Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 16:03

paarden652 schreef:
Ach, ik herken het. Voor mijn Lusitano ben ik ook op zoek naar een bijrijder. Mooie ruin, kan M3 proef lopen zonder probleem (belgie ;)). Ze moeten er niet voor betalen en er is maar 1 grote loopstal dat er moet gekuist worden. Waarbij ze ook nog eens hulp krijgen van mij. Dus met een half uurtje zijn ze ervan af.

En wat is het probleem? 1. ofwel heb ik geen binnenpiste 2. ofwel springt hij niet hoog genoeg ;) 3. ofwel willen ze het niet aanvaarden dat ze 1 keer in de week gratis les van mij krijgen omdat ik wil dat er fijn mee wordt gereden. Man man man, en nog is het niet goed genoeg voor hun...

Ik zou allang op dit aanbod zijn ingegaan! Ik snap niet dat mensen dit niet willen. Als ik hard aan het zoeken was voor een pony zou ik een gat in de lucht hebben gesprongen als ik jou advertentie was tegengekomen, haha. Ik snap niet waarom mensen zo graag een binnenbak willen ... voor de wintermaanden is het misschien wel handig ja, maar je kan toch ook andere leuke dingen doen in de sneeuw?
Mensen willen tegenwoordig alleen maar rijden ...

PINK

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 16:04

ja idd in de sneeuw zijn er zoveel leuke dingen te doen.. als het buiten niet glad is enz zou je misschien nog naar buiten kunnen..

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 16:22

Ja, precies.
Ach ja. Bijrijders hebben blijkbaar ook zo hun eisen.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 16:23

ja dat merk ik nu wel :P
naja de eisen van de eigenaren zeg ik eerlijk worden ook steeds hoger vind je niet?

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 16:29

Ja klopt.
Van beide kanten worden de eisen steeds groter.
Best wel raar eigenlijk, want bijrijders moeten juist blij zijn als ze een paard hebben gevonden en het is dan best wel raar dat ze dan ook nog eisen gaan stellen zoals: 'er moet wel een binnenbak aanwezig zijn, hij/zij moet goed kunnen springen' etc.
En eigenaren moeten juist blij zijn als ze een bijrijder gevonden hebben.
Ik snap dan ook niet waarom eigenaren er geld voor vragen. Want bijrijders/verzorgers helpen je dan toch? Tenzij het om een financiële kwestie gaat, dan is het wel begrijpelijk.
Ik betaal ook geld voor mijn verzorgpony voor 1x per week. Dit komt uit om 34,- per maand. Maar dit gaat om een financiële kwestie. Ik mag soms nog een dag per week rijden. Dus ik vind het helemaal niet erg :)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 16:47

nee idd, naja het is voor allebei fijn. en vooral voor het paard :P maarja tegenwoordig worden de eisen gewoon hoger.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 18:40

ik merkte t ook, de 1e keer dat ik tegen een bijrijdpaard aanliep had ik eigenlijk bijna geen eisen, zou mij een zorg zijn, als de bijdrage maar niet te groot was en ik er zonder angst opdurfde..

1e keer dat ik een bijrijdpaard aangeboden kreeg was t 100€ voor 3 dagen en een paard dat ik wel lief vond ernaast, maar ik vond t wel errug spannend om erop te rijden (ging dus niet door, vond ik een te hoge bijdrage voor een paard dat ik eng vond)
2e keer was t een leuk paardje zonder bijdrage, dus ben ervoor gegaan.
toen ik daarna weer op zoek moest had ik iets meer keuze, had tenslotte ervaring met privepaarden.

enige reden waarom ik paarden heb afgewezen was dat ik een ander paardje leuker vond, kan ze helaas niet allemaal doen want ik heb maar een beperkt aantal uur in een dag :P
(ok, ik knap wel af op mensen die gelijk beginnen met "dit mag wel en dat mag niet", "ik heb liever niet dat.." klinkt een stuk aardiger)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 19:05

ja idd knap ik ook op af!
nou ik heb nu bij 3 paardjes gekeken en of was bijdrage van 40 euro @ maand en 50 euro @ maand.
en dat was of geen klik.. en de ander koos voor een ander dusja.
maar heb er miss nu 1 gevonden in de hoop dat ik mag komen kijken! :D

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 19:09

Fira schreef:
Ja, precies.

Dat is zeker zo, onze bak is in de winter niet te rijden, dus dan moet je je op een andere manier bezighouden met de paarden, maar daar knappen er toch een hoop op af. Hebben zelfs iemand gehad die niet wou komen omdat we geen stapmolen hebben _O-

Edit: Bij ons trouwens geen bijdrage, de eigenaar is al blij als er iemand komt...
Laatst bijgewerkt door bromfiets op 06-11-10 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 19:10

bromfiets schreef:
Fira schreef:
Ja, precies.

Dat is zeker zo, onze bak is in de winter niet te rijden, dus dan moet je je op een andere manier bezighouden met de paarden, maar daar knappen er toch een hoop op af. Hebben zelfs iemand gehad die niet wou komen omdat we geen stapmolen hebben _O-

dat is wel heel raar! :P
als je echt een klik heb met het paardje vind ik dat je, je ook wel moet kunnen vermaken zonder te kunnen rijden..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 19:17

Ik ben zelf bijrijder en heb eigenlijk nooit moeite gehad om een bijrijdpaard te vinden, blijkbaar zijn deze er in overvloed :')

Ik heb inderdaad wat eisen ja, maar deze zijn heel klein. Dat gaat niet over het rijden. Ik heb jaaaaaaren gehad dat er alleen een buitenbak was en in de winter is deze gewoon te hard.
Jammer dan, dan pak ik een halster + touwtje en ga een eind wandelen aan de hand, heerlijk! Of ik borstel zo 1 uur lang, lekker rustig genieten.
Nu heb ik het geluk dat ik wel een binnenbak heb (wel 2 :') en straks 3), maar dat vind ik veruit niet het belangrijkst.

Wat mij niet trekt zijn die bijdrages (voor mij zijn die niet logisch, voor anderen misschien wel, ieder zijn mening) en als er geen klik is (logisch).
Ook vind ik de onderlinge relaties tussen de mensen belangrijk, als ik op een stal rijdt waar iedereen op elkaars vingers let of niemand een babbeltje maakt, ben ik snel weg.

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 19:58

susannex schreef:
_Floss_ schreef:
Ik ben al een tijd aan het zoeken, maar kan geen bijrijder vinden...
Ik denk dat het ook grotendeels aan de lokatie ligt, waar ik zit zijn veel pony's en paarden die een bijrijder zoeken...

waar sta je/u dan?

Ik sta in de omgeving Baarle-Nassau, en bij mij in de omgeving worden relatief veel paarden en pony's aangeboden...
Als je op Marktplaats kijkt zie je dat in de straal van 15 kilometers diverse verzorgers/bijrijders worden gevraagd.
Ik denk dus echt dat dit stukje Brabant 'verzadigd' is ofzo...

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:50

ik weet niet precies waar dat ligt maar als dat brabant is ik heb een vriendinnetje die lang al opzoek is naar een paardje.. miss vind u haar geschikt!

eliseko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:20

ik ben wel opzoek naar een verzorgpony..
maar mij lukt het niet om er 1 te vinden...
misschien weet iemand of heeft iemand een leuke verzorgpony voor me.
ik rij 6 jaar nu en ben 13 jaar. ik weeg 40 kilo en ben 1.55.
gr. Elise

_taane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:31

Ik ken het probleem nog niet,
Maar aangezien ik een nieuwe opleiding ga doen
Moet ik tog maar eens snel op zoek gaan, nu ik dit allemaal zo hoor.

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:43

Hihi dan help ik jullie toch even! :D

Ik ben opzoek naar een leuk bijrijdpaardje in omgeving Moordrecht! :o Heb alleen helaas nog niks gevonden..
Mischien dat een van jullie toevallig opzoek is?

Mischien handig om er even bij te zetten, ben 20 jaar en 182 lang ;)

PB me gerust voor vragen, of ideen! :D

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:51

Het probleem bijrijders zoeken, ja daar ben ik ook van op de hoogte.
Heb me merrie nu goed 8 jaar, 2 bijrijders gehad, eentje goed 3 jaar en de ander 2 jaar, die heeft mijn merrie ingeruild voor een andere merrie van het zelfde ras, dus had me buik er vol van ( moest dit van stalgenoten vernemen )
Maar nu heb ik sinds kort een aardig vrouwtje die haar gemiddeld 3 dagen in de week gaat doen en de klik is er met haar en met de pony.
Ik vraag dan wel een kleine bijdrage, maar ben niet de moeilijkste, zolang me paardje maar met respect behandeld wordt en eerlijk is tegen over mij als eigenaar, alles is bespreekbaar.

Dus ik hoop dat de bijrijder die ik nu gevonden heb, lang zal blijven... want het ben zoeken naar een geschikte toch echt een beetje zat.

Lietje_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 15:10

Wel grappig om te lezen dat mensen moeite hebben om een goede bijrijder te vinden, terwijl ik juist moeite heb een leuk/goed bijrijdpaard te vinden. De paarden die ik tot nu toe heb gehad, had ik geen klik mee, dus dan schiet het op een gegeven moment niet op |(

Maar jaah, wie weet, ooit nog :P

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 15:16

Ik verzorg ook een paard voor 70 euro per maand + helft van de hoefijzers (€45,=)
Ik kende dit paard al 4 jaar, toen overleed de eigenaar en kreeg ik dit aanbod, ik wou haar niet kwijt dus daarvoor deed ik het wel. Als ik ergens anders gevraagd zou worden voor zoveel geld per maand te betalen, nee dan zou ik het niet doen. Het valt me echt op dat heel veel nu er geld voor vragen.
Ook zou ik zelf nog een bijrijdpaardje willen, aangezien mijn verzorgpaard van nu, tsjah hoe zeg je dat, ze is heel erg lomp, de galop gaat bijna niet, soms gaat het goed maar soms ook héél erg slecht.
Daarom zou ik ook nog graag een beetje sportiever paard erbij willen verzorgen, maar omdat bijna iedereen er geld voor vraagt, of het te ver weg is, gaat dat helaas niet.

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 23:39

zou ik even van jullie 'verzorgpony-zoeken' advies gebruik mogen maken? :=
ik zoek dus al een tijd een verzorgpony/paard. nu is er op marktplaats een nieuwe advertentie bijgekomen.
De adverteerder zoekt iemand om iets te doen met de gezelschapsshet (70 cm) van haar paard.
dit is 5 km van mij vandaan, dus goed te fietsen!
maar zal ik dit doen? ik zou eerlijk gezegd niet echt iets weten wat ik met de pony zou kunnen doen, en een karretje hebben ze voor zover ik weet ook niet.
wat vinden jullie? :+

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 23:40

je kan altijd gaan kijken...

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 23:41

xConnie schreef:
zou ik even van jullie 'verzorgpony-zoeken' advies gebruik mogen maken? :=
ik zoek dus al een tijd een verzorgpony/paard. nu is er op marktplaats een nieuwe advertentie bijgekomen.
De adverteerder zoekt iemand om iets te doen met de gezelschapsshet (70 cm) van haar paard.
dit is 5 km van mij vandaan, dus goed te fietsen!
maar zal ik dit doen? ik zou eerlijk gezegd niet echt iets weten wat ik met de pony zou kunnen doen, en een karretje hebben ze voor zover ik weet ook niet.
wat vinden jullie? :+

vrijheidsdressuur? Kan je hele leuke dingen mee doen hoor en shetjes zijn ontzettend intelligent, dus die pikken zulke dingen heel snel op :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 23:43

Ik kom hier ook even meelezen :D

@ xConnie, gewoon gaan kijken, stel dat het een hardstikke leuk dier is, en wellicht breidt het ook uit met de tijd voor dr grote paard? you never know.

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 01:14

ja jullie hebben gelijk :j
ik zal morgen wel eens een mailtje sturen!

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 13:18

Raar dat hier mensen bijrijders zoeken en echt geweldige aanboden geven, leuke paarden, 1x in de week les, geen extra kosten ect.
En dat er volgens mij hele enthousiaste bijrijders ook opzoek zijn en geen geschikt paard kunnen vinden.
Jammer genoeg allemaal op de verkeerde plaatsen!

Ik ben alweer bijna een jaar opzoek maar heb nog steeds weinig kunnen vinden waarmee het klikte, of het klikte wel maar die gene vroeg een veelte hoog bedrag per maand.