Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tjitse1

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:36

Jaa dat wel maar dan zie ik het zo van je kan misschien wel wat jonger zijn maar ik heb best wel veel rij ervaring
Jaa ze helpen me ! Maar hun zijn niet zo in de paardenwereld

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 07:43

MorganeR dat herken ik heel erg dat heb ik ook als ik met gigi vd aan het doen ben :D

leval1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:56

bij mijn verzorgpony is het zover gegaan dat ik elke keer als ik kwam ik al raar werd aangekeken.
helaas heb ik nu vanwege geen motivatie meer besoten om met haar te stoppen.
het is een 13jarige shetander die ik al 3 jaar verzorgde maar ik begon er steeds minder lol in te krijgen omdat ik niet zo goed wist wat ik moest doen met haar. ze is van 2 wat jongere meisjes die met mijn zusjes omgaan maar zij gingen er zelf niet heen. ik heb van die ouders het doel gekregen om hun er weer heen te laten gaan en in ruil daarvoor mocht ik zo vaak komen als ik wilde waarvan 1 keer in de week met die meisjes was. maar van de staleigenaresse mocht ik hen niet onder mijn begeleiding laten rijden - wat ik met de ouders had afgesproken- waardoor dat dus al afviel, ook is ze niet beleerd voor de kar dus mennen was ook niet mogelijk. ik raakte zelf een beetje uitgekeken op het longeren en buiten wandelen omdat ik dat bijna dagelijks met haar deed, die meisjes vonden dat wel helemaal geweldig dus die zijn nu zelfstandig genoeg om zelf te longeren en onder begeleiding van een van hun ouders buiten te wandelen en dat gebeurd nu ook regelmatig. toen ik met vrijheidsdressuur begon kreeg ik eerst dus die aparte blikken en die bleven, ik ben iemand die zich daar heel snel iets van aantrekt dus dat maakte vrijheidsdressuur met haar al minder leuk. toen ik de vrijheidsdressuur weer goed had opgepakt kwam de staleigenaresse naar me toe of ik dat niet wilde doen want daar werd de pony misschien irritant van. nu heb ik ontzettend lang zitten twijfelen of ik haar nog wel wilde verzorgen. afgelopen weekend heb ik er met vrienden over gepraat en er toch uiteindelijk toch voor gekozen om met het verzorgen van fleur te stoppen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:58

Wat vervelend leval1 :(:)

Zou je misschien met hoofdletters kunnen schrijven, dit leest heel vervelend :o

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:02

Jammer leval1! Ik snap alleen niet wat de staleigenaresse zich ermee bemoeit, het is niet haar pony en dus niet aan haar om te zeggen wat er wel en niet met de pony gedaan mag worden. Maar ik snap dat het voor jou vervelend is om steeds weer aan te horen.

leval1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:03

de rede dat de staleigenaresse zich er mee bemoeit is omdat de pony van haar nichtjes is (de dochters van haar broer) en zelf doen zij er niet zo heel veel mee en sinds de shetlander van de staleigenaresse is overleden is zij zich heel veel met fleur gaan bemoeien.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 11:22

Zoekt er hier iemand (16+) een bijrijdpaard in bergen op zoom?

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 11:28

Ik kom even binnenvallen. Ik heb de afgelopen 2 jaar zo'n 5 verzorgpaarden gevonden en allemaal binnen een week! Mijn grote tip is : zet een professionele advertentie van jezelf op marktplaats. Dus niet ' I love horses en ik wil een paard zadelmak maken '

maar in de trant van ' serieuze bijrijder zoekt paard ', ' verder komen in de sport ' ' rijd ongeveer op dit en dat niveau '

natuurlijk hoef je niet perse wedstrijden te gaan rijden, maar laat duidelijk naar voren komen wat je doel is. Wil je bijvoorbeeld meer leren over parelli dan zoek je een paard die dat al kent of geschikt voor zou kunnen zijn. Als je een duidelijk doel met een paard voor ogen hebt kom je imo serieuzer over.

Ik heb zelf een advertentie op marktplaats gezet en had binnen een week 8 reacties! :)
Na een maand waren het er zo'n 20 het werk dus ontzettend goed.
Nog een tip zou kunnen zijn om een briefje met een verhaaltje en je telefoonnummer op te hangen bij rijverenigingen en ponyclubs, zo kom je in contact met paardenlui en die weten misschien viavia ook wel weer wat.

Ik moet er bij zeggen dat ik in Arnhem woon en het hier stikt van de paarden en paardenmensen op de veluwe, dus ben daar wel verwend mee :)

Als ik iemand nog kan helpen met het vinden van een bijrijdpaard omgeving Arnhem let me know!

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 11:43

Een professionele advertentie komt inderdaad beter over en zullen mensen er sneller op reageren.
Maar het hangt ook van de omgeving af, zoals jij al zegt staan er in en rond Arnhem veel paarden en heb je meer kans op een verzorgpaard. Maar bijvoorbeeld waar ik woon zijn er heel weinig en daarom is het voor mij ook moeilijker om een verzorgpaard te vinden.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 11:47

Myrkur schreef:
Een professionele advertentie komt inderdaad beter over en zullen mensen er sneller op reageren.
Maar het hangt ook van de omgeving af, zoals jij al zegt staan er in en rond Arnhem veel paarden en heb je meer kans op een verzorgpaard. Maar bijvoorbeeld waar ik woon zijn er heel weinig en daarom is het voor mij ook moeilijker om een verzorgpaard te vinden.

pff lijkt me lastig hoor! hoe lang zoek je al? en waar woon je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:08

Mocht er nog iemand omgeving Arnhem wat zoeken.. Wellicht heb ik wat leuks! :)

Leeneliefje, jij zoekt zeker geen uitdaging mee? Een totaaaaaal andere dan je zou verwachten? :P

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:22

Ik zoek nu al 2 jaar en woon in Almere, ik ben nu ook al buiten Almere aan het kijken alleen het probleem is dat mijn ouders me niet altijd kunnen brengen.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:23

Deetjeeuh schreef:
Mocht er nog iemand omgeving Arnhem wat zoeken.. Wellicht heb ik wat leuks! :)

Leeneliefje, jij zoekt zeker geen uitdaging mee? Een totaaaaaal andere dan je zou verwachten? :P

Ik niet! maar twee vrienden van mij wel :)
ben nu wel reuze benieuwd. Kan ook over pb! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:32

Ik zal je even pb'en! :)

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:20

Omgeving Amersfoort is helaas niks.. Wel daarbuiten, maar dat is meestal meer dan een halfuur fietsen en dus meestal voor mensen die een auto hebben. Ik zoek nu al ong. 8 maanden (bijna elke dag bokt en mp checken) alleen nog steeds niks gevonden.. :(

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:22

Beetje raar, maar ik meld me even. Ik zocht/zoek al enorm lang een verzorgpony! En ik heb een vriendin via bokt.nl ontmoet. Blabla we hadden afgesproken. Ze had wel iets wat miss wel leuk was, dus we gingen ff kijken. We kwamen aan bij een boerderij en het was super leuk! Het was een leuke onbeleerde eigenwijze shet! Hij kan uren wandelen <3 <3 En goed springen ;) Nu willen we hem ook beleren. Ff voor de duidelijkheid, de eigenaar vind het maar een stomme ''knol''. We mogen ALLES doen wat we maar willen! Dus ni dat we gwn dingen doen die ni mogen ;) Maar verder, we willen hem dus beleren. Maar wij zijn veeel te zwaar voor. Dus zoeken we nu een leuk bijrijdertje. Dus van een verzorgpony zoeken, zoeken we nu een bijrijdertje :Y) :Y) Best apart eigenlijk :? Als jullie iemand kennen van kleiner dan 1,40 en minder weegt dan 40kg en in de buurt van Tiel woont, pb me! ;) ;)

esli14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:50

Ik zoek ook nog een verzorg/bijrijdpaardje :) Alleen elke keer komen er wel nieuwe advertenties bij, maar steeds niet in de buurt -O-

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 07:52

esli14 schreef:
Ik zoek ook nog een verzorg/bijrijdpaardje :) Alleen elke keer komen er wel nieuwe advertenties bij, maar steeds niet in de buurt -O-

Ja das echt heeeeel vervelend :( Herkenbaar!

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 12:56

Desiree, waar precies in de buurt van arnhem? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 13:04

Ik zal je even pb'en. :')

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:42

Vandaag was er een vrouw op stal, die voor haar dochter een bijrijdpony zocht. Maar bij mij op stal staan alleen grote paarden/pony's, die van mij is veruit de kleinste. We liepen elkaar net mis, maar hoorde het van de staleigenaar dus. Heb echt zitten twijfelen, want gun zo'n meisje echt het plezier van een pony. Maar mijn pony is allesbehalve een kinderpony (behalve de maat dus :Y) )

Zou het wel een uitdaging vinden, maar de twijfel is toch ook wel heel groot.. EN weet niet eens of er contactgegevens van deze persoon zijn, omdat we elkaar dus net mis liepen..

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:26

Ik heb morgen privéles met m'n nieuwe verzorgpony waar ik nog over twijfel; ga dat nog wel even aankijken hoe dat dan gaat en daarna maar een beslissing maken... Het blijft lastig.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:29

Succes, hoop dat je daarna een goede beslissing kan maken? Misschien kom je juist veel verder met de priveles en krijg je goede tips ed? Dat er ook echt wordt gezien hoe scheef ie is of wat jij voelt/denkt, klopt..

Tjitse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 20:25

Heeft iemand voor mijn een verzorg pony ?
Ik zoek al bijna 2 jaar er een maar kan niks vinden ;(
In de omgeving van Harderwijk

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:38

Marocje schreef:
Succes, hoop dat je daarna een goede beslissing kan maken? Misschien kom je juist veel verder met de priveles en krijg je goede tips ed? Dat er ook echt wordt gezien hoe scheef ie is of wat jij voelt/denkt, klopt..

Nou, ben terug hoor, en nog meer in de war :P

Heb privéles gehad van dezelfde instructrice als de eigenaar. Er wordt op zich goed gewerkt aan het rechtrichten, waar ik al heel blij mee ben, maar het was wel echt een gevalletje "onder-een-kleedje-in-een-hoekje-van-de-bak-kletsend-met-3-mensen-en-ohja-ik-gaf-ook-nog-les" :P

Ik ben uiteindelijk met een redelijk okay gevoel afgestapt, maar het is wel echt heel hard werken, terwijl ik paardrijden juist weer opgepakt heb ter ontspanning en voor m'n plezier; en het plezier mist gewoon een beetje nu. Misschien klink ik dan heel verwend, maar ik zou nu graag een paardje willen rijden waar alle knoppen al op zitten, puur omdat mijn niveau ook ontzettend gekelderd is omdat ik 5 jaar niet gereden heb. Daarbij ben ik echt de ultieme recreatieruiter en wil ik graag ook af en toe een sprongetje doen en lekker op buitenrit, en dat is nu ook niet mogelijk.

Lastig, lastig...