Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Celestial schreef:Helaas had het paard waar ik zou kijken vorige week koliek. Ik zou nu deze zondag komen, maar nog niks gehoord van de eigenaresse... Even afwachten. Hoe is het met jou zoektocht Starlight?
paintedblack schreef:Herkenbaar !
Veel te vaak afbellen omdat het regent,sneeuwt, naar de dokter, tandarts, ziek ,rugpijn ,buikpijn of per ongeluk dubbele afspraken gemaakt en een half uurtje voor tijd afbellen. Ik kan dan mijn hele dag omgooien want ik heb geen belangrijkere dingen als mijn paarden, die gaan voor alles !
Ik wordt er wel een beetje moe van want je spreekt toch van te voren van alles af waar vervolgens niks of weinig van terecht komt.
Zij mag rijden op de leukste paarden hoeft niks te betalen er is een goede rijbak, trailer en goed tuig. Ik verwacht er 2x per week stallen mesten en de voorkomende werkzaamheden voor terug, vervolgens moet ik alles vragen en uitleggen dat je toch ook echt de uitloop moet schoonvegen en niet alles voor op de mesthoop kiepen zodat ik de volgende x eerst alles moet wegscheppen om op de mesthoop te kunnen komen met de kruiwagen. Je weet gewoon dat vlugvlug de stallen gedaan zijn en ze zijn weer weg !
Dit is nu al de 3e in 15 jaren dat zijn er idd niet veel want er zit ook jaren tussen voordat ik er weer aan durfde te beginnen.Het gaat hier niet over meisjes maar vrouwen van in de 20 !
Wij hebben een paar drukke bedrijven waar ik natuurlijk ook mijn steentje moet bijdragen, je vertrouwd erop dat je verzorger komt als je naar de zaak moet en de paarden even doet ook diegene die ze niet rijd.
Thuisgekomen zijn de stallen wel gemest maar er is geen ambitie om bij de andere paarden er ook even een borstel overheen te halen oid . Ik heb het al een paar keer gezegd maar ik krijg het idee dat mijn man gelijk heeft...dit soort meisjes hebben geen eigen paard omdat ze niet de verantwoordelijkheid kunnen nemen om er 100% voor te gaan.
Ik denk erover om nu ook maar weer de knuppel in het hoederhok te gooien ......
Starlight98 schreef:Celestial schreef:Helaas had het paard waar ik zou kijken vorige week koliek. Ik zou nu deze zondag komen, maar nog niks gehoord van de eigenaresse... Even afwachten. Hoe is het met jou zoektocht Starlight?
Hopelijk laat ze morgen nog iets weten en anders nog zelf even een berichtje sturen?
Bij mij komt er morgen iemand. Een kennis van een vriendin, heb er al goede verhalen over gehoord, dus ben benieuwd! Nu maar hopen dat mijn verwachtingen niet te hoog zijn dat ze daardoor erg gaat tegenvallen
Starlight98 schreef:Vanavond smsen is wel netjes ja![]()
Het meisje reed erg netjes en ze wilde graag terugkomenKomende zaterdag komt ze weer, de eerste keren ben ik er liever zelf nog bij en als dat goed gaat, mag ze alleen gaan en dan maar hopen dat ze het netjes blijft doen
Lianne86 schreef:Echt... Paard was super irritant en vervelend en drammerig aan het doenAltijd fijn als er mensen komen kijken :S Te weinig mee gedaan de laatste tijd en jeej.....
Maar ze komt donderdag waarschijnlijk weer, hopen dat ie zich dan beter gedraagt!
Lianne86 schreef:Aan de ene kant is het fijn, aan de andere kant is het rot omdat ze ook iets voor haar dochtertje en haar zoekt. Dochtertje is 8... Dus dan is het niet echt heel relax....
Het is ook heel dubbel, beter dat ze hem nu een keer gezien hebben op een rotmoment, dan dat het later een keer komt.. En het was echt alleen in het begin, daarna was ie weer normaalMaar gewoon even vervelend. Door de sneeuw stond ie ook net wat te lang stil en dan de dag ervoor lekker even gelongeerd en was ie te braaf dat ik zoiets had van "hoop dat ie morgen ook zo doet" :p (maarja, in de regen doet ie zijn best want dan weet ie dat ie eerder weer naar stal mag waar het droog is
) Soms wel fijn als ze door hebben dat als ze het goed doen, ze eerder klaar zijn dan wanneer ie gaat kloten
Maarja, bij deze mevrouw wel een goed gevoel en dat is wel heel erg belangrijk voor mij. Geen "ik hoop niet dat als ze ooit zonder mij gaat alleen naar buiten gaat, zelf hindernissen gaat bouwen, dat er tig vriendinnetjes meekomen" of wat dan ook
Dus nu maar hopen dat ze het wil blijven doen. Ze heeft veel ervaring, en jaren lang een eigen paard gehad... Dus hoop het stiekem wel. Eventueel kon haar dochter op stal zelfs een andere pony gaan rijden (we hebben op stal ook kleinere pony'tjes) Dus dat is misschien leuker voor haar... (want we rijden nu in de wei.. en meneer had door "klein meisje, dus ik kan gaan grazen")