Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Mbeekhuizen schreef:
Citaat:Ik rij meestal netjes, maar soms rij ik wat slordig. Ik heb dyspraxie. En als je meer wil weten over dyspraxie vraag maar aan mij.
mnkortleve schreef:Mbeekhuizen schreef:
Ik moet zeggen dat ik die laatste zinnen nog steeds raar vind staanCitaat:Ik rij meestal netjes, maar soms rij ik wat slordig. Ik heb dyspraxie. En als je meer wil weten over dyspraxie vraag maar aan mij.
Je kan geen bijdrage betalen, maar ben je wel bereid om les te nemen op eigen kosten?
Citaat:
Als het niet duur is die lessen dan ik wel betalen
Aurelia schreef:Ik kom hier ook even mee lezen zodat ik een beetje weet wat de eigenaars verwachten hihi, voor ik zelf op zoek ga naar een verzorgpaardje.
Wat ik nu heb is namelijk niet het gemiddelde verzorgpaard wat je kan hebbenIk heb het wel errug goed nu. (helaas ga ik verhuizen
)
Zijn de meesten die echt een ruiter op niveau willen hebben? Of zijn er ook eigenaars die iemand willen die lekker recreatief met paard bezig is? Gezien ik nu echt recreatief ben haha. Ik ben niet beroerd om lessen te nemen hoor, zeker niet, juist hardstikke leuk! Maar ik rij momenteel niet echt een bepaald niveau of zo. Verder vind ik het heeel leuk om ook op andere manieren met het paard bezig te zijn dan alleen maar rijden.
mnkortleve schreef:Aurelia schreef:Ik kom hier ook even mee lezen zodat ik een beetje weet wat de eigenaars verwachten hihi, voor ik zelf op zoek ga naar een verzorgpaardje.
Wat ik nu heb is namelijk niet het gemiddelde verzorgpaard wat je kan hebbenIk heb het wel errug goed nu. (helaas ga ik verhuizen
)
Zijn de meesten die echt een ruiter op niveau willen hebben? Of zijn er ook eigenaars die iemand willen die lekker recreatief met paard bezig is? Gezien ik nu echt recreatief ben haha. Ik ben niet beroerd om lessen te nemen hoor, zeker niet, juist hardstikke leuk! Maar ik rij momenteel niet echt een bepaald niveau of zo. Verder vind ik het heeel leuk om ook op andere manieren met het paard bezig te zijn dan alleen maar rijden.
Waarom moet je een bepaald niveau rijden om lessen te nemen?
Of je nu wedstrijd of recreatief rijdt een paard moet correct gereden worden en de meeste kunnen dat niet zonder les te nemen.
Aurelia schreef:Nee dat bedoel ik niet haha!
Het gaat erom of mensen al gelijk een bepaald niveau willen zien van mij (zegmaar bij proefrijden of zo). Of dat ze ook genoegen nemen met als ik gewoon ga lessen, ookal rij ik nu nog niet op dat bepaald niveau
mnkortleve schreef:Aurelia schreef:Nee dat bedoel ik niet haha!
Het gaat erom of mensen al gelijk een bepaald niveau willen zien van mij (zegmaar bij proefrijden of zo). Of dat ze ook genoegen nemen met als ik gewoon ga lessen, ookal rij ik nu nog niet op dat bepaald niveau
Je stap op een paard en voel wat het paard kan of niet kan daar rij je dan toch naar of zie ik dat verkeerd?
Aurelia schreef:En als het paard op een hoger niveau loopt dan ik kan? Ik rij geen Z proef hoor, ik zeg maar wat.
Nu snap ik dat mensen met zulk paard ook geen bijrijder als ik zullen zoeken, maar even als voorbeeld om uit te leggen wat ik bedoel
Mijn enige rij ervaring is een aantal jaren manege les (flut dus) en een tijdje priveles met mijn huidige verzorgpaard, maar niet heel lang
Verder altijd recreatief gereden (buitenritten enzo), ook omdat ik gewoon geen bak tot mijn beschikking heb.
mnkortleve schreef:Aurelia schreef:En als het paard op een hoger niveau loopt dan ik kan? Ik rij geen Z proef hoor, ik zeg maar wat.
Nu snap ik dat mensen met zulk paard ook geen bijrijder als ik zullen zoeken, maar even als voorbeeld om uit te leggen wat ik bedoel
Mijn enige rij ervaring is een aantal jaren manege les (flut dus) en een tijdje priveles met mijn huidige verzorgpaard, maar niet heel lang
Verder altijd recreatief gereden (buitenritten enzo), ook omdat ik gewoon geen bak tot mijn beschikking heb.
Gewoon proberen het paard op zo'n goed mogelijke manier te begeleiden, consequent zijn.
Aurelia schreef:Ja oke, dat snap ik.
Mijn vraag kwam meer van dat iemand die ging proefrijden zei dat ze al een tijdje niet had gereden dus hoopt dat het goed gaat. En dat iemand daarop zei dat ze niet moest zeggen dat ze het wel beter kan. Wat op mij overkomt is dat ze dus een bepaalde verwachting heeft van hoe de ruiter kan rijden.
Als er mensen bij voorbaat al zeggen ik vind dat jij niet genoeg ervaring hebt.. Ik geloof best dat er mensen zijn die een bepaald niveau willen zien. Als ik minder goed rijd dan hunzelf, dat ze dat geen fijn idee vinden.
Mijn vraag was gewoon meer van zijn er veel die zo denken of zijn er ook die genoegen nemen met dat ik lessen volg, ookal is het met het proefrijden niet zo spectaculair.
Zo van, kom ik überhaupt wel 'in aanmerking' met de ervaring die ik heb
Maar net wat Pacific dus zei, als je maar bereid bent om te leren dat het dan ook goed is. Bereid om te leren ben ik sowieso! Hardstikke leuk
Toen ik een pony reed omdat de verzorgster op vakantie was, was dat de eerste keer ook niet veel, en daarna ging het al weer een stuk beter. Het lijkt me dus sowieso heeeel erg wennen om op een ander paard/pony te zitten dan je gewend bent. Andere knopjes, andere pasjes, andere allesAls je elkaar een beetje leert kennen en aanvoelen gaat het denk ik al beter.
sneeuwpop schreef:Citaat:
Als het niet duur is die lessen dan ik wel betalen
Toch vind ik dat dan weer dubbel...
Niet willen betalen voor het gebruik van het paard, maar wel voor les aan een instructeur.
Snap wel dat je geld maar 1 x kunt uitgeven, daar heeft iedereen last van![]()
Maar vind het gewoon een vreemde stelling. Een paard is immers ook niet gratis en is fijn als je die van iemand anders mag gebruiken.
Lianne86 schreef:Naar mijn idee moet een verzorgpaard WEL gratis zijn en is het een win-winsituatie... Stiekem blijf ik het zelf belachelijk vinden dat mensen er voor moeten betalen. Als het een super leerpaard is, je krijgt les en alles, ander verhaal. Maar als je de eigenaar helpt (qua tijd/met klusjes, wat dan ook) moet het in mijn ogen gewoon gratis zijn
En ja, ik heb een paardDus het is niet zo dat ik het vind omdat ik zelf iets gratis zoek
MIJN paard, MIJN probleem, dus ook MIJN kosten...
mnkortleve schreef:Lianne86 schreef:Naar mijn idee moet een verzorgpaard WEL gratis zijn en is het een win-winsituatie... Stiekem blijf ik het zelf belachelijk vinden dat mensen er voor moeten betalen. Als het een super leerpaard is, je krijgt les en alles, ander verhaal. Maar als je de eigenaar helpt (qua tijd/met klusjes, wat dan ook) moet het in mijn ogen gewoon gratis zijn
En ja, ik heb een paardDus het is niet zo dat ik het vind omdat ik zelf iets gratis zoek
MIJN paard, MIJN probleem, dus ook MIJN kosten...
En wat jij nu zeg vind ik onzin, hier hoeft geen bijdrage geleverd te worden enkel rijles genomen te worden en dat is nog te veel gevraagd hier, maar ik kan me goed voorstellen dat als iemand op een pensionstalling staat er een bijdrage gevraagd word.
Klusjes doe ik zelf ook, ik moet ook betalen, een bijrijder kost geld en ik zou in zo'n geval geen sponsor zijn voor andermans hobby, verzorging van een paard hoort er nu eenmaal bij.
Maar goed deze discussie is al zo vaak gevoerd hier ieder zijn mening hier over.