Dat is inderdaad heel verschillend!
Dus als iemand bij mij proef komt rijden, wil ik niet dat die zich beter voor doet dan hij/zij is en eerlijk is over het niveau.
Eerlijkheid staat bij mij sowieso bovenaan.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
mnkortleve schreef:Mistic schreef:Misschien een tipje voor de eigenare die een bijrijdster zoeken.
Bij mijn huidige bijrijdpaard heb ik bij het proefrijden les gehad. Ik kreeg zo gelijk mee hoe het paard altijd wordt gereden.
Je zou bijvoorbeeld eerst een keer kunnen afspreken zonder rijden om te zien of het als persoon klikt en bij de volgende afspraak een les bij eigen instructrice.
Je kan daarna ook nog met je instructrice overleggen of de combi wat is.
Zou jij er dan ook voor open staan om € 35,- te betalen voor die les?
germie schreef:35 euro voor een uur les is overigens een prima prijs als het een goede instructeur betreft. Maar niet geschikt voor een eerste kennismaking met het paard.
Ik ben er bij mijn paard gewoon bijgeweest toen een bijrijder langskwam. Allemaal hebben ze gewoon de eerste keer direct gereden. Ik geef dan zelf de aanwijzingen en zie of het wat is. 1 ruiter ging direct al rare eisen stellen als de zandweg is erg nat waar je paard aan staat. En ik kan er niet volgende week al mee op wedstrijd, ik moet eerst nog wat trainen, dat valt me van het paard tegen. Een ander bleek gewoon echt te onervaren, maar die heb ik voor haar ervaring toen zelfs op m'n 2e paard (die had ik toen nog) laten rijden, vond het erg sneu, want ze wilde graag, maar het was gewoon niet iemand die ik zonder begeleiding kon laten rijden en dat zocht ik. Ook m'n huidige bijrijder heeft er meteen opgezeten. Die heeft er nu een startkaart bij. Vorig jaar had ze een instructeur uitgezocht voor priveles waar zij heel tevreden over was. Maar nadat ik meegeweest was naar een les heb ik haar geadviseerd er niet mee verder te gaan, ik moest tijdens haar les ingrijpen op wat die instructeur zei omdat die gewoon dingen over het hoofd zag. Daar is ze toen gelukkig ook mee gestopt. Ik heb gezegd kies voor die of die en ga niet wekelijks maar 1 keer per maand.
mnkortleve schreef:[
Wat jij nu op noem heb ik ook een keer gehad bijrijdster die dacht dat ze lekker goedkoop les had maar wat voor les echt verschrikkelijk volgens mij had die haar diploma echt bij een pakje boter gehad en nog kwaad worden als ik iets zei![]()
Niks lag aan de ruiter alles lag aan het paard, mensen die zo denken zijn bij mij aan het verkeerde adres.