Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sees schreef:_Sannne maar hoeveel dagen verwacht je voor dat bedrag te mogen rijden? En wil je dan wel of geen klusjes doen?
__Sannne schreef:Sees schreef:_Sannne maar hoeveel dagen verwacht je voor dat bedrag te mogen rijden? En wil je dan wel of geen klusjes doen?
2-3 keer? En natuurlijk zou ik het dan ook geen probleem vinden om de stal uit te mesten etc. Maar ik vind het soms gewoon heel raar, dat mensen opzoek zijn naar verzorgers, omdat zij geen tijd hebben/willen maken, maar dan wel maar even verwachten dat de verzorgster 200 euro per maand betaald.
Gelukkig worden hier in het noorden niet zulke hoge prijzen gevraagd, en heb je hier voor een klein bedragje al een leuke verzorgpony.
poetser schreef:Waar het mij om gaat is dat eigenaars vaak veel te makkelijk denken en deze kwam letterlijk zeggen dat aangezien zij maar 4 keer op de maand naar paard WILT komen dat ik dus maar alle kosten op mij MOET nemen. Als er ruimte was geweest voor overleg ofiets had je mij ook niet gehoord maar het is de manier waarop.
poetser schreef:Dat houd dus in dat ik ineens veel meer moest betalen. 260+100=360+75=435euro ipv de afgesproken 100euro en ik denk niet dat dat reeël is. Zij wou een paard en ik mag overal voor opdraaien? denk het niet.
Sees schreef:_Sannne maar hoeveel dagen verwacht je voor dat bedrag te mogen rijden? En wil je dan wel of geen klusjes doen?
Sees schreef:Dat is in deze regio ook zo maar goed, als er wel hoge bedragen worden gevraagd en iemand is bereid dat te betalen, ook prima, toch?
Ik vind € 50,- voor 2/3 keer met minimale klusjes héél netjes idd.
jasmijn78 schreef:Sees schreef:_Sannne maar hoeveel dagen verwacht je voor dat bedrag te mogen rijden? En wil je dan wel of geen klusjes doen?
daar ben ik dan ook benieuwd naar...
amandananana schreef:Ik heb een verzorgpaard via bokt, helemaal gratis.
amandananana schreef:maar zit wel rond te kijken voor wat spulletjes die ik voor hem kan kopen. Ik vind dat ik dat wel kan doen omdat ik gratis op hem mag rijden. Als ik had moeten betalen had ik dat dus niet gedaan.
Serendip90 schreef:Maar het is toch te maf voor woorden dat een eigenaar al zijn stalgeld af kan schuiven op iemand anders die uiteindelijk "niets" over het paard te zeggen heeft... Dan moet je hem als eigenaar maar verkopen als je vindt dat het je te veel kost en je doet er toch niets mee...
Serendip90 schreef:Zoiets deed ik altijd gewoon voor de lol...
Mioux schreef:Tijden veranderen en mensen hebben t soms minder breed en willen hun paardje ook liever niet kwijt maar moeten ook veel werken om die te bekostigen, dus waarom is het dan een probleem om een kleine bijdrage te vragen ?
barrelover schreef:Ik krijg vandaag iemand op bezoek bij mij en mijn knol. Een meid van 22 die in maart begonnen is met rijden. Nog veel te leren dus. Mijn paard is 4 en moet ook nog een hoop leren. Qua rijden wachten we dus nog even. Maar ze is super enthousiast. We moeten allemaal ergens beginnen en ik leer ook nog altijd dus ik vind het juist leuk dat ik haar van alles kan leren. Iemand die goed haar best doet, enthousiast is, wil leren en het ook oppakt, heb ik liever dan iemand met veel ervaringen en het allemaal wel al denkt te weten. Tuurlijk is er ook een middenweg maar ik ben hier blij mee. Ik vraag er wel geld voor. Waarom? Omdat ik zekerheid wil dat iemand hem doet. Dat het een serieus iemand is, maar ook scheelt het mij in de kosten. Rij eens bijvoorbeeld 3x in de week op een manege. Dat tikt lekker aan. Nu heb je 3 in de week een beestje waar je alles mee mag doen.
Ik ben heel benieuwd vanavond!
jasmijn78 schreef:Serendip90 schreef:Maar het is toch te maf voor woorden dat een eigenaar al zijn stalgeld af kan schuiven op iemand anders die uiteindelijk "niets" over het paard te zeggen heeft... Dan moet je hem als eigenaar maar verkopen als je vindt dat het je te veel kost en je doet er toch niets mee...
Maar dat bepaal jij toch niet? Wees blij dat er veel mensen zijn die geen tijd hebben 7 keer per week naar hun paard te gaan. Zo kunnen veel mensen die geen geld hebben om een eigen paard volledig te onderhouden toch op een goedkopere manier een paard een of meerdere dagen per week tot hun beschikking hebben en daar een band mee opbouwen en zo.
Het is toch iemand goed recht een paard te houden, ook al rijd diegene maar een keer per week, of zelfs helemaal niet?
Serendip90 schreef:Zoiets deed ik altijd gewoon voor de lol...
Mioux schreef:Ik snap gewoonweg niet waarom mensen een kleine bijdrage al teveel vinden? als je gewoon minimaal klusjes hoeft te doen, of zelfs geen, en je hebt beschikking om een paard of pony te rijden? en je hebt een buiten of en binnen bak? lijkt t me ook niet onredelijk wat ervoor te vragen
__Sannne schreef:Mioux schreef:Ik snap gewoonweg niet waarom mensen een kleine bijdrage al teveel vinden? als je gewoon minimaal klusjes hoeft te doen, of zelfs geen, en je hebt beschikking om een paard of pony te rijden? en je hebt een buiten of en binnen bak? lijkt t me ook niet onredelijk wat ervoor te vragen
Nee natuurlijk is het niet onredelijk om er wat voor te vragen, zolang het maar te doen blijft. 50 euro voor 2-3 keer per week, en dan ook nog 1-2 keer per week uitmesten, of het tuig eens poetsen etc. als klusjes, vind ik niet meer dan redelijk.
Maar ik vind het ook niet meer dan redelijk dat er wel wat tegenover staat. Ik vind niet dat je kan verwachten dat iemand 200 per maand gaat betalen voor 2 keer rijden, ook nog eens 2 keer de stal doet, en dan enkel beschikking heeft over een buitenbak. Maar goed dat ben ik dan he.
Je kunt zoveel vragen als de gek ervoor wilt betalen, om het zo maar even te zeggen. (:
Mioux schreef:Ik vind enige kosten wel oke, mits er ook leuke dingen tegenover staan.
Ik ben zelf pas bij een stal geweest waar ik gratis kon rijden, alleen dan moest je geluk hebben dat eind van de dag, na alle stallen mesten (met ze 3'en vaak totaal 15 stallen) en alle klanten waren geweest(buitenrit verhuur stal) dat je nog tijd had om te rijden.
Vaak na dat alle klanten geweest waren en alle stallen gedaan waren was het rond 4 uur of 5 uur, ja ik heb ook een zoontje en een gezin dus, dus normaal etenstijd vind ik wel fijn en om 5 uur nog even te gaan rijden ben je 6 uur klaar als je relaxed wil rijden en rustig ritje wil in t bos, dan half 7 weg rijden vanuit stal en dan uur thuis... mag je de kleine nog even weltrusten zeggen en doei. Nou nee dat vond ik ook niet terecht.
Ook was het vrijwillig en deden wij de klusjes en helpen in ruil voor, alleen van zijn kant kwam er vaak niks.. Of dan werd er gezegd kom doordeweeks, gaat lastig als je vriend fulltime werkt en je een kleine hebt.. en in de avonden dus ook geen optie.
Dus kortom, ik vind als je veel klusjes moet doen gratis wel logisch maar dan vind ik dat je ook mag rijden, maar als je weinig hoeft te doen dus bv alleen tuig invetten en even aanvegen en etc dan vind ik een bedrag normaal en niets minder als redelijk als je daarnaast ook gewoon mag rijden...
Mioux schreef:Ik snap gewoonweg niet waarom mensen een kleine bijdrage al teveel vinden? als je gewoon minimaal klusjes hoeft te doen, of zelfs geen, en je hebt beschikking om een paard of pony te rijden? en je hebt een buiten of en binnen bak? lijkt t me ook niet onredelijk wat ervoor te vragen
Colway schreef:Ik sbap alleen niet zo goed waarom de extreme uitersten worden aangehaald van 200,00 per maand of zelfs het hele stalgeld. Veel eigenaren die iets vragen, vragen iets van 50 - 100 euro in de maand.
vuurneon schreef:Mioux schreef:Ik snap gewoonweg niet waarom mensen een kleine bijdrage al teveel vinden? als je gewoon minimaal klusjes hoeft te doen, of zelfs geen, en je hebt beschikking om een paard of pony te rijden? en je hebt een buiten of en binnen bak? lijkt t me ook niet onredelijk wat ervoor te vragen
Omdat ik mijn tijd erin stop als betaling