Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 22:42

Zoals Amable iemand zoekt die haar paard goed kan na laten geven en niet maar wat hobbelt, zoek ik juist wel iemand die lekker hobbelt zonder veel verwachtingen, lekker in het bos.
Dat is inderdaad heel verschillend!
Dus als iemand bij mij proef komt rijden, wil ik niet dat die zich beter voor doet dan hij/zij is en eerlijk is over het niveau.
Eerlijkheid staat bij mij sowieso bovenaan. :j

xKim97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:27

Ik ben manegeruiter en ik verzorg, vroeger 2 ponies: 1 ex-manegepony en een shet. Ik heb dus vooral op (ex-) manegepaarden gereden. Maar ik vind het echt heel anders dan een eigen paard. De hulpen die mij geleerd zijn lijken niet te werken! Verder reageert een eigen paard veeeeel beter dan een manege paard, maar dat komt wss door alle mensen die op manegepaarden rijden..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:47

mnkortleve schreef:
Mistic schreef:
Misschien een tipje voor de eigenare die een bijrijdster zoeken.
Bij mijn huidige bijrijdpaard heb ik bij het proefrijden les gehad. Ik kreeg zo gelijk mee hoe het paard altijd wordt gereden.

Je zou bijvoorbeeld eerst een keer kunnen afspreken zonder rijden om te zien of het als persoon klikt en bij de volgende afspraak een les bij eigen instructrice.

Je kan daarna ook nog met je instructrice overleggen of de combi wat is.

Zou jij er dan ook voor open staan om € 35,- te betalen voor die les?

35 euro voor een uur les is overigens een prima prijs als het een goede instructeur betreft. Maar niet geschikt voor een eerste kennismaking met het paard.

Ik ben er bij mijn paard gewoon bijgeweest toen een bijrijder langskwam. Allemaal hebben ze gewoon de eerste keer direct gereden. Ik geef dan zelf de aanwijzingen en zie of het wat is. 1 ruiter ging direct al rare eisen stellen als de zandweg is erg nat waar je paard aan staat. En ik kan er niet volgende week al mee op wedstrijd, ik moet eerst nog wat trainen, dat valt me van het paard tegen. Een ander bleek gewoon echt te onervaren, maar die heb ik voor haar ervaring toen zelfs op m'n 2e paard (die had ik toen nog) laten rijden, vond het erg sneu, want ze wilde graag, maar het was gewoon niet iemand die ik zonder begeleiding kon laten rijden en dat zocht ik. Ook m'n huidige bijrijder heeft er meteen opgezeten. Die heeft er nu een startkaart bij. Vorig jaar had ze een instructeur uitgezocht voor priveles waar zij heel tevreden over was. Maar nadat ik meegeweest was naar een les heb ik haar geadviseerd er niet mee verder te gaan, ik moest tijdens haar les ingrijpen op wat die instructeur zei omdat die gewoon dingen over het hoofd zag. Daar is ze toen gelukkig ook mee gestopt. Ik heb gezegd kies voor die of die en ga niet wekelijks maar 1 keer per maand.

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 21:44

ik betaal 10 euro voor een half uur en krijg goed les ik ga het hier binnen kort proberen in de super wat ik hier op bokt heb gevonden reageer of niet (zoekt ander type paard gok ik) of ze hebben opeens geen tijd meer (haal dan je advertentie weg) of het is toch net te ver

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:06

germie schreef:
35 euro voor een uur les is overigens een prima prijs als het een goede instructeur betreft. Maar niet geschikt voor een eerste kennismaking met het paard.

Ik ben er bij mijn paard gewoon bijgeweest toen een bijrijder langskwam. Allemaal hebben ze gewoon de eerste keer direct gereden. Ik geef dan zelf de aanwijzingen en zie of het wat is. 1 ruiter ging direct al rare eisen stellen als de zandweg is erg nat waar je paard aan staat. En ik kan er niet volgende week al mee op wedstrijd, ik moet eerst nog wat trainen, dat valt me van het paard tegen. Een ander bleek gewoon echt te onervaren, maar die heb ik voor haar ervaring toen zelfs op m'n 2e paard (die had ik toen nog) laten rijden, vond het erg sneu, want ze wilde graag, maar het was gewoon niet iemand die ik zonder begeleiding kon laten rijden en dat zocht ik. Ook m'n huidige bijrijder heeft er meteen opgezeten. Die heeft er nu een startkaart bij. Vorig jaar had ze een instructeur uitgezocht voor priveles waar zij heel tevreden over was. Maar nadat ik meegeweest was naar een les heb ik haar geadviseerd er niet mee verder te gaan, ik moest tijdens haar les ingrijpen op wat die instructeur zei omdat die gewoon dingen over het hoofd zag. Daar is ze toen gelukkig ook mee gestopt. Ik heb gezegd kies voor die of die en ga niet wekelijks maar 1 keer per maand.

Vind ik eigenlijk ook niet hoor.
Ik vraag me ook af welke ''nieuwe'' ruiter gelijk al € 35,- gaat betalen als het net komt rijden of is het zo'n les van nog geen € 10,- per keer of word die les door de eigenaar betaald, leuk als een instructrice mee kijkt, maar als ik dat zelf steeds moet gaan betalen :=

Wat jij nu op noem heb ik ook een keer gehad bijrijdster die dacht dat ze lekker goedkoop les had maar wat voor les echt verschrikkelijk volgens mij had die haar diploma echt bij een pakje boter gehad en nog kwaad worden als ik iets zei :roll:
Niks lag aan de ruiter alles lag aan het paard, mensen die zo denken zijn bij mij aan het verkeerde adres. |o

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:54

Ik heb vanmiddag een afspraak :) ben benieuwd, hopelijk is het lekker warm (knmi zegt van niet) dan kunnen we Zorro wassen.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 13:21

Zoals het nu lijkt komt er vrijdag iemand langs voor Nica, hopelijk gaat het goed en ben ik een bijrijder rijker.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:31

Ik kom even binnenvallen, als diegene die juist de advertenties zoekt voor verzorgpaarden :+

Zetten jullie je advertenties alleen op marktplaats? Of eventueel bokt.. Maar ook nog ergens anders of dat niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:37

xxdomixx, hoe ging het? :))

Cocodox, ik vooral in de Facebookgroepen, daar krijg je echt veel meer resultaat. :j

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:41

Koudbloedkim, hoe heten die facebookgroepen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:47

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:49

Oh hey wat handig! Dankje! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:53

Succes!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:09

KoudbloedKim grappig. Ik kreeg via Facebook wel likes maar geen enkele serieuze reactie. Plaats bokt marktplaats en Facebook. Ook nog op zoek...

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:56

Ik plaats op bokt en facebookgroep, tot nu toe beide evenveel reactie (lees: 1 bij bokt en 1 bij facebook :') wel likes bij facebookgroepen)

KoudbloedKim: ja het ging wel goed, ze was wel voorzichtig en zo, maar ze pakte het wel goed op. Ze kreeg wel in een keer heel veel informatie over natural horsemanship (op deze manier ben ik met Zorro bezig). Ik deed zelf steeds 1 kant of 1 been voor waarna zij de andere benen of kant mocht doen. Dus heb ook aangegeven dat ik er de eerste keren er gewoon bij ben mocht ze Zorro willen verzorgen, omdat het wel heel veel informatie is. En ze gaat er over nadenken, vooral i.v.m. afstand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:59

Fijn dat het toch goed ging. :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:09

mnkortleve schreef:
[

Wat jij nu op noem heb ik ook een keer gehad bijrijdster die dacht dat ze lekker goedkoop les had maar wat voor les echt verschrikkelijk volgens mij had die haar diploma echt bij een pakje boter gehad en nog kwaad worden als ik iets zei :roll:
Niks lag aan de ruiter alles lag aan het paard, mensen die zo denken zijn bij mij aan het verkeerde adres. |o

In dit geval ging het nog om 35 euro per uur ook. En ze was nog pissed off toen ik m'n paard na de les zelf ging uitstappen zonder cap. :Y) :z
Gelukkig zag de bijrijder hierna in dat hier les blijven nemen niet ging helpen

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 19:54

Ja was er ook blij mee :) ook nog een keer herhaald dat rijden wel een mogelijkheid is maar alleen als er een klik is en vertrouwen. En i.v.m. de ronde rijbak er wel veel fantasie nodig is zodat het niet saai wordt (is natuurlijk ook zo met een normale rijbak, maar daar zijn figuren maken wat simpeler en kom je vaker tegen) ik heb wel een pattternblaadje waar wat oefeningen opstaan maar dat duurt nog even want ben Zorro zelf ook nog maar net aan het oppakken en dan bedoel ik dat we nu bezig zijn hem op zit te rijden (terugrijden kan wel maar hij snapt niks van druk op de zitbeenknobbel).

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:40

Meld zich..

Ik krijg überhaupt geen reacties, nou ben ik ook niet super hard opzoek dus dat scheelt ook wel, maar ik zou het wel fijn vinden voor m'n paard als ze wat meer aandacht kreeg. Tot nu toe 3 reacties waarvan 2 te ver weg woonde en 1 niet meer reageert

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:27

Blijf lastig,een geschikte bijrijdster vinden !
was voor mijn vorige paard ook even op zoek maar dat liep ook iedere keer mis of werd er niet meer gereageerd.

Nu al anderhalf jaar een ander paard dat nu helaas langdurig geblesseerd is dus inmiddels ben ik zelf op zoek naar een paard waar ik lekker bezig mee kan zijn
kan je vertellen dat dat ook niet makkelijk is...

dus bij deze, mocht iemand nog een bijrijdster of iets zoeken in de omgeving van utrecht ( de meern, nieuwegein) hoor ik het graag !
als iemand interesse heeft is hieronder de link van mijn advertentie:
http://www.bokt.nl/markt/ad/346204/erva ... te-trainen

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 08:30

Ik mis in jouw advertentie je niveau. Als je aanbiedt een paard verder te trainen en hem op eigen stal wilt hebben op kosten van de eigenaar dan is dat wel 1 van de belangrijkste dingen die ik zou willen weten voor ik uberhaubt zou overwegen mijn paard te verplaatsen... net als de manier van huisvesten.

Wat jij een fijne stal vind hoef ik niet te vinden.

daarbij: als ik paard aan huis heb zit ik niet te wachten op pensionkosten. En verplaatsen is voor veel mensen ook geen optie. Zou daar minder stellig in zijn en eventueel zelf open staan voor verhuizen van je eigen paard...op termijn... als het daardoor beter te combineren is.

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 09:15

Sophie_Elsje:
Ik weet dat je niet actief om feedback op je advertentie hebt gevraagd, maar ik hoop dat je deze punten toch kan waarderen. Ze zijn alleen maar bedoeld om je vooruit te helpen in je zoektocht!
- Ook ik miste je niveau in de advertentie. Verder zou je misschien een selling point toe kunnen voegen (les gehad van die-en-die, clinic gevolgd bij die-en-die, zoiets?). Ik weet echter niet hoe andere bokkers hierover denken. Ik mis momenteel simpelweg wat jou apart zet van de rest. Waarom wil ik mijn paard door jou laten rijden? Nou, dat is niet vanwege Utrecht, of hoe bereikbaar je stal is vanaf de snelweg, of dat er een mooie deurklink op de zadelkamer zit... Nee, die meerwaarde waardoor ik voor jou zou kiezen en niet voor een ander, die moet juist van jou komen en onlosmakelijk met jou verbonden zijn.
- Qua foto's vind ik foto 1 en 2 weinig toevoegen: één van de twee volstaat. Qua rijden en zit geeft foto 1 mij namelijk niet meer of minder informatie over jou dan foto 2. Ik zou liever een andere foto zien, bijv. op de andere hand of in een andere gang.
- Tot slot: qua taalgebruik zou ik consequent zijn met het gebruik van hoofdletters wanneer je een nieuwe zin begint. Ik vind het goed van je dat je je zinnen niet te lang laat worden, maar zonder hoofdletters leest het alsnog wat minder fijn weg.

Heel veel succes met je zoektocht!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 09:50

Even een updateje:
Nog steeds erg happy met het meisje dat me helpt (jaja ik ga der geen verzorgster noemen, als ik dat doe, veranderen lieve meisjes in arrogante trutjes die denken dat mijn paard van hun is en ik hun groom ben :') )

Ze lest elke week minimaal 1 x (liefst zelfs vaker) rijden gaat super, qua verzorging... tjah... Ze was een weekje weg en ik dacht "OMG, hij maakt zich nog wel vies" :') (zo gewend dat als ik 's avonds kwam, hij al netjes gepoetst op stal stond, want ze komt vaak ook om gewoon even te knuffelen/poetsen... Ze springt met hem, rijdt buiten, rijdt dressuurmatig, lekker veel afwisseling :) Ze rijdt hem serieuzer en beter dan ikzelf, dus ik klaag niet :+

Communicatie gaat goed en het is gewoon een super lief meisje :) Dus happy :) (en ik maar gillen ik doe het allemaal zelf, nooit meer een verzorgster...)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 10:01

Klinkt als een superplekje Lianne86!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 10:12

Oh heerlijk klinkt dat!