Ahhh... bijrijdster-frustraties!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mayOOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:50

nou wat een goed nieuws allemaal om dat te horen dat er al heel veel een bijrijder hebben! :)
Ik heb nu waarschijnlijk een duits meisje ze wil binnenkort langs komen maar ik ben dus niet zo goed met duits schrijven dus wie kan even helpen.

Hey, wanneer wil je een keer paardrijden?
ik heb deze week nog vakantie dus als je zin hebt kan het deze week wel!

om dit bovenste gaat het! :D

Cassagrande

Re: Ahhh... bijrijdster-frustraties!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:14

Tineke, je had toch een bijrijdster gevonden? Ik lees nu iets van een bijrijder die 2 is geweest. Volgens mij mis ik iets.

Ik heb ondertussen ook een bijrijdster gevonden. Een heel rustig meisje en het klikt goed tussen mens en paard. Helaas heeft ze de 8ste haar wijsvinger gebroken hier en is dus even uit de running. Jammer. Ik hoop dat ze wel terugkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:27

In Maart/April is er inderdaad een meisje geweest, maar zij kon door omstandigheden niet genoeg tijd in Kim stoppen.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:57

Hier ook weer frustratie's....
Ik had echt een super leuke meid gevonden!
Nu moet ze vanwege de kosten van een auto ongeluk helaas stoppen.... |(
Dit is de laatste maand en ik heb welgeteld al 1 reactie van iemand anders gehad.
Maar die wilde zelf bepalen wanneer ze kon rijden en haar dochter van 10 er ook op laten rijden, die gaan het dus niet worden...... :n
Verder nul komma nul reactie...... ;(

sharintje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:23

Lieszje schreef:
KoudbloedKim schreef:
Lieszje: Ja, ik had ook heel veel reacties van te jonge meisjes, terwijl het in mijn advertentie heel duidelijk staat aangegeven.
Wel erg sneu dat je verzorgpaard uiteindelijk moest worden afgemaakt. :(:)

Snap ook niet waarom ze dan nog reageren :x
Zo'n leeftijd staat er niet voor niks bij^^

Ik kan jullie frustratie begrijpen, maar soms zetten ze 16 neer ivm. ervaring. Het kan best dat een meisje van 13 meer kan dan iemand van 16. Ik reageer daarom altijd, ookal staat er 16 bij. Ik schrijf er wel altijd iets van"ik begrijp dat mijn leeftijd niet is wat u zoekt, maar ik op dat u mij een kans wilt geven" oid.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 16:26

Dat is ook zo, maar ik zelf heb toch ook liever iemand boven de 20.......
Niet zozeer om rijervaring (mijn huidige heeft ook maar 2 jaar) maar meer omdat mijn paard best een eindje van mijn woonplaats vandaan staat, en ik zie die jonge meiden die afstand nog niet met de fiets afleggen.....
Zowiezo is het geen weg voor een jonge griet alleen, vind ik dan....
Plus natuurlijk het feit dat ik een bijdrage vraag per maand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 16:29

Frustrerend is dat hè..
Misschien kun je het eerst even laten rusten?
Dat je wel een advertentie op Marktplaats zet, maar verder niks verwacht..

Ik ben het er trouwens mee eens dat het niet zo heel veel uitmaakt hoe oud iemand is, maar ik zou iemand van 13/14 niet zo snel alleen met mijn paard durven laten.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 16:33

Nou 10 laten rusten niet echt.....
Zie [PP] Het dilemma......, heb wel eventjes tijd om het uit te zingen maar niet lang....
Bij ons op stal hebben ze ook liever niet van die jonge meiden, hoewel er nu wel 2 op pension staan.
Eentje daarvan is best onzeker en de andere is echt qua doen en laten veel ouder.
Toch zijn ze allebei 13 geloof ik.....

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 16:39

mayOOo schreef:
nou wat een goed nieuws allemaal om dat te horen dat er al heel veel een bijrijder hebben! :)
Ik heb nu waarschijnlijk een duits meisje ze wil binnenkort langs komen maar ik ben dus niet zo goed met duits schrijven dus wie kan even helpen.

Hey, wanneer wil je een keer paardrijden?
ik heb deze week nog vakantie dus als je zin hebt kan het deze week wel!

om dit bovenste gaat het! :D

hey Wann willst du Reiten?
Ich habe diese Woche Ferien, also wenn Du lust hast kan es diese Woche!

ongeveer hoor weet niet of alles goed geschreven is.

evvvaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 19:44

:( dat is erg vervelend

en ik snap het helemaal niet

ze zoeken een verzorgpaardje

ze hebben er 1 en ze lozen hem ???

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:03

sharintje1 schreef:
Lieszje schreef:

Snap ook niet waarom ze dan nog reageren :x
Zo'n leeftijd staat er niet voor niks bij^^

Ik kan jullie frustratie begrijpen, maar soms zetten ze 16 neer ivm. ervaring. Het kan best dat een meisje van 13 meer kan dan iemand van 16. Ik reageer daarom altijd, ookal staat er 16 bij. Ik schrijf er wel altijd iets van"ik begrijp dat mijn leeftijd niet is wat u zoekt, maar ik op dat u mij een kans wilt geven" oid.

Ik snap je heel goed hoor! Zo heb ik een vriendin die 14 is en véél meer ervaring heeft dan ik, en ik ben 18. Ik leer juist dingen van haar ;) Daarom zou je toch ook een kans moeten kunnen krijgen en is het hartstikke goed dat je het probeert ;)

Maar aan de andere kant, het is idd met vervoer, voor als sommige paarden ver van de bewoonde wereld staan.. Paardeneigenaren willen wel de zekerheid hebben dat hun paard ook verzorgd wordt als het buiten hard waait of regent. Mensen met een scooter of auto zijn dan net wat mobieler ;)

Ook snap ik heel goed dat er eigenaren zijn die zelfs liever iemand willen van 18 of ouder of zelfs iemand die minimaal 20 is. Hier in mijn omgeving merk ik het heel goed. De meeste mensen gaan hun examenjaar in als ze 16,17 of 18 zijn en krijgen het hartstikke druk met school. School gaat dan toch voor en dan komt het paard toch later (ik nam gewoon mijn schoolwerk mee naar mijn verzorgpony en deed het daar :P). En daarnaast gaan de meeste meiden vanaf hun 15e/16e zich interesseren in uitgaan en jongens en die zijn dan ineens veel belangrijker dan paarden. Ik zeg nu niet dat alle meiden zo zijn en ik zeg niet dat mensen van 18 of ouder het niet druk hebben met school, werk, jongens en uitgaan, maar de puberleeftijd (hoor mij nou als 18-jarige zijnde :P) is meestal toch wat anders naar mijn idee :P

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:02

ik heb ook veel tammelant gehad met me vorige 2 bijrijdsters de 1 loog alles bij elkaar en de ander kwam niet meer... Nou voor mij geen bijrijder meer, heb nu een meisje van me stal die haar wel wilt doen als ik echt niet kan. En omdat ik net geopereerd ben helpt de vriendin van een kennis van ons mij (met mijn 3 jarige dan he ;) ) even opstarten en dan ga ik het lekker alleen doen. Ik heb geen zin in dat gezeur meer. Dat je onderhand zelf thuis in zenuwen zit of je paard wel gedaan is. En idd leeftijd verschilt nog wel is neem twee meisjes van 13 en dan is de 1 ouder in doen en laten dan de andere.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:56

Kom even binnen in jullie topic.
Ik heb 1 bijrijdster gehad. Een volwassen vrouw die het geweldig deed met Bren.
Verantwoordelijkheids gevoel had en altijd kwam.
Was haar zoontje ziek dan deed ze alleen even de stal maar ze kwam wel!
Ik was ook erg blij met haar. Helaas ging mijn stal stoppen en moest ik de paarden verhuizen.
Voor mij is dit goed afgelopen want ik heb ze nu 5 minuten van huis staan ipv 20 minuten autorijden.
Helaas voor mijn bijrijdster was dit voor haar niet te combineren met haar kinderen en studie.
Dus helaas is ze gestopt. Maar man wat was ik blij met haar.
Voor nu wil ik eigenlijk ook graag weer iemand erbij. maar ik zoek toch graag in de volwassenleeftijd.
Ik begrijp jullie frustraties. Het is ontzettend lastig iemand te vinden.
Ik heb destijds mijn bijrijdster gevonden door advies van ander stalgenoot. Nou dat was direct een voltreffer!
Succes allemaal met het zoeken. Ik hoop spoedig ook weer iemand te hebben.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:57

evvvaaa schreef:
:( dat is erg vervelend

en ik snap het helemaal niet

ze zoeken een verzorgpaardje

ze hebben er 1 en ze lozen hem ???

Wellicht omdat het nieuwe paard net iets meer uitdaging geeft. Misschien hebben ze een verzorgpaard dat ze alleen mogen borstelen/longeren en nu komt er een waar ze ook op mogen rijden. Noem maar op :-)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:38

Ik heb een nieuwe bijrijdster!! *\o/* *\o/* *\o/*
Vind het wel heel erg rot voor de huidige............... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:47

Wat leuk!!
Wat voor één?

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:54

Ben benieuwd of ik eigenlijk nog wel een rijdster heb. Ze heeft haar wijsvinger gebroken maar heb daarna niets meer van haar gehoord. Nu al 3 weken niet. Dat vind ik eigenlijk wel raar. Maar goed we wachten wel af.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:34

@Cassagrande, neem je dan niet even zelf contact met haar op?

@Koudbloedkim, een leuke spontane meid van 21.
Is echt heel toevallig want toen ik nog geen eigen paard had, had ik op marktplaats een advertentie staan dat ik een bijrijdpaard zocht. Daar had dit meisje op gereageerd dat zij bij iemand met een haflinger reed, en dat die om de kosten te drukken nog iemand zocht.
Die mevrouw kende ik wel maar om de een of andere manier ben ik daar nooit naartoe geweest.
Inmiddels is dat paard al een hele poos verkocht en reageerde zij op mijn advertentie :D
Gisteren hebben we kennis gemaakt en het klikte meteen.
Ik heb wel een heel naar gevoel hoor, want ik gunde het mijn bijrijdster die moest stoppen ook heel erg!
Dat is ook een hartstikke leuke meid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:01

Ja, snap ik best..
Jammer dat die dingen soms zo lopen.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 09:53

potverdikke, ik had onlangs ook even een kanshebber voor mijn welshpony, maar dat draaide ook weer op niets uit.

ik vraag geen bijdrage of wat dan ook en er stond duidelijk in de ad. dat ik iemand zoek met op zn minst interesse in NH zodat ik je eventueel wat les zou kunnen geven en dan kan je zelf aan de slag met de pony (zo veel je wilt en wanneer je wilt, dus niet echt veel eisen lijkt me).
Reageert er een meisje dat ze de pony wel wilt komen verzorgen, maar dat ze nx van NH kent. Ik zeg ok en dat ik haar wel wil helpen als ze dat graag wilt leren, want dat ik vooral wil dat de pony wat extra aandacht krijgt. Antwoordt zij dat ik haar dan wel moet betalen per keer dat ze komt omdat ze er eigenlijk een centje aan wilt bijverdienen???
Dus ik moest haar betalen om haar te mogen lesgeven??? Sja dan kan ik op die vrijgemaakte uren toch beter zelf gewoon met Elly wat grondwerken enz??
Dus nu heb ik het opgegeven en me bedacht dat je, als je al die uren die je anders in een bijrijder/verzorger steekt, al eens zou gebruiken om zelf wat te doen met de pony, dat het me dan al 2x per week zou lukken om er gewoon zelf wat mee te doen. dus doe ik nu dat maar, klaar. Het had me gewoon leuk geleken om af en toe eens iemand die ook in NH geïnteresseerd was over de vloer te krijgen.

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 07:40

justdiesel@ Ik heb gemaild om te vragen hoe het met haar gaat, al 3x denk ik maar krijg geen reactie terug, sms gestuurd, ook geen reactie terug. Ook mijn vriendin die haar les zou geven heeft niets meer van haar gehoord. Ik hoop dat ze gauw toch contact opneemt, ze had zo´n goede klik met mijn paard.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 12:14

kynshiri: Wat raar! Als ik die kans zou krijgen hier in de buurt , zou ik hem met 2 handen aangrijpen.! Jammer dat je niet in de buurt woont :P

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 12:28

Ik heb niet het hele topic gelezen..
Excuses als het al gezegt is.
In je bokt adv. zag ik dat iemand minstens 18 jaar oud moet zijn..
Het is voor mij te ver weg. En ik ben geen 18..(13)
Maar er zijn echt veel meiden van 13 a 14 (ook wel ouder)
Die heel goed kunnen rijden.
Nu niet meteen denken, oh daar heb je weer een 'penny' meisje.
Dat soort uitdrukkingen vinden wij helemaal niet leuk, alleen omdat we geen 18 zijn.
maargoed.
Natuurlijk heb ik het dan niet over een meisje van 8 die het zadel nauwelijks kan tillen.
Maar ik zou het wel zo fair vinden als over het algemeen bij meerdere eigenaren ook de mogelijkheid schuilt om een jonger iemand te laten komen.
Ik ben ook van mening, dat iemand van 13 beter zo kunnen rijden met 5 jaar rijervaring die ook al meerdere verzorgpony's heeft gehad.
Dan iemand van 20 die een jaartje rijd.
Temperament van het paard speelt natuurlijk mee, maar het zal je verbazen wat een klik en een rustige ruiter soms kunnen doen.
verder denk ik dat je een heel leuk paard hebt!
En ik wens je heel veel succes toe met het zoeken van de juiste bijrijster!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 12:39

Dat komt omdat het vaak niet eens om het rijden gaat..
Iemand van 18 heeft vaak meer verantwoordelijkheidsgevoel dan iemand van 13..

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 12:49

Ja dat klopt.
Maar als je na 2 jaar geen goede bijrijdster hebt gevonden.
Vind ik het het proberen echt waard..