Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xxdomiixx

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:22

Zoeken jullie actief naar bijrijders? Waar letten jullie op bij advertenties als je die bekijkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:24

Ik zoek niet actief.
De meeste reacties krijg ik via Facebook en dan kijk ik wel even op het account van diegene om te kijken of er toevallig rijfoto's op staan en hoe dat eruit ziet.
Vaak kun je daaraan al een hoop afleiden en de rest vraag ik gewoon. :j

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:31

Ik ga over een maand of 2-3 actief op zoek, maar ik bekijk nu ook al wel wat advertenties. :) Ik let er vooral op of mensen verantwoordelijk over komen en niet te vol over zichzelf zijn, ik kan daar zeer slecht tegen. Als bijvoorbeeld een meid van 13 in haar advertentie heeft staan dat ze bekend is met verkeersmak en zadelmak maken van paarden en dat ze 'al' 3 jaar op de manege rijd, dan knap ik daar toch wel op af.. Niet zo zeer om het eventuele gebrek aan ervaring, maar omdat het bijna niet zo kan zijn dat iemand met zo weinig ervaring paarden verkeersmak heeft gemaakt en ingereden, en dus niet eerlijk over zichzelf is.

elszoekt17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:33

De eigenaar van mijn verzorgpaard hoefde niet eens een verzorgster, totdat ze mijn advertentie op bokt zag en toen dacht ze aan vroeger toen ze zelf opzoek was :) zelf was ik trouwens ook niet opzoek, had al een verzorgpony maar wat ben ik blij dat ik toch voor dit paard heb gekozen, ben later ook gestopt met het andere paard omdat het niks werd :)

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:58

is het bij jullie inmiddels al wel aangepast de tekst van mijn advertentie?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:53

Op mijn mobiel nog niet..

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 17:59

had even op een andere laptop gekeken en daar was het idd ook nog niet veranderd. Apart, maar als het goed is is het nu wel veranderd :) heb ik nu natuurlijk wel een heleboel verzorgers mis gelopen

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 18:06

Nee nog geen verandering..

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 18:14

HUUh nu snap ik het echt niet meer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 18:15

xxdomiixx schreef:
HUUh nu snap ik het echt niet meer...

Bij mij wel! :j

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 18:16

Oh nu heb ik al een nieuwe gemaakt xD en die andere gesloten

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:30

Iemand waar het afspreken voor een kennismaking al moeizaam mee verloopt.. kun je beter gelijk schrappen.

Als ze willen rijden, mogen ze best wat bijdragen. Of dat met taken is of met geld moet ieder zelf weten.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:37

Als iemand komt proefrijden, wat verwachten jullie dan? Ik heb al sinds december/januari niet meer gereden en zondag ga ik proefrijden... ik ben niet iemand van 'geen gelul, trek maar in de krul'. Wat vinden jullie fijn wat een eventuele nieuwe bijrijder laat zien?

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:41

Ik zou het fijn vinden om te zien dat een bijrijder gewoon lief is tegen mijn paard, dat zou ik heel erg kunnen waarderen. Bij het rijden ook met zachte hand, maar wel duidelijk blijven voor het paard. Niet té voorzichtig. Hij of zij is vast niet van porselein. :Y) Veel plezier iig! Hoop voor je dat het wat word :j

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:57

Ik wil gewoon zien hoe je rijdt, wat je kan. Meer dan je best kun je niet doen. Maar voor mezelf zoek ik wel iemand die mijn paard correct kan laten nageven, ik heb er niets aan als er iemand mee rijdt die alleen maar wat hobbelt. Maar dat is dus heel persoonlijk, iemand die meer een recreatie ruiter is zal dat wellicht minder van belang vinden en het belangrijker vinden dat je gewoon fijn mee komt met de bewegingen van het paard.

Overigens, een anekdote uit de tijd dat ik zelf ergens mocht komen proefrijden. Het dier was opgetuigd met westerntuigage, dus erg lange teugels. De eigenaresse vroeg mij om aan te galopperen maar het paard reageerde totaal niet op mijn hulpen, ze was gewoon niet aan mijn been. Toen ik dat voelde pakte ik 1 van de teugels en gaf de merrie en welgericht mep op haar edele billen, ze wist niet hoe snel ze reageren moest en sprong braaf aan. De eigenaresse begon te jubelen en riep meteen dat ze me graag als bijrijdster voor haar paard wilde. Het feit dat ik haar durfde aan te pakken gaf haar het vertrouwen dat ik met het paard op stap kon. Ben dus niet bang om, als het nodig is, iets harder binnen te komen :)

Kijk hierbij natuurlijk ook naar de eigenaar, als ze zelf alles "pikt" van haar paard dan zal ze zo'n actie wellicht weer iets minder waarderen ;)

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:06

^ Wat een prachtig voorbeeld van "roeien met de riemen die je hebt"!

Ik zou het belangrijk vinden om te zien dat je respectvol met het paard omgaat en het vooral leuk vindt om te doen. Geniet er dus van wanneer je overmorgen voor het eerst in vijf maanden weer op een paard zit :) en laat dat genieten gerust merken.

Verder vind ik het persoonlijk belangrijk dat je netjes en ordelijk met de spullen omgaat. Als iemand dat in mijn bijzijn bij een eerste kennismaking al niet zou lukken, dan wil ik niet weten hoe het eraan toe gaat als ik er niet bij ben.

Tot slot - maar dit is wederom persoonlijk - heb ik liever iemand die een vraag te veel stelt dan te weinig. Uit vragen over de omgang maak ik op dat je niet zomaar aannames maakt, maar juist wil weten over het hoe & wat bij mij op stal. Uit vragen over de pony maak ik op dat je oprechte interesse hebt in hem specifiek.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:21

Pff de moes zakt in mijn schoenen.. Ik snap het gewoon niet. Ik vind gewoon echt niemand. Ze zijn of bang of te ongeduldig en willen teveel..

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:38

EskeGirl schreef:
Als iemand komt proefrijden, wat verwachten jullie dan? Ik heb al sinds december/januari niet meer gereden en zondag ga ik proefrijden... ik ben niet iemand van 'geen gelul, trek maar in de krul'. Wat vinden jullie fijn wat een eventuele nieuwe bijrijder laat zien?

Ik verwacht een beetje een eigen initiatief en daar bedoel ik mee dat ik niet op iemand zit te wachten die alles voorgekauwd wil hebben en dan in de zin nu moet je dit doen en zus doen en zo doen.
Voordat iemand op stapt vind ik het prettig als de persoon zelf met de vraag komt hoe het paard normaal gereden word en wat het dan gewend is of juist niet.
Verder vind ik een vriendelijke omgang met het paard belangrijk, maar daarbij moet je wel consequent zijn.

Ik had pas een zeer enthousiast iemand ineens hoor ik ineens niks meer, vraag ik waarom krijg ik geen antwoord.
Ze had het over privéles op de manege dat ze het belangrijk vond om te leren dus ik zeg ja ik wil ook dat je minimaal 1 keer in de maand privéles neem, stond ook in de advertentie en pats boem ik hoor niks meer.
Is dat nou zo erg dat je wil dat iemand les neemt het lijkt wel of ze alleen maar gratis willen rijden, een paard is niet gratis kost geld, een bijrijder kost geld en zonder rijles gaat het bij een hele hoop toch wel mis zeker bij de manegeruiters.
Ik ben nog zeer schappelijk met maar 1 keer in de maand les de meeste hebben er bij lange na niet genoeg aan dat vang ik dan vaak op door zelf in die bak te gaan staan om hun kosten te besparen omdat ze er diensten voor verrichten.
Een hoop beseffen niet dat je een paard ook echt verkeerd kan rijden als je denk dat je het allemaal wel kan en dat intussen eigenlijk niet zo is.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:39

Misschien een tipje voor de eigenare die een bijrijdster zoeken.
Bij mijn huidige bijrijdpaard heb ik bij het proefrijden les gehad. Ik kreeg zo gelijk mee hoe het paard altijd wordt gereden.

Je zou bijvoorbeeld eerst een keer kunnen afspreken zonder rijden om te zien of het als persoon klikt en bij de volgende afspraak een les bij eigen instructrice.

Je kan daarna ook nog met je instructrice overleggen of de combi wat is.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:39

Bedankt voor de reacties iedereen! Ik ga ervan genieten, heb al 2x zo'n kennismaking gedaan, maar dit is m'n eerste keer proefrijden. Ik ga ervan genieten!

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:43

Wat een onwijs goede tip mistic

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:47

Dat is opzich wel een goed idee, Mistic! Als beide partijen het zien zitten iig. En je een niet al te prijzige instructrice hebt. Mijn instructrice kost(te) bijvoorbeeld 50 euro per uur (geld wel meer dan waard trouwens hoor). Maar dan wordt het dus wel een beetje lastig :P

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:48

Les nemen vind ik helemaal geen onredelijke eis, ik heb die namelijk ook. Maar mensen willen weer voor een duppie op de eerste rang zitten.
Ik vraag zelfs twee keer per maand les afnemen, mijn paarden zijn mijn lespaarden en ik zit echt niet te wachten op verpeste lespaarden.

Krijg tot nu toe iedere keer te horen, ja maar dat kan ik niet betalen. Eeuhh van 16 jaar tot 19 jaar is het 44 euro per maand vanaf 20 jaar 54 euro per maand. Een avondje stappen is vaak duurder.
Tja dat heet prioriteiten stellen.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:48

Mistic schreef:
Misschien een tipje voor de eigenare die een bijrijdster zoeken.
Bij mijn huidige bijrijdpaard heb ik bij het proefrijden les gehad. Ik kreeg zo gelijk mee hoe het paard altijd wordt gereden.

Je zou bijvoorbeeld eerst een keer kunnen afspreken zonder rijden om te zien of het als persoon klikt en bij de volgende afspraak een les bij eigen instructrice.

Je kan daarna ook nog met je instructrice overleggen of de combi wat is.

Zou jij er dan ook voor open staan om € 35,- te betalen voor die les?

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:53

myk_en_shant schreef:
Les nemen vind ik helemaal geen onredelijke eis, ik heb die namelijk ook. Maar mensen willen weer voor een duppie op de eerste rang zitten.
Ik vraag zelfs twee keer per maand les afnemen, mijn paarden zijn mijn lespaarden en ik zit echt niet te wachten op verpeste lespaarden.

Krijg tot nu toe iedere keer te horen, ja maar dat kan ik niet betalen. Eeuhh van 16 jaar tot 19 jaar is het 44 euro per maand vanaf 20 jaar 54 euro per maand. Een avondje stappen is vaak duurder.
Tja dat heet prioriteiten stellen.

Ik vind het ook zeker niet onredelijk vind het eigenlijk gewoon normaal.
Mij kost een paard extra geld als ik iemand heb om te rijden ze worden intensiever gereden er moet meer voer in.
Op een manege rijden kost veel meer.
Hier kunnen ze 2 tot 4 keer in de week rijden en zelfs meer als ze willen en dan vraag ik maar € 35,- voor 1 les in de maand en dat is bij een goede instructrice daar heb ik dan geen cent van.