Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:07

mnkortleve schreef:
Mistic schreef:
Misschien een tipje voor de eigenare die een bijrijdster zoeken.
Bij mijn huidige bijrijdpaard heb ik bij het proefrijden les gehad. Ik kreeg zo gelijk mee hoe het paard altijd wordt gereden.

Je zou bijvoorbeeld eerst een keer kunnen afspreken zonder rijden om te zien of het als persoon klikt en bij de volgende afspraak een les bij eigen instructrice.

Je kan daarna ook nog met je instructrice overleggen of de combi wat is.

Zou jij er dan ook voor open staan om € 35,- te betalen voor die les?

Beetje een late reactie, maar ja dat zou ik doen. Dit is natuurlijk wel iets wat je eerst in je kennismakingsgesprek overlegt. Als diegene niet bereid is om dat te betalen dan zal dat ook niet gebeuren als diegene het paard gaat rijden. Dan neem ik aan dat je die persoon toch liever niet als bijrijder wil.

Lynn_FDA

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 11:59

Hoi, zijn hier misschien mensen uit omgeving Tilburg die een bijrijdster zoeken?

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 00:24

Ik heb mijn eventuele bijrijdster al gevonden... Meisje is nog jong, dus moet nog wat ouder worden. Maar mag wel al in de verzorging helpen. Paard is ook nog erg jong, nu net 1 week onder het zadel en moet nog veel leren. Maar paardje is ondanks zijn leeftijd mega braaf en ook goed met haar. Hij laat haar fouten maken, zonder gevaarlijk te worden. Maar wel zo, dat zij haar fout inziet en kan herstellen. Heel mooi om te zien! Maar paardje is wat lomp aangelegd, dus alles gebeurd lekker beheerst onder begeleiding in de bak. Mocht wat mis gaan, kan er weinig gebeuren. Maar zodra History onder het zadel bevestigd is en doorgereden, heb ik aan haar een lieve verzorgster en bijrijdster! Tegen die tijd is ze weer wat ouder en kan ze ook meer aan.

Dus nee... Ik heb geen probleem met het vinden van een bijrijdster. Ze staat al in de wacht! (mits paardlief hier ook echt voor geschikt gaat zijn. Dat weet ze heel duidelijk) blijkt hij straks te sterk/pittig of te moeilijk te rijden voor haar, gaat het helaas niet door en zal ik verder kijken

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:54

Ik heb even een vraagje.

Ik zou graag weer een verzorgpaard willen. Daarom ga ik straks een advertentie maken.
Wat zouden jullie allemaal in een advertentie willen zien/weten over diegene?

Ik heb nogal de neiging om er meteen een heel verhaal van te maken, maar dit lijkt me niet echt handig voor een advertentie. :=

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 17:21

Punten die erin voor moeten komen zijn.
Naam.
Leeftijd.
Rijervaring manege ervaring /eigen gehad/ eerdere verzorgpaard
Eventueel vernoemen waar je gereden hebt / les hebt gehad.
Hoeveel dagen je beschikbaar bent.
Wat je sterke eigenschappen /punten van je zijn.
En eerlijk zijn over wat je moeilijk vind en je bereid bent om hieraan te werken.
Of je bereid bent op je eigen kosten lessen te nemen en /of vergoeding te betalen.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 17:22

joyenbeau schreef:
Ik heb even een vraagje.

Ik zou graag weer een verzorgpaard willen. Daarom ga ik straks een advertentie maken.

Ik heb nogal de neiging om er meteen een heel verhaal van te maken, maar dit lijkt me niet echt handig voor een advertentie. :=

Leeftijd, ervaring, gewicht en lengt evt, of je bereid bent een bijdrage te geven, vind het zelf prettig om te lezen waarom iemand een verzorgpaardje zoekt, wat je precies wilt gaan doen (denk namelijk niet dat je enorm lang plezier gaat hebben als je graag wil springen en het paardje dat niet kan bijv.), een rijfoto is wel prettig, en idd geen heel verhaal ervan maken! :) Succes!

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 17:39

Ik heb nu even snel dit getypt:

Bijrijdpaard gezocht omgeving Delft (het moet met de fiets te bereiken zijn).

Hallo, ik ben Joy, 18 jaar oud en heb ongeveer 6 jaar rijervaring. Ik ben ongeveer 1.70 meter lang en weeg 60 kilo.

Op mijn 12e ben ik begonnen met rijden op de manege, na een aantal jaar heb ik een verzorgpaard gevonden voor 2 dagen per week. Deze merrie had een veulentje die ik ook verzorgde. Na een jaar zijn ze verhuisd naar een weiland en dat was te ver voor mij om ze te blijven verzorgen.
Nu rijd ik sinds kort (half jaar) privélessen, maar ik mis toch de verzorging en vrijheid (dus niet alleen maar opzadelen en rijden) eromheen.

Daarom ben ik nu weer opzoek naar een bijrijdpaard voor het liefst 2 dagen per week. Een keer een extra dagje komen (als u op vakantie gaat/ziek bent/etc.) doe ik ook graag.

Met het (hopelijk) toekomstige verzorgpaard zou ik graag ook nog les willen nemen.

Alle klusjes die erbij komen kijken doe ik natuurlijk ook graag.

Als u een betrouwbare en eerlijke verzorgster zoekt, dan zou ik het erg leuk vinden als u mij een berichtje stuurt.

Groetjes Joy

Hebben jullie verbeterpuntjes/dingen die ik vergeet?
Ik ben er nog niet echt tevreden over, sommige zinnen vind ik een beetje gek geformuleerd, maar ik weet niet zo goed hoe ik het anders moet schrijven. :\ .

guusje_h schreef:
joyenbeau schreef:
Ik heb even een vraagje.

Leeftijd, ervaring, gewicht en lengt evt, of je bereid bent een bijdrage te geven, vind het zelf prettig om te lezen waarom iemand een verzorgpaardje zoekt, wat je precies wilt gaan doen (denk namelijk niet dat je enorm lang plezier gaat hebben als je graag wil springen en het paardje dat niet kan bijv.), een rijfoto is wel prettig, en idd geen heel verhaal ervan maken! :) Succes!

Helaas heb ik geen goede rijfoto. Heb al vaker geprobeerd te vragen aan mijn moeder of ze een foto van me wil maken, maar het lukt haar altijd om die foto te maken vanuit zo'n rare hoek dat ik er heel raar opsta/half opsta. Niet zo representatief dus, helaas ;( .

Gewicht en lengte weet ik niet of ik dat er nog aan toe ga voegen, vind dat altijd zo raar staan. :o

Bedankt trouwens voor jullie reacties! Het is nu in ieder geval geen heel verhaal geworden. :D
Laatst bijgewerkt door joyenbeau op 28-05-15 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 17:55

Gewicht en lengte is wel vaak belangrijk. Pas je bijv nog op pony's of niet ;) verder mis ik nog beetje welk niveau je rijdt. Staat wel dat je manegelessen hebt gehad en privéles, maar dat zegt nog niks over wat je kunt en kent ;)

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:01

darkadia schreef:
Gewicht en lengte is wel vaak belangrijk. Pas je bijv nog op pony's of niet ;) verder mis ik nog beetje welk niveau je rijdt. Staat wel dat je manegelessen hebt gehad en privéles, maar dat zegt nog niks over wat je kunt en kent ;)

Bedankt dan ga ik dat er toch nog inzetten.

Mijn niveau vind ik erg lastig. Ik weet niet zo goed waar ik dat op moet baseren. Doe eigenlijk nooit wedstrijden of andere proefjes. Mijn lesgeefster zegt wel dat ik een heel prettige manier van rijden heb, maar dat heeft dan weer niets met rijervaring te maken.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:22

Je hoeft niet perse wedstrijden te rijden voor bepaald niveau hoor. Zelf ook nooit officieel kunnen starten, maar ken de oefeningen tot het M1 zelf.
Dingen als wijken, schoudervoor, schouderbinnenwaarts, kennis over hoe je een paard nageeflijk kan rijden ed. En je kunt er altijd in zetten dat je met zachte hand rijdt bijv :)

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:47

darkadia schreef:
Je hoeft niet perse wedstrijden te rijden voor bepaald niveau hoor. Zelf ook nooit officieel kunnen starten, maar ken de oefeningen tot het M1 zelf.
Dingen als wijken, schoudervoor, schouderbinnenwaarts, kennis over hoe je een paard nageeflijk kan rijden ed. En je kunt er altijd in zetten dat je met zachte hand rijdt bijv :)

Maar zelfs dat kan ik niet goed aangeven. Al die oefeningen die je opnoemt ben ik trouwens nog niet mee bezig. Wel met ontspanning en nageeflijk laten lopen. Zo af en toe proberen een pasje te laten wijken.

Ik heb het even zo gelaten. Dat zullen ze vast wel vragen als eigenaren dat heel velangrijk vinden.

Bedankt voor je hulp. Ik heb de advertentie geplaatst. Alleen nog even op marktplaats zetten morgen.

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:03

Joy, je advertentie ziet er goed uit. Een kleine tip van mij zou zijn om

"omgeving Delft (het moet met de fiets te bereiken zijn)"

te vervangen door iets als "in een straal van XX kilometer rondom Delft". Ik weet namelijk als lezer niet wat jij wel en niet te doen vindt op de fiets. Ook vermijd je middels die herformulering het woordje "moeten"; een woord dat in formeel schrijfwerk graag vermeden wordt vanwege de ietwat dwingende toon die het heeft.

Als er dorpjes rondom Delft zijn waar je ook best naar toe wilt fietsen, kan je overwegen deze dorpjes bij hun naam te noemen. Ik woon zelf in een vrij onbekend dorpje, als iemand de plaatsnaam in zijn advertentie noemt, voel ik mij persoonlijk aangesproken.

Het is natuurlijk aan jou of je iets met deze tips wilt doen :)

Succes met je zoektocht!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:13

Ik kwam deze tekst tegen in een advertentie die iemand heeft geplaatst:

* Mocht u dit fijn vinden, dan zou ik uiteraard les nemen met het paard, mits ik ook voor mijzelf mag rijden op andere momenten (zodat ik dus niet alleen maar naar stal kom voor de les). Ik ben echter niet bereid om een bijdrage te betalen. Ik rijd dressuur/Engels maar ben ook geinteresseerd in western rijden. Verder vind ik grondwerk e.d. ook leuk om te doen en zal dus niet alleen komen voor het rijden. *

De rest echt een super fijne tekst..tot dit stuk.
Misschien ligt het aan mij...maar door dit stuk zou ik er echt op af knappen.
Wat vinden jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:22

Dat ben ik! Waarom zou je er op afknappen? Het lijkt mij eigenlijk wel fijn om te lezen waar je aan toe bent als je een verzorgster zoekt. Ik wil nu eenmaal rijden op het paard dat ik ga verzorgen (anders ga ik wel weer een shetlandpony verzorgen) maar dit is niet de enige reden dat ik iemands paard wil verzorgen. Als de eigenaar dit fijn vindt zou ik dus ook les nemen met haar/zijn paard. Verder ben ik een 'arm studentje' en ben ik 18 dus willen mijn ouders mij ook niet meer sponsoren, ik kan het dus gewoon niet betalen om 50 euro of zelfs meer in de maand kwijt te zijn. Zo voorkom ik dus dat mensen reageren die wel een (grote) bijdrage vragen want daar heeft niemand wat aan, die pony's/paarden sla ik toch wel af.

'Niet alleen naar stal komen voor de les' is een van de redenen dat ik ben gestopt bij mijn vorige verzorgpony. Ik moest 3 kwartier fietsen in weer en wind en moest er dan om 10 uur 'sochtends op zitten om les te rijden maar verder deed ik niks met het paard. Ik heb geen wedstrijdambities en had geen plezier meer in het rijden op deze manier. Ik ben een recreatieruiter en de mensen in mijn les hadden wel wedstrijdambitie. Ik reed hun dus in de weg.

Had jij het weggelaten of anders opgeschreven? Zo ja; hoe?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:28

Ik ben echter niet bereid om een bijdrage te betalen

Dat klinkt heel anders dan dat je geen bijdrage kunt betalen.

Les wil ik nemen...maar dan zitten er dus wel voorwaarden aan.
Ik zou dat stuk tekst flink aanpassen. Zodat het vriendelijk klinkt en niet van als ik les neem..moet ik ook vaker kunnen rijden en mag verder niks kosten.

Anke

Dit is toch het topic voor mensen die bijrijders zoeken...toch?

0000

Ik vind het klinken alsof je wel wilt lessen, maar dat niet zelf wilt betalen, eigenlijk. Het staat er een beetje, onlogisch ofzo? Komt ook op mij over alsof jij les nemen een dienst vindt richting de eigenaar, terwijl dat natuurlijk voornamelijk voor je eigen ontwikkeling is en de eigenaar daar doorgaans eigenlijk niet echt enorm baat bij heeft. Als je er neerzet 'ik zou het fijn vinden als de mogelijkheid bestaat om te lessen met het paard' bijvoorbeeld, geeft dat echt een heel andere indruk al. Op mij toch wel iig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:31

Ik snap wat jullie bedoelen! :j Ik pas hem zo gelijk aan, bedankt voor de feedback!

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:08

Pff lange tijd hier niet geweest. Ik heb ook maar weer een advertentie geplaatst op de boktmarkt voor mijn Welsh sectie A pony.

Ik denk dat het nog best moeilijk gaat worden om iemand te vinden maar er hoeft er maar 1 tussen te zitten haha.

En jong kind met voldoende rij ervaring en niet te groot is volgens mij bijna onmogelijk. Ik heb dan wel in de advertentie staan dat alleen manege ervaring niet genoeg is, maar vandaag ga ik kijken bij een meisje die 1x pw springles heeft op de manege, 1x pw dressuurles op de manege, 1x pw carousselles op de manege en nog 1x pw vrij rijdt op de manege.
En tsjah, we hebben het allemaal ergens moeten leren toch?
Ik kwam ook van de manege af en heb t ook op andere pony's / paarden geleerd.

Zelf denk ik dat het wel een hele leuke kans is voor een ambitieus ruitertje/amazone.

Zouden jullie eens willen kijken en eventueel nog op- en aanmerkingen door willen sturen?

(Ik zit op mn telefoon en kan de link hier niet plaatsen. Je kunt hem op mijn profiel tussen mijn adverenties vinden :p)

Bedankt alvast!

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:14

Ik vind het een keurige advertentie Marleen! Wat een stoere pony heb je zeg <3

Met eisen als 'manege ervaring is niet genoeg' denk ik altijd al snel van:ja, je moet toch ergens beginnen met die ervaring buiten de manege om? :roll: Maar aan de andere kant is het natuurlijk prettiger als iemand niet vers van de manege af komt. Grrr lastig >;)

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:22

Bedankt Guusje!
Ja daarom heb ik het woordje 'waarschijnlijk' er tussen gezet. Zo kunnen ouders het ook een beetje zelf inschatten.
Als je bijvoorbeeld 1x pw lest denk ik dat het te weinig is. Maar neem nou het meisje waar ik vanmiddag ga kijken, die rijdt 4x per week op 2 verschillende maneges. Die heeft natuurlijk dan al wel wat meer ervaring.

Daarnaast wil ik dan wel dat ze stoppen op de manege.. Anders krijgen ze van alle kanten andere informatie over de manier van rijden. Er leiden meerdere wegen naar Rome maar ik heb liever dat er op mijn manier met de pony gereden wordt en anders is het voor zo'n kind ook alleen maar verwarrend om van alle kanten informatie te krijgen.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:28

Ik snap je manier van denken mbt tot het stoppen op de manege, alleen zou ik de carrousel-, dressuur- en springles er denk ik niet voor opgeven. Krijgt ze bij jou ook al die lessen? Gaat ze daar ook vriendinnetjes maken zoals ze waarschijnlijk op de manege ook heeft gedaan? Gaat ze het op de manege dan niet missen? Zijn allemaal dingen die ik me af zou vragen. Ligt eraan wat je ervoor over hebt natuurlijk! ;) Maar iig veel succes vanmiddag en ik hoop dat het iets word!

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:32

Ook ik snap je manier van denken, Marleen, maar het voordeel van die manegelessen is wel dat het ruitertje continu op verschillende pony's rijdt. Ik vind dat wel een aanzienlijk voordeel waar jij persoonlijk ook wat aan hebt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:12

Inderdaad. Ik zou eens bij haar in de les gaan kijken, de ene instructeur is ook de andere niet.

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:59

Ik ben net gaan kijken toen ze voor zichzelf reed op een lekker eigenwijze welshpony (even groot als die van mij). Heel leuk meisje en hele aardige moeder! Op die manege hebben ze niet echt de allerbraafste pony's dus ze weet als het ware w3l wat het is als pony's eens echt gek kunnen doen. Wel een voordeel natuurlijk..

Morgen ga ik bij haar in de les kijken als ze op een nog ondeugendere pony rijdt.

De bedoeling is uiteindelijk dat de ruiter/amazone lid wordt bij de ponyclub waar ik les geef en in het bestuur zit. 1x per week krijgt ze dan clubles, mag ze 1x per jaar mee op ponykamp en doen we door het jaar heen nog allerlei andere leuke activiteiten. 'Thuis' zal ze van mij les krijgen.

We hebben er wel al kort over gesproken en ze zal dan wel wat minder op de manege blijven rijden maar zoals bijvoorbeeld de carousselles wil ze wel blijven volgen. Nou dat vind ik niet zo'n probleem. En in de toekomst moeten we ook maar zien hoe het gaat want wie weet vind ze het met mijn pony wel zo leuk dat ze niet eens meer naar de manege wil. Dat weet je natuurlijk nooit.

Voor nu een heel positief gevoel. Morgen nog even afwachten en als dat allemaal nog goed voelt eens afspreken om naar mijn pony te komen kijken :)