0000 schreef:Edit: vaag verhaal geschreven. Optie tot samenvatten:
Nav het 'ik kan niet veel bijdragen want ik heb geen geld' wat regelmatig terugkomt....Als ik iets niet kan betalen, betekent dat simpelweg dat ik datgeen niet koop/doe/heb/krijg/whatever. Ik vind de redenatie altijd zo vreemd, soms zijn dingen gewoon te hoog gegrepen, that's life. Waarom moet paardrijden voor iedereen en altijd toegankelijk zijn eigenlijk?
Het is ook een keuze als je beperkt budget hebt.
Als je serieus lessen neemt elke 2 weken of zelfs elke week ben je voor priveles per maand al snel 50 tot 100 euro kwijt. Tel daar nog reiskosten/brandstof, en in mijn geval oppas voor dochtertje, bij op en dan zit je echt al aan een flink bedrag per maand. Moet ik dan ook nog een bijdrage betalen dan kan dat gewoon niet uit.
Verder scheelt een bijdrage ook met kosten die iemand heeft. Aan huis kost een eigen paard mij echt (veel) minder dan in pension. Bruikleen of eigenaar die samen met paard naar mij verhuisd zal dan al snel voordeliger zijn dan half stalgeld bijdragen.
Voor een paard in volpension op luxe stal met mooie omgeving/ruiterpaden en binnenbak zou ik nog wel overwegen, maar dan denk ik nog steeds aan enkele tientjes. Zie soms zulke flinke bedragen langskomen... nee als het zoveel moet kosten, dan koop ik liever weer een eigen paard, bepaal alles zelf, geen brandstof kosten en minder oppasuren omdat ik dan de babyfoon mee naar achter kan nemen en 's avonds rijden of longeren als de kinderen op bed liggen.
Maar voor iemand die niet zo woont en te weinig tijd en geld heeft voor een eigen paard ligt het omslagpunt wellicht anders.