5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinde

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DeEenhoorn
Berichten: 2944
Geregistreerd: 23-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 19:48

Chantaliiejj schreef:
Hallo, het blijft lastig om een verzorg paard te vinden of het is te ver weg of ze vragen een vergoeding voor wat ik helaas niet doe.
jammer dat ik zo ver weg woon Loveskyra

bentlage schreef:
ik ga komende zondag kijken bij mijn toekomstige vp en inrijpaardje. is maar 20 minuten fietsen (ik denk een kleine 5 km, ik kan niet zo goed schatten..) een witte Welsh van 1.30 meter en ik ben 1.61 meter

En hoe was het ga je hem verzorgen ?

ik moest op het laaste moment afzeggen. gebroken been rechts en linker pols verrekt. irriterend... gaaat nu weer prima met me hoor :)

SteM

Berichten: 120
Geregistreerd: 10-01-12
Woonplaats: Blankenberge, België

Re: [CENTRAAL] 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:11

Als 22-jarige verzorgster word ik als volwassen en verantwoordelijk geacht en dat heeft in mijn voordeel gespeeld in de tijd dat ik nog op zoek was. Wie nog jong is (meestal -16 jaar), moet zich meer bewijzen. Belangrijk is om niet op te geven. Doorzettingsvermogen is een goede eigenschap en ook helemaal niet onbelangrijk bij het werken met paarden.

Nu ikzelf verzorgster ben, kom ik met verschillende eigenaren in contact en hoor ik heel veel zaken. Een gouden tip die ik velen kan meegeven: wees niet alleen geïnteresseerd in het rijden, want daar botst het vaak. Regelmatig lees je in een advertentie 'ik wil ook klusjes doen', maar als het erop aankomt, is dit niet het geval of is het tegen de zin. Zet dat alleen maar, als je het ook écht meent. Maar dan elimineer je wel al een groot deel.

Eigenlijk moet je ervan uitgaan dat een verzorgpaard een voorbereiding is op een eigen paard. Je kunt er heel veel van leren en krijgt ook die fantastische kans om te werken met andermans paard. En paarden houden bestaat uit veel meer dan enkel en alleen rijden.

O, en nog een tip die ik persoonlijk vanzelfsprekend vind, maar ik merk dat niet elke verzorg(st)er er zo over denkt (en dit is gewoon een algemene opmerking): doe NOOIT iets zonder de toestemming van de eigenaar. Je moet het ervaren als een eer dat je met hun paard mag werken en je moet je er altijd van bewust blijven dat het niet jouw paard is waarmee je bezig bent.

Voor de rest: véél succes! Ik ben onderweg wat advertenties tegengekomen (met heel wat spelfouten), dus ik probeer dit topic wat in de gaten te houden om eventueel wat bij te springen :)

Eline_Dance

Berichten: 140
Geregistreerd: 30-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 13:39

Handig :o

elainelouise

Berichten: 837
Geregistreerd: 21-08-12
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 04:26

Hoi hoi, mag ik me hier ook melden? :D
Ik ben Elaine en 20 jaar oud. Ben sinds kort verhuisd naar Den Dungen (ja dat is het dorpje waar precies middenin maaskantje ligt van new kids :+ )
Ik rijd al 12 jaar waarvan de laatste drie jaar prive- en sport paarden.
Aangezien ik in m'n nieuwe woonplaats niemand ken en het een beetje te kinderlijk en brutaal vond om gewoon aan te bellen had ik hier op boktmarkt en op marktplaats een advertentie gezet. En ik heb nog nooit zoveel leuke reacties gehad! De meeste waren helaas te ver weg, maar er was 1 pb binnen gekomen die me verraste.. een bokker had 4 paarden en nog wel gestald in m'n woonplaats! Een eigenaresse waar ik van kan leren (reed in het ZZ tot haar ongeluk en nu rijd ze in de gehandicapten paardensport grade 3, vergelijkbaar met M2 en Z) en paarden die vanaf het L2 niveau zijn geschoold tot ZZ. Enorm leuke en spontane mensen met liefde voor de paarden. Ook is de schofthoogte van de paarden een uitdaging. Ik als een "kleintje" van 1.70 heb 4 paarden om te verzorgen en te rijden. De kleinste is"maar" 1.75 en de grootste is maar liefst 1.95 schofthoogte :+ .. gelukkig is hij heel lief en kom ik er daardoor toch iets makkelijker op haha!

Ik heb tijden gehad waarin ik dacht nooit een leuk paard te vinden, en het bijna wou opgeven. Maar ik heb volgehouden en nu heb ik een kans gekregen waar ik alleen maar van kan dromen.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat je nooit op moet geven. Hoe moeilijk of zwaar het soms is als je 0, 0 reacties krijgt.

Nou dit is een lange introductie geworden van me.. :+

Hier trouwens ook nog een tip van mij (weet niet of ie al genoemd is)
Maak je advertentie duidelijk. Stel je eerst voor en vertel wat je ervaring is. Daarna kan je gewoon een lijstje opstellen met wat je kan bieden (denk aan hoevaak, wat je kan, of je bereid bent een bijdrage te leveren (of juist niet). Stel daarna ook een lijstje op wat je zoekt. Ik had bijvoorbeeld erin gezet: grote pony of paard, wil graag verzorgen, rijden is geen must maar wel leuk.

En het allerbelangrijkste is gewoon eerlijk zijn!! Ik heb gezegd dat ik wel kan rijden,, maar zeker geen Anky van Grunsven ben. Dat ik wel graag wil leren en de eigenaar dus geen dressuur hoogstandjes kan verwachten van me. De meeste eigenaren waarderen dit heel erg. Dan weten ze tenminste een beetje waar ze wel (of juist niet) aan beginnen.

Edit:nog een tip toegevoegd

marijn700
Berichten: 14
Geregistreerd: 03-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:32

ehh ik heb nog een advertentie:

ik ben marijn een meisje van 11 jaartjes oud. ik heb al 6 jaar rij ervaringen ik hou zoveel van paarden dat ik een bijrijd pony wil maar wel gelieve zonder bijdragen
ook wil ik er graag op springen en dressuur doen maar hoeft niet.
ik ben 1,58 ongeveer ik ben ook 44 kilo dus als u nog een paard of pony heeft vlak bij diemen of ijburg dan hoor ik graag nog wat meer.
mijn email is: ***
en mijn telefoon nummer is: ***

SteM

Berichten: 120
Geregistreerd: 10-01-12
Woonplaats: Blankenberge, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:42

Hoofdletters en leestekens ontbreken compleet, waardoor zo'n advertentie al onmiddellijk erg onaangenaam leest. Ik wil je daar gerust bij helpen, maar eerst zou ik eens rekening houden met de tip die elainelouise gaf, want die is erg nuttig.

elainelouise schreef:
Maak je advertentie duidelijk. Stel je eerst voor en vertel wat je ervaring is. Daarna kan je gewoon een lijstje opstellen met wat je kan bieden (denk aan hoevaak, wat je kan, of je bereid bent een bijdrage te leveren (of juist niet). Stel daarna ook een lijstje op wat je zoekt. Ik had bijvoorbeeld erin gezet: grote pony of paard, wil graag verzorgen, rijden is geen must maar wel leuk.

En het allerbelangrijkste is gewoon eerlijk zijn!! Ik heb gezegd dat ik wel kan rijden,, maar zeker geen Anky van Grunsven ben. Dat ik wel graag wil leren en de eigenaar dus geen dressuur hoogstandjes kan verwachten van me. De meeste eigenaren waarderen dit heel erg. Dan weten ze tenminste een beetje waar ze wel (of juist niet) aan beginnen.


Dus die 6 jaar ervaring, wat houdt dat in? En hoe vaak kan je langsgaan?

elainelouise

Berichten: 837
Geregistreerd: 21-08-12
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 23:01

marijn700 schreef:
ehh ik heb nog een advertentie:

ik ben marijn een meisje van 11 jaartjes oud. ik heb al 6 jaar rij ervaringen ik hou zoveel van paarden dat ik een bijrijd pony wil maar wel gelieve zonder bijdragen
ook wil ik er graag op springen en dressuur doen maar hoeft niet.
ik ben 1,58 ongeveer ik ben ook 44 kilo dus als u nog een paard of pony heeft vlak bij diemen of ijburg dan hoor ik graag nog wat meer.
mijn email is: marijnbg@gmail.com
en mijn telefoon nummer is: 06-26240551


Zoals Stem al zei, als je leestekens en correcte spelling gebruikt is het al een stuk fijner lezen.
Ook inderdaad wat die 6 jaar rij-ervaring inhoud, alleen op de manege? Of al eens een paardje verzorgd etc.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15120
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 10:17

Moderatoropmerking:
Ik heb weer een aantal oproepen/advertenties verwijderd. Houd er rekening mee dat dit niet is toegestaan op het forum. Mocht je willen adverteren, dan mag dit op de Bokt Markt :)

RobynOtten
Berichten: 6
Geregistreerd: 13-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:29


MyHu

Berichten: 3025
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Overijssel

Re: [CENTRAAL] 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:52

Ik ben (helaas) ook weer op zoek.

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: [CENTRAAL] 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 22:29

Ik heb moeite met een leuke, verantwoordelijke bijrijder vinden! Lijkt wel omgekeerde wereld. Vroeger stond iedereen te springen om een bijrijdpaard, nu staan paardeigenaren te springen om een bijrijder.... Wel luxe voor de bijrijders onder ons.....

MyHu

Berichten: 3025
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Overijssel

Re: [CENTRAAL] 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 23:41

En tóch zijn er heel veel mensen die een paard zoeken maar niet vinden, en andersom. Dat lijkt zoo raar. En het is nog jammer ook.

Ik heb wel enkele advertenties gezien voor mij in de buurt, maar ik kan helaas geen kosten betalen buiten de lessen om.
Ik doe het voor het plezier en help in mijn ogen de eigenaar met het paard beweging geven en eventueel mesten etc.

Ik hoop dat ik snel een paardje vind, want de klik moet er ook zijn.

Anoniem

Re: [CENTRAAL] 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 09:56

Sommige eigenaren vinden het raar dat ze niks kunnen vinden, kijk eens naar die prijzen! Bij ons in de buurt stond er voor 15 euro per dag een leasepony. Als je hem dan 6 dagen in de week doet, kost het 360 euro per maand! Bijna 100 euro meer dan het stalgeld. Voor leasen kan het misschien dan nog, maar als je gewoon puur voor de verzorging gaat, vind ik eigenlijk dat wíj betaald moeten worden, want wij verlenen eigenaren een gunst. Maar dit is mijn mening.

Doef

Berichten: 1742
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [CENTRAAL] 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 10:01

Hierboven ben t met je eens! :D

sinsy1

Berichten: 22
Geregistreerd: 11-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 10:43

waar staat Eenmaal Andermaal - Verzorgpaarden.

Anoniem

Re: [CENTRAAL] 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 11:09

Bij Markt- Bijrijders en verzorgers. Wel je eigen postcode invullen anders krijg je dingen die te ver zijn.

sinsy1

Berichten: 22
Geregistreerd: 11-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 12:08

ooh hahah hep ik al gedaan

SteM

Berichten: 120
Geregistreerd: 10-01-12
Woonplaats: Blankenberge, België

Re: [CENTRAAL] 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 14:34

Ik vind persoonlijk nu niet dat wij moeten betaald worden omdat wij de paarden beweging e.d. geven. Integendeel, ik vind dat wij blij mogen zijn dat wij de kans krijgen om met iemand anders paard te mogen werken! Dat is niet niets hoor, je paard aan iemand anders toevertrouwen. En voor een verzorg(st)er is het nog eens een prachtige kans om bij te leren ook, meestal in afwachting van een eigen paard.

Ik begrijp ook helemaal dat er eigenaars zijn die een bijdrage vragen (al zou dat inderdaad nooit meer mogen zijn dan het uiteindelijke stalgeld). Uiteindelijk hebben zij veel kosten aan een paard waar zij zélf niet veel meer mee doen (dat is toch vaak het geval). Desondanks is het niet voor elke verzorg(st)er haalbaar om een bijdrage te leveren, maar daar ben je dan gewoon eerlijk in. Ik heb bij het begin van mijn zoektocht een fantastische kans aangeboden gekregen, waarbij ik een paard helemaal als het mijne ging mogen behandelen. Maar ik moest de helft van het stalgeld betalen en daar had/heb ik de financiële middelen niet voor. En bij toeval heb ik nu exact dezelfde kans, helemaal gratis, en kan ik lekker sparen om zelf in de toekomst een paard te kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:31

Ik heb niet gezegd dat wij nu per sé betaald moeten worden, maar als je het vergelijkt: Je verleent iemand een gunst, of helpt iemand. Dan zou ik, als iemand mij wil helpen, geen geld ervoor vragen. Leasen is een ander verhaal, dan huur je gewoon een paard. Maar puur voor de verzorging zou ik geen geld vragen. Als iemand jouw hond uitlaat, omdat je zelf niet kunt of geen tijd hebt, vraag jij toch ook niet of diegene geld aan je betaalt?

Ik snap wat je bedoelt, dat wij blij mogen zijn dat iemand zijn paard aan ons toevertrouwt. Maar juist dáárom vind ik dat ik niet moet betalen. Ik help de eigenaar. Stel, zij kan niet omdat hij/zij zwanger is. Dan is het toch fijn als iemand je paard (tijdelijk) kan verzorgen zodat jij je tijd kunt besteden aan het kindje? Dus geld vragen omdat je zelf niet naar je paard kan, vind ik dus niks.

Even ter info: Ik zeg nu niet dat alle paardeneigenaren hetzelfde zijn! Er zijn genoeg eigenaren die ook zo denken.

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:12

Bij mijn paard word je niet betaald, maar je hoeft ook niet te betalen. Enige dat betaald moet worden is de wekelijkse les (die ik wel eis), en als je wilt starten is dat ook voor eigen rekening. Starten kan op loopafstand. Als er op zondag gereden wordt, de stal uitmesten en af en toe helpen met het uitmesten van de weide. Dan heb je in principe je eigen paard. Alleen mijn vriend rijdt er af en toe op tijdens les of een bosrit met mij. En ik neem soms een vriendin mee het bos in.

Ik durf geen advertentie te zetten omdat ik bang ben dat ik overstelpt word met mailtjes van jonge meisjes. Ik ben op zoek naar iemand van 20+ die bewust paardrijdt. Dus mocht er nog iemand een paardje zoeken, het gaat om de zwarte merrie in mijn profiel.

Mocht iemand nog een paard zoeken rond Veenendaal.....

Anoniem

Re: [CENTRAAL] 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:14

Zet in je advertentie dat het om 20+ gaat, als er jonger gereageerd wordt ga je er dus niet op in.

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: [CENTRAAL] 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:16

die meiden lezen vaak niet eens, en reageren bij voorbaat. Ervaring ;)

Anoniem

Re: [CENTRAAL] 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:17

Of zet boven e advertentie, in de titel : 20+.

snoopydogy

Berichten: 2224
Geregistreerd: 20-11-11

Re: [CENTRAAL] 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:26

hey hey
hoe zoeken jullie bijrijsters kom net binnen vallen dus niet alles mee gelezen

SteM

Berichten: 120
Geregistreerd: 10-01-12
Woonplaats: Blankenberge, België

Re: [CENTRAAL] 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:54

@NesxNas, ik volg je redenering hoor en ongelijk heb je niet. Maar ik begrijp ook waarom sommige eigenaren wel een bijdrage vragen. En een verzorg(st)er die het wel kan betalen, waarom niet? Had ik destijds de financiële mogelijkheden gehad, had ik het waarschijnlijk ook gedaan. Da's uiteindelijk maar een kleine bijdrage in vergelijking met wat je zou moeten betalen voor een eigen paard. Al kijk ik er ondertussen ook een beetje op een andere manier naar. Betalen voor een paard dat nooit de jouwe kan worden? Dat zie ik niet meer zitten, dan spaar ik liever.