat beest wil wegrennen, maar ik hield der doodleuk bij haar manen vast, omgedraaid en toen losgelaten, rende ze de paddock weer in. Nou toen eerst Viane in stal en toen ging Kailey er wel in, maar toen moest Viane er ook weer uit, Dus Viane er uit, ik ondertussen nog touw vasthouden.. Zou Kailey even tegen mij opspringen. Dus ik gaf zo'n vette brul: NEEEE en een mep. Nou dat beest stond me toch even beduust te kijken Etter
Onze allereerste keer op 25-05-2006 (toen ik Lonan ging verzorgen):
21-07-2006. Voor de derde keer op Viane, ik reed Viane toen af en toe naast Lonan:
14-10-2007: Ondertussen had ik al wel wat vaker op Viane gereden, maar voornamelijk buiten en 2x een lesje. Hier had ze 5maanden stil gestaan en begonnen we langzaam aan met opbouwen:
Ik zit nu nog op me stage aan het wachten totdat me broer er is Want ik ben lekker gebracht naar me stage, schilt me weer 45 min. fietsen heen en 45 min. fietsen terug
Dalijk na me stage ga ik gelijk door naar stal naar Vesra
Zoo les ging super vandaag Faith was lekker braaf (hij had zich aardig lopen uitleven in de longeerbak ).. zelfs een stukje gegaloppeerd, echt een megasprongen maakt dat beest en de laatste 10 minuten los gedraafd en wat figuurtjes gereden
Ohh en ik had weer avonturen beleefd vandaag. Ik ging Tink opzadelen, had heel slim dr staldeur op een kiertje laten staan, had ze ook niet vastgezet. Dus ik gooi dr zadel erop, en weg is Tink Gelukkig rent ze rechtstreeks naar dr wei en daar stond ze veilig. Maarja, ik dr weer gepakt. En verder opzadelen. Ging vandaag voor 't eerst met CRB rijden Hier een foto'tje van dr nog in de stal (heb geen rijfoto's helaas!)
Nou eerst even laten wennen, veel figuurtjes rijden etc. Ging eigenlijk prima dus ik ging dr een beetje vragen. Ik wist niet dat ik zo'n leergierig paard had ze gaf na een rondje al toe en ze liep gewoon ontspannen en nageeflijk! En dat alles zonder bit of veel druk! Normaal gaat ze echt ontzettend in het bit hangen maar ze kon zich hier echt lekker ontspannen! Ik kon het tempo met mn zit bepalen en ze gaf gewoon stelling en liep echt zo lekker naar beneden zónder te gaan hangen en dus viel ze ook niet constant op de voorhand wat ons met bit wel regelmatig overkomt. Ook in galop liep ze heerlijk verzameld en het was totaal geen gevecht. Heb zelfs nog zonder moeite twee wissels gereden
Ben dr dus echt super blij mee, dat ze nu al zo goed reageerd op bitloos rijden Dan kan het alleen maar nog veel beter gaan! Ik hoop echt dat dit de oplossing is voor alle gevechtjes die Tink en ik met dat vervelende bit hebben gehad.
Jaa echt heerlijk, heb in geen tijden zo lekker gereden Ik heb nu wel door, hoe meer vrijheid je van je paard neemt, hoe slechter die zal reageren (is misschien niet bij ieder paard zo maar bij Tink wel), want nu we zo vrij kunnen rijden ontspant ze zich echt! Hopelijk ook ooit nog zonder zadel of boomloos als ik die ooit kan betalen