Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 10:29

Haha jaah! Toen ik het helemaal had opgegeven kwam ik haar toevallig tegen. (Nouja, ze reed een ander paard op stal, maar die eigenaar ging het zelf doen, en toen had ze geen paardje meer... En qua tijd kwam het mij wel fijn uit...)

Maar had het ook helemaal gehad hoor! En heel dat zoekproces ingaan... Vreemde mensen is altijd maar afwachten, via via is altijd van die vriendjespolitiek en mjah :+ zocht dat nog minder, er weer tijd in gaan stoppen, want dat had ik in diegene daarvoor al zo gedaan... Zelfstandig iemand (zei ze)... maar durfde hem opeens niet meer op te zadelen en ik zat me steeds te ergeren.. Er werd niet gereden als er iemand anders in de bak reed... En ik zat er dan op een stoeltje bij en had haar er het liefst afgesleurd van "ik doe het zelf wel, dit kost me nog meer tijd" :') Maar het kan dus ook gewoon fijn gaan :D

Klikte meteen goed, vertrouwen is er :) dus ik wrijf hier echt in mijn handjes!

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 13:05

Ik kan de tips hartstikke waarderen !
snap wat jullie bedoelen, bedankt voor de tips !
ik zal eens even gaan kijken hoe ik hem nog wat beter in elkaar kan draaien :)

Fijn dat je zo'n top verzorgster gevonden hebt Lianne86 !

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:07

Ik heb de advertentie aangepast trouwens, wat vinden jullie er nu van ? :)
Tips wordt er gewaardeerd hoor !

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:53

^ Ik wilde je een PB sturen met tips over je advertentie (dit omdat ik vind dat het anders te veel off topic gaat hier), maar ik heb het vermoeden dat ik nog naar de oude advertentie zit te kijken van gisterenochtend. Kan het dat er iets mis is gegaan? NB ik heb wel vaker het idee dat mensen aangeven hun advertentie aangepast te hebben en dat andere bokkers dan nog de oude advertentie zien, op een of andere manier...

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 15:20

Bij mij is die wel aangepast...
Heel raar
Je kan me alsnog een pb sturen hoor !
Open anders wel een nieuwe straks..

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 15:28

Sophie_Elsje schreef:
Ik heb de advertentie aangepast trouwens, wat vinden jullie er nu van ? :)
Tips wordt er gewaardeerd hoor !

Ik denk dat je te jong bent en te weinig ervaring hebt om te verwachten dat mensen gaan betalen om hun paard door jou te laten rijden. Als je echt een beetje leuk kunt rijden kan je waarschijnlijk prima aan de slag bij een particulier of zelfs op een handelsstal, maar dit is imo een brug te ver nog. Ik zou dus je zoektocht uitbreiden.

Zelf nog aan t zoeken voor een van de paarden, eisen zijn dat ze er lief voor zijn en dat er met wat gevoel gereden wordt, dus wel een beetje naar de hand toe kunnen rijden en enigszins gevoel voor tempo, activiteit, recht zijn etc. Maar hoeft echt niet meer dan B niveau te zijn verder. Ik ben keer op keer verbijsterd als ik er iemand op zet...constant schoppen, zo scheef zitten dat hij niet eens aan wil galopperen een kant op, iedere drie passen vol op de lepel knallen met lichtrijden, gaat helemaal nergens over. En dan ben ik nog niet te beroerd om iemand die hem niet direct in de weg zit nog wat op te leiden, alleen ga ik geen wekenlang les staan geven voor niks...maar nee, dan is t te duur....

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 20:10

Ik heb al behoorlijk wat verschillende bijrijdpaarden gehad voor het zover was dat er een eigen paard kwam maar ik snap wat je bedoeld !
Mensen hoeven mij ook niet te betalen voor het rijden van hun paard hoor, ben het totaal met je eens dat ik niet op een dergelijk niveau zit om dat te kunnen verlangen maar dat is ook zeker de insteek niet.
Het is bedoeld als een samenwerking waarin ik iemand kan helpen door zijn paard te verzorgen en te trainen en de eigenaar als die bijvoorbeeld minder tijd heeft weet dat het paard in goede handen is.

Ik zou eerst beginnen op een handelsstal in de buurt maar de manier van werken met de paarden en de omgang daar was niet mijn ding.

Edit: link van de nieuwe advertentie, hoop dat het zo nog wat beter is overgekomen en dat het duidelijker is wat mijn insteek is
http://www.bokt.nl/markt/ad/346492/erva ... te-trainen

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 20:16

Raar opgeschreven zie ik, ik bedoelde idd niet jou betalen maar wel de stallingskosten, ik begreep tenminste uit je eerdere advertentie dat je die wel vergoed wil?

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 20:27

het lijkt me opzich niet zo raar dat ze de stallingskosten vergoed wil hebben toch? Anders had ze net zo goed er zelf nog een paard bij kunnen nemen.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 20:34

guusje_h schreef:
het lijkt me opzich niet zo raar dat ze de stallingskosten vergoed wil hebben toch? Anders had ze net zo goed er zelf nog een paard bij kunnen nemen.

Ik zeg ook niet dat dat raar is. Alleen dat de kans dat iemand dat gaat doen niet zo groot is imo.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 20:37

Het valt te proberen ;) Ik denk dat je wel iemand kan vinden, aangezien je ervaring hebt met een eigen paard (toch?)

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 20:48

Zoals de advertentie nu is, vraagt Sophie_Elsje niet om een vergoeding. Ze biedt alleen vrij nadrukkelijk aan dat het te bijrijden paard gestald kan worden waar haar eigen paard ook gestald staat.

Wat vergoedingen betreft in het algemeen:
Aan de ene kant vind ik het niet meer dan normaal dat je voor het verlenen van een dienst een vergoeding krijgt. Aan de andere kant kan je "vergoeding" op vele manieren opvatten. Je kan het zelfs geheel omdraaien en stellen dat juist het uitlenen van het eigen paard de echte dienst is die verleend wordt. De bijrijder zou volgens die logica juist bij moeten betalen. Ook dit zou je weer terug kunnen redeneren; je speelt quite, omdat je afspreekt dat de twee diensten tegen elkaar wegvallen. Dus ja, het vragen van vergoedingen werkt beide kanten op. Voor die beide kanten vallen steekhoudende argumenten op te voeren.
Waar wél een assymetrie optreedt, is het vooraf vragen om een vergoeding. Degene die een bijrijder zoekt, is hier vrijer in. Diegene kan dat zelfs doen onder het motto "hoeft niet echt, maar ik wil zien of mensen het ervoor over hebben". Als bijrijder, daarentegen, maak je gelijk minder kans wanneer je op voorhand al om een vergoeding vraagt. Je loopt dan makkelijker de kans dat een geïnteresseerde paardeneigenaar jouw advertentie onbeantwoord laat.
Wat vergoedingen betreft zou ik degene die een verzorg/bijrijdpaard zoeken daarom aanraden om voorzichtig met het vragen van een vergoeding om te springen. Ook al heb je goede argumenten, je zit waarschijnlijk niet in de luxepositie om veel te kiezen.

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 22:43

Jaa ik heb al een paar jaar een eigen paard.
Stallingskosten zou ik graag vergoed willen omdat ik inderdaad anders bijna net zo goed een tweede paard erbij kan nemen.

Ik snap wat je bedoeld met vergoedingen, heb het zelf altijd lastig gevonden en heb vaak betaalt als bijrijdster zijnde voor ik mijn eigen paard had.
Denk alleen dat de situatie nu anders is dan wanneer je een minder ervaren ruiter bent.
Als ik geen overdreven extra kosten eraa heb en op zo'n manier iemand anders en mezelf kan helpen ben ik erg tevreden :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 06:40

De eigenaar heeft dan wel extra kosten (stalling).
Jij wilt het paard het liefst daar gestald.
In bruikleenversie neem je dan ook de stallingskosten over.
Wellicht kun je deze delen met de eigenaar?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 07:22

Sophie_Elsje schreef:
Ik heb al behoorlijk wat verschillende bijrijdpaarden gehad voor het zover was dat er een eigen paard kwam maar ik snap wat je bedoeld !
Mensen hoeven mij ook niet te betalen voor het rijden van hun paard hoor, ben het totaal met je eens dat ik niet op een dergelijk niveau zit om dat te kunnen verlangen maar dat is ook zeker de insteek niet.
Het is bedoeld als een samenwerking waarin ik iemand kan helpen door zijn paard te verzorgen en te trainen en de eigenaar als die bijvoorbeeld minvder tijd heeft weet dat het paard in goede handen is.

Ik zou eerst beginnen op een handelsstal in de buurt maar de manier van werken met de paarden en de omgang daar was niet mijn ding.

Edit: link van de nieuwe advertentie, hoop dat het zo nog wat beter is overgekomen en dat het duidelijker is wat mijn insteek is
http://www.bokt.nl/markt/ad/346492/erva ... te-trainen

Als ik naar je foto's kijk, dan vind ik je niveau erg laag om over trainen te spreken.
Ook je leeftijd werkt niet echt mee.

Ik denk eigenlijk dat je beter gewoon een verzorgpaard kunt zoeken aangezien ik denk dat er weinig eigenaars zullen zijn die het interessant zullen vinden, ze houden immers de risico's en de stalingskosten.

Mbeekhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 11:04

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 11:50

Mbeekhuizen schreef:
http://www.bokt.nl/markt/ad/340097/verz ... omg-renkum
Vinden jullie mijn advertentie goed of niet goed? Het is interdaat moeilijk om verzorgpony/paard te zoeken

Niet helemaal goed. Je foto staat op kop, 'ik ben bereid om geen vergoeding te betalen' is echt een hele rare zin. Het is 'ik ben niet bereid een vergoeding te betalen' of 'ik kan/wil geen vergoeding betalen'.

Verder haak ik altijd af bij advertenties van mensen die wel wedstrijden willen starten, maar geen vergoeding willen betalen en ook maar 2/3 keer per week kunnen komen. Dat laat namelijk zien dat je totaal geen flauw idee hebt van wat wedstrijd rijden inhoudt.

Laatste puntje wat voor mij bij voorbaat al zou zorgen dat ik de advertentie oversla is het stukje over proeftijd. Je laat het een beetje klinken alsof je de eigenaar een enorme gunst verleend door toe te staan dat je eerst een weekje (wat is nou een week, helemaal niets) op proef komt. Geeft mij daarnaast het idee dat je lijkt te denken dat je na die week daar vastzit, helaas werkt het niet zo. Als jij een opzegtermijn oid wil, zal je op zoek moeten naar een leasepony met contract. Als verzorger/bijrijder sta je nou eenmaal zwak en zit je eigenlijk in een permanente proeftijd.

Wat ik fijn vind aan je advertentie is dat je duidelijk bent over wat je wilt (dat je ook wilt springen en buitenrijden bijvoorbeeld) en duidelijk alle relevante info geeft. Leeftijd, lengte, ervaring etc is allemaal eenvoudig uit de advertentie te halen.

Mbeekhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 11:59

Ik hem verbeterd, maar ik weet niet zeker als het nu wel goed is.
Dank je wel voor je tips

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 14:02

Er is bij mij niks aangepast als ik naar de adv kijk :n

Je moet echt even kijken naar je grammatica, want er zijn maar drie zinnen die kloppen volgens mij :')

Mbeekhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 14:11

Celiien schreef:
Er is bij mij niks aangepast als ik naar de adv kijk :n

Je moet echt even kijken naar je grammatica, want er zijn maar drie zinnen die kloppen volgens mij :')

Ik heb dyslexie, want voor mijn is het wel heel lastig

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 14:22

Waar dit topic wel niet goed voor is. Ik heb eindelijk een heel lief meisje gevonden voor mijn pony! Echt de perfecte combi :D ben nu super blij! En dankzij dit topic.

Mbeekhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 14:25

Gefeliciteerd Bommeltje met verzorgster

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 14:30

Citaat:
Hallo,

Mijn naam is Michelle Beekhuizen en ik ben opzoek naar een verzorgpony in de omgeving van Renkum, Wageningen en Heelsum, wat ik graag zou willen is met hem/haar poetsen, rijden
Ik ben bereid geen vergoeding te geven,want ik heb niet zoveel geld uitgeven. Maar in ruil wel te helpen met alle dagelijkse klusjes etc. Ik kan helaas geen bijdrage betalen, maar ik ben wel bereid om te helpen met alle dagelijkse klusjes
In overleg kan ik 2 of 3 dagen per week komen, hieronder mijn gegevens.

Naam: Michelle Bekhuizen
Leeftijd: 17 jaar (07-11-1997)
Gewicht: 50 kg ongeveer
Lengte: 1.60 lang ongeveer
Manege-ervaring: 4,5 jaar
Serieuze-ervaring: 0 jaar Serieuze ervaring, wat bedoel je precies, heb je op de manege niet goed leren rijden?
Wedstrijd-ervaring: Niet veel (springen: 20, 30, 40 en 50 cm hoog)

Eisen:
Minimale hoogte: E-pony
In de buurt van: Renkum, Wageningen en Heelsum
Mogelijkheden: Buiten kunnen rijden, springen, dressuur, recreatief

Ik zoek een E-pony of paard waar ik op mag rijden. Ik zou graag buiten willen rijden, dressuur rijden en springen. Ik zoek een paard in de buurt van Renkum, Wageningen of Heelsum.

Ik ben bereid een maand o.i.d. een proeftijd te ondergaan om te kijken of het klikt.

Voor meer informatie kunt u e-mailen naar michellebeekhuizen97@gmail.com

Misschien kan je nog wat meer vertellen over hoe je rijdt, wat voor soort paard je zoekt, dat soort dingen :)

Groetjes, Michelle Beekhuizen

Ik heb er het een en andere bij gezet... misschien helpt dit je.

Mbeekhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 14:32

dank je wel

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:13

Nog even iets over foto's: Sowieso vind ik foto's een moment opname ;) kun je in mijn ogen heel weinig over zeggen. Het geeft een leuke eerste indruk, maar ik kan ook op mijn pony even heel netjes gaan zitten en daarna weer flut doorrijden ;)

Mijn pony hobbelt met een kindje van 6 even netjes rond als een volwassen ruiter met veel ervaring.. (of nouja, netjes... Het ziet er netjes uit omdat ie zijn loopje heeft/houdinkje, totaal niet voorwaarts, maar op de foto ziet het er keurig uit op een foto)... Bij iemand die meer vraagt, zie je zelfs sneller protest.
Een foto zegt dus in mijn ogen heel weinig...

(OK, ander verhaal als ik zie dat mensen over zelfgemaakte hindernissen springen waar ik vooral spoken zie wat er mis kan gaan, dan denk ik "NEXT" ;))