Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:43

Dat is al een verouderde versie, bij mij staat het anders in de advertentie.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:43

Lijkt wel of je advertentie dan niet geupdate is?

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:45

Ik heb het er in ieder geval niet meer zo in staan. Bij mij is het al aangepast, maar schijnbaar nog niet helemaal doorgevoerd. Ook als ik uitlog en dan kijk bij de advertentie staat het er zo als ik het nu heb.

Starbreeze

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:46

Nou dan heb je het netjes gedaan verder denk ik :)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:49

Ze had al gezegd dat een bijdrage alleen is als je ook wil rijden he ;)

Verder ben ik t wel 100% met xApple eens. Als je zulke meisjes geen kans geeft kan je gewoon echt iets mislopen.
En daarom ben ik ook zo verschrikkelijk blij en dankbaar dat ik die kans wél heb gehad! Echt niet alle 15 jarigen zijn pennymeisjes die alleen maar komen rijden(, wanneer t hun uit komt). En staan niet open voor nieuwe dingen.
Wat ik ool heel leuk vindt trouwens, op de advertentie van het zoeken van een bijrijder had ook een meisje van 12 gereageerd. Eigenaresse heeft gezegd dat ze iemand zocht die wat ouder was, maar dat ze wel eens mocht komen poetsen. Nu komt dat meisje elke dag de paarden poetsen, beetje tutten en uitmesten vind ze ook leuk. Dat is toch super leuk? :D

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:00

Wat voor een meisjes?

Ik zit ook heel erg te twijfelen over een bijdrage. Want ik wil natuurlijk gewoon iemand die past bij mijn paard en die ik ook echt kan vertrouwen. Dat vind ik namelijk veel belangrijker. Ik ga er in ieder geval nog goed over nadenken en overleggen met mijn vriend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:02

xxdomiixx schreef:
Wat voor een meisjes?

Ik zit ook heel erg te twijfelen over een bijdrage. Want ik wil natuurlijk gewoon iemand die past bij mijn paard en die ik ook echt kan vertrouwen. Dat vind ik namelijk veel belangrijker. Ik ga er in ieder geval nog goed over nadenken en overleggen met mijn vriend.

Dan zou ik gaan voor geen bijdrage.

Misschien deels bevooroordeeld, het zal niet voor iedereen gelden, maar ik denk altijd maar zo: De meeste mensen die het geld hebben/kunnen missen aan een bijdrage krijgen vast alles van pappie en mammie. :P Dat zal echt niet altijd waar zijn, maar ik zie vaak voorbij komen dat de mensen die geen bijdrage kunnen betalen, dat iedereen daar zo blij mee is. :j

En dan heb je toch ook een bepaalde mate aan verantwoordelijkheidsgevoel..

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:04

Hm ja dat is ook weer zo..

Edit: veranderd :) ben benieuwd wat ik nu aantrek.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:18

Je zou bv ook nog een wederzijdse proeftermijn van een maand af kunnen spreken waarin jullie beide zonder reden op kunnen zeggen.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:27

Maand lijkt mij wel wat kort, als ik voorlopig 1 dag per week vraag (proefperiode vind ik wel goed idee). Hebben jullie een contract met jullie verzorgers/bijrijders, zo nee hoe doen jullie dat met verzekeringtechnische dingen stel de bijrijder (minderjarig) valt er van af en breekt iets en met de afspraken die gemaakt worden?

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:29

Nope, geen contract. Jij als eigenaar blijft áltijd aansprakelijk voor de gedragingen van je paard, tenzij bewezen is dat de verzorgster ernstig nalatig geweest is.

Wanneer zij eraf valt en wat breekt, dan is ze toch zelf verzekerd tegen ziektekosten?

Als er iets gebeurt waar ik het niet mee eens ben of weet ik het, dan is het gewoon einde verhaal. Punt. Het is mijn paard hoor.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:31

Oke en hoe doe je dat met afspraken? Er vanuit gaan dat ze die wel onthouden? Ik had bijv. dat mijn bijrijders iemand anders op mijn paard lieten rijden. Terwijl ik van te voren had aangegeven dat dit niet mocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:32

Domi, in jou geval zou ik inderdaad een proefperiode van 2 maanden doen. Of als je iemand vind in de vakantieperiode dat diegene dan een paar keer wat vaker komt voor het kennis maken. :)

Ik zelf heb geen contract met de eigenaresse. Inderdaad ben je als eigenaar altijd aansprakelijk, ik denk inderdaad dat je je daar niet zo druk om hoeft te maken. Zowel zij als jij zal als het goed is verzekerd zijn. Dat kan je wel altijd even navragen!

Verder ook inderdaad afspraken maken en ervan uit gaan dat ze die onthouden. Dat zal niet zo snel mis gaan mag ik aannemen. ;) Anders verstuur je de afspraken via de mail, laat je haar terugsturen dat ze het ermee eens is. Kunnen beiden daar altijd op terugvallen/nalezen. :)

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:34

Oke :)

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:37

Ja hoor, ze heeft de eerste keer alles meteen zelf gedaan en ik heb bijgestuurd waar ik dat nodig vond (bv het vastzetten doe ik dus anders etc.), afgesproken dat ze mijn kast op slot houdt wanneer ze gaat longeren, welke spullen ze kan gebruiken etc. Zo heel veel fout kan er niet gaan, ja als zij een andere borstelvolgorde wil gebruiken dan ik, ja jammer dan, volgens mij maakt dat allemaal niet zo heel veel uit. De keer erop heeft ze het helemaal zelf gedaan. Nu is het wel zo dat ik haar al "kende" van bij ons op stal en haar vaker in de weer gezien heb met pensionpaarden van anderen. Dat deed ze ook altijd heel netjes, vandaar dat ik haar gevraagd heb of ze interesse had om mijn paard te verzorgen.

Je kunt wel van alles op papier zetten, maar meer dan een hulpmiddel zal dat niet zijn. Wanneer het er op aan komt ben jij gewoon de baas, je gaat toch niet iemand voor de rechter slepen ofzo?

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:41

Nee is ook zo, papierwerk wordt vaak toch niet goed doorgelezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:45

Ik vind het ook een nette advertentie. :j

Heb tegen die van mij gezegd, nadat ze tegen de middag ineens reageerde, dat ze niet meer hoefde te komen als het al zo moeilijk was om überhaupt een afspraak te maken.
Heb nu een meisje, vriendin van de bijrijdster van 1 van onze paarden, die komt helpen.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:56

Ben nu wel benieuwd wat ze te zeggen had KBK! :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:59

guusje_h schreef:
Ben nu wel benieuwd wat ze te zeggen had KBK! :=

Inderdaad! En wat ze erin had staan... Er kan altijd iets ernstigs tussenkomen waardoor je niet eerder kan reageren. Misschien hadden jullie wel beiden andere verwachtingen... :=

Maar goed dat je dat hebt gezegd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:00

Ze vroeg doodleuk of het weer goed genoeg was om heen te gaan. :+
Ik heb gezegd dat ik het raar vond dat we hadden afgesproken dat ze donderdag contact met me op zou nemen en dan pas vrijdag tegen de middag iets van zich liet horen.
Ze was het daarin met me eens en zei dat ze eerder initiatief had moeten nemen.
Ik besloot haar toch een kans te geven en vroeg hoelaat ze op het station kon zijn (we zouden haar daar ophalen), waarop ze zei dat ik maar een tijd moest noemen.
Ik stelde één uur voor, maar nog voor ze het had gelezen was ze offline.
Kan gebeuren, internet even weg ofzo, maar een uur later nog niks gehoord en was toen al half 1.
Ben naar de paarden gegaan met mijn vriend en toen ik terug kwam, zag ik dat ze het bericht om iets voor 1 gelezen had, maar geen enkele reactie terug.
Heb gezegd dat als het zo moeilijk is om een afspraak te maken, ik het hierbij liet zitten.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:07

Wat raar zeg... Als je een afspraak aan het maken bent blijf je toch gewoon even wachten tot je reactie hebt...? En dan ook gewoon niet reageren als je het hebt gelezen... Nou ik zou er mooi klaar mee zijn hoor! :O

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:08

Ik reageerde ook gewoon binnen de minuut op haar en ze was toen nog een tijdje online, maar heeft het gewoon niet gelezen.
Stel dat er een goede reden voor was, had ze die alsnog kunnen zeggen.

elszoekt17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:12

Vreemd! Lekker opzoek gaan naar een ander zou ik zeggen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:13

Heb ik al gevonden gelukkig. :j
Weet ook hoe ze is met paarden, dus dat komt wel goed.

elszoekt17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:14

KoudbloedKim schreef:
Heb ik al gevonden gelukkig. :j
Weet ook hoe ze is met paarden, dus dat komt wel goed.

Mooizo!