Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Basilicium

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:18

Mbeekhuizen: ik zie één foto van jou met een hafje, helaas staat deze foto op zijn kop. Zien anderen dit ook zo? Ik zou hem even roteren, opnieuw opslaan en opnieuw uploaden. Ook zeg je op het laatst dat mensen je kunnen WhatsAppen, maar het nummer kan ik nergens vinden. Hopelijk heb je iets aan deze twee aandachtspunten. Succes met je zoektocht!

Mbeekhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:25

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:35

Bedankt voor de link! Volgens mijn browser staat de nieuwe versie pas sinds 11 minuten online, maar hij is er. Succes!

Mbeekhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:40

hopelijk gaat het goed

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:54

Ziet er al veel netter uit!

Wat ik me wel afvraag, waarom wil je perse een E-pony of paard? Met jouw lengte en gewicht pas je ook nog heel goed op een D, daarmee sluit je dus al een deel van de mogelijke opties bij voorbaat uit.

Verder moet je nog even kijken naar het allerlaatste stukje (over het bewegen van je benen), die zinnen kloppen niet. Ook zou ik of er heel duidelijk bijzetten in hoeverre je beweegt met je benen, of het weglaten en pas uitleggen als je het ook kan laten zien. Want nu schrik je mensen een beetje af daarmee misschien.

Mbeekhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:58

Gelukt heb hem verbeterd

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:32

Mbeekhuizen schreef:

Ik moet zeggen dat ik die laatste zinnen nog steeds raar vind staan
Citaat:
Ik rij meestal netjes, maar soms rij ik wat slordig. Ik heb dyspraxie. En als je meer wil weten over dyspraxie vraag maar aan mij.

Je kan geen bijdrage betalen, maar ben je wel bereid om les te nemen op eigen kosten?

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:25

ik ben ook nog zoekende.. helaas is mijn vorige verzorg/bijrijdpaard verkocht en ik begin het toch wel te missen.

wat vinden jullie van mijn advertentie op de boktmarkt? heb geprobeerd zo uitgebreid mogelijk te zijn.

Mbeekhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 20:12

mnkortleve schreef:
Mbeekhuizen schreef:

Ik moet zeggen dat ik die laatste zinnen nog steeds raar vind staan
Citaat:
Ik rij meestal netjes, maar soms rij ik wat slordig. Ik heb dyspraxie. En als je meer wil weten over dyspraxie vraag maar aan mij.

Je kan geen bijdrage betalen, maar ben je wel bereid om les te nemen op eigen kosten?

Als het niet duur is die lessen dan ik wel betalen

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 20:59

Mbeekhuizen schreef:

Bij mij betaal je voor 1 keer in de maand 35 euro en dat stel ik ook echt als eis.
Ik zou wel in je advertentie zetten dat je bereid ben om lessen te nemen tot bijv een max van....per maand.

Mbeekhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 09:43

Dank je wel voor tips

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 10:57

Citaat:

Toch vind ik dat dan weer dubbel...
Niet willen betalen voor het gebruik van het paard, maar wel voor les aan een instructeur.

Snap wel dat je geld maar 1 x kunt uitgeven, daar heeft iedereen last van ;-)
Maar vind het gewoon een vreemde stelling. Een paard is immers ook niet gratis en is fijn als je die van iemand anders mag gebruiken.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:09

Ik kom hier ook even mee lezen zodat ik een beetje weet wat de eigenaars verwachten hihi, voor ik zelf op zoek ga naar een verzorgpaardje.
Wat ik nu heb is namelijk niet het gemiddelde verzorgpaard wat je kan hebben :') Ik heb het wel errug goed nu. (helaas ga ik verhuizen ;) )
Zijn de meesten die echt een ruiter op niveau willen hebben? Of zijn er ook eigenaars die iemand willen die lekker recreatief met paard bezig is? Gezien ik nu echt recreatief ben haha. Ik ben niet beroerd om lessen te nemen hoor, zeker niet, juist hardstikke leuk! Maar ik rij momenteel niet echt een bepaald niveau of zo. Verder vind ik het heeel leuk om ook op andere manieren met het paard bezig te zijn dan alleen maar rijden.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:32

Voor mijn mini Appaloosa's vind ik iedereen goed, als ze maar lief voor mijn pony's zijn, netjes omgaan met mijn spullen en bereid zijn te leren. Gaat dan niet om rijden natuurlijk maar in de toekomst wel mennen.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:39

Aurelia schreef:
Ik kom hier ook even mee lezen zodat ik een beetje weet wat de eigenaars verwachten hihi, voor ik zelf op zoek ga naar een verzorgpaardje.
Wat ik nu heb is namelijk niet het gemiddelde verzorgpaard wat je kan hebben :') Ik heb het wel errug goed nu. (helaas ga ik verhuizen ;) )
Zijn de meesten die echt een ruiter op niveau willen hebben? Of zijn er ook eigenaars die iemand willen die lekker recreatief met paard bezig is? Gezien ik nu echt recreatief ben haha. Ik ben niet beroerd om lessen te nemen hoor, zeker niet, juist hardstikke leuk! Maar ik rij momenteel niet echt een bepaald niveau of zo. Verder vind ik het heeel leuk om ook op andere manieren met het paard bezig te zijn dan alleen maar rijden.

Waarom moet je een bepaald niveau rijden om lessen te nemen?
Of je nu wedstrijd of recreatief rijdt een paard moet correct gereden worden en de meeste kunnen dat niet zonder les te nemen.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:43

mnkortleve schreef:
Aurelia schreef:

Waarom moet je een bepaald niveau rijden om lessen te nemen?
Of je nu wedstrijd of recreatief rijdt een paard moet correct gereden worden en de meeste kunnen dat niet zonder les te nemen.

Nee dat bedoel ik niet haha!
Het gaat erom of mensen al gelijk een bepaald niveau willen zien van mij (zegmaar bij proefrijden of zo). Of dat ze ook genoegen nemen met als ik gewoon ga lessen, ookal rij ik nu nog niet op dat bepaald niveau ;)

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:46

Aurelia schreef:
Het gaat erom of mensen al gelijk een bepaald niveau willen zien van mij (zegmaar bij proefrijden of zo). Of dat ze ook genoegen nemen met als ik gewoon ga lessen, ookal rij ik nu nog niet op dat bepaald niveau ;)

Je stap op een paard en voel wat het paard kan of niet kan daar rij je dan toch naar of zie ik dat verkeerd?

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:49

mnkortleve schreef:
Aurelia schreef:

Je stap op een paard en voel wat het paard kan of niet kan daar rij je dan toch naar of zie ik dat verkeerd?

En als het paard op een hoger niveau loopt dan ik kan? Ik rij geen Z proef hoor, ik zeg maar wat.
Nu snap ik dat mensen met zulk paard ook geen bijrijder als ik zullen zoeken, maar even als voorbeeld om uit te leggen wat ik bedoel :')
Mijn enige rij ervaring is een aantal jaren manege les (flut dus) en een tijdje priveles met mijn huidige verzorgpaard, maar niet heel lang :)
Verder altijd recreatief gereden (buitenritten enzo), ook omdat ik gewoon geen bak tot mijn beschikking heb.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:55

Aurelia schreef:
En als het paard op een hoger niveau loopt dan ik kan? Ik rij geen Z proef hoor, ik zeg maar wat.
Nu snap ik dat mensen met zulk paard ook geen bijrijder als ik zullen zoeken, maar even als voorbeeld om uit te leggen wat ik bedoel :')
Mijn enige rij ervaring is een aantal jaren manege les (flut dus) en een tijdje priveles met mijn huidige verzorgpaard, maar niet heel lang :)
Verder altijd recreatief gereden (buitenritten enzo), ook omdat ik gewoon geen bak tot mijn beschikking heb.

Gewoon proberen het paard op zo'n goed mogelijke manier te begeleiden, consequent zijn.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 18:04

mnkortleve schreef:
Aurelia schreef:

Gewoon proberen het paard op zo'n goed mogelijke manier te begeleiden, consequent zijn.

Ja oke, dat snap ik.
Mijn vraag kwam meer van dat iemand die ging proefrijden zei dat ze al een tijdje niet had gereden dus hoopt dat het goed gaat. En dat iemand daarop zei dat ze niet moest zeggen dat ze het wel beter kan. Wat op mij overkomt is dat ze dus een bepaalde verwachting heeft van hoe de ruiter kan rijden.
Als er mensen bij voorbaat al zeggen ik vind dat jij niet genoeg ervaring hebt.. Ik geloof best dat er mensen zijn die een bepaald niveau willen zien. Als ik minder goed rijd dan hunzelf, dat ze dat geen fijn idee vinden.
Mijn vraag was gewoon meer van zijn er veel die zo denken of zijn er ook die genoegen nemen met dat ik lessen volg, ookal is het met het proefrijden niet zo spectaculair.
Zo van, kom ik überhaupt wel 'in aanmerking' met de ervaring die ik heb :')
Maar net wat Pacific dus zei, als je maar bereid bent om te leren dat het dan ook goed is. Bereid om te leren ben ik sowieso! Hardstikke leuk :)

Toen ik een pony reed omdat de verzorgster op vakantie was, was dat de eerste keer ook niet veel, en daarna ging het al weer een stuk beter. Het lijkt me dus sowieso heeeel erg wennen om op een ander paard/pony te zitten dan je gewend bent. Andere knopjes, andere pasjes, andere alles :') Als je elkaar een beetje leert kennen en aanvoelen gaat het denk ik al beter.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 18:11

Aurelia schreef:
Ja oke, dat snap ik.
Mijn vraag kwam meer van dat iemand die ging proefrijden zei dat ze al een tijdje niet had gereden dus hoopt dat het goed gaat. En dat iemand daarop zei dat ze niet moest zeggen dat ze het wel beter kan. Wat op mij overkomt is dat ze dus een bepaalde verwachting heeft van hoe de ruiter kan rijden.
Als er mensen bij voorbaat al zeggen ik vind dat jij niet genoeg ervaring hebt.. Ik geloof best dat er mensen zijn die een bepaald niveau willen zien. Als ik minder goed rijd dan hunzelf, dat ze dat geen fijn idee vinden.
Mijn vraag was gewoon meer van zijn er veel die zo denken of zijn er ook die genoegen nemen met dat ik lessen volg, ookal is het met het proefrijden niet zo spectaculair.
Zo van, kom ik überhaupt wel 'in aanmerking' met de ervaring die ik heb :')
Maar net wat Pacific dus zei, als je maar bereid bent om te leren dat het dan ook goed is. Bereid om te leren ben ik sowieso! Hardstikke leuk :)

Toen ik een pony reed omdat de verzorgster op vakantie was, was dat de eerste keer ook niet veel, en daarna ging het al weer een stuk beter. Het lijkt me dus sowieso heeeel erg wennen om op een ander paard/pony te zitten dan je gewend bent. Andere knopjes, andere pasjes, andere alles :') Als je elkaar een beetje leert kennen en aanvoelen gaat het denk ik al beter.

Je kan alleen een bepaalde verwachting van iemand hebben als diegene gezegd heeft ea te kunnen anders neem ik aan dat iemand daar blank in staat en wel ziet hoe of wat.
Een 1e indruk zegt veel je hoeft echt niet de sterren van de hemel te rijden het gaat gewoon om de algehele indruk.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 18:28

sneeuwpop schreef:
Citaat:

Toch vind ik dat dan weer dubbel...
Niet willen betalen voor het gebruik van het paard, maar wel voor les aan een instructeur.

Snap wel dat je geld maar 1 x kunt uitgeven, daar heeft iedereen last van ;-)
Maar vind het gewoon een vreemde stelling. Een paard is immers ook niet gratis en is fijn als je die van iemand anders mag gebruiken.

Naar mijn idee moet een verzorgpaard WEL gratis zijn en is het een win-winsituatie... Stiekem blijf ik het zelf belachelijk vinden dat mensen er voor moeten betalen. Als het een super leerpaard is, je krijgt les en alles, ander verhaal. Maar als je de eigenaar helpt (qua tijd/met klusjes, wat dan ook) moet het in mijn ogen gewoon gratis zijn ;)

En ja, ik heb een paard ;) Dus het is niet zo dat ik het vind omdat ik zelf iets gratis zoek ;) MIJN paard, MIJN probleem, dus ook MIJN kosten...

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 18:51

Lianne86 schreef:
Naar mijn idee moet een verzorgpaard WEL gratis zijn en is het een win-winsituatie... Stiekem blijf ik het zelf belachelijk vinden dat mensen er voor moeten betalen. Als het een super leerpaard is, je krijgt les en alles, ander verhaal. Maar als je de eigenaar helpt (qua tijd/met klusjes, wat dan ook) moet het in mijn ogen gewoon gratis zijn ;)

En ja, ik heb een paard ;) Dus het is niet zo dat ik het vind omdat ik zelf iets gratis zoek ;) MIJN paard, MIJN probleem, dus ook MIJN kosten...

En wat jij nu zeg vind ik onzin, hier hoeft geen bijdrage geleverd te worden enkel rijles genomen te worden en dat is nog te veel gevraagd hier, maar ik kan me goed voorstellen dat als iemand op een pensionstalling staat er een bijdrage gevraagd word.
Klusjes doe ik zelf ook, ik moet ook betalen, een bijrijder kost geld en ik zou in zo'n geval geen sponsor zijn voor andermans hobby, verzorging van een paard hoort er nu eenmaal bij.
Maar goed deze discussie is al zo vaak gevoerd hier ieder zijn mening hier over.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 18:53

Ik verwacht niet dat iemand een bepaald niveau heeft, wel verwacht ik dat ze lessen nemen als ze meer willen dan alleen poetsen (dat geldt dus ook voor wandelen, want mijn paardje is er zo een die over je heen loopt als je geen leiderschap neemt). Rijden is bij mij ook iets was pas op latere termijn een optie zou zijn.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 19:07

mnkortleve schreef:
Lianne86 schreef:

En wat jij nu zeg vind ik onzin, hier hoeft geen bijdrage geleverd te worden enkel rijles genomen te worden en dat is nog te veel gevraagd hier, maar ik kan me goed voorstellen dat als iemand op een pensionstalling staat er een bijdrage gevraagd word.
Klusjes doe ik zelf ook, ik moet ook betalen, een bijrijder kost geld en ik zou in zo'n geval geen sponsor zijn voor andermans hobby, verzorging van een paard hoort er nu eenmaal bij.
Maar goed deze discussie is al zo vaak gevoerd hier ieder zijn mening hier over.

Mijn paard staat op een pensionstalling, ik betaal dat.. of ie nu stil staat of extra aandacht krijgt en lekker loopt.... Nou dan kies ik voor hem voor het laatste. En les nemen is wel een pluspunt, maar verplicht ik niet.

Als ik hier in de buurt een bijdrage ga vragen, dan staat ie maar een beetje op de wei, kost ie me evenveel en heeft ie geen extra aandacht en straks ook geen conditie meer.

Maarja, hangt er ook af waar je zit ;) Maar liever een fijn iemand dan een betalend iemand iig :) (En daar kom je sowieso al moeilijk aan.. laat staan een die ook nog meebetaald voor een recreatiepony dan in dit geval ;))

Als je een bijdrage gaat vragen (ok, misschien in de randstad ofzo) dan moet je echt eens kijken wat ze bij je in de buurt doen... Want anders is er echt geen beginnen aan. En ik zie mezelf echt als geholpen door mijn verzorgster... Dus ik ga dat meisje dan echt niet laten betalen, zou haar juist af en toe iets geven (ok.. voor haar en de pony ;))