Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 18:41

Rijden zoals je normaal ook doet. Denk dat je daar het verst mee komt. En als iets niet lukt vragen aan de eigenaar hoe zij het normaal oplost.

lienieminie

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:09

Thanx ik laat het jullie vrijdag weten het liefst met een foto erbij

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 19:24

*\o/* goed nieuws! ;( maar ook minder goed nieuws...

Goed nieuws: ik mag lucky verzorgen!

Slecht nieuws: ze is gister kreupel geworden dus kan er nog niet gereden worden maar dat maakt mij niet uit! Zo kan ik eerst een band op bouwen en de dierenarts zegt dat hij over een maandje of 1,5/2 wel weer rustig kan opbouwen dus we gaan het zien.

Vandaag al wel gepoetst enzo en ze is zooo lief!! Een echt knuffelbeertje met dr wintervachtje zondag ga ik voor het eerst alleen zeg maar vandaag was kennis maken maar zondag ga ik alleen

*\%/*

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 20:02

En nog vorderingen?

Lotte1801

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:43

ik ben al best een tijdje op zoek naar een eigen verzorgpaardje, maar ik ga nu eens rondvragen op de stal waar mijn moeders verzorpaard vaak staat :) heb al iets in gedachten, eigenaresse is er niet zo vaak en heeft niet zo veel tijd. pony is te dik en heeft echt beweging nodig. toch eens vragen of ze hulp nodig heeft!

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:23

Hier ook nog steeds op zoek helaas. Het meeste is echt net te ver weg ..

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:25

zoekt iemand nog wat omgeving arnhem?
En dan bedoel ik zowel een bijrijder als een bijrijdpaard?

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:41

Heb een paar mailtjes gestuurd naar een paar handelsstallen/stoeterijen in de buurt. Wil graag weer echt dressuur gaan rijden, maar kan niks vinden hier in de buurt. Wie weet heb ik geluk nu, en nee heb ik ja kan ik krijgen toch?
t is echt iets wat ik normaal nooit zou doen, maar ben het zoeken nu echt wel zat :=

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 07:50

iemand nog opzoek in Sliedrecht? stuur een pB en vertel wat over jezelf :)

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 11:38

Succes met jullie zoektocht. Denk dat het per tijd en per regio verschilt in het aanbod van verzorgpaarden.

Ik heb al moeite met het vinden van een verzorgster (waarbij rijden niet op 1 staat) in mijn regio.
Vooruitzicht op rijden is er wel, maar ik hecht veel waarde aan een goede kennismakingsperiode. Gezien mijn paard 3,5 is. En ikzelf eerst de knopjes duidelijk erop wil hebben zitten.
Suggesties voor omgeving hellevoet/Rockanje zijn welkom haha

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 14:00

Als jullie iemand kennen die in Boskoop/Reeuwijk zoekt naar een lieve pony om aandacht te geven hoor ik het graag. Voor wie klein en licht genoeg is, is rijden ook mogelijk. PB maar voor meer info! :)

Tamzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 22:02

In Zwolle is er ook altijd veel aanbod van verzorgers, maar weinig vraag.. Of het is dan te ver weg, of te duur, of kost te veel tijd, of de lat wordt te hoog gelegd. Ik heb afgelopen jaar verschillende lease pony's en verzorgpony's gehad met wie of het niet klikte, of die verkocht werden.. Maaaaar ik heb een lief Shetje die ik sinds de zomer verzorg, ik ben gek op haar! Helaas pas ik daar niet meer op..

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 00:16

Rijden is ook niet alles er is een stal met 2 shets en starlight als ik daar ben doe ik ze alle 3 maar ik rij niet, er staat nu een andere ook met blessure die ook niet kan rijden maar ik wel verzorg

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 09:16

90% gaat het helaas om het (gratis) kunnen rijden.
Jammer is dat, verzorging is juist 90% vd behoefte van een pony/paard.
Maneges genoeg....echter een individueel dier waar je mee mag doen in de verzorging en een band mee op kan bouwen...dat is uniek!

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 09:20

Maar om nou zoveel te betalen om te helpen in de verzorging vind ik ook wel weer wat overdreven.. Hier in de omgeving dan :j

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 10:42

Ik heb hierin een andere insteek weer. Ik ben wel op zoek naar een verzorgster, maar nog niet meteen voor rijden Ze is 3,5 dus wil ik zelf de knopjes een beetje bevestigd hebben (lees knopjes: basis, dus goede B voor uiteindelijk recreatie ivm strand en bos hier).
Ik vind dat ze eerst de pony moeten laten zien dat ze het waard zijn door op de grond een band op te bouwen. Naar aanleiding daarvan kan hij of zij er langzaam mee beginnen om te rijden

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 10:47

ik snap amira_ heel erg goed! betalen om alleen te vezorgen vind ik overdreven en zou ik nooit doen. ik wil met alle liefde in mij helpen met de verzorging omdat ik hier gewoon heel erg van hou maar ik zou er niet voor gaan betalen. dat vind ik heel erg overdreven.

@Jess_vH ook dat lijkt mij best logisch ik zou ook eerst mijn paard naar mijn hand rijden. als je tijdens het inrijden 2 ruiters op de rug zet lijkt het mij dat beide ruiters iets anders doen en het paard niet goed weet wat hij precies moet doen of heb ik dit verkeerd?

@anke je hebt helemaal gelijk! gelukkig heb ik dat ene unieke paardje gevonden ik heb na een jaar met starlight een hele hechte band opgebouwd. eerst beet hij, trapte hij en rende weg. nu trapt hij niet meer en is heel erg aanhankelijk geworden. tijdens het uitmesten loopt hij steeds achter me aan enzo echt heel erg schattig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 11:05

Na een jaar met Starlight? Maar je had dit jaar (mei oid?) nog geschreven dat je hem als verzorgpony kreeg.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 17:02

Yezzi schreef:
Na een jaar met Starlight? Maar je had dit jaar (mei oid?) nog geschreven dat je hem als verzorgpony kreeg.

Ik bedoelde half jaar ik dacht dat ik dat ervoor had gezegt sorry
Maar het gaat er niet om hoe lang ik starlight verzorg ik geniet van elk moment bij hem :)

(Nogmaals sorry)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 17:03

Ah oke, ik dacht al. ;)

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 17:28

Yezzi schreef:
Ah oke, ik dacht al. ;)

Was met 101 dingen bezig en dus ook even bokken

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 17:39

Amira_ schreef:
Maar om nou zoveel te betalen om te helpen in de verzorging vind ik ook wel weer wat overdreven.. Hier in de omgeving dan :j

Daar heb je gelijk in.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 03:33

@Inieminie: jij begrijpt hem :)
Er wordt ook niet betaald aan mij dus vind ook gewoon dat ik dit kan doen.

Mede daarom kies ik niet voor betalende verzorgsters. Voel me dan minder schuldig wanneer iets ontzegd of tikkeltje gewijzigd moet worden (aan het paard dnekend dan, niet aan mijzelf)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 10:47

Als je mag rijden vind ik het niet raar om te betalen.

Nu zit ik beetje in dubio of het nog wel oké is Dat ik vbetaal.
Ik ben in mei begonnen met dit paard.
Paard is 4 en kon op dat moment nog niks. Hij kende alleen een zadel op zijn rug. En ooit had er iemand opgezeten. Maar alleen stil gestaan toen.
Ik (toen alleen manege ruiter) mocht hem gaan doen en alles gaan leren. Ben tot de stap en draf er prima op en het stuur en de rem doen het ook goed gekomen. Rijden in een gras bak wat ik op het moment dat hij er klaar voor was te glad vond voot galop, wel af en toe stukje gedaan. Bokt is een hele goede leermeester.

Toen reed de eigenaar niet met hem. Sinds een maand wel en heeft ze les met hem. Van de gene die les geeft mag ik er nu niet meer op.. (dan moet ik zelf les nemen, bij haar. Wat dan elke week is. Maar ik kan het maar om de week betalen, dit wilt de instructse niet.) rij dus niet meer. Mag alleen de grondwerk oefeningen doen. En uitmesten enzo.
Wat ik heel jammer vind. Ik voel mij nu een beetje gebruikt. Ik betaal een bijdrage. Heb nu haar paard de begin dingen geleerd (soort van ingereden) en nu mag het opeens niet meer. En betaal ik nog steeds de bijdrage om alleen te verzorgen.
Vinden jullie dat kloppen?

Ik vind het paard heel leuk. Vind longeren, lange lijnen best leuk voor een keer. Maar mis het rijden met hem gewoon. Rij nu wel af en toe op haar andere paard, maar dat is toch anders. Met het andere paard klikt het niet goed.

Hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 10:54

Eerlijk zijn tegen de eigenaresse. Zeggen wat je hier geschreven hebt. En trouwens, die instructrice is toch niet de baas over je verzorgpaard? Dat is de eigenaar. Ik zou gewoon even met haar praten en zeggen wat je dwars zit. Samen kunnen jullie er wel uit komen.