Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:30

Domi, ik vind het echt een hele nette, duidelijke advertentie! (Sorry dat ik zomaar kom binnenvallen). :D

Echter zou ik er wel bijzetten wat de bijdrage is, en of die verandert naar mate de tijd dat je er bent. Ik vind namelijk niet dat je geld kan vragen voor wat je in het begin aanbied, maar dat hangt ook weer af van hoe veel de bijdrage is. Bijvoorbeeld €50,- voor poetsen en poep scheppen, tjah, dan wordt het erg lastig. :+ Sowieso denk ik dat het in jou/onze omgeving erg lastig wordt om iemand te vinden die én aan jou wensen voldoet én lessen neemt én een bijdrage wil betalen. (Maar nogmaals, dat hangt af van hoe veel de bijdrage is, €10 of €50 euro?). :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:30

xxdomiixx schreef:
Wat misschien ook zou kunnen KBK is bovenaan bij de advertentie een update zetten met datum dat je al voorzien bent en weer weg halen als je weer iemand zoekt.

Edit: Ik heb de stoute schoenen aan getrokken en mijn advertentie geplaatst. Zouden jullie willen kijken? Het is best een laptekst en misschien staan er overbodige dingen in. Maar ik stel nu ook gewoon meer eisen sinds de vorige bijrijders (die overigens wel direct mochten rijden, ook spijt van gehad).

Ik heb niet veel bijrijders gehad, waren gewoon twee meisjes die het samen wilden doen. En dat was dus mijn enige bijrijders ervaring, maar ook meteen dat ik nu veel kritischer ben want zo iets wil ik echt niet meer meemaken.

Je bent duidelijk, maar ik zou toch kijken of je de tekst wat kan inkorten :)
Ik als verzorgster zou wel willen reageren, maar ik zou voor wat jij biedt geen bijdrage willen betalen. Dat zou ik pas doen als ik echt mocht rijden of wandelen.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:31

De bijdrage is ook voor als die persoon uiteindelijk gaat rijden. Dat is schijnbaar nog niet duidelijk. Even kijken hoe ik dat duidelijk kan maken. Wat zou jij inkorten?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:35

Ik zie meerdere keren dat in de toekomst veel mogelijk is, dat is wat dubbel. Daarnaast duurde het even voor ik snapte wat LB enz. was, dat weet ik alleen omdat ik het toevallig op bokt had gelezen.
Verder is het een heel duidelijke advertentie, ik zou als verzorgster precies weten wat je zoekt en dus makkelijk weten of ik zou reageren of niet :)

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:37

Bijdrage zou ik idd ook niet hoog maken, als ze alleen poetsen. Poep scheppen is ook niet echt een eis, want hij staat op volpension echt haal ik het er wel uit als ik daar ben zodat hij toch net wat vaker schoon is (is vaak 1 à 2 drolletjes). Ik heb ook geen verzorger nodig, maar ik wil ook iemand de kans geven om te leren. Ik kom iedere dag bij Zorro dus een verzorger is niet noodzakelijk. Ik vind het dus belangrijker dat iemand aan mijn wensen voldoet dan iemand die er niet aan voldoet, gewoon omdat ik het niet nodig heb :)

Van de toekomst staat er idd vaak in, dat is ook om nog duidelijker te zijn dat ze niet na een week al direct mogen rijden. Op die manier kunnen ze er niet omheen lezen haha :+
Laatst bijgewerkt door xxdomiixx op 08-05-15 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:38

Ik zou zoiets neerzette: Wanneer je in de toekomst ook wilt gaan rijden vraag ik hier, naast de verplichte lessen, een bijdrage voor. Deze bedraagt €..../is bespreekbaar. Zeker van te voren al neerzetten wat het kost, anders haken ze misschien uiteindelijk toch af, en dat is voor beiden erg jammer. :)

Ik had inderdaad ook geen idee wat LB etc. betekende, maar nu ik er zo overna denk wel. :j

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:41

Ik vind het wel fijn ja, als de bijdrage al in de advertentie staat :j
Had ik laatst ook, dacht ik een leuk paardje gevonden te hebben, bleek de bijdrage na wat mailcontact helaas te hoog.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:41

Dat is idd een goede, heb hem aangepast. Ook direct even de afkorting niet afgekort :+

En de bijdrage is dus bespreekbaar, mij gaat het echt om het vertrouwen en de klik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:45

De advertentie is nu inderdaad een stuk beter! Alleen mis ik nog steeds dat er niet bij staat dat de bijdrage bespreekbaar is (of wat het precies kost). Voor wandelen zou ik ook zeker geen bijdragen vragen. :)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:45

Ik vind je advertentie er wel heel goed uitzien, kbk! Dus daar zal t niet aan liggen. Zo te zien ook bijna t zelfde als wat wij zochten. Hopelijk vind je snel iemand :j

xxdomiixx, opzich prima advertentie! Alleen lees ik t idd dat je een bijdrage vraagt, ook als je niet wil rijden en wandelen. Maar lees hiet al dat dat niet het geval is. Misschien dat je wel wat te veel eisen hebt, maar dat zal je dan snel genoeg merken. Ligt er ook beetje aan hoe hoog de bijdrage is. Ik zou persoonlijk bijvoorbeeld nooit willen betalen en dan ook nog allemaal klusjes moeten doen. Of nouja, als het een lage bijdrage is om serieuze mensen te trekken wel, maar anders niet.

Toch nog wel veel die bijrijder dus toch nog alleen laten na een tijdje. En ja natuurlijk moet t wel vertrouwt voelen, das ook logisch. :D
Zo deden wij dat idd ook. Ik ging dan op mn bijrijdpaard rijden en zij dan op t paard waar het om ging. Eerste keer was de eigenaresse er dan alleen nog wel altijd bij (met de fiets)

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:46

Ik heb er wel bespreekbaar ingezet, misschien net een seconde later dan je gekeken had?

Ik heb inderdaad veel eisen, maar ik wil dan ook het beste voor mijn paardje. En ik heb geen haast. Als is het volgend jaar of over 3 jaar of nooit, maakt mij niet uit. Aandacht en beweging krijgt mijn paardje wel :)

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:05

Ik zou geen geld vragen zolang ze niet rijden. Persoonlijk zou ik daar ook geen geld voor vragen maar dat terzijde.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:16

Starbreeze schreef:
Ik zou geen geld vragen zolang ze niet rijden. Persoonlijk zou ik daar ook geen geld voor vragen maar dat terzijde.

Waarom zou jij geen geld vragen voor te rijden?

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:26

Tja, dat is persoonlijk, een gevoelskwestie. Ik heb mijn paard toch en niemand hoeft voor mijn paard te betalen. Wanneer ik er iemand op zou laten rijden zou dat zijn om mij uit de brand te helpen met iets. Dan is dat een win-win situatie, anders "verhuur" ik mijn paard voor mijn gevoel en dat voelt niet goed, hij is en blijft van mij. Wanneer iemand betaalt, is de verhouding anders, dan kan er het gevoel ontstaan dat die persoon ergens recht op heeft want ze betaalt.

Nou wil het geval dat ik ook liever niemand (vast) op mijn paard wil laten rijden :)), dus ben ik op zoek gegaan naar een verzorgster die hem wil longeren, tutten etc. Zij betaalt ook niets.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:28

Als ik jouw advertentie lees xxdomixx dan voelt het inderdaad als je enorm veeleisend bent. Een bijdrage voor poep scheppen, borstelen en wandelen vind ik ook echt not done := Waarom zou iemand daar in godsnaam
voor moeten betalen?

Mijn bijrijdster rijdt ongeveer 2 a 3 keer per week (betaald niets). Ontzettend lieve en trouwe meid die altijd komt, door wind en wind, ze wil altijd klusjes doen als ik ergens geen tijd voor heb of ziek ben. Ze is heel erg lief voor de pony's en behandelt ze gewoon top en ook nog precies zoals ik 't zelf doe. Ze is nog maar 15, werkt ook
nog flink naast haar opleiding (HAVO) dus kan niet echt iets betalen. Zulke meisjes loop je dan mis en ik kan je zeggen dat dat echt zonde is. Zij heeft echt hart voor mijn pony's en is goud waard :D (en zo behandel ik haar dus ook)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:30

Ik zou ook niet betalen voor enkel het verzorgen, dat is bijna een betalende stalhulp ;)
Bij mijn vorige verzorgpaard had ik eigenlijk geen klusjes (bietenpulp geven en poetsplaats vegen na gebruik, that's it), lekker wandelen,tutten en grondwerken. Vond het heel leuk en was gratis, ik zou hiervoor geen bijdrage betalen, wel als ik mocht rijden.
Ik kocht wel af en toe spullen!
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 08-05-15 13:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:31

Ik ben het inderdaad helemaal met xApple eens! Daarnaast kan je veel sneller een bedankje verwachten (bijv. meebetalen aan iets duurs waar zij gebruik van maakt/iets nieuws kopen) wanneer ze geen bijdrage koopt. Omdat niet al haar geld al is opgegaan aan een bijdrage...

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:33

Mijn bijrijdster heeft inderdaad een keer gezegd dat ze in de winter best wil meebetalen aan het lidmaatschap voor de binnenbak een eindje verderop. Hartstikke lief en ze heeft er zelf ook nog wat aan.

Als bedankje voor haar goede zorgen mocht zij 2 weekjes terug met mijn pony naar het strand.
Ze heeft me wel 100x bedankt :D Maar ik ben ook erg blij met haar.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:36

ik vraag ook geen bijdrage voor poetsen etc.? dat staat nu toch duidelijk in de advertentie. En bijdrage is bespreekbaar. Ik ben inderdaad veel eisend geworden, toen ik dat niet was heeft mij dat nooit echt iets goeds opgeleverd. Ik wil niet iemand die denkt: oh lekker gratis/voor weinig op een paard hobbelen (Die heb ik namelijk al gehad, en daar heb ik geen zin in). Ik zie de bijdrage ook niet als een betaling om op het paard te mogen rijden, maar om het gebruik van de spullen en de faciliteiten van de stal en als er iets nodig is (wat ik niet nodig heb, bijv. een zweep) dan koop ik dat met de bijdrage.
Laatst bijgewerkt door xxdomiixx op 08-05-15 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:37

Ja zo zie ik het ook xApple, je helpt elkaar toch? Plus in mijn geval beleef ik er ook plezier aan dat zij lol heeft met mijn paard. Ze mag geen eigen pony en baalt daar ontzettend van. Dan is het toch leuk als ze op deze manier toch een paard kan verzorgen? Vond ik vroeger ook het einde.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:38

xxdomiixx schreef:
ik vraag ook geen bijdrage voor poetsen etc.? dat staat nu toch duidelijk in de advertentie. En bijdrage is bespreekbaar. Ik ben inderdaad veel eisend geworden, toen ik dat niet was heeft mij dat nooit echt iets goeds opgeleverd. Ik wil niet iemand die denkt: oh lekker gratis/voor weinig op een paard hobbelen (Die heb ik namelijk al gehad, en daar heb ik geen zin in).

Het lijkt nu alsof je daar wel geld voor vraagt :) ik zou er dan van maken dat als ze op termijn willen rijden er een kleine bijdrage aan vast zit.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:39

xxdomiixx schreef:
ik vraag ook geen bijdrage voor poetsen etc.? dat staat nu toch duidelijk in de advertentie. En bijdrage is bespreekbaar. Ik ben inderdaad veel eisend geworden, toen ik dat niet was heeft mij dat nooit echt iets goeds opgeleverd. Ik wil niet iemand die denkt: oh lekker gratis/voor weinig op een paard hobbelen (Die heb ik namelijk al gehad, en daar heb ik geen zin in).

Oké in dat geval vind ik de advertentie heel erg misleidend.. Want zoals ik het lees is het wel de bedoeling dat er meteen een vergoeding wordt gevraagd in de periode dat er een band moet worden opgebouwd.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:40

In de advertentie staat: Wanneer je in de toekomst ook wilt gaan wandelen/rijden vraag ik hier, naast de verplichte lessen, een bijdrage voor.

Dit staat er al zo langer dan een halfuur in.
Laatst bijgewerkt door xxdomiixx op 08-05-15 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:41

Ik lees:
Wat zoek ik?
Ik ben op zoek naar iemand die voor 1 dag in de week, dit zou later in overleg 2 dagen in week kunnen, Zorro wil verzorgen. Onder verzorgen versta ik: borstelen, knuffelen, poep uit de stal halen (bodembedekking: matten), afspuiten en evt. eten geven. Ik vraag een bijdrage, dit omdat op lange termijn meer mogelijk is in overleg (denk bijv. wandelen, rijden) en ik tijd besteed in de begeleiding.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:42

Zo heb ik hem ook gelezen ja :j