Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:31

Golden_Angel schreef:
ehm nja het is nog anders...
zegmaar dat ik zondag ben lastiggevallen door iemand (doormiddel van mijn advertentie op bokt waar toen een nummer bij stond) die ehm nja zich voorstelde paard had voor me etc
en toen kwamen er ehm,, ja seksuele vragen

ik heb hiervan inmiddels ook melding gedaan op bokt dat er dus iemand rondloopt hier op bokt die minderjarige meisjes lastigvalt paarden beloofd en seks in return wil.. ook heb ik maandag direct aangifte gedaan.

dus ik heb deze man net opgebeld met mama ernaast en zijn stem en accent zijn zegmaar het zelfde.... dus ehm.. in plaats van terugbellen ga ik denk ik even politie bellen.. dat lijkt me slimmer...

en mijn nummer maar even verwijderd...

Weet jij toevallig nog zijn naam? Er is namelijk al eerder zo'n man geweest op bokt én op marktplaats die meisjes lastig valt.

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:32

sneeuwpop schreef:
nathalie2000 schreef:
Kunnen jullie tips geven voor mijn advertentie? :o
http://www.bokt.nl/markt/ad/298852/enth ... aangeboden

Als je al meerdere verzorgpony ' heb gehad, ben ik benieuwd waarom je daar bent gestopt.

Dat kan dus nog iets duidelijker in je advertentie

Bedankt voor de tip, heb het even aangepast!

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:54

nathalie2000 schreef:
Golden_Angel schreef:
ehm nja het is nog anders...
zegmaar dat ik zondag ben lastiggevallen door iemand (doormiddel van mijn advertentie op bokt waar toen een nummer bij stond) die ehm nja zich voorstelde paard had voor me etc
en toen kwamen er ehm,, ja seksuele vragen

ik heb hiervan inmiddels ook melding gedaan op bokt dat er dus iemand rondloopt hier op bokt die minderjarige meisjes lastigvalt paarden beloofd en seks in return wil.. ook heb ik maandag direct aangifte gedaan.

dus ik heb deze man net opgebeld met mama ernaast en zijn stem en accent zijn zegmaar het zelfde.... dus ehm.. in plaats van terugbellen ga ik denk ik even politie bellen.. dat lijkt me slimmer...

en mijn nummer maar even verwijderd...

Weet jij toevallig nog zijn naam? Er is namelijk al eerder zo'n man geweest op bokt én op marktplaats die meisjes lastig valt.

de eerste keer toen we in contact waren stelde hij zich voor als Stefan de Raaf,
en gisteren enkel onder de naam Patrick, ik heb geen achternaam ontvangen.

Na mijn berichtje hier heb ik trouwens ook nog een aantal smsjes van hem ontvangen waarin duidelijk word dat het inderdaad zoals vermoed werd gaat om de zelfde persoon.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:47

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:49

Lees de eerste regel eens over. Daar staat fb ipv bokt. ;)

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:53

Ik zou de advertentie nog wat uitbreiden.
Waar zoekt ze een verzorgpony, in welke plaats?
Ervaringen met dressuur? Springen? Buitenritten?
Wat voor pony/paard zoekt ze?
Misschien iets erbij zetten dat je altijd het beste voor wilt voor de pony/het paard.
Verzin wat erbij! :)

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:57

Ahh ja, helemaal vergeten te vragen aan haar. Ik heb het gevraagd, rijfoto komt eraan!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:35

Wil ze een verzorgpony om te verzorgen. Of ook om te rijden?
Foto's en filmpjes van het rijden zijn wel handig om dan toe te voegen.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 22:28

Anke schreef:
Wil ze een verzorgpony om te verzorgen. Of ook om te rijden?
Foto's en filmpjes van het rijden zijn wel handig om dan toe te voegen.

Maakt niet uit, het liefst rijden maar hoeft niet perse.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 02:33

Zou daar vooraf wel goed over nadenken. Anders wil ze na een paar weken toch liever een ander, waar ze bijv. wel op mag/kan rijden. Dat is voor de huidige eigenaar en pony niet leuk.
Vooraf goed nadenken en inschatten voorkomt teleurstellingen.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 07:15

Anke schreef:
Zou daar vooraf wel goed over nadenken. Anders wil ze na een paar weken toch liever een ander, waar ze bijv. wel op mag/kan rijden. Dat is voor de huidige eigenaar en pony niet leuk.
Vooraf goed nadenken en inschatten voorkomt teleurstellingen.

Ja ik heb dat ook tegen haar gezegd.

Bedankt! :)

esli14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:19

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:22

Snellere en slomere paarden? Ik zou ervan maken dat je ervaring hebt met verschillende type paarden, rustige maar ook pittigere. ;) Rest doe ik na het eten wel even haha.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:26

Citaat:
Hoi!

Ik ben Ilse en ik ben 14 jaar (28 okt word ik 15).
Ik rij nu ongeveer 3 jaar en 3 maanden.
Ik heb ervaring met dressuur, springen, mennen, longeren en buitenrijden. Ik heb ook wedstrijd ervaring, zowel spring als dressuurwedstrijden, maar wel nog op B niveau, omdat de stal waar ik rij geen wedstrijden organiseert.
Ik zou het heel leuk vinden om iemands paard/pony bij te mogen rijden of verzorgen.
Ik krijg nu zelf 1 keer per week les op een stal en heb ervaring met verschillende type paarden.
Ook werk ik op een paardenstal en ga daar ook mee op wedstrijd als groom.
Ik heb veel geduld met paarden.
Ik ben circa 1,70.
Ik zoek een bijrijd/verzorgpaard of pony in de omgeving van Hilvarenbeek/diessen/ moergestel/esbeek.

Groetjes Ilse:)

Verder is het een goede advertentie :)

esli14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:28

oke dankjulliewel! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:58

Wat me nu ook opvalt, TE VEEL IK IK IK! Sorry, maar dat moet je zo veel mogelijk vermijden. :P

Hoi!
Mijn naam is Ilse en ik ben circa 1.70 lang. Ik ben 14 jaar, maar wordt eind oktober 15. Op dit moment heb ik ruim 3 jaar rijervaring. In die tijd heb ik verschillende takken beoefend, ik heb ervaring met dressuur, springen, mennen, buitenrijden maar ook met longeren. Ik heb ervaring met het rijden van wedstrijden, zowel dressuur- als springwedstrijden. Helaas organiseert de stal waar ik rij geen wedstrijden waardoor mijn wedstrijdervaring zich beperkt tot B-niveau. Het lijkt mij ontzettend leuk om iemand paard te mogen verzorgen evt. ook te rijden. Ik krijg één keer per week les op een stal (welke stal?) waardoor ik ervaring heb met verschillende typen paarden. Verder werk ik op een paardenstal waar ik onder andere mee ga op wedstrijd als groom.

Doordat ik afhankelijk ben van mijn fiets/het ov zoek ik iets omgeving Hilvarenbeek/Diessen/Moergestel/Esbeek. :)

Zo zou ik de advertentie aanpassen! Heb ook wat fouten verbeterd, daar moet je dus op letten als je hem niet klakkeloos overneemt.

esli14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:12

Oke dankjewel!! :)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 07:19

Werken op een paardenstal en blijkbaar mag je daar niet rijden?wat doe je daar dan en hou je wel tijd over voor een verzorgpony? Ik vind dat een beetje onduidelijk.

En die wedstrijden...rij je hoger dan b niveau (punten, dikke winst in B) , anders heeft dat stukje namelijk geen toegevoegde waarde.

esli14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:29

Ik help daar mee met paarden binnen en buiten zetten, voetjes wassen voor wedstrijd, hindernissen bouwen, filmen, bak harken, gang vegen, vrachtwagen uitmesten en ik ga mee op concours als groom. En nog wel paar dingen, maar daar kom ik nu even niet op :o
Ja, want ik werk alleen de zaterdag(meestal tot een uur of 2 en als ik mee op concours ga later).
Ik heb wel winstpuntwn in de B, maar ik weet niet precies hoeveel.
:)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 12:46

Waren dat officiële winstpunten, want die kun je op de site terugvinden.
Onderlinge wedstrijden worden vaker minder zwaar gepunt, dus zou voor mij als eigenaar niet veel zeggen...

over je baantje zou ik zeker een klein stukje schrijven. Vind dat toch wel doorzettingsvermogen tonen en een stukje ervaring- weten hoeveel werk er ook bij komt kijken.

esli14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:12

Ik heb alleen dressuurproeven gereden bij een stamboekdag voor pony's(fell ponydag). Je kunt het wel op een site terugvinden, maar of het officieel is? Ik was toen wel 1e met 217 punten geworden. Maar ik weet inderdaad niet of het toegevoegde waarde is om dat erbij te vertellen. Er stond wel bij dat het een KNHS proef was. En met springen kun je het niet terugvinden.

Oke dankje zal ik doen! :)

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:12

Weer langs Boy geweest, zadeltje opgehad en even met dat zadel op aan de hand lopen, hij word al echt een beertje met zijn wintervachtje.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:25

esli14 schreef:
Ik heb alleen dressuurproeven gereden bij een stamboekdag voor pony's(fell ponydag). Je kunt het wel op een site terugvinden, maar of het officieel is? Ik was toen wel 1e met 217 punten geworden. Maar ik weet inderdaad niet of het toegevoegde waarde is om dat erbij te vertellen. Er stond wel bij dat het een KNHS proef was. En met springen kun je het niet terugvinden.

Oke dankje zal ik doen! :)

Als het officieel is, dan had je toen lid moeten zijn van het KNHS en lid van een rijvereniging. Je hebt dan ook een lidmaatschap van de KNHS en daar kun je je winstpunten terug vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:25

Leuk! Hoe gaat het met hem? :D
[naam] is ook al echt een beertje hoor, [naam] ook. :') Maar ze zijn schattig!

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:57

Gaat goed met hem! Hij krijgt steeds meer vertrouwen en word steeds zekerder, kan echt uren lang met hem knuffelen. hij geniet van alle aandacht die hij krijgt. Dikke vriendjes met zijn weide maatje en nu staan er nog 4 paarden meer op de stal dus een gezellige bende.