Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 19:32

Of staan je paarden bedoel ik eigelijk ;)

Starlight98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:57

@Lianne86 Succes morgen! Hoop voor je dat het iets beter is dan dat "goed weer ruitertje"!

Celestial

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:15

Helaas had het paard waar ik zou kijken vorige week koliek. Ik zou nu deze zondag komen, maar nog niks gehoord van de eigenaresse... Even afwachten. Hoe is het met jou zoektocht Starlight? :)

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:58

Ik heb zelf geen paard ,maar wel een verzorgpony zo ken ik ook mensen die alleen met mooi weer willen rijden. Een paard is geen voorwerp maar een levend dier daar moet je gewoon voor zorgen in wat voor weer dan ook. Ik ben zelf echt doodsbang voor onweer ,maar zelfs dan ga ik naar mijn verzorgpony.

Starlight98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 22:01

Celestial schreef:
Helaas had het paard waar ik zou kijken vorige week koliek. Ik zou nu deze zondag komen, maar nog niks gehoord van de eigenaresse... Even afwachten. Hoe is het met jou zoektocht Starlight? :)

Hopelijk laat ze morgen nog iets weten en anders nog zelf even een berichtje sturen?

Bij mij komt er morgen iemand. Een kennis van een vriendin, heb er al goede verhalen over gehoord, dus ben benieuwd! Nu maar hopen dat mijn verwachtingen niet te hoog zijn dat ze daardoor erg gaat tegenvallen :')

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 23:02

Haha we gaan morgen gewoon verwachtingloos kijken :') kan het alleen maar meevallen! (Ik ben al blij als ze er op tijd zijn :D)

the_titan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 23:09

iemand die een rijpaard zoek in de omgeving van Beerse, belgie?
Ik weet er 2 oudere staan die een beetje actiever mogen zijn en terug een beetje conditie mogen kweken.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 12:33

paintedblack schreef:
Herkenbaar !
Veel te vaak afbellen omdat het regent,sneeuwt, naar de dokter, tandarts, ziek ,rugpijn ,buikpijn of per ongeluk dubbele afspraken gemaakt en een half uurtje voor tijd afbellen. Ik kan dan mijn hele dag omgooien want ik heb geen belangrijkere dingen als mijn paarden, die gaan voor alles !
Ik wordt er wel een beetje moe van want je spreekt toch van te voren van alles af waar vervolgens niks of weinig van terecht komt.
Zij mag rijden op de leukste paarden hoeft niks te betalen er is een goede rijbak, trailer en goed tuig. Ik verwacht er 2x per week stallen mesten en de voorkomende werkzaamheden voor terug, vervolgens moet ik alles vragen en uitleggen dat je toch ook echt de uitloop moet schoonvegen en niet alles voor op de mesthoop kiepen zodat ik de volgende x eerst alles moet wegscheppen om op de mesthoop te kunnen komen met de kruiwagen. Je weet gewoon dat vlugvlug de stallen gedaan zijn en ze zijn weer weg !
Dit is nu al de 3e in 15 jaren dat zijn er idd niet veel want er zit ook jaren tussen voordat ik er weer aan durfde te beginnen.Het gaat hier niet over meisjes maar vrouwen van in de 20 !
Wij hebben een paar drukke bedrijven waar ik natuurlijk ook mijn steentje moet bijdragen, je vertrouwd erop dat je verzorger komt als je naar de zaak moet en de paarden even doet ook diegene die ze niet rijd.
Thuisgekomen zijn de stallen wel gemest maar er is geen ambitie om bij de andere paarden er ook even een borstel overheen te halen oid . Ik heb het al een paar keer gezegd maar ik krijg het idee dat mijn man gelijk heeft...dit soort meisjes hebben geen eigen paard omdat ze niet de verantwoordelijkheid kunnen nemen om er 100% voor te gaan.
Ik denk erover om nu ook maar weer de knuppel in het hoederhok te gooien ......

Ik snap het ook niet hoor, ik kan dr alleen maar van dromen.
Weer en wind maakt mij niet uit alleen is hier niks in de buurt wat minder als een halfuur fietse is..

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 12:34

justdiesel schreef:
Of ze is onzeker en zoekt daar bevestiging voor, niet alle mensen zijn slecht he ;)

Dat zei ze ook helemaal niet!

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 12:37

Er heeft net ook wel een meisje van 13 gereageerd. Maar in eerste instantie wou ik iemand voor het rijden maar omdat ik weet dat Jewel nu erg in de puberteit zit en ik bang ben als ze gaan rijden dat stalgenoten gaan denken dat ze het slecht doet enzo (die weten natuurlijk niet hoe ze is) Ben ik van gedachten veranderd en zoek ik nu iemand die alleen der verzorgt , longeert met bijzet etc. als het nodig is!

Dus hoop dat ik iemand vindt haha

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 12:49

_nvds schreef:
justdiesel schreef:
Of ze is onzeker en zoekt daar bevestiging voor, niet alle mensen zijn slecht he ;)

Dat zei ze ook helemaal niet!

Rustig maar, ik zette er niet voor niks een knipoog smiley achter........
En de persoon tegen wie ik het had nam het ook niet verkeerd op.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 12:52

justdiesel schreef:
Rustig maar, ik zette er niet voor niks een knipoog smiley achter........
En de persoon tegen wie ik het had nam het ook niet verkeerd op.

Het moest ook niet aanvallend over komen hoor haha.

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 14:48

Starlight98 schreef:
Celestial schreef:

Hopelijk laat ze morgen nog iets weten en anders nog zelf even een berichtje sturen?

Bij mij komt er morgen iemand. Een kennis van een vriendin, heb er al goede verhalen over gehoord, dus ben benieuwd! Nu maar hopen dat mijn verwachtingen niet te hoog zijn dat ze daardoor erg gaat tegenvallen :')

Ja, maar dan voel ik me zo opdringerig... Ik sms haar vanavond wel, mocht ze niet meer reageren.

Ah fijn zeg, ik duim voor je! :)

Starlight98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 17:04

Vanavond smsen is wel netjes ja :j

Het meisje reed erg netjes en ze wilde graag terugkomen *\%/* Komende zaterdag komt ze weer, de eerste keren ben ik er liever zelf nog bij en als dat goed gaat, mag ze alleen gaan en dan maar hopen dat ze het netjes blijft doen :')

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 17:05

Oh, ik wil ook een fijne bijrijdster! Als ik dit zo lees :)

Veel succes!

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 19:49

Starlight98 schreef:
Vanavond smsen is wel netjes ja :j

Het meisje reed erg netjes en ze wilde graag terugkomen *\%/* Komende zaterdag komt ze weer, de eerste keren ben ik er liever zelf nog bij en als dat goed gaat, mag ze alleen gaan en dan maar hopen dat ze het netjes blijft doen :')

Oh wat fijn! Ik duim voor je =)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 19:59

Echt... Paard was super irritant en vervelend en drammerig aan het doen :') Altijd fijn als er mensen komen kijken :S Te weinig mee gedaan de laatste tijd en jeej.....

Maar ze komt donderdag waarschijnlijk weer, hopen dat ie zich dan beter gedraagt!

Starlight98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:38

Wat vervelend dat je paard vandaag zo eigenwijs was! Maar wees blij: ze wil tenminste nog terug komen :D

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:40

Lianne86 schreef:
Echt... Paard was super irritant en vervelend en drammerig aan het doen :') Altijd fijn als er mensen komen kijken :S Te weinig mee gedaan de laatste tijd en jeej.....

Maar ze komt donderdag waarschijnlijk weer, hopen dat ie zich dan beter gedraagt!

Als ze zich laten afschrikken door een paard wat een beetje vervelend doet de eerste keer wordt het uiteindelijk toch niets. Dus wees blij dat je paard je even helpt de goede bijrijders van de slechte te onderscheiden, scheelt je straks een hoop ergenis. hihi
Die van mij is de eerste keren altijd hartstikke braaf en begint pas te klieren als ze 4x zijn geweest en probeer ze dan maar eens wijs te maken dat hij echt niet zo is en ze nu alleen even uitprobeert en dat het echt overgaat als ze maar volhouden. Tot nu toe weinig doorzetters helaas. Eerlijk gezegd weet ik dat dan liever de eerste keer al dat scheelt mij een hoop tijd want de eerste paar keer blijf je er toch bij en geef je uitleg etc.

Starlight98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 00:29

Inderdaad vervelend als ze ophouden na een paar keer, terwijl je er al veel tijd hebt ingestoken. Dan is het zeker een stuk handiger als je paard meteen gaat uittesten, weet je ook meteen hoe de mensen reageren als die een keer vervelend zou doen als jij er niet bij bent.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:05

Aan de ene kant is het fijn, aan de andere kant is het rot omdat ze ook iets voor haar dochtertje en haar zoekt. Dochtertje is 8... Dus dan is het niet echt heel relax....

Het is ook heel dubbel, beter dat ze hem nu een keer gezien hebben op een rotmoment, dan dat het later een keer komt.. En het was echt alleen in het begin, daarna was ie weer normaal :') Maar gewoon even vervelend. Door de sneeuw stond ie ook net wat te lang stil en dan de dag ervoor lekker even gelongeerd en was ie te braaf dat ik zoiets had van "hoop dat ie morgen ook zo doet" :p (maarja, in de regen doet ie zijn best want dan weet ie dat ie eerder weer naar stal mag waar het droog is :')) Soms wel fijn als ze door hebben dat als ze het goed doen, ze eerder klaar zijn dan wanneer ie gaat kloten :D

Maarja, bij deze mevrouw wel een goed gevoel en dat is wel heel erg belangrijk voor mij. Geen "ik hoop niet dat als ze ooit zonder mij gaat alleen naar buiten gaat, zelf hindernissen gaat bouwen, dat er tig vriendinnetjes meekomen" of wat dan ook :D

Dus nu maar hopen dat ze het wil blijven doen. Ze heeft veel ervaring, en jaren lang een eigen paard gehad... Dus hoop het stiekem wel. Eventueel kon haar dochter op stal zelfs een andere pony gaan rijden (we hebben op stal ook kleinere pony'tjes) Dus dat is misschien leuker voor haar... (want we rijden nu in de wei.. en meneer had door "klein meisje, dus ik kan gaan grazen" :'))

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:32

Fijn dat er nu weer wat combi's zijn gevormd! :)

@Safiera, jij had toch al 2 bijrijders/verzorgsters die ook in dit topic meelazen of vergis ik mij nu?

Eerste keer dat ik bij 2 shetjes kwam kijken waren ze beide op hun ergst vertelde de eigenaresse, de ene begon te steigeren tijdens het wandelen, maar toen was het 'leuke uitdaging!'
Nu na een maand merk ik echt verschil, de een is zo werkwillig en werd weinig mee gedaan, nu hij vaker per week echt moet werken merk ik gewoon al verschil, kom ik na het wandelen weer met een halster de weide in is hij weg, 'niet nog een keer werken :')'

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:38

Lianne86 schreef:
Aan de ene kant is het fijn, aan de andere kant is het rot omdat ze ook iets voor haar dochtertje en haar zoekt. Dochtertje is 8... Dus dan is het niet echt heel relax....

Het is ook heel dubbel, beter dat ze hem nu een keer gezien hebben op een rotmoment, dan dat het later een keer komt.. En het was echt alleen in het begin, daarna was ie weer normaal :') Maar gewoon even vervelend. Door de sneeuw stond ie ook net wat te lang stil en dan de dag ervoor lekker even gelongeerd en was ie te braaf dat ik zoiets had van "hoop dat ie morgen ook zo doet" :p (maarja, in de regen doet ie zijn best want dan weet ie dat ie eerder weer naar stal mag waar het droog is :')) Soms wel fijn als ze door hebben dat als ze het goed doen, ze eerder klaar zijn dan wanneer ie gaat kloten :D

Maarja, bij deze mevrouw wel een goed gevoel en dat is wel heel erg belangrijk voor mij. Geen "ik hoop niet dat als ze ooit zonder mij gaat alleen naar buiten gaat, zelf hindernissen gaat bouwen, dat er tig vriendinnetjes meekomen" of wat dan ook :D

Dus nu maar hopen dat ze het wil blijven doen. Ze heeft veel ervaring, en jaren lang een eigen paard gehad... Dus hoop het stiekem wel. Eventueel kon haar dochter op stal zelfs een andere pony gaan rijden (we hebben op stal ook kleinere pony'tjes) Dus dat is misschien leuker voor haar... (want we rijden nu in de wei.. en meneer had door "klein meisje, dus ik kan gaan grazen" :'))

Als jij diegene bent die in Eindhoven een verzorgster zocht hebben we dezelfde vrouw met dochter op bezoek gehad volgens mij.. ;) Ik dacht eerlijk gezegd dat ik alweer een nieuweb bijrijdster had :').

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:59

Haha ik ga je even pb'en...

Ze komt bij mij iig als het allemaal doorgaat donderdag nog een keer kijken?

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 17:08

Nou dat zou wel heel erg l*llig zijn als het dezelfde blijkt te zijn.........