Danique schreef:Ik zeg ook nergens dat mensen geen halve stal moeten vragen/betalen; dat moeten ze lekker zelf weten. Ik vind het alleen jammer dat de meeste eigenaren er niet doorheen willen kijken als dit niet kan. Persoonlijk betaal ik liever volle mep en heb een gratis bijrijder waar het mee klikt dan wanneer ik iemand heb die minder goed is en wel wilt betalen. Het welzijn van het paard gaat toch voor de bijdrage die betaald kan worden?
Mijn redenatie van 'op de vingers kijken' is zelf geen zak uitvoeren maar wel commentaar (dus geen goedbedoeld advies!) leveren en op ieder dingetje dat ik/de verzorgster anders doet dan de eigenaar zelf worden aangesproken. Dat vind ik vervelend ja, want daar word ik erg onzeker van. Mij maakt het niet uit als de eigenaar erbij is hoor, of als ze komen kijken. Maar dat commentaar leveren; dat wel.
Mnkortleve; uiteraard, als jij altijd in de bak rijdt en jouw paard krijgt hoefijzers omdat ik alleen maar op de weg rijd, dan vind ik het niet meer dan normaal dat ik dat betaal. Maar als jij OOK op de weg rijd, dan ga ik niet (als enige) JOUW paard zijn hoefijzers betalen. Wat jij zegt klopt precies met wat ik denk; als het paard dat nodig heeft omdat ik die trainingen heb, dan vind ik het niet meer dan normaal dat ik (af en toe) een zak voer mee neem, maar als ik ineens het biks moet betalen dat het paard altijd al heeft gekregen, daar ga ik niet mee akkoord. Dat vind ik ook vreemd en dan krijg ik het idee dat het paard gewoon te duur wordt voor de eigenaar.
Ik krijg van 'jouw' (eigenaar) toch ook geen geld omdat ik het paard in conditie houd (bijvoorbeeld) of hem op hoog niveau uitbreng zodat jij er profijt van hebt? Ik vind het geven en nemen. 'Ja maar op de manege betaal je ook' vind ik geen goede reden persoonlijk, als je graag geld wilt hebben per keer dat iemand op je paard rijdt dan zou je zelf een manege moeten beginnen...
Ik vind bijrijden en leasen daarom ook twee heel andere dingen.
Meningen verschillen en dat zal altijd zo zijn en dat is maar goed ook.