Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

enamorada

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 18:47

Stel je eisen heel duidelijk en geef aan dat je, als je niet aan de eisen voldoet, je niet hoeft te melden. Klinkt hard, maar soms moet dat. :j

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 18:50

Alleen krijg je vaak dan nog wel meldingen, omdat ze denken of beweren er wel aan te voldoen. Maar goed dat blijft altijd helaas. Maar misschien inderdaad gewoon al in de advertentie heeeeel duidelijk zijn.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 18:51

Klinkt heel banketstaaf, maar reageer dan gewoon niet. Of zet er in dat je niet gaat reageren als je niet aan dit en dit voldoet.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:36

Starbreeze schreef:
Ik ben nog steeds blij met mijn 14 jarige verzorgster :) ze longeert en poetst mijn paard 1x in de week en vindt dit super leuk.

Ze doet het heel netjes en mijn paard vindt haar ook echt leuk.

De dag erna heb ik dan meestal zo'n shiny ge-equistarred paard met gelakte nagels :D mooi toch!

Precies dit :D
Ben nog steeds erg gelukkig met mijn bijrijdster (15). Ze is erg eerlijk en behulpzaam :) .
Ik heb zelf als guppy ook jarenlang pony's mogen verzorgen bij een boertje en wilde daarom ook gewoon een jong iemand de kans geven. Daarbij maakt het mij niet uit of ze wel of niet rijdt, en als ze rijdt hoeft het ook echt niet mega serieus, paard loopt toch wel goed en voor haar is het gewoon fijn dat ze ervan kan leren zonder dat er de druk achter zit dat ze hem misschien verpest ofzo. Het gaat er mij vooral om dat mijn paard een beetje extra aandacht heeft als ik in de weekenden naar mijn ouders ben.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:19

_PatriciaH schreef:
Ik heb, wat ik nooit maar dan ook echt nooit had verwacht, een super leuke, lieve, zelfstandige 13 jarige die me 2 dagen komt helpen. Ze komt uiteraard alleen als ik er ben waar ik niet naar op zoek was (zo gelopen en dacht, durf geen nee te zeggen dus probeer het een week) maar ze is zo leuk en lief dat ik geniet van haar aanwezigheid en het rijden op ons super paard Lorenzo die er op zijn beurt ook weer van geniet. Ze poetst uren (na het rijden ook de andere 3 nog) en hobbelt wat maar echt zo lief!
Heb een paar meiden gehad van rond haar leeftijd maar die heb ik heel snel weg gestuurd grrrrrr

Maar altijd nog op zoek naar een leuke meid/vrouw die zelfstandig kan komen, buurmeisje mag uiteraard blijven!

Dit dus...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:36

Vandaag zou er iemand komen kijken voor 1 van onze paarden; nog steeds niks gehoord wat betreft een tijd... laat maar zitten dan.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:58

KoudbloedKim schreef:
Vandaag zou er iemand komen kijken voor 1 van onze paarden; nog steeds niks gehoord wat betreft een tijd... laat maar zitten dan.

Voor wie zoek je eigenlijk? Lana, Elske of Kim?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:00

Kimmetje.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:03

Oh maar die heeft heel veel fans :D dus komt vast goed ;)

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:04

Ik wou net zeggen, volgens mij heeft Kim wel een aardige fanclub inmiddels :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:15

Met name hele jonge meiden en Kim is geen makkelijk paard.
Onze stal is ook niet makkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer, dus dat helpt ook niet echt.
Maar vind het gewoon jammer dat je zegt dat je interesse hebt en dan vervolgens gewoon niks van je laat horen.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:19

Dat vind ik inderdaad ook niet kunnen. Mensen beseffen toch wel gewoon dat dat niet netjes is of...?

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:19

Ja snap ik helemaal :( is ook niet leuk, nu weet je wel meteen dat die niet geschikt is. En inderdaad de fanclub is wel aan de jonge kant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:22

Inderdaad, het is iemand van 21, als ze al geen initiatief neemt om een tijd af te spreken, dan heb ik zoiets; dat zal ze dan ook niet doen met de verzorging van Kim.
En er kan best iets tussendoor komen, maar zeg dat dan even, want we houden wel speciaal een dag vrij.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:22

KoudbloedKim schreef:
Onze stal is ook niet makkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer, dus dat helpt ook niet echt.

In je advertentie staat dat je stal wel te bereiken is met OV (10 minuten van CS Groningen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:24

Klopt, maar dan moet je wel een fiets op het station neer willen zetten.
Advertentie is nog gebaseerd op onze vorige stal.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:24

Misschien dat er even bij zetten dat het met de fiets 10 min. is? want het zou ook lopen kunnen zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:25

Ik ga het even aanpassen.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:22

Ik ben bijrijder, maar heb zelf in beide schoenen gestaan dus begrijp heel goed dat het lastig is om een bijrijder te vinden. Paard waar we bijrijder voor zochten is namelijk gewoon geen beginnerspaard en heeft echt iemand nodig die duidelijk grenzen aangeeft, anders gaat hij gewoon zn eigen gang. Zoveel mensen die zichzelf overschatten... 1 vrouw gehad die m gewoon echt niet in draf kreeg :') Ook een aantal mensen die gewoon niet meer terug reageren. Snap dat ook echt niet.
Gelukkig hebben we nu een heel leuk 18 jarig meisje gevonden die goed met m kan :D
Wel vind ik het heel belangrijk om mensen een kans te geven. Als het een leuk 15 jarig meisje is, die goed met het paard om gaat en voldoende verantwoordelijkheidsgevoel heeft.. Waarom dan niet proberen? Ik was zelf ook net 15 toen ik met mn huidige bijrijdpaard begon en ben zo ontzettend blij dat ik deze kans heb gekregen, en zowel de eigenaresse en ik hebben doorgezet. Ging niet even soepel op het begin namelijk (3x binnen 10 minuten afgelegen bijvoorbeeld :')). Maar allebei blij dat ik Muis bijrijd. Soms vraag ik me af of iedereen hier wel bijrijders echt de kans geeft? Het begin is soms wel lastig voor een bijrijder. Je moet het paard goed leren kennen en aan alles wennen.
Nou snap ik wel heel goed dat je al minder snel vertrouwen in iemand hebt hoor, als je al zoveel bijrijders hebt laten kijken. Maar toch denk ik dat het heel lastig is om iemand te vinden als je het geen kans geeft. Laten jullie de bijrijder bijvoorbeeld ook alleen met het paard bezig als je een paar keer mee bent geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:25

Het probleem wat ik heb ondervonden als je veel verschillende mensen laat proberen (die zichzelf inderdaad vaak enorm onderschatten waardoor het niks wordt/ze gewoon wegblijven) en je zet dan een nieuwe advertentie, dat je dan reacties krijgt als:"Zoek je nu alweer een nieuwe?!" en dat mensen gaan denken dat het aan jou als eigenaar ligt dat je geen bijrijdster kunt houden. :+

Ik laat wel de verzorgster na een paar keer alleen, dat is de hele opzet. :j

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:27

KoudbloedKim schreef:
Het probleem wat ik heb ondervonden als je veel verschillende mensen laat proberen (die zichzelf inderdaad vaak enorm onderschatten) en je zet dan een nieuwe advertentie, dat je dan reacties krijgt als:"Zoek je nu alweer een nieuwe?!" en dat mensen gaan denken dat het aan jou als eigenaar ligt dat je geen bijrijdster kunt houden. :+

Ik laat wel de verzorgster na een paar keer alleen, dat is de hele opzet. :j

Wellicht helpt het om de advertentie nog even te laten staan en als je dan als nog een reactie krijgt kun je zeggen dat je nu met iemand bezig bent en mocht het toch niets zijn je het nog laat weten. Ligt er natuurlijk beetje aan hoelang je iemand laat proberen natuurlijk. Paar maanden laten staan is niet zo handig maar een maandje moet toch wel kunnen.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:28

Sterker nog, de allereerste keer dat mijn huidige bijrijdster kwam ben ik zelf mijn andere paard gaan rijden. Ik weet hoe vervelend het is als je echt het gevoel hebt beoordeeld te worden terwijl je net op een vreemd paard zit. Door zelf ook te gaan rijden hoopte ik haar minder het gevoel te geven dat er iemand alles wat je doet zit te beoordelen. En uiteraard hou ik het vanaf mijn andere paard wel in de gaten, maar ik weet dat 'ie braaf is en haar echt geen zand laat happen, daarnaast ben ik ook nog eens wel heel dicht in de buurt mocht het misgaan en kan ik ook best wel wat tips geven vanaf het andere paard. Dus ik ben er wel, maar minder nadrukkelijk zeg maar. Ze vertelde me later dat ze dat ook als prettig ervaren heeft. En als het goed is is het goed, dus mijn bijrijdster mocht ook al snel alleen aan de gang, neemt niet weg dat we vaak samen gaan omdat dat wel zo gezellig is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:33

Ja, ik laat mijn advertentie inderdaad wel een tijdje staan, maar inderdaad geen maanden.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:19

Ik heb ze toen ook snel alleen gelaten, heel erg veel spijt van gehad. En ik zou ze nog steeds alleen laten maar dan wel wanneer het vertrouwen er ook echt is.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:20

Wat misschien ook zou kunnen KBK is bovenaan bij de advertentie een update zetten met datum dat je al voorzien bent en weer weg halen als je weer iemand zoekt.

Edit: Ik heb de stoute schoenen aan getrokken en mijn advertentie geplaatst. Zouden jullie willen kijken? Het is best een laptekst en misschien staan er overbodige dingen in. Maar ik stel nu ook gewoon meer eisen sinds de vorige bijrijders (die overigens wel direct mochten rijden, ook spijt van gehad).

Ik heb niet veel bijrijders gehad, waren gewoon twee meisjes die het samen wilden doen. En dat was dus mijn enige bijrijders ervaring, maar ook meteen dat ik nu veel kritischer ben want zo iets wil ik echt niet meer meemaken.