5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinde

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:56

Ik denk dat elke eigenaar een andere reden heeft om te betalen, maar als iemand geld vraagt, en je mag bijna niks, dan is het niet redelijk.
Laatst bijgewerkt door Muurp op 19-11-13 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Offtopic verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:14

SteM schreef:
@NesxNas, ik volg je redenering hoor en ongelijk heb je niet. Maar ik begrijp ook waarom sommige eigenaren wel een bijdrage vragen. En een verzorg(st)er die het wel kan betalen, waarom niet? Had ik destijds de financiële mogelijkheden gehad, had ik het waarschijnlijk ook gedaan. Da's uiteindelijk maar een kleine bijdrage in vergelijking met wat je zou moeten betalen voor een eigen paard. Al kijk ik er ondertussen ook een beetje op een andere manier naar. Betalen voor een paard dat nooit de jouwe kan worden? Dat zie ik niet meer zitten, dan spaar ik liever.

Ik snap jouw redenering ook :j Maar soms worden er gewoon belachelijk hoge bedragen gevraagd, die in mijn ogen overbodig zijn. Voor leasen, oké, maar voor verzorgen snap ik het soms gewoon niet. Ik weet dat we nu in een moeilijke tijd zitten. Maar, vette winst maken op het verleasen van je paard vind ik gewoon not done. Maar iedereen bekijkt het anders. Ik vind het ook dubbel.

SteM

Re: [CENTRAAL] 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:43

Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Het moet redelijk blijven hé :)

Michelle008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:05

Hmm helaas ben ik ook weer opzoek :( dat wordt weer fanatiek opzoek naar iets. Zelfs maar een poging gewaagd hier op bokt.
Maar hoe bereik je nou juist de kleinere fokkers? Die juist fanatieke ruiters en ploegers willen hebben?
Iemand tips

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 23:36

Michelle008 schreef:
Hmm helaas ben ik ook weer opzoek :( dat wordt weer fanatiek opzoek naar iets. Zelfs maar een poging gewaagd hier op bokt.
Maar hoe bereik je nou juist de kleinere fokkers? Die juist fanatieke ruiters en ploegers willen hebben?
Iemand tips

Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Zelf ook sinds kort weer paardloos en in deze regio (den bosch) is er zo goed als niks te vinden. Daarom had ik ook al gedacht aan een kleinschalige fokker. Maar helaas geen enkel idee van plan van aanpak.. :+

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:50

waarom is het toch zo moeilijk om een verzorgpony te vinden?
ik ben 15 jaar met heel veel rij ervaring en heb echt alles maar dan ook echt al-les geprobeerd!!
ik begin de moed eigenlijk een beetje op te geven maar ik hou nog hoop en kijk nog steeds 3x per dag op internet. dit weekend ga ik voor de 2e keer in een jaar maar langs de huizen... kijken of dat helpt

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:45

Heb ondertussen vandaag 1e afspraak gehad bij een tinkerstal. Kan daar voortaan terecht! Met 16 paarden is er altijd zat te doen!:D

mbhorselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 00:00

bij mij in de buurt staan 2 shetjes die mag je poetsen en meer nier en dan moet je 300 betalen en dierenarts en hoefsmid

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:39

elainelouise schreef:
Heb ondertussen vandaag 1e afspraak gehad bij een tinkerstal. Kan daar voortaan terecht! Met 16 paarden is er altijd zat te doen!:D

Ik heb eindelijk ook zoiets gevonden een stal met 17 paarden (alle rassen) en ik hoef niet te betalen (ja aleen als ik pl wil)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:12

Moderatoropmerking:
Ik heb weer een aantal oproepen/advertenties verwijderd. Houden jullie er rekening mee dat het plaatsen van oproepen/advertenties niet is toegestaan op VP? :)

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:45

ik ben ook al een tijdje op zoek. kan niks vinden..

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 15:45

he
mag ik me hier ook melden ?
ik ben zelf ook al heel lang opzoek nar een verzorgpaard maar kan helaas niks vinden
het is echt heel moeilijk
ik kan niet rijden en ik ben berijd dit te leren heb ik ook in a mijn advertenties gezet maar het helpt niks helaas :( :(

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:32

misschien is het eerst een idee om een pony te vinden die je mag borstelen ;) dan ziet de eigenaar opengeven moment dat het goed gaat en misschien mag je dan wel een keer opstappen ;)
Niet gelijk verwachten dat ze een beginner op hun paard willen hebben.
Dan moeten ze misschien wel lesgeven en dat kost hun meer tijd en geld dan ze krijgen :) (als tips bedoeld

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 19:32

dankje ik heb op bokt markt ook een advertentie gezet en op mp

Vega_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:41

maatje987 schreef:
he
mag ik me hier ook melden ?
ik ben zelf ook al heel lang opzoek nar een verzorgpaard maar kan helaas niks vinden
het is echt heel moeilijk
ik kan niet rijden en ik ben berijd dit te leren heb ik ook in a mijn advertenties gezet maar het helpt niks helaas :( :(

Misschien is het een idee een paar berichtjes naar boerderijen in de buurt te sturen. Daar doen ze soms kinderfeestjes en dan kan je miss helpen. Of er zijn kleine shetjes ofzo waar je niet op kan rijden maar wel verzorgen. En wieweet zijn er ook nog andere dieren waarmee je mag helpen. Geef niet op en laat iedreen weten dat je opzoek bent!! *\o/*

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 08:07

das idd wel een goed idee maar ik heb al twee jaar vrijwillegers werk gedaan op een kinderboerderij en die heeft de shetjes verkocht en de andere boerderijen zijn een uur hier vandaan ik kan nog eentje proberen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 08:08

Kan je het niet bij 't Geertje vragen?

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:52

Wat ook nog een goeie is:

Kijk bij paarden/pony's die te koop staan, als de reden van verkoop te weinig tijd/aandacht is dan moet je een mail sturen dat jij ze wel wil verzorgen zo ben ik ook bijna aan die van mij gekomen

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:50

ja dat is wel een goeie lienieminie

yezzi , daar hadt ik vanochtend naar gemailt ben benieuwd :) :)

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:12

Hahah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:13

Heb je al antwoord maatje?

sinsy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:17

Het is zoo moeilijk om een verzorg pony te vinden ik zoek al zoo lang samen met mijn vriendin ik ga ook maar een keer langs de huizen fietsen

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:21

Het is wel begrijpelijk dat een eigenaar niet op zoek is naar 2 vriendinnen lijkt mij ik denk dat ze dan denken dat het alleen maar giechelen word en dat het paard word vergeten (ik zeg niet dat jullie dat niet doen maar ik probeer me te verplaatsen in de eigenaar) ik zou als ik jullie was allebei apart op zoek gaan dan vind je er waarschijnlijk sneller een en dan kunnen jullie nog wel altijd samen rijden
Misschien een idee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:23

Ik vind dat eerlijk gezegd een vreemde reden.. Logischer reden lijkt mij dat de eigenaar denkt: 'Wat gebeurt er als er ruzie komt om mijn paard?' dan dat er te veel gegiecheld wordt.. Maar da's mijn mening en gedachtegang.

sinsy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:25

Ik hoef ook niet persee samen ik kan het ook alleen doen