Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:18

Helaas heb ik minder leuk nieuws voor mijzelf. Ik stop met het verzorgen van Boy. Boy gaat ergens anders staan dichter bij de eigenaar. Hij blijft dus wel bij de zelfde eigenaar alleen een andere stal. Die stal is voor mij te ver weg helaas. Ik ga hem zeker zo vaak mogelijk bezoeken

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:20

Jammer nafnaf, dat is heel jammer om te horen! :( Wat voor stal is het?

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:22

Deetjeeuh schreef:
Jammer nafnaf, dat is heel jammer om te horen! :( Wat voor stal is het?

Een kleinschalige pensionstal, veel weilanden en heel veel weide maatjes de andere paarden die die eigenaar staan daar ook.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 11:50

Tja, ruim genoeg geld...ik heb het geld in principe wel nu ik nog thuis woon. Daarom is een eigen paard nu ook niet haalbaar omdat ik straks graag eens op mezelf wil. Dan ga ik ineens veel meer kosten maken, dat moet ik eerst afwachten hoe en wat voordat ik uberhaupt aan een eigen paard ga denken. Een eigen paard zet je ook niet zo weer te koop, ik wil er zeker van zijn dat ik het paard dan langere tijd kan onderhouden en betalen. En de aanschafprijs van een paard heb ik nu ook zo niet 1-2-3 liggen. Ik zou dan toch graag een jong sportpaardje willen, dan zit ik denk ik rond de 5000 euro. Dat heb ik niet...

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 18:31

Dan is dit wel een leuke kans. Toch een soort van eigen paard, alleen geen stress wanneer je kiest om op jezelf te gaan.
Maar dan is het nog belangrijk dat je een klik hebt met het paard en de eigenaar

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 10:25

Ik zit in een dilemma.
Ik heb al een bijrijpaard waar ik heel blij mee ben, alleen is het nadeel dat ik hem moest inrijden. Met dat inrijden ben ik nog steeds mee bezig en krijg deze week voor het eerst les. Ik kan er dus nog niet heel veel mee. Het is een prive stal waardoor ik vaak in mij eentje ben. En er is geen elektriciteit dus geen licht. Ook is het 8 km fietsen. Voordeel is wel dat ik 7 dagen per week kan en dat de bijdrage maar heel weinig is. En dat ik heel vrij ben in wat ik met hem wil doen als hij ingereden is. En dat ik ook dingen mag doen met haar 2 andere paarden.

Nu is het paard waar ik op de manege altijd op ree (al 3 jaar), verkocht. Hij is verkocht aan iemand die er ook rijd en hij blijft er staan en ze zoekt een bijrijder.
Nu heb ik aan gegeven dat ik graag wil weten hoe en wat ze zoekt.
Waarschijnlijk ga ik kwa bijdragen meer moeten betalen, ik kan op minder tijden, om dat je om de manege lessen heen moet, kan die tijden wel in de andere bak of in de duinen als dat mag. En ik mag dat ook niet meer 7 dagen in de week. Maar dit is maar 5 min van huis. Is een paard waar ik alles mee kan en het paard kan het ook. En er zijn altijd andere mensen.

Ik wil graag voor ik haar exacte aanbod heb al een beetje een idee vormen wat ik wil. Wat zouden jullie doen? Oja als ik dat andere paard niet ga doen dan ga ik waarschijnlijk stoppen op de manege(rest van de paarden vind ik niet zo leuk daar). Maar als ik stop rij ik alleen nog maar op een paard die bijna niks kan.

sorry voor het lange verhaal..

guusjew

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:34

ik heb een lease paard maar gratis verzorgpony's zijn echt een stuk lastiger te vinden ze moetenmijn nu bellen dus mischien !! *\o/*

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 19:29

Kosten, ik krijg sterk het idee dat een jong paard niet iets voor jou is.
Is mijn idee na het lezen van je reactie.
Zeker met de combi van waar en hoe het paard staat.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 19:37

Dilemma: het klinkt alsof je niet echt zin erin hebt om met het jonge dier aan de slag te gaan.
Ondanks de veel meer mogelijkheden en minder kosten tov de andere optie. Zo te lezen, heb je eigenlijk de keuze al gemaakt.

Zie idd meiden die al een leasepaard hebben, ze zoeken dan ook nog een verzorgpony. Bij doorvragen zoeken ze eigenlijk hetzelfde als bij het leasepaard, alleen dan gratis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 19:44

Kosseh, lastig! Zelf fiets ik ook inderdaad 8 kilometer, alleen niet elke dag. 3/4x per week, en dat kan natuurlijk erg schelen. :) Als je de kosten zou kunnen maken heb jij je keuze al gemaakt.

Wat ík persoonlijk erg fijn vind aan een jong dier, en zeker als je zoveel vrijheid krijgt, is dat je haar zo kan inrijden zoals je zelf wilt, tenminste, in jou geval. Elke keer als het weer beter gaat, als je bijv. een nieuw mijlpaal hebt bereikt, wordt ik daar zó vrolijk van. Dat maakt mij echt helemaal Happy. :D Ik bedoel.. Gister heb ik haar voor het eerst (sinds lange tijd) weer gelongeerd in de buitenbak met een heerlijk avondzonnetje, veulen stond (voor het eerst bij mij, tweede keer totaal) alleen rustig in de wei. Wauw, toen voelde ik me heel erg happy. :) Er valt nog veel aan te werken, maar dat soort momenten maken het voor mij. :j

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:17

Wat Deetjeeuh, zegt heb ik ook. Als ik een hem een nieuw iets heb geleerd ben ik de hele dag niet meer boos te krijgen zo blij ben ik dan. Of als het weer een stuk beter gaat met sturen in de draf ben ik ook echt blij. Hoop dat ik hem in februari de galop en de rem er goed op heb, en een keer schrik training heb gedaan. Zodat we naar buiten kunnen. Waarvoor ik vorig weekend mijn ruiterbewijs heb gehaald(verplicht hier in de buurt)

Maar dat andere paard is al 3 jaar mijn vriend. Heb hem geleased, buiten mee gereden, springen, carrousel gereden, proefjes reed ik er mee. Daarom is het een beetje dubbel. Als ik hem niet ga bijrijden kan dat nooit meer. En omdat ik de rest van de paarden daar niet zo leuk vind ga ik stoppen daar als ik hem niet kan doen, waarmee ik 11 jaar rijden daar ook achter me laat.
Waarschijnlijk hoef ik de keus niet meer te maken. Nadat ik het hier had opgezet kreeg ik een bericht dat ze al een bijrijder had. Ik heb nu alleen nog kans als dat het niet wordt.

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 16:49

Ik meld me ook hier!
Heb misschien iets gevonden, ben 2x met de eigenaresse mee geweest en 1x zelf geweest. Het is een ontzettend leuke pony qua karakter en uiterlijk, maar staat 40 minuten fietsen weg. Nou is dit met lekker weer en in de zomer natuurlijk geen probleem, maar in de winter is het eigenlijk net wat te ver weg.
Nou heb ik een rijbewijs en kan ik waarschijnlijk wel een aantal keer het autootje van m'n ouders of schoonouders lenen, maar niet altijd.
Wat me ook een beetje dwarszit is dat de pony ver-schrik-ke-lijk scheef is en dat de eigenaresse dit niet helemaal door heeft (heeft in het voorjaar de pony gekocht na 5 weken op een manege gereden te hebben). Ik ben het ook niet helemaal eens met haar aanpak en hoe ze met de pony omspringt.
Ben een beetje in dubio of ik dit nou wel helemaal wil, maar de pony is echt heel leuk.
Blegh, ik haat beslissingen maken

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 20:09

Dat kan dus niet matchen...

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 21:59

Niet aan beginnen! Hier komen alleen problemen van en de eigenaresse heeft het voor het zeggen

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:00

ik zit heel erg te twijfelen.
ik weet niet of ik Snowy wil blijven verzorgen(bijrijden) of niet,
ze is niet echt mijn type, dat ze snel is vind ik niet eens zo erg maar soms hoe boos/vervelend ze kan doen.
en als ik ga rijden vind ik het toch altijd spannend (geen idee waarom),
en ik vind zelf dat ik ook helemaal niet goed kan rijden en dat ik daarmee andere mensen irriteer...
ik doe het dus meestal niet met plezier.
dus wat zouden jullie doen?
ik zit heel erg te twijfelen of ik zou stoppen...

-O-

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 08:57

Vooral niet doen dan.
Jullie passen blijkbaar niet bij elkaar. Je zou eerder vlinders in je buik moeten hebben ipv twijfels...

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 14:57

ik heb echt een heerlijke ochtend gehad dik zes uur op stal geweest en genoten van de paardjes die in de padock stonden en ik at lekker met de eigenaresse van gigi in het zonnetje :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 15:05

Ik kan weer opnieuw beginnen met m'n zoektocht, klikte toch niet zo met eignaresse en paarden als we beide hoopten. Nu weer paar keer per dag op MP en bokt markt kijken. Ook weer zelf advertentie zetten, binnenkort.

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 15:21

Jammer, succes met zoeken!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 15:26

Advertenties zijn gezet en gereageerd op een leuke advertentie (meeste hier in de buurt zijn niet alles wat ik zoek, maar deze was leuk!). Nu het afwachten waar ik zo'n hekel aan heb :')

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 16:48

Vandaag langs boy geweest op zijn nieuwe plekje! Hij voelt zich al helemaal thuis, lijkt net of hij er al jaren staat. Hij is echt een beidehandje hoor :+
Hij is nu dikke maatjes met een haflinger! :D
Lekker even geknuffeld en klein stukje gelongeerd met hem, was leuk om hem weer even te zien!

Afbeelding

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 18:43

nafnaf schreef:
Vandaag langs boy geweest op zijn nieuwe plekje! Hij voelt zich al helemaal thuis, lijkt net of hij er al jaren staat. Hij is echt een beidehandje hoor :+
Hij is nu dikke maatjes met een haflinger! :D
Lekker even geknuffeld en klein stukje gelongeerd met hem, was leuk om hem weer even te zien!

[ Afbeelding ]

Leuk! :)

Tjitse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:15

Jaa ik zoek al bijna 2 jaar en verzorg pony. Ik kan Nogsteed niks vinden ;(

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:21

Ik heb reactie terug gekregen, twijfel een beetje omdat het een pony is die nog bijna niks kent, maar een keer kennismaken kan geen kwaad :)

Tjitse1 schreef:
Jaa ik zoek al bijna 2 jaar en verzorg pony. Ik kan Nogsteed niks vinden ;(

Das vervelend, vaak zoeken mensen ook wat oudere meisjes... helpen je ouders erbij?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:23

Heyy, weer eens nieuws van hier.

Afgelopen zondag een fotoshoot gehad:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben vandaag begonnen met clickertraining met beide paarden, en ze deden het goed! Tara is er nog niet zo kapot van maar Bayron gaat er helemaal in op! En dan bedoel ik ook echt meteen op me af komen in de wei en dan achteruit gaan lopen of zijn achterhand wegdraaien (dit zijn de twee basisdingen waar we mee begonnen zijn, dit kende hij al maar hij doet het een stuk beter met clicker) de andere mensen op stal hebben ons echt aangekeken met een blik van "die zijn de kluts kwijt... 8)7 "