Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nadine_S

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 22:36

Vrees dat het daar wel mee te maken heeft idd. :(

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 22:36

Ben ik zelf ook :D
Maar goed verzorgen doe ik wel elke dag, weer of geen weer........

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 22:37

Ik heb iets aan goedweerruiters? Met slecht weer is onze bodem toch te nat vaak. En zelf longeer ik ook liever 15 min. in de regen dan dat ik er 45 min. op ga zitten :P

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 22:43

Ik rijd wel in de regen. Maar als het echt stortregent ook niet hoor. Dan longeer ik inderdaad wel, haha!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:37

Mijn ervaring is dat veel goedweerruiters ook "goedweerfietsers" zijn... of "goedweerlopers" die denken dat ze smelten van regen dus als het een drupje regent of koud aanvoelt binnen blijven :')

Uren rijden doe ik ook niet vaak als het rotweer is... Maar even langsgaan tjah...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:40

Hier in twijfef of geen verzorster/bijrijder.
Paardje is best eenkennig, zeker als ze door iemand anders aan het werk gezet word. Is nog jong 4.5 jaar en nog niet super lang onder het zadel.
Maar zelf kan ik haar niet meer dan 2 hooguit 3 keer per week rijden ivm m'n rug....

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:44

Da's voor een jong paard toch helemaal niet zo erg, 2 of 3x per week?

Emma_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:46

FLOVE schreef:
Nog iemand op zoek naar een verzorgster omg Tilburg? Al heel lang op zoek :o . Enne Lauwttje, veel plezier!

Tilburg is zeker niet makkelijk om iets te vinden. Heb er zelf ook een half jaar over gedaan, maar nu wel iets leuks gevonden :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:48

Merk aan haar dat het voor haar te kort is.
Voor haar is het beter als ze 3 á 4 keer per week zou lopen (en dan max 15/20 minuutjes hoor).
Helaas komt het bij mij ook voor dat ik het maar 1x per week red...

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 08:56

Hier in dubio wat te doen met verzorgster..
Is nu in de afgelopen 2 weken maar 2x geweest, terwijl 3x in de week afspraak was.
Elke keer is er een smoesje.. Maar ponys staan wel in een zeiknatte en zeer vieze stal(paarden zijn van staleigenaar, maar ik heb de verantwoordelijkheid ervan gekregen)
Ik kan het zelf niet doen, gezien ik mijn handen vol heb aan mijn eigen 2 paarden, en de oudste van de staleigenaar die ik al doe..

Wat moet ik doen?
Met staleigenaar praten heeeft geen zin omdat ik de verantwoordelijkheid heb en die meid heb aangenomen

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 10:02

Gewoon verder zoeken :) Heb ik ook gedaan... Meisje belt steeds af, en nu hoor ik via via dat ze dus niet in het donker daar naar toe durft te fietsen... Snap het aan de ene kant wel (aan de andere kant.... menig ouder zal zijn hart vast hebben gehouden als ze wisten wat ik deed :') door het donkere bos heen omdat het sneller was dan netjes met het OV te gaan etc :')) En dan kan ze nog zo fietsen dat ze 3 minuten "binnenweg" heeft en de rest gewoon een redelijk druk bezochte straat heeft met fietspad heeft...

Je wilt iemand waar je op aan kunt, niet iemand die steeds afzegt of afspraken verzet etc. En vooral als de verzorging er vanaf hangt. Ik heb bewust gekozen voor volpension, zodat dat ALTIJD door gaat sowieso is er elke dag iemand van het gezin op stal, maar toch... ) Stel dat het niet kan, dan gaat dat iig door. Want dat is dus iets wat ik niet meer uit handen durf te geven aan een verzorgster... (Stond toen met een vriend op een weitje met stallen, 3-4 paarden standaard. Hij zocht een verzorgster, zou de lessen en alles betalen, maar dan moest ze wel 2x per week als het voor ons allebei slechter uitkwam, de stallen schoonmaken. De stallen werden dagelijks bijgehouden en als we er waren (ik vaak 's avonds) dan schepte ik nog een keer alle drollen eruit.... Paarden stonden hele dagen buiten, dus dan heb je het echt over een half uurtje werk met even drollen scheppen en natte plekken eruit halen en weer opstrooien. 9 van de 10 x was ze wel iets vergeten (geen automatische drinkbakken... dus water bij vullen, of vergeten hooi te geven of alleen de stal van het paard wat zij reed... Dus dan had je een keer geen/weinig tijd... ging je het toch maar controleren (zo dom ook... zo vaak rond 10 uur 's avonds op stal aangekomen (werk + daarna cursus) kwam ik mijn stalgenootje tegen die het ook moest controleren en stonden we daar in onze nette pakjes stallen uit te mesten :') (En mijn pumps dan omruilen voor klompen die het boertje er neer zette (want die zette de paarden voor ons buiten en voerde ze 's ochtends).

Daarna alles in eigen handen genomen, als je toch niet op iemand kan rekenen, dan kun je er beter ook niet op vertrouwen. Maar bij jou is helaas volpension geen optie. Ik zou echt verder kijken, het is graag of niet hoor! (als iemand een been breekt en hij kan een tijd niet komen, ander verhaal... maar je hebt willen en kunnen ;))

frankyfrank

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 10:30

Is het echt zo moeilijk? Ik begin mijn speurtocht net. Nadeel is dat ik iemand zoek die mij ook dingen wil leren. Weet zelf niets van paarden. Ik mag dus hard gaan duimen en hopen dat iemand toch interesse heeft als ik het zo lees.

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 11:22

Nja ik wil ze altijd wel dingen leren.
Maar ze had ook altijd klusjes om te doen(de dagelijkse, idd drinkbakke vullen voeren kuil neerleggen) en dan wekelijkse dingen die gedaan moesten worden.
Ze mag nu met dit slechte weer niet rijden, maar ze zit liever op farmville binnen dan dat ze die klusjes doe.
In het weekend is ze er meestal eerder dan mij, en dat is meestal meer dan een uur, en dan voer zeze, zet ze buiten, en gaat dan binnen zitten.
En heb al zo vaak gezegd dat ze eerst de stallen gemest moet hebben..

Vandaag ook stuur ze een smsje, ja ik kan van het weekend niet komen, ben verkouden, me neus zit dicht en heb hoofdpijn, sorry. Dus ik stuur terug, van ja regel het dan met iemand die wel kan komen, want die stallen waren echt heel smerig(en nu nog, zondag voor het laatst gemest).
Stuur ze gelijk terug dat ze niemand weet..
Dus ik zeg dat ik dat niet vind kunnen gezien ze al vanaf zondag niet gemest waren(2stallen), en dat ik dat niet hoef te doen een keer niet te komen, want dan is het niet alleen mijn paarden maar ook de staleigenaar zijn paarden.

Krijg ik even later een sms terug dat het niet aan mij is, maar dat het niet van haar moeder mag..
Denk toch zowieso even met de staleigenaar erover hebben, ze is nog maar 13, en krijg het straks ook drukker met school etc..
Dus ga straks zelf maar even die stallen mesten.. Waar ik eigenlijk de tijd en fysiek nie aankan

frankyfrank

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 11:26

Ja dat is niks. Ik ben zelf de eigenaar en heb de ballen verstand van paarden dus de verzorgster moet mij dingen leren. Iemand waar je op kunt bouwen is wel belangrijk. Anders zou ik verder zoeken.

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 11:31

Naja dat is bij mij dus. De staleigenaar heeft er zelf ook geen verstand van en hij heb mij daarvoor om te helpen, vandaar dat ik ook de verantwoordelijkheid heb.
En die verzorgster is puur om 1paard te rijden, de rest te poetsen, en de verzorging, omdat ik wat dat betreft me handen vol heb aan me eigenste en het voeren etc van die van zijn..
En hij vond t wel best na mijn idee, omdat hij al veel verzorgster had gehad, die na een tijdje nie kwamen door het slechte weer..

frankyfrank

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 11:48

Opzich wel jammer. Ze willen graag een paard verzorgen. ..krijgen ze de kans..doen ze er niets mee. Jammer ook dat het de eigenaar wel gescheten zit want als puntje bij paaltje komt is het zijn verantwoordelijkheid.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 11:51

Voor de meeste is het gewoon "gratis/goedkoper" willen rondhobbelen :S En dan het liefst ook nog met vriendinnetjes kunnen afspreken... Of het regent en dan smelten ze.... Ze zijn van suiker tegenwoordig :D

(Nouja.. ik hoop heel erg dat ik weer iemand heb want ik word er een beetje moe van :S Maarja had een super verzorgster, dus ze bestaan wel!)

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 12:04

Herkenbaar !
Veel te vaak afbellen omdat het regent,sneeuwt, naar de dokter, tandarts, ziek ,rugpijn ,buikpijn of per ongeluk dubbele afspraken gemaakt en een half uurtje voor tijd afbellen. Ik kan dan mijn hele dag omgooien want ik heb geen belangrijkere dingen als mijn paarden, die gaan voor alles !
Ik wordt er wel een beetje moe van want je spreekt toch van te voren van alles af waar vervolgens niks of weinig van terecht komt.
Zij mag rijden op de leukste paarden hoeft niks te betalen er is een goede rijbak, trailer en goed tuig. Ik verwacht er 2x per week stallen mesten en de voorkomende werkzaamheden voor terug, vervolgens moet ik alles vragen en uitleggen dat je toch ook echt de uitloop moet schoonvegen en niet alles voor op de mesthoop kiepen zodat ik de volgende x eerst alles moet wegscheppen om op de mesthoop te kunnen komen met de kruiwagen. Je weet gewoon dat vlugvlug de stallen gedaan zijn en ze zijn weer weg !
Dit is nu al de 3e in 15 jaren dat zijn er idd niet veel want er zit ook jaren tussen voordat ik er weer aan durfde te beginnen.Het gaat hier niet over meisjes maar vrouwen van in de 20 !
Wij hebben een paar drukke bedrijven waar ik natuurlijk ook mijn steentje moet bijdragen, je vertrouwd erop dat je verzorger komt als je naar de zaak moet en de paarden even doet ook diegene die ze niet rijd.
Thuisgekomen zijn de stallen wel gemest maar er is geen ambitie om bij de andere paarden er ook even een borstel overheen te halen oid . Ik heb het al een paar keer gezegd maar ik krijg het idee dat mijn man gelijk heeft...dit soort meisjes hebben geen eigen paard omdat ze niet de verantwoordelijkheid kunnen nemen om er 100% voor te gaan.
Ik denk erover om nu ook maar weer de knuppel in het hoederhok te gooien ......

jenn1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 12:19

Ja sommige verzorgster komen idd alleen voor de leuke dingen. Ik ben gister in de stromende regen naar mijn verzorgshet gegaan en ben daar van 11.00 tot 15.00 geweest. Lekker getut en een eind gewandeld, vevolgens ook nog een shet gepakt en mee gaan lopen omdat deze ook niet veel wordt gedaan. Alle stalletjes gemest en opgestrooid en met de eigenares afgesproken om dan maar meteen twee shetten te pakken om te wandelen en dergelijke gezien daar behoefte aan is. Vind het juist niet erg om in de regen te gaan. Daar heb je een regenpak voor denk ik dan

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 12:27

Het is zo'n kleine moeite om dat even te doen, vooral als het bijgehouden wordt stelt mesten zo weinig voor. Kijk als je ze aan huis hebt, ideaal, zou dat zelf aan de ene kant ook wel weer willen... Aan de andere kant, niets is zo fijn dat alles doorgaat als jij een keer niet kunt om wat voor reden dan ook.. Heb ooit eens echt een discussie gehad "Stel je krijgt morgen iets en je kan een maand niet naar je paard"... Dan is volpension zo'n "fijne gedachte" :S Je komt er aan en alles is gedaan, soms kun je wat helpen maar voor mijn gevoel heb ik nu echt meer tijd voor mijn paard dan eerst. (Ok, toen stonden er 6 aan huis... en dan allemaal wat aandacht geven, want anders was het ook zo sneu. Jaarlingetjes erbij die nog alles moesten leren waar super veel tijd in ging zitten, wel super om te doen... Maar vind het nu wel een stuk rustiger. + mocht ik een dag werken en daarna verplicht cursus of wat dan ook hebben --> alles gaat door, geen gehaast, geen geregel...

Toen ik nog verzorgpaarden had, zorgde ik ook altijd dat ik er wat eerder was, was altijd alles al gedaan als de eigenaren kwamen :) Gingen ze op vakantie, dan wisten ze ook dat hun paardjes niets te kort kwamen etc. Maar er zijn maar weinig mensen geweest bij wie ik dat vertrouwen had :$

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 12:33

Ik heb mijn ad maar wat aangepast :P Wil toch graag iemand vinden!

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 13:19

Ja dat was bij mij vroeger ook, moest 3kwartier fietsen, om na me verzorgpony te gaan.
Vind het ook niet kunnen, en vind het sneu voor die paarden.
Dus ik ga die stallen vanmiddag erbij mesten, ook al ben ik fysiek niet voor in staat.. Maar die paarden tot dinsdag zowieso in t nat te laten staan, kan ik gewoon niet.
Vanmiddag komt ook nog eens de hoefsmid dus een zeer drukke middag... Pfff

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 13:31

Het lastige van alles is dat deze vrouw echt lief is, geen vervelend mens ofzo en als ik haar er over aanspreek wil ze meteen alles doen wat ik vraag.
Maar toch ,als ik op kantoor zit en niet weet of mijn paarden buiten zijn geweest en in de stront staan dan zit ik niet op mijn gemak, moeilijk hoor om een aardige persoon terecht te moeten wijzen.
Ze had zelf vanaf haar 10e een pony later een paard en dat stond op pension dus mss ligt het ook daar wel aan, verder deed pappie alles wat erbij kwam kijken.
Nu kan ze dit allemaal niet meer betalen en heeft er ook geen tijd meer voor vandaar dat mijn advertentie haar erg aansprak maar haar manier van aanpak spreekt mij totaal niet aan.....
Ik overweeg serieus om haar af te zeggen maar merk dat ik dat nogal lastig vindt, dilemma dilemma

Wilma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 15:33

Nou mij is het gelukt hoor! Een 15 jarige vos merrie van Welt Hit 2.
Net voor het eerst geweest, en ze is erg leuk, wel een uitdaging ze is erg vlot maar een heel mooi paard om te zien en werkwillig onder het zadel. Ik ben blij *\o/*

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 19:32

Waar ergens woon je paintedblack?