Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Prisca schreef:@Serendip90
Dan zie je het wel heel zwart/wit hoor. Zo ervaar ik het niet ik zoek wel mensen met ervaring en/of die willen leren en verantwoording aan kunnen. dat valt al niet mee.
Weer zeg ik het er is een verschil tussen verzorgen omdat je een jong meisj/jongen bent of je bent iemand boven de 21 en je wil gewoon echt rijden om de sport en lol om paarden.
Serendip90 schreef:Als je ook nog eens alles mag doen, vind ik 100 euro echt veel! En dan ook nog eens niet altijd "vooruit" kunnen ivm weer... Blijf erbij, als je veel klusjes moet doen, dan kunnen ze het niet maken om een bijdrage te vragen :s
@Ladygiroc.... Heb jij ooit op een manege een stalhulp gezien die daarvoor betaald? :p
Ladygiroc schreef:Serendip90 schreef:Als je ook nog eens alles mag doen, vind ik 100 euro echt veel! En dan ook nog eens niet altijd "vooruit" kunnen ivm weer... Blijf erbij, als je veel klusjes moet doen, dan kunnen ze het niet maken om een bijdrage te vragen :s
@Ladygiroc.... Heb jij ooit op een manege een stalhulp gezien die daarvoor betaald? :p
Ik heb het puur over het stalgeld vs bijdrage voor het aantal dagen in de week.
Aan de hand van de faciliteiten die in de post genoemd worden vind ik de stal te duur.. Dat betaal ik ook bijna voor vol pension en 2 binnenbanen. Als mijn bijrijdster 6 dagen in de week rijdt vind ik half stalgeld reëel.
Of bedoel jij het anders?
Serendip90 schreef:Als je ook nog eens alles mag doen, vind ik 100 euro echt veel! En dan ook nog eens niet altijd "vooruit" kunnen ivm weer... Blijf erbij, als je veel klusjes moet doen, dan kunnen ze het niet maken om een bijdrage te vragen :s
jasmijn78 schreef:Serendip90 schreef:Als je ook nog eens alles mag doen, vind ik 100 euro echt veel! En dan ook nog eens niet altijd "vooruit" kunnen ivm weer... Blijf erbij, als je veel klusjes moet doen, dan kunnen ze het niet maken om een bijdrage te vragen :s
Maar het stalgeld is 300,-. Als Poetser daar dus een eigen paard had staan, was ze 300,- kwijt geweest EN had ze de klusjes ook moeten doen EN de kosten van hs/da etc er nog bovenop gehad. Ze had het dier wel 6 dagen in de week tot haar beschikking voor die 100,-... Dus ik vind 100,- in die situatie echt niet veel. Op een manege, als je een paard per keer moet huren, zeker in de randstand kun je voor 100,- per maand hooguit 6 keer rijden in een maand. Maar dan hoef je natuurlijk niet uit te mesten, en vaak ook niet op te zadelen. Of de kwaliteit en conditie van het paard dat je dan tot je beschikking krijgt zoveel beter is, is dan nog maar de vraag...
Als je zelf geen paard kan of wil kopen moet je verder ook niet zeuren over de kwaliteit en conditie van het paard dat je mag 'verzorgen'. En het is het goed recht van de eigenaar het dier te verkopen wanneer zij dat wil, ongeacht welk geld en moeite je er in steekt.
Serendip90 schreef:Stalling is in mijn ogen ook veel te duur, vooral als je nog alles zelf moet doen...
__Sannne schreef:Maar als je ziet dat sommige echt 150/200 euro per maand vragen, nee dankje, dan koop ik er zelf wel 1
Piera schreef:Ik kan zelf rond de 3x per week (fulltime baan) en de pony staat op een stal met een goede buitenbak maar helaas niet hele goede uitrijmogelijkheden (polder). De eigenaresse vraagt 65 euro per maand. Eigenlijk vind ik dit teveel, zeker omdat ik met mijn ervaring veel bijdraag aan de ontwikkeling van de pony.