Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:49

Ik heb een verzorgpaard via bokt, helemaal gratis. Mag eigenlijk wel alles ermee doen, lekker buitenritjes maken een paar keer per week. De eigenaresse is alleen maar blij dat ik haar help met de verzorging/rijden. Ik hoef eigenlijk niet eens klusjes te doen, maar dat vind ik onzin daarom mest ik wel eens uit of veeg ik het erf aan. Ik heb 'm nu nog niet zo lang, maar zit wel rond te kijken voor wat spulletjes die ik voor hem kan kopen. Ik vind dat ik dat wel kan doen omdat ik gratis op hem mag rijden. Als ik had moeten betalen had ik dat dus niet gedaan.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:53

Sees schreef:
_Sannne maar hoeveel dagen verwacht je voor dat bedrag te mogen rijden? En wil je dan wel of geen klusjes doen?

2-3 keer? En natuurlijk zou ik het dan ook geen probleem vinden om de stal uit te mesten etc. Maar ik vind het soms gewoon heel raar, dat mensen opzoek zijn naar verzorgers, omdat zij geen tijd hebben/willen maken, maar dan wel maar even verwachten dat de verzorgster 200 euro per maand betaald.

Gelukkig worden hier in het noorden niet zulke hoge prijzen gevraagd, en heb je hier voor een klein bedragje al een leuke verzorgpony.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:53

Ik vind enige kosten wel oke, mits er ook leuke dingen tegenover staan.
Ik ben zelf pas bij een stal geweest waar ik gratis kon rijden, alleen dan moest je geluk hebben dat eind van de dag, na alle stallen mesten (met ze 3'en vaak totaal 15 stallen) en alle klanten waren geweest(buitenrit verhuur stal) dat je nog tijd had om te rijden.
Vaak na dat alle klanten geweest waren en alle stallen gedaan waren was het rond 4 uur of 5 uur, ja ik heb ook een zoontje en een gezin dus, dus normaal etenstijd vind ik wel fijn en om 5 uur nog even te gaan rijden ben je 6 uur klaar als je relaxed wil rijden en rustig ritje wil in t bos, dan half 7 weg rijden vanuit stal en dan uur thuis... mag je de kleine nog even weltrusten zeggen en doei. Nou nee dat vond ik ook niet terecht.
Ook was het vrijwillig en deden wij de klusjes en helpen in ruil voor, alleen van zijn kant kwam er vaak niks.. Of dan werd er gezegd kom doordeweeks, gaat lastig als je vriend fulltime werkt en je een kleine hebt.. en in de avonden dus ook geen optie.

Dus kortom, ik vind als je veel klusjes moet doen gratis wel logisch maar dan vind ik dat je ook mag rijden, maar als je weinig hoeft te doen dus bv alleen tuig invetten en even aanvegen en etc dan vind ik een bedrag normaal en niets minder als redelijk als je daarnaast ook gewoon mag rijden...

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:57

Ik krijg vandaag iemand op bezoek bij mij en mijn knol. Een meid van 22 die in maart begonnen is met rijden. Nog veel te leren dus. Mijn paard is 4 en moet ook nog een hoop leren. Qua rijden wachten we dus nog even. Maar ze is super enthousiast. We moeten allemaal ergens beginnen en ik leer ook nog altijd dus ik vind het juist leuk dat ik haar van alles kan leren. Iemand die goed haar best doet, enthousiast is, wil leren en het ook oppakt, heb ik liever dan iemand met veel ervaringen en het allemaal wel al denkt te weten. Tuurlijk is er ook een middenweg maar ik ben hier blij mee. Ik vraag er wel geld voor. Waarom? Omdat ik zekerheid wil dat iemand hem doet. Dat het een serieus iemand is, maar ook scheelt het mij in de kosten. Rij eens bijvoorbeeld 3x in de week op een manege. Dat tikt lekker aan. Nu heb je 3 in de week een beestje waar je alles mee mag doen.

Ik ben heel benieuwd vanavond!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:59

__Sannne schreef:
Sees schreef:
_Sannne maar hoeveel dagen verwacht je voor dat bedrag te mogen rijden? En wil je dan wel of geen klusjes doen?

2-3 keer? En natuurlijk zou ik het dan ook geen probleem vinden om de stal uit te mesten etc. Maar ik vind het soms gewoon heel raar, dat mensen opzoek zijn naar verzorgers, omdat zij geen tijd hebben/willen maken, maar dan wel maar even verwachten dat de verzorgster 200 euro per maand betaald.

Gelukkig worden hier in het noorden niet zulke hoge prijzen gevraagd, en heb je hier voor een klein bedragje al een leuke verzorgpony.

Dat is in deze regio ook zo maar goed, als er wel hoge bedragen worden gevraagd en iemand is bereid dat te betalen, ook prima, toch?

Ik vind € 50,- voor 2/3 keer met minimale klusjes héél netjes idd.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:01

Enthousiasme is denk ik ook enorm belangrijk ! Daaraan kan je al zien of iemand echt wil, ik heb ook een proeftijd bij iemand gelopen om te kijken of het aan beide kanten klikt. Helaas moeten stoppen na 2,5 jaar vanwege zwangerschap dus erg druk met me eigen kindje... Maar ik kwam 2 x in de week zowiezo, en lekker knuffelen troetelen (rijden kon niet ze was niet beleerd nog waren we mee bezig) ik deed ook alle voorkomende dingen die gedaan moesten worden. Ik vind ook normaal dat iemand een (mits redelijk!) bedrag vraagt het is toch je paardje en die kosten geld en je wilt toch betrouwbaarheid en zowiezo kost t bij elke stal of manage of dergelijke geld om paard te rijden.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:02

Maar het is toch te maf voor woorden dat een eigenaar al zijn stalgeld af kan schuiven op iemand anders die uiteindelijk "niets" over het paard te zeggen heeft... Dan moet je hem als eigenaar maar verkopen als je vindt dat het je te veel kost en je doet er toch niets mee...

Ik weet dat in de randstad dit soort prijzen normaal is ja... en wat je er voor terugkrijgt in mijn ogen bar weinig is... (Ja, ik ben van het veel buiten staan ;))

Geld vragen om een paard te verzorgen? Snap dat jij er tijd in stopt... en het vergelijken met een manege (commerciele instelling) blijf ik een beetje scheef vinden... Maar ik vind het raar... Zoiets deed ik altijd gewoon voor de lol...

En geld vragen en serieus... geloof me... Het heeft niets met elkaar te maken. Het enige wat geld vragen doet is penny's afschrikken in mijn ogen. Zag het bij een stalgenootje, kind kapt er van de een op de andere dag mee, vind dan maar eens snel een ander :s

Wie zocht in DB iets trouwens? Want daar in de buurt gewoond en daar (tenminste, in Dinther) was het ook normaal om gewoon wat klusjes te doen/mee te helpen in ruil voor :s

Mioux

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:04

Ik vind dat als je algemeen kijkt, naar rijden van paarden, een bedrag normaal is. Omdat als je algemeen kijkt om paard te willen rijden als je die zelf niet hebt, je ook moet betalen. En bedragen kun je over twisten kwa regio en klusjes en wat je mag en kan doen en wanneer en etc. Maar ik vind 50 euro voor bijvoorbeeld 3 keer in de week met minimale klusjes heel redelijk en zou ik zelf (alleen heb ik geen tijd 3x in week) ook gerust aannemen als alles klikt!

En ja vroeger vroeger, vroeger waren er ook geen drempels maar kuilen, bij wijze van.

Tijden veranderen en mensen hebben t soms minder breed en willen hun paardje ook liever niet kwijt maar moeten ook veel werken om die te bekostigen, dus waarom is het dan een probleem om een kleine bijdrage te vragen ?

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:06

Een bijdrage is ook geen probleem, maar wat ik om me heen zie, mocht de bijrijder weg vallen, en dus ook de bijdrage.. dan moet het paard ook weg.. Ik vind niet dat je als eigenaar afhankelijk mag zijn van je bijrijder (kom je tijdelijk zonder baan te zitten, dan is het anders... Het is altijd handig een bijdrage, maar mensen die geen eigen paard hebben, hebben dat meestal om een reden... Anders vind ik het gewoon geen bijrijder meer, maar een leaser, en leasers hebben naar mijn mening redelijk wat rechten... Dat moet je dan als eigenaar ook accepteren.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:14

poetser schreef:
Waar het mij om gaat is dat eigenaars vaak veel te makkelijk denken en deze kwam letterlijk zeggen dat aangezien zij maar 4 keer op de maand naar paard WILT komen dat ik dus maar alle kosten op mij MOET nemen. Als er ruimte was geweest voor overleg ofiets had je mij ook niet gehoord maar het is de manier waarop.

Maar of de eigenaar een hork is of niet... dat is de discussie niet. Als je goedkoper uit wilt zijn dan het huren van een manegepaard, en dus op paarden van particulieren wilt rijden, dan zul je de nukken van die eigenaar op de koop toe moeten nemen. Tot je het zelf uiteraard niet meer redelijk vindt. De eigenaar kan vragen wat hij wil en jij moet verder niets. Als je het niet redelijk vindt doe je het niet.

Als je puur kijkt naar de kosten van een paard dan is 100,- per maand voor een paard wat je 6 dagen per week tot je beschikking hebt niet onredelijk, heel schappelijk zelf.

poetser schreef:
Dat houd dus in dat ik ineens veel meer moest betalen. 260+100=360+75=435euro ipv de afgesproken 100euro en ik denk niet dat dat reeël is. Zij wou een paard en ik mag overal voor opdraaien? denk het niet.

Ik snap best dat je die kosten niet wilt betalen, dan kun je net zo goed zelf een paard kopen. Maar het gaat er niet om wie gelijk heeft... Een eigenaar kan vragen wat hij wil, aan jou om te bepalen of je dat wel of niet wil. ook al 'verzorg' je een paard 20 jaar, je kunt er geen rechten aan ontlenen. Tenzij je contractueel iets overeen bet gekomen oid.

Sees schreef:

daar ben ik dan ook benieuwd naar...

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:27

Sees schreef:
Dat is in deze regio ook zo maar goed, als er wel hoge bedragen worden gevraagd en iemand is bereid dat te betalen, ook prima, toch?

Ik vind € 50,- voor 2/3 keer met minimale klusjes héél netjes idd.

Die prijs vind ik ook redelijk voor 2/3 keer, zolang je dan op z'n minst maar beschikking hebt over een buitenbak. [Of iets in de buurt waar je gebruik van kan maken.]
En natuurlijk als er mensen zijn die bereid zijn te betalen kunnen eigenaren vragen wat ze willen, maar ik blijf zulk soort dingen altijd vreemde verhalen vinden.

jasmijn78 schreef:
Sees schreef:

daar ben ik dan ook benieuwd naar...

Dat heb ik in een paar posts hierboven duidelijk gemaakt. ;)
Laatst bijgewerkt door __Sannne op 17-10-12 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:28

amandananana schreef:
Ik heb een verzorgpaard via bokt, helemaal gratis.

Handjes dichtknijpen dus!

amandananana schreef:
maar zit wel rond te kijken voor wat spulletjes die ik voor hem kan kopen. Ik vind dat ik dat wel kan doen omdat ik gratis op hem mag rijden. Als ik had moeten betalen had ik dat dus niet gedaan.

Maar wat heeft die eigenaar aan jouw spulletjes? Laat je die achter als je stopt met dat paard? Mag zij die ook gebruiken?

Serendip90 schreef:
Maar het is toch te maf voor woorden dat een eigenaar al zijn stalgeld af kan schuiven op iemand anders die uiteindelijk "niets" over het paard te zeggen heeft... Dan moet je hem als eigenaar maar verkopen als je vindt dat het je te veel kost en je doet er toch niets mee...

Maar dat bepaal jij toch niet? Wees blij dat er veel mensen zijn die geen tijd hebben 7 keer per week naar hun paard te gaan. Zo kunnen veel mensen die geen geld hebben om een eigen paard volledig te onderhouden toch op een goedkopere manier een paard een of meerdere dagen per week tot hun beschikking hebben en daar een band mee opbouwen en zo.

Het is toch iemand goed recht een paard te houden, ook al rijd diegene maar een keer per week, of zelfs helemaal niet?

Serendip90 schreef:
Zoiets deed ik altijd gewoon voor de lol...

Precies. het is jouw lol, jouw plezier. Het is niet redelijk te verwachten dat paardeneigenaren zondermeer gratis hun paard ter beschikking stellen voor jouw plezier.

Mioux schreef:
Tijden veranderen en mensen hebben t soms minder breed en willen hun paardje ook liever niet kwijt maar moeten ook veel werken om die te bekostigen, dus waarom is het dan een probleem om een kleine bijdrage te vragen ?

Wat daarbij komt is dat het nu crisis is, prijzen van hooi, stro en voer extreem zijn toegenomen evenals de grondprijzen. het houden van een paard is duur. Het kunnen paardrijden is geen recht, maar een luxe. Als je geen knaken hebt, kun je de luxe van paardrijden gewoon niet veroorloven. Tenzij een paardeneigenaar zo aardig is zijn paard voor niks aan je uit te lenen. In dat geval moet je gewoon heel dankbaar zijn.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:31

Ik snap gewoonweg niet waarom mensen een kleine bijdrage al teveel vinden? als je gewoon minimaal klusjes hoeft te doen, of zelfs geen, en je hebt beschikking om een paard of pony te rijden? en je hebt een buiten of en binnen bak? lijkt t me ook niet onredelijk wat ervoor te vragen

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:32

barrelover schreef:
Ik krijg vandaag iemand op bezoek bij mij en mijn knol. Een meid van 22 die in maart begonnen is met rijden. Nog veel te leren dus. Mijn paard is 4 en moet ook nog een hoop leren. Qua rijden wachten we dus nog even. Maar ze is super enthousiast. We moeten allemaal ergens beginnen en ik leer ook nog altijd dus ik vind het juist leuk dat ik haar van alles kan leren. Iemand die goed haar best doet, enthousiast is, wil leren en het ook oppakt, heb ik liever dan iemand met veel ervaringen en het allemaal wel al denkt te weten. Tuurlijk is er ook een middenweg maar ik ben hier blij mee. Ik vraag er wel geld voor. Waarom? Omdat ik zekerheid wil dat iemand hem doet. Dat het een serieus iemand is, maar ook scheelt het mij in de kosten. Rij eens bijvoorbeeld 3x in de week op een manege. Dat tikt lekker aan. Nu heb je 3 in de week een beestje waar je alles mee mag doen.

Ik ben heel benieuwd vanavond!

Begrijp ik nu goed, dat ze voorlopig niet mag rijden maar wel een bijdrage moet betalen aan jou?

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:37

jasmijn78 schreef:
Serendip90 schreef:

Maar dat bepaal jij toch niet? Wees blij dat er veel mensen zijn die geen tijd hebben 7 keer per week naar hun paard te gaan. Zo kunnen veel mensen die geen geld hebben om een eigen paard volledig te onderhouden toch op een goedkopere manier een paard een of meerdere dagen per week tot hun beschikking hebben en daar een band mee opbouwen en zo.

Het is toch iemand goed recht een paard te houden, ook al rijd diegene maar een keer per week, of zelfs helemaal niet?

Ik bepaal dat toevallig voor mezelf wel ;) Maar dan is het in mijn ogen dus leasen, en dan zou diegene dus alleen omdat ie het aankoopbedrag niet in 1x kan betalen, dus maar alle kosten op zich moeten nemen? :s (Leasen op een manege is dan even een ander verhaal, commerciele instelling en als er iets is, vervanging...)

En ja, dat mag ook gewoon hoor, doe ik zelf ook! Maar dan nog is het mijn paard en dus ook mijn verantwoordelijkheid? (Een bijdrage ok, vraag ik zelf niet, maar dat snap ik nog, maar niet het volledige stalgeld, 50/50 hooguit dan :s)

Serendip90 schreef:
Zoiets deed ik altijd gewoon voor de lol...

Precies. het is jouw lol, jouw plezier. Het is niet redelijk te verwachten dat paardeneigenaren zondermeer gratis hun paard ter beschikking stellen voor jouw plezier.[/quote]

Hangt er in mijn ogen af wat er tegenover staat... Als jij de stallen doet, voert etc. meehelpt op wedstrijden, dan mag daar best wat tegenover staan. Vind ik dan...

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:38

Ik heb zelf ook nooit betaald voor mijn verzorg paarden, puur omdat ik die mensen uit de brand help en als ze het niet kunnen betalen ze geen paarden moeten houden..
Soms snap ik wel dat paarden eigenaren niet altijd van iedere verzorg op aan kunnen dus een symbolisch bedrag vragen..
Nu ik zelf een paard heb, zou ik ook geen bijdrage vragen..
tot nu toe kan ik het gelukkig zelf goed aan maar stel ik zou iemand nodig hebben zou ik al heel blij zijn als iemand mij helpt!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:39

Mioux schreef:
Ik snap gewoonweg niet waarom mensen een kleine bijdrage al teveel vinden? als je gewoon minimaal klusjes hoeft te doen, of zelfs geen, en je hebt beschikking om een paard of pony te rijden? en je hebt een buiten of en binnen bak? lijkt t me ook niet onredelijk wat ervoor te vragen

Nee natuurlijk is het niet onredelijk om er wat voor te vragen, zolang het maar te doen blijft. 50 euro voor 2-3 keer per week, en dan ook nog 1-2 keer per week uitmesten, of het tuig eens poetsen etc. als klusjes, vind ik niet meer dan redelijk.
Maar ik vind het ook niet meer dan redelijk dat er wel wat tegenover staat. Ik vind niet dat je kan verwachten dat iemand 200 per maand gaat betalen voor 2 keer rijden, ook nog eens 2 keer de stal doet, en dan enkel beschikking heeft over een buitenbak. Maar goed dat ben ik dan he.
Je kunt zoveel vragen als de gek ervoor wilt betalen, om het zo maar even te zeggen. (:

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:40

__Sannne schreef:
Mioux schreef:

Nee natuurlijk is het niet onredelijk om er wat voor te vragen, zolang het maar te doen blijft. 50 euro voor 2-3 keer per week, en dan ook nog 1-2 keer per week uitmesten, of het tuig eens poetsen etc. als klusjes, vind ik niet meer dan redelijk.
Maar ik vind het ook niet meer dan redelijk dat er wel wat tegenover staat. Ik vind niet dat je kan verwachten dat iemand 200 per maand gaat betalen voor 2 keer rijden, ook nog eens 2 keer de stal doet, en dan enkel beschikking heeft over een buitenbak. Maar goed dat ben ik dan he.
Je kunt zoveel vragen als de gek ervoor wilt betalen, om het zo maar even te zeggen. (:

Dat is dus het probleem.... Als ik 3 miljoen per maand vraag en ik vind iemand die het betaald, dan is het goed. Maar het is voor iedereen persoonlijk wat "redelijk" is...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:42

Mioux schreef:
Ik vind enige kosten wel oke, mits er ook leuke dingen tegenover staan.
Ik ben zelf pas bij een stal geweest waar ik gratis kon rijden, alleen dan moest je geluk hebben dat eind van de dag, na alle stallen mesten (met ze 3'en vaak totaal 15 stallen) en alle klanten waren geweest(buitenrit verhuur stal) dat je nog tijd had om te rijden.
Vaak na dat alle klanten geweest waren en alle stallen gedaan waren was het rond 4 uur of 5 uur, ja ik heb ook een zoontje en een gezin dus, dus normaal etenstijd vind ik wel fijn en om 5 uur nog even te gaan rijden ben je 6 uur klaar als je relaxed wil rijden en rustig ritje wil in t bos, dan half 7 weg rijden vanuit stal en dan uur thuis... mag je de kleine nog even weltrusten zeggen en doei. Nou nee dat vond ik ook niet terecht.
Ook was het vrijwillig en deden wij de klusjes en helpen in ruil voor, alleen van zijn kant kwam er vaak niks.. Of dan werd er gezegd kom doordeweeks, gaat lastig als je vriend fulltime werkt en je een kleine hebt.. en in de avonden dus ook geen optie.

Dus kortom, ik vind als je veel klusjes moet doen gratis wel logisch maar dan vind ik dat je ook mag rijden, maar als je weinig hoeft te doen dus bv alleen tuig invetten en even aanvegen en etc dan vind ik een bedrag normaal en niets minder als redelijk als je daarnaast ook gewoon mag rijden...

Ik vind 15 stallen met 3 man mesten nou niet echt een zwaar karwei hoor :o Ik heb 3 maanden lang elke dag 12 stallen mogen mesten 2 x per dag alleen, deed er sochtends een uurtje over en savonds iets langer. Alleen als ik de stallen zaagsel moest geven was ik wel heel wat langer bezig (a 15-20 minuten per stal :') man wat een karwei :') )

Maar had er plezier in :j Vind rijden ook absoluut niet het belangrijkste, maar wil wel de mogelijkheid hebben om te rijden :j Ben dus ook weer op zoek, heb al wel wat opties gehad, alleen nog niet echt een beslissing kunnen maken. Ik ben echt op zoek naar iets waar ook de klik aanwezig is :j dat vind ik het belangrijkste. Helaas zit ik ook niet in de positie om te betalen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:45

Ik sbap alleen niet zo goed waarom de extreme uitersten worden aangehaald van 200,00 per maand of zelfs het hele stalgeld. Veel eigenaren die iets vragen, vragen iets van 50 - 100 euro in de maand.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:47

Mioux schreef:

Omdat ik mijn tijd erin stop als betaling :)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:47

Ik heb een bijrijdster, en vraag -financieel- niets.

Mijn paard gedijt het beste bij regelmatig aandacht en beweging. Hoewel ik dolgraag zou willen, lukt het mij niet om iedere dag te gaan.

Mijn bijrijdster is iemand die -ook buiten- goed met mijn heetkop overweg kan. Die net als ik graag gekkigheid uithaalt, maar zonder de veiligheid en het belang van het paard uit het oog te verliezen.
Ik heb niet de beschikking over een binnenbak, en ook niet over een buitenbak. Ik ben dus allang en breed blij dat er iemand is die ik met een vertrouwt gevoel mijn paard mee kan geven.
Ze rijdt ongeveer 2 keer per week. Alles gaat in goed overleg, telefoon, whats-app en een schrift in de kast van de spullen van mijn paard. Waarin wij alletwee opschrijven wanneer we geweest zijn, en wat we precies gedaan hebben. Zodat het niet per ongeluk een keer voorkomt dat Tweet 2 dagen een enorm lange buitenrit doet, en dan vervolgens 3 dagen stilstaat.
Op zondag gaan we regelmatig samen met de kar op pad. Dan bespreken we ook allerlei zaken, als hoe hij loopt, of hij lekker in zijn vel zit, welk tuig we gebruiken etc.

Momenteel kan ik niet goed rijden vanwege een gekneusd stuitje. Dus ga ik een keer vaker met de kar.
Mijn bijrijdster heeft -toevallig op hetzelfde moment dus- knieproblemen. Rijden gaat niet zo lekker. Moet nu een halfuur per dag fietsen van de fysio en niet rijden.
Dus neemt ze de fiets mee in de auto, en gaat met Tweet naast de fiets op pad...
Zo krijgt hij toch zijn beweging.
Als de outdoordeken kapot is, dan neemt zij haar naaimachine mee om te herstellen. (Ik ben daar zelf dus echt niet handig in)

Mocht ze een keer mee willen doen met een les of een training dan kan dat. Trailer mee en gaan. De les betaald ze in dat geval wel zelf. De reiskosten in principe ook, haar auto kan ook voor de trailer. Als we samen op pad gaan, voor een rit ergens, of bijvoorbeeld voor een fotomeeting, dan rij ik. (Met mijn auto dus)

Ik vind deze manier van samenwerken, en het feit dat mijn paard dus lekker zijn beweging krijgt zo belangrijk, dat ik er echt geen geld voor ga vragen.

Af en toe neemt mijn bijrijdster een pak pavo koeken mee als ze toevallig op zijn. (Die krijgt hij er iedere dag 1, verder geen krachtvoer) Dat hoeft ze niet te doen, maar ik waardeer het wel.

Het kan dus wel. Een bijrijdster die niet betaald, en die ook niet betaald wordt.
We zijn er allebei blij mee op deze manier.
Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 17-10-12 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:48

Colway schreef:
Ik sbap alleen niet zo goed waarom de extreme uitersten worden aangehaald van 200,00 per maand of zelfs het hele stalgeld. Veel eigenaren die iets vragen, vragen iets van 50 - 100 euro in de maand.

en dat is nog steeds een hoop vind ik hoor := tenzij je als verzorgster dan ook een beetje inspraak hebt zou ik het niet doen :n

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:48

Mijn bijrijdsters hebben het dus maar goed. dat ze gratis mogen rijden allebij 1x in de week.
wij hebben beschikking over binnenbak buitenbak 2 longeer paddocks en 5 gewone paddocks en 20 min van strand bos en duin. ze mogen van mij namelijk ook gewoon buitenritten maken.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:49

vuurneon schreef:
Mioux schreef:

Omdat ik mijn tijd erin stop als betaling :)

Je hebt zelfs nog L1-ruitertjes die zeggen dat ze daarvoor nog betaald willen worden "want ze steken er tijd in".... Dan denk ik, als ik mijn paard wil laten doorrijden/trainen... ok... maar zo'n ruiter maakt mijn paard niet beter :') (en ook niet mijn doel)