Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:10

Hhilde schreef:
Destino schreef:
Je paard springt op je en jij noemt hem goed opgevoed? :=
Sorry hoor, maar imo heeft hij dan niet veel respect voor je..

Lol, nooit met jonge hengsten gewerkt? :+
En laten we niet met z'n allen ontzettend autistisch gaan zitten doen; natuurlijk springt hij niet LETTERLIJK op je, maar hij is gewoon ontzettend springerig aan het touw. Naar mij luistert hij trouwens (ook sinds deze week, daarvoor weigerde ik iets met hem te ondernemen) prima hoor. Wacht netjes tot ik hem zijn stal in vraag, loopt vrij makkelijk mee etc. Is er gewoon eentje die z'n grenzen moet weten. Binnenkort wil ik hem gaan poetsen etc, lijkt me een leuk projectje om wat tijd in te besteden. Helaas hebben we op stal geen bakken tijd met 27 paarden en 0 medewerkers.

Autistisch , vreselijke benaming voor iets wat het niet waard is je zou zo'n kind krijgen ;(
Je heb je verkeerd geformuleerd dat kan gebeuren , maar val daar niet een ander op aan. :n
Destino heeft zeker ervaring met hengsten en doet dit zeer goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:11

Morgen komt er iemand kijken.
Ik ben erg benieuwd of morgen alles door gaat.
Dan is het in elk geval wel een dame die door weer en wind komt!!!!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-02-12 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:12

het is denk nu wel duidelijk... :o :o ;) :D

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:12

Wij hebben thuis ook een paar hengsten staan, sommige zijn heel braaf en oplettend,
maar de meeste oh men het maakt niet uit hoe je ze straft het dringt in het begin gewoon niet tot ze door haha. Vooral de hengsten die rond de 1 tot 3 jaar zitten zijn echte rotzakken haha. Gewoon een beetje hier, een duwtje daar haha. Hengsten zijn nou eenmaal lomp, maar ze leren uiteindelijk wel minder lomp te worden maarja hengsten blijven toch erg dominant. En hiermee wil ik niet zeggen dat onze hengsten ons omver lopen want dan worden ze toch flink gestraft :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:13

Sylvia_B schreef:
Morgen komt er iemand kijken.
Ik ben erg benieuwd of morgen alles door gaat.
Dan is het in elk geval wel een dame die door weer en wind komt!!!!

Ik hoop het ook voor je, die bij mij wilde komen wilde echt niet door de sneeuw...brrr eng! Succes!

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:13

whoeps sorry, beetje laat de reacties gelezen! Ik zal niet meer offtopic gaan haha. :P

HhildeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 21:18

Destino schreef:
O jawel, maar die hebben wel door dat ze niet op mij hoeven te springen.. En als jij zegt dat ze op je springen, dan ga ik er ook vanuit dat dat zo is :') Niets autistisch aan, als je het anderd bedoelt dan moet je het anders opschrijven :+
Prima als een paard springerig is, maar ik heb wel een persoonlijke ruimte waar hij rekening mee dient te houden.
En als hij dat niet doet dan wordt hij wel even op zijn plek gezet, zo gaat dat namelijk in een gewone kudde ook. :j
Maar begrijp ik nu goed dat je je paard nog niet kunt borstelen? :=
Heb je nooit wat met hem gedaan dan?

't Is niet mijn paard hoor. Met 2 seconden had je in mijn profiel gezien dat ik een merrie verzorg. Die hengst staat er ook en er is genoeg mee gedaan alleen er is gewoon weinig tijd en te weinig mensen, dus niet alle paarden krijgen evenveel aandacht. Ik heb niet voor niets dit topic; wij zoeken ook meer mensen, maarja, die zijn er niet te vinden. En nee, ik kan deze hengst nog niet borstelen, omdat ik hem verder niet goed ken en niet opdringerig met borstels zijn stal binnen ga lopen. Dit is er niet eentje die zo ontzettend makkelijk is. 't Is geen manegepaard hoor. Een ander meisje heeft hem heus wel gepoetst en zo, dus hij kent het wel. Weet niet waarom ik me loop te verdedigen, ik ken dit paard en jij niet. En als je het allemaal zo goed weet ben je van harte welkom om hem zogenaamd te temmen. De eigenaresse hier heeft 30 jaar ervaring met dit soort paarden en ik denk dus dat die er meer verstand van heeft dan jij, zeker omdat het haar eigen paard is.

deruijter schreef:
oh men het maakt niet uit hoe je ze straft het dringt in het begin gewoon niet tot ze door haha. Vooral de hengsten die rond de 1 tot 3 jaar zitten zijn echte rotzakken haha.

Dit dus. De hengst waar het nu om gaat heeft ook al vaak genoeg klappen om de oren gehad (duidelijke tikken hoor, dus geen aaitjes) en dat dringt gewoon niet door :n Maargoed, het gaat al steeds beter en hij wordt steeds makkelijker.
Laatst bijgewerkt door Hhilde op 04-02-12 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

HhildeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 21:18

mnkortleve schreef:
Autistisch , vreselijke benaming voor iets wat het niet waard is je zou zo'n kind krijgen ;(
Je heb je verkeerd geformuleerd dat kan gebeuren , maar val daar niet een ander op aan. :n
Destino heeft zeker ervaring met hengsten en doet dit zeer goed.

Lol. Mijn broertje en vader zijn autistisch hoor, dus ik weet prima wat ik zeg.

Weer ontopic alsjeblieft.

Destino

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:20

Nou Hilde om het ontopic te houden, ik hoop voor je dat jullie meer mensen vinden, zodat de wilde hengst getemd kan worden ;) !

HhildeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 21:22

Destino schreef:
zodat de wilde hengst getemd kan worden ;) !

Doe normaal. 't Is geen wilde hengst. Dat heb je mij nooit zien schrijven.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:24

Ik zeg toch niet dat je dat geschreven hebt? :)
Je bent wel snel op je teentjes getrapt hè :) ? Een grapje moet kunnen! :D

Maargoed, we gingen ontopic blijven dacht ik? ;)

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:25

deruijter schreef:
Wij hebben thuis ook een paar hengsten staan, sommige zijn heel braaf en oplettend,
maar de meeste oh men het maakt niet uit hoe je ze straft het dringt in het begin gewoon niet tot ze door haha. Vooral de hengsten die rond de 1 tot 3 jaar zitten zijn echte rotzakken haha. Gewoon een beetje hier, een duwtje daar haha. Hengsten zijn nou eenmaal lomp, maar ze leren uiteindelijk wel minder lomp te worden maarja hengsten blijven toch erg dominant. En hiermee wil ik niet zeggen dat onze hengsten ons omver lopen want dan worden ze toch flink gestraft :)

Sorry daar ga ik weer een beetje of topic :o maar een beetje lompigheid daar kan ik zeker mee leven, maar een paard dat je omver loopt echt niet. :(
Ik ben dik 1,5 geleden door een paard van zo'n 3,5 jaar frontaal omver gelopen totaal geen respect voor de medemens, ik heb er alles aan gedaan om haar duidelijk te maken dat ik daar stond, het was langs een draad naar links kon ik niet en ik dacht als ik flink ga staan zwaaien dan wijkt ze wel uit mijn paarden doen dat immers ook helaas niet dus, ik kan niet anders concluderen dan dit paard zeer slecht opgevoed is. :Y)
De dagen daarna heb ik liggen janken van de pijn, ik ben absoluut niet kleinzerig, maar wat deed dit zeer. |( nu na al die tijd heb ik er nog dagelijks last van ik kan niet lang in een auto zitten, mijn rug doet snel zeer etc.
Vooral na dit incident ben ik me er zeer bewusd van dan een juiste opvoeding zeer belangrijk is.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:26

Zullen we nu weer even ontopic gaan?

Als jullie er toch graag over door praten, kunnen jullie dit beter via pb doen of er een speciaal topic voor openen. :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:29

Jespri schreef:

Als jullie er toch graag over door praten, kunnen jullie dit beter via pb doen of er een speciaal topic voor openen. :)

Juist, laten we het gezellig houden en we zoeken allemaal een gezellige verzorgster/bijrijdster op welke manier we dat doen is aan ieder voor zich :o :D

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:30

Mijn vriendin heeft een paard, en een bijrijder. Nu mijn vriendin net geopereerd mag ze zo'n 5 maanden niet rijden, dus kan ze nog wel een bijrijder gebruiken.
Zelf rijd ik een paard bij, en ga nu het broertje daarvan ook bijrijden: erg leuk dus! Maar omdat het paard van mijn vriendin te weinig uit de stal komt, de bijrijder maar 2 dagen komt terwijl ze meer mag, en mijn vriendin niet de mogelijkheden heeft zelf naar haar paard te gaan, heb ik aangeboden haar paard te doen op de overige dagen.

Het maakt me niet uit, áls het paard maar uit stal komt, en de stal gedaan wordt. Krijg ik te horen dat de bijrijder dit niet leuk vind, omdat ik er niks voor zou betalen? Dat begrijp ik dus echt niet: het is toch in het belang van het paard? Ik hoef niet te rijden, heb genoeg te rijden als ik dat wil. Als het paard er maar uitkomt, al is het ff longeren, of losgooien.. Bovendien heb ik kids dus kan mijn tijd ook anders/beter besteden, dus waarom zou ik moeten betalen?

Tja, kan me voorstellen dat het in dit geval dan lastig is een bijrijder te vinden, als die moet betalen omdat de andere bijrijder het anders 'niet eerlijk' vindt. Gelukkig denkt mijn vriendin hier anders over, en is ze wel blij met de aangeboden hulp..

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:32

Marocje schreef:
Mijn vriendin heeft een paard, en een bijrijder. Nu mijn vriendin net geopereerd mag ze zo'n 5 maanden niet rijden, dus kan ze nog wel een bijrijder gebruiken.
Zelf rijd ik een paard bij, en ga nu het broertje daarvan ook bijrijden: erg leuk dus! Maar omdat het paard van mijn vriendin te weinig uit de stal komt, de bijrijder maar 2 dagen komt terwijl ze meer mag, en mijn vriendin niet de mogelijkheden heeft zelf naar haar paard te gaan, heb ik aangeboden haar paard te doen op de overige dagen.

Het maakt me niet uit, áls het paard maar uit stal komt, en de stal gedaan wordt. Krijg ik te horen dat de bijrijder dit niet leuk vind, omdat ik er niks voor zou betalen? Dat begrijp ik dus echt niet: het is toch in het belang van het paard? Ik hoef niet te rijden, heb genoeg te rijden als ik dat wil. Als het paard er maar uitkomt, al is het ff longeren, of losgooien.. Bovendien heb ik kids dus kan mijn tijd ook anders/beter besteden, dus waarom zou ik moeten betalen?

Tja, kan me voorstellen dat het in dit geval dan lastig is een bijrijder te vinden, als die moet betalen omdat de andere bijrijder het anders 'niet eerlijk' vindt. Gelukkig denkt mijn vriendin hier anders over, en is ze wel blij met de aangeboden hulp..

Die informatie is niet echt van toepassing hier?

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:32

Zoek schreef:
Jespri schreef:

Juist, laten we het gezellig houden en we zoeken allemaal een gezellige verzorgster/bijrijdster op welke manier we dat doen is aan ieder voor zich :o :D

Precies! :D

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:37

Zo en wie vind het ook zo moeilijk een bijrijder te vinden?

HhildeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 21:40

Zoek schreef:

Een bijrijder is makkelijk, een GOEDE daarentegen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:40

Weet nog niet of ik het moeilijk vindt :+
Heb geen reacties meer gehad, maar ik heb verder ook geen haast omdat het ook niet echt nodig is .. dus ik weet niet of ik mag meepraten :P

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:41

Zoek schreef:

1 vinden is niet zo moeilijk, maar iemand die wat is dat is een 2e :=

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:42

[***] schreef:
Weet nog niet of ik het moeilijk vindt :+
Heb geen reacties meer gehad, maar ik heb verder ook geen haast omdat het ook niet echt nodig is .. dus ik weet niet of ik mag meepraten :P

Mee praten mag altijd, kan je onze ervaringen lezen en weet je dat het wel degelijk moeilijk is om een verzorgster te vinden....hihihihihi wil je niet ontmoedigen!!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:43

mnkortleve schreef:
Zoek schreef:

:j :j :j _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:44

Haha, geen probleem hoor.
Ik zit dan ook nog met het feit dat ik niet eens in Nederland zit, dus dat zal ook wel meespelen .. Hier zijn héél veel paarden dus degene die er zelf geen hebben hebben ook wel een verzorgpaard :+ Heb wel eens gekeken naar de 'gezocht-advertenties' maar verder dan wat mensen (kinderen) die naast de manège ook nog willen rijden ben ik nog niet gekomen :+ Ben wel benieuwd, zou wel leuk zijn :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:46

mnkortleve schreef:
Zoek schreef:

Ik mag hopen dat je wel vindt dat dat gelukt is :') .

Inderdaad een verzorgster zoeken is moeilijk..
Het kan aan mij liggen, maar ik heb ook het idee dat er tegen het voorjaar aan weer meer verzorgers op zoek gaan := ?