Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:15

Ikzelf bijvoorbeeld heb 2 paarden, ik vind het gezelliger om samen met iemand te rijden dan beide paarden na elkaar te rijden. Daarnaast gun ik het ook iemand die de mogelijkheid zelf niet heeft, ik zit tenslotte in de luxe positie dat ik er 2 heb. En ik heb vaak zat niet zo heel veel zin om er nog 1 te rijden als ik er al 1 gehad heb, en eigenlijk vind ik het zonde dat ik dan met minder zin op stap terwijl er zat meiden zijn die er bij wijze van een moord voor zouden plegen om te kunnen rijden. Dus ja, mijn bijrijdster en ik zijn er vrijwel altijd tegelijkertijd. Soms ook alleen, kan natuurlijk altijd zo uitkomen, dan heeft zij er ineens 2 alleen te rijden ;) Maar ook zij vindt het leuker als ik er ook bij ben :)
Nu is mijn bijrijdster super behulpzaam, terwijl ik nog even met iemand sta te kletsen ruimt zij al alles op, mest de paddock e.d. De hele stal lacht er al om want ik hoef helemaal niets meer te doen :+ Ze zei laatst gekscherend dat ze me zo afhankelijk wil maken dat ik haar niet meer weg kan sturen :P Lukt d'r prima :j Maar uiteindelijk komt ze natuurlijk voor zichzelf en niet voor mij. Ze betaald ook een bijdrage van 50 euro per maand en neemt op eigen kosten les a € 35,- per uur, 1x per 2 weken. Toen ze nog een eigen paard had was ze een klap meer geld kwijt en deed ze nog veeeel meer klusjes, dus zij vindt dit een super deal. En eerlijk, ik ben super blij met haar!

Basilicium

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:20

Wat fijn om te horen hoe goed jullie het wederzijds getroffen hebben Amable, het lijkt me dan ook écht een droom die uitkomt om jouw bijrijdster te zijn :D

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:22

Ik heb tijd "zat", paarden hebben het goed staan heerlijk 24/7 buiten. Ik geniet van ze dus waarom zal ik een ander ook geen plezier doen im net zo van ze te genieten zoals ik doe?
Ik ben de eigenaar van mijn toen bijrijdpaard enorm dankbaar dat ik de kans heb gehad van haar paard te leren en samen verder te komen! Op de manege had ik nooit bereikt wat ik met mijn bijrijdpaard heb bereikt.

Dus nee niet iedereen denkt zo zwart/wit zoals jij doet Danique!!
Ik heb niemand nodig en als ik hier jou reacties lees zal ik jou nooit uitnodigen en een kans geven...
Laatst bijgewerkt door _PatriciaH op 02-06-15 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:23

_PatriciaH, op wie doel je eigenlijk?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:25

Sorry, op Danique... Jullie waren te snel met reageren hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:31

Tja, dat kan Patricia :)

Amable, maar jullie doen dan allebei een paard/helpen elkaar. Ik doel meer op; de bijrijdster/verzorgster doet die dag alles en de eigenaar helpt niet mee en komt alleen maar (op je vingers) kijken.

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:35

@Patricia: Oké dat is al duidelijker :) Ik ben eigenlijk wel benieuwd of je het nader kan onderbouwen. Ik kan me namelijk helemaal vinden in jouw verhaal, alsin ook ik heb het hartstikke leuk met mijn paardje en ook ik ben heel dankbaar voor de kansen die anderen mij in het verleden gaven met hun paard. Ik zoek momenteel geen verzorgster, maar als dat wel zo was, zou óók Danique best langs mogen komen. Zoals ik haar reacties lees, komt ze op mij over als iemand met passie voor paarden. Ze is inderdaad meer dan eens een discussie begonnen omtrent het leveren van financiële bijdragen, maar ik zie niet in wat daar mis mee is. Het is een heel interessant onderwerp om vanuit verschillende standpunten te bekijken. Als iemand geen geld kan of wil betalen en zoekt binnen die begrenzingen dan is er niets aan de hand, toch?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:43

Ik geloof niet dat er veel eigenaren zijn die je alleen maar op de vingers komen kijken hoor, tenzij ze het idee hebben dat er iets niet gaat zoals het hoort natuurlijk.

Ik heb nu een actie lopen dat voor een beleveningsdag Basilicium, dus ik zou zeggen, grijp je kans :D https://www.facebook.com/Amable.nl/phot ... =1&theater

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:48

Basilicium schreef:
@Patricia: Oké dat is al duidelijker :) Ik ben eigenlijk wel benieuwd of je het nader kan onderbouwen. Ik kan me namelijk helemaal vinden in jouw verhaal, alsin ook ik heb het hartstikke leuk met mijn paardje en ook ik ben heel dankbaar voor de kansen die anderen mij in het verleden gaven met hun paard. Ik zoek momenteel geen verzorgster, maar als dat wel zo was, zou óók Danique best langs mogen komen. Zoals ik haar reacties lees, komt ze op mij over als iemand met passie voor paarden. Ze is inderdaad meer dan eens een discussie begonnen omtrent het leveren van financiële bijdragen, maar ik zie niet in wat daar mis mee is. Het is een heel interessant onderwerp om vanuit verschillende standpunten te bekijken. Als iemand geen geld kan of wil betalen en zoekt binnen die begrenzingen dan is er niets aan de hand, toch?

Da's leuk om te horen! Ik ben het met je eens dat ik vrij gepassioneerd ben door de discussie mbt. een bijdrage leveren. Dit meer om dat ik dit zelf (tot een zeker bedrag) niet kan en op deze manier dus ook heel veel adressen al afvallen omdat mensen er niet doorheen kunnen kijken. Als in; oh je kan geen bijdrage leveren? Dan hoeft het al niet meer, succes met zoeken! Terwijl de rest van het plaatje 100% aansluit en ik het idee heb dat ik een goede bijdrage kan leveren met hoe ik daar dan aan de slag zou gaan!

Amable, er zullen er uiteraard genoeg zijn die het niet zo doen!

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:51

haha geweldig! Ik ben alleen al ontzettend gelukkig met mijn tijdslurpende paardje :j maar oh, net toen ik wilde typen dat het wel heel stoer zou zijn om tussen twee liggende paarden in te zitten, zag ik dat je daar zowaar een foto van hebt staan op de facebookpagina <3 Ik zie echter al heel veel enthousiaste reacties van meiden die het hartstikke verdienen om een dagje te genieten van jouw methoden en jouw paarden, terwijl ik zelf een kleine man heb staan waar ik best even tegenaan mag hangen als ik het heel lief vraag :o Leuk dat je dit doet!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:57

Ik vraag ook geen bijdrage alleen de kosten van de lessen meer niet!

Mijn haren gaan overeind staan van het feit dat ik telkens lees dat wij eigenaren blij moeten zijn dat je geholpen word door een bijrijder want je hebt zelf geen tijd dusss daar ga ik echt geen geld aan uitgeven. Of de zin van dat je als eigenaar dan je paard maar moet verkopen als he het zelf niet kan... Als je voldoende tijd hebt neem je echt geen verzorger/bijrijder... Wil geen eigenaar erbij die op je vingers kijkt...

Nou ik heb voldoende tijd Maar wel bijrijdsters en die zijn heel blij met mij en ben er regelmatig bij want de paarden staan aan huis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:00

_PatriciaH schreef:

Mijn haren gaan overeind staan van het feit dat ik telkens lees dat wij eigenaren blij moeten zijn dat je geholpen word door een bijrijder want je hebt zelf geen tijd dusss daar ga ik echt geen geld aan uitgeven. Of de zin van dat je als eigenaar dan je paard maar moet verkopen als he het zelf niet kan... Als je voldoende tijd hebt neem je echt geen verzorger/bijrijder... Wil geen eigenaar erbij die op je vingers kijkt...

Nou ik heb voldoende tijd Maar wel bijrijdsters en die zijn heel blij met mij en ben er regelmatig bij want de paarden staan aan huis!

Ik denk dat jij mijn post iets harder en persoonlijker interpreteert dan dat ik hem bedoel. :) Ik zeg namelijk nergens dat ik er geen geld aan WIL uitgeven; ik KAN dat gewoon niet als ik ook nog les, benzine, misschien af en toe een dekje of als er iets aan vervanging toe is... moet betalen etc. Ik ben 18 jaar en heb door mijn studie geen vaste baan.

Verder over het verkopen; als je geen tijd en geld hebt voor een paard, waarom zou je hem dan houden? Is dit echt een gekke redenatie? Als ergens geen geld of tijd voor is kan je het niet hebben, zo simpel is het leven toch? Of iemand zijn paard verkoopt moet hij/zij helemaal zelf weten natuurlijk, zo bedoelde ik het ook helemaal niet maar als jij afhankelijk bent van (de bijdragen van) je verzorgster dan gaat er in mijn optiek iets mis (wat als het paard ziek wordt...?)

Ik vind het heel fijn voor jou dat jij, je bijrijders en je pony's zo goed klikken maar mijn keuze had het nooit geweest en dat betekent niet dat jij als eigenaar, je situatie of jouw pony's slecht zijn. Mensen hebben nou eenmaal andere belangen/doelen/wensen.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:22

Danique schreef:
Maar goed, vandaar dat ik bijdrages als 'half stalgeld' en hoefsmid/dierenarts/voer betalen erg vreemd vind. Ik kom in mijn ogen namelijk om een eigenaar te helpen/ondersteunen omdat diegene geen tijd genoeg heeft. Ik zou als ik tijd genoeg had voor mijn paard, geen verzorger nemen.

Ik vind dat een bijrijder ook gerust de hoefsmit mag betalen als hij/zij degene is die er altijd mee op de weg rijdt.
Of eens een zak voer mee neemt omdat het paard het nodig heeft door de extra training die hun ze geven.

Je blijft houden dat de 1 graag wil betalen voor het rijden van een paard en een ander juist niet en iedereen zoekt wat bij hem/haar het beste past heel simpel.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:27

Danique schreef:
_PatriciaH schreef:

Ik denk dat jij mijn post iets harder en persoonlijker interpreteert dan dat ik hem bedoel. :) Ik zeg namelijk nergens dat ik er geen geld aan WIL uitgeven; ik KAN dat gewoon niet als ik ook nog les, benzine, misschien af en toe een dekje of als er iets aan vervanging toe is... moet betalen etc. Ik ben 18 jaar en heb door mijn studie geen vaste baan.

Verder over het verkopen; als je geen tijd en geld hebt voor een paard, waarom zou je hem dan houden? Is dit echt een gekke redenatie? Als ergens geen geld of tijd voor is kan je het niet hebben, zo simpel is het leven toch? Of iemand zijn paard verkoopt moet hij/zij helemaal zelf weten natuurlijk, zo bedoelde ik het ook helemaal niet maar als jij afhankelijk bent van (de bijdragen van) je verzorgster dan gaat er in mijn optiek iets mis (wat als het paard ziek wordt...?)

Ik vind het heel fijn voor jou dat jij, je bijrijders en je pony's zo goed klikken maar mijn keuze had het nooit geweest en dat betekent niet dat jij als eigenaar, je situatie of jouw pony's slecht zijn. Mensen hebben nou eenmaal andere belangen/doelen/wensen.

Voor jou misschien een gekke redenatie maar als iemand wel een halve stal wil delen, dan is het toch mooi opgelost? Jij zou het misschien niet doen maar genoeg mensen wel...

Ik vraag geen bijdrage omdat ik vind dat je elkaar helpt, ik heb geen super dure instructrice dus de kosten per maand zijn echt wel te doen. Op een manege mag je maar 1x per week komen bij mij zoveel je wil.
Een hobby is nu eenmaal niet gratis en zoals je merk heeft niet elke eigenaar een verzorgster nodig en doen ze het niet allemaal alleen maar omdat ze geen tijd hebben en het wel makkelijk vinden als een bijrijder komt helpen en ook nog eens betaald...

Ik heb twee super meiden die nog veel moeten leren maar mij echt wel dankbaar zijn dat ze op mijn paarden mogen rijden ook al loop ik er de hele middag bij rond en voer ik geen bal uit (op dat moment)en kijk ik op hun vingers dan nog vinden ze het heerlijk om bij de paarden te zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:33

Ik zeg ook nergens dat mensen geen halve stal moeten vragen/betalen; dat moeten ze lekker zelf weten. Ik vind het alleen jammer dat de meeste eigenaren er niet doorheen willen kijken als dit niet kan. Persoonlijk betaal ik liever volle mep en heb een gratis bijrijder waar het mee klikt dan wanneer ik iemand heb die minder goed is en wel wilt betalen. Het welzijn van het paard gaat toch voor de bijdrage die betaald kan worden?

Mijn redenatie van 'op de vingers kijken' is zelf geen zak uitvoeren maar wel commentaar (dus geen goedbedoeld advies!) leveren en op ieder dingetje dat ik/de verzorgster anders doet dan de eigenaar zelf worden aangesproken. Dat vind ik vervelend ja, want daar word ik erg onzeker van. Mij maakt het niet uit als de eigenaar erbij is hoor, of als ze komen kijken. Maar dat commentaar leveren; dat wel.

Mnkortleve; uiteraard, als jij altijd in de bak rijdt en jouw paard krijgt hoefijzers omdat ik alleen maar op de weg rijd, dan vind ik het niet meer dan normaal dat ik dat betaal. Maar als jij OOK op de weg rijd, dan ga ik niet (als enige) JOUW paard zijn hoefijzers betalen. Wat jij zegt klopt precies met wat ik denk; als het paard dat nodig heeft omdat ik die trainingen heb, dan vind ik het niet meer dan normaal dat ik (af en toe) een zak voer mee neem, maar als ik ineens het biks moet betalen dat het paard altijd al heeft gekregen, daar ga ik niet mee akkoord. Dat vind ik ook vreemd en dan krijg ik het idee dat het paard gewoon te duur wordt voor de eigenaar.

Ik krijg van 'jouw' (eigenaar) toch ook geen geld omdat ik het paard in conditie houd (bijvoorbeeld) of hem op hoog niveau uitbreng zodat jij er profijt van hebt? Ik vind het geven en nemen. 'Ja maar op de manege betaal je ook' vind ik geen goede reden persoonlijk, als je graag geld wilt hebben per keer dat iemand op je paard rijdt dan zou je zelf een manege moeten beginnen...

Ik vind bijrijden en leasen daarom ook twee heel andere dingen.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:45

Danique schreef:
Mijn redenatie van 'op de vingers kijken' op ieder dingetje dat ik/de verzorgster anders doet dan de eigenaar zelf worden aangesproken. Dat vind ik vervelend ja, want daar word ik erg onzeker van. Mij maakt het niet uit als de eigenaar erbij is hoor, of als ze komen kijken. Maar dat commentaar leveren; dat wel.

In het begin is dat helaas niet anders, paarden zijn gewoonte dieren en vinden het dan niet fijn als een bijrijder het in eens heel anders doet en ook ik zie dat liever niet. Mijn meiden hebben de eerste tijd veel aanwijzingen gehad en dat noem ik geen commentaar, dat voelt misschien zo maar dat is echt wel goed bedoeld hoor! We snappen echt wel dat je niet altijd kan verwachten dat het precies hetzelfde gaat.

Hoe weet je nu dat de eigenaar geen zak uit voert en geen goed bedoeld advies geeft? Jij doet het anders en daar krijg je inderdaad respons op en ja dat is wel eens vervelend, als dit na een maand nog gebeurd dan moet je bij jezelf gaan kijken of dit dan wel de geschikte combinatie is..

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:46

Maar waarom zou iemand die betaald geen klik hebben met je paard?
De eigenaren die ik ken zetten dat op nr 1 en als ze niemand kunnen vinden, dan niet.

Jij wil niet betalen aan bijv hoefijzers wanneer de eigenaar daar profijt van heeft. Dat eigenaren een deel van de kosten terug willen omdat jij dan je hobby kunt uitvoeren is eigenlijk precies hetzelfde principe

als je het over trainen gaat hebben, hebben we het niet meer over hetzelfde, want daar wordt door eigenaren wel degelijk voor betaald aan professionals.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:48

Danique schreef:
Ik zeg ook nergens dat mensen geen halve stal moeten vragen/betalen; dat moeten ze lekker zelf weten. Ik vind het alleen jammer dat de meeste eigenaren er niet doorheen willen kijken als dit niet kan. Persoonlijk betaal ik liever volle mep en heb een gratis bijrijder waar het mee klikt dan wanneer ik iemand heb die minder goed is en wel wilt betalen. Het welzijn van het paard gaat toch voor de bijdrage die betaald kan worden?

Mijn redenatie van 'op de vingers kijken' is zelf geen zak uitvoeren maar wel commentaar (dus geen goedbedoeld advies!) leveren en op ieder dingetje dat ik/de verzorgster anders doet dan de eigenaar zelf worden aangesproken. Dat vind ik vervelend ja, want daar word ik erg onzeker van. Mij maakt het niet uit als de eigenaar erbij is hoor, of als ze komen kijken. Maar dat commentaar leveren; dat wel.

Mnkortleve; uiteraard, als jij altijd in de bak rijdt en jouw paard krijgt hoefijzers omdat ik alleen maar op de weg rijd, dan vind ik het niet meer dan normaal dat ik dat betaal. Maar als jij OOK op de weg rijd, dan ga ik niet (als enige) JOUW paard zijn hoefijzers betalen. Wat jij zegt klopt precies met wat ik denk; als het paard dat nodig heeft omdat ik die trainingen heb, dan vind ik het niet meer dan normaal dat ik (af en toe) een zak voer mee neem, maar als ik ineens het biks moet betalen dat het paard altijd al heeft gekregen, daar ga ik niet mee akkoord. Dat vind ik ook vreemd en dan krijg ik het idee dat het paard gewoon te duur wordt voor de eigenaar.

Ik krijg van 'jouw' (eigenaar) toch ook geen geld omdat ik het paard in conditie houd (bijvoorbeeld) of hem op hoog niveau uitbreng zodat jij er profijt van hebt? Ik vind het geven en nemen. 'Ja maar op de manege betaal je ook' vind ik geen goede reden persoonlijk, als je graag geld wilt hebben per keer dat iemand op je paard rijdt dan zou je zelf een manege moeten beginnen...

Ik vind bijrijden en leasen daarom ook twee heel andere dingen.

Meningen verschillen en dat zal altijd zo zijn en dat is maar goed ook.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:55

Danique schreef:
Mijn redenatie van 'op de vingers kijken' is zelf geen zak uitvoeren maar wel commentaar (dus geen goedbedoeld advies!) leveren en op ieder dingetje dat ik/de verzorgster anders doet dan de eigenaar zelf worden aangesproken. Dat vind ik vervelend ja, want daar word ik erg onzeker van. Mij maakt het niet uit als de eigenaar erbij is hoor, of als ze komen kijken. Maar dat commentaar leveren; dat

.

Tja, vaak heeft het een reden waarom eigenaars het op een bepaalde manier willen.
Vind het vrij normaal dat bij het gebruiken van andermans spullen en dieren om daar rekening mee te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:04

sneeuwpop schreef:
Maar waarom zou iemand die betaald geen klik hebben met je paard?
De eigenaren die ik ken zetten dat op nr 1 en als ze niemand kunnen vinden, dan niet.

Jij wil niet betalen aan bijv hoefijzers wanneer de eigenaar daar profijt van heeft. Dat eigenaren een deel van de kosten terug willen omdat jij dan je hobby kunt uitvoeren is eigenlijk precies hetzelfde principe

als je het over trainen gaat hebben, hebben we het niet meer over hetzelfde, want daar wordt door eigenaren wel degelijk voor betaald aan professionals.

:') Wauw echt?

Ik zeg toch niet dat mensen die betalen geen klik kunnen hebben met een paard, ik zeg dat als ik een klik zou hebben met iemands paard, ze mij toch af zouden wijzen omdat ik niks kan betalen en dan toch maar voor een verzorgster gaan die het minder goed doet maar die wel betaalt. Ik wil mezelf nu uiteraard de hemel niet in prijzen maar ik ben dit wel al meerdere malen tegengekomen; dat geld vooropstaat bij de eigenaar en niet het plezier van beide partijen.

Ik denk niet dat het heel veel uitmaakt of dat ik eerst de mest in de kruiwagen doe en dan pas het stro ipv. andersom maar daar werd ik dus wel op afgerekend zonder dat het op een vriendelijke manier verteld werd. Daar word ik onzeker van ja.

Ik wil inderdaad geen kosten overnemen van een eigenaar; als het paard altijd al op hoefijzers staat ga ik die niet ineens voor jou/de eigenaar betalen. Ik wil betalen voor wat ik extra doe/de extra kosten die ik maak.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:30

jij ziet het wel heel erg zwart/wit... Een hobby kost geld! Ik merk nu al dat iemand anders mijn spullen gebruikt, het word vaker maar ook anders gebruikt, ze slijten hier door dus echt veel sneller. Ook de ijzers gaan veel sneller als je vaker buiten zou rijden dit kost geld!
Jij denk maar aan één ding en dat is dat het ons paard is en als je geen geld hebt moet je niet bij een bijrijder aan kloppen, zoals eerder gezegd gaat dat niet zo.
Een manege vraagt toch ook geld? je gebruikt toch ook hun spullen en hun paard? waarom mag een eigenaar dan geen geld vragen omdat jij zo graag wil komen rijden en nee niet omdat je een eigenaar helpt want daar help je ze echt niet mee! Wij zijn veel meer tijd kwijt aan mensen zoals jij die niet in zien hoe veel werk een eigen paard is en wat voor moeite we er in stoppen om een bijrijder te begeleiden. Nee jij vind dat commentaar leveren niet kan terwijl je iets doet wat niet gewenst is, zegt dat een eigenaar geen zak uitvoert? denk niet dat je helemaal door hebt hoeveel werk het is en hoeveel paarden kosten per maand!
Laatst bijgewerkt door _PatriciaH op 02-06-15 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:34

Ik heb op je getemd omdat ik vind dat je veel te persoonlijk word en om die reden ga ik niet verder met deze discussie.

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:35

_PatriciaH schreef:
Ik merk nu al dat iemand anders mijn spullen gebruikt, het word vaker maar ook anders gebruikt, ze slijten hier door dus echt veel sneller.

Zou je concrete voorbeelden kunnen noemen van de spulletjes waarbij dit het geval is? Ik sluit niet uit dat ik in de toekomst wél een bijrijder zou willen zoeken en dan is het handig om dit soort ervaringen van anderen alvast in mijn achterhoofd te houden. Ik denk bovendien dat het voor andere eigenaren interessant is om te lezen welke slijtage je tot nu toe tegen bent gekomen.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:50

Danique schreef:
Ik heb op je getemd omdat ik vind dat je veel te persoonlijk word en om die reden ga ik niet verder met deze discussie.

_/-\o_ zou heel fijn zijn want daar komen we toch niet uit!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:55

Basilicium schreef:
_PatriciaH schreef:
Ik merk nu al dat iemand anders mijn spullen gebruikt, het word vaker maar ook anders gebruikt, ze slijten hier door dus echt veel sneller.

Zou je concrete voorbeelden kunnen noemen van de spulletjes waarbij dit het geval is? Ik sluit niet uit dat ik in de toekomst wél een bijrijder zou willen zoeken en dan is het handig om dit soort ervaringen van anderen alvast in mijn achterhoofd te houden. Ik denk bovendien dat het voor andere eigenaren interessant is om te lezen welke slijtage je tot nu toe tegen bent gekomen.

Ja zeker! Ik merk dit voornamelijk aan mijn zadels, hoofdstellen, borstels en dekjes.
Zadels worden vaker gebruikt maar ook veel minder zuinig mee om gegaan, net zoals met het hoofdstel. Borstels maak ik altijd netjes schoon na gebruik maar mijn verzorgsters niet dus veel haar wat je er niet meer uit krijgt. Dekjes worden vaker gebruikt dus ook meer gewassen.
Verder wat kleine dingen maar mijn tuig slijt echt veel sneller...