Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanL

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:10

@Serendip90

Dan zie je het wel heel zwart/wit hoor. Zo ervaar ik het niet ik zoek wel mensen met ervaring en/of die willen leren en verantwoording aan kunnen. dat valt al niet mee.

Weer zeg ik het er is een verschil tussen verzorgen omdat je een jong meisj/jongen bent of je bent iemand boven de 21 en je wil gewoon echt rijden om de sport en lol om paarden.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:44

Prisca schreef:
@Serendip90

Dan zie je het wel heel zwart/wit hoor. Zo ervaar ik het niet ik zoek wel mensen met ervaring en/of die willen leren en verantwoording aan kunnen. dat valt al niet mee.

Weer zeg ik het er is een verschil tussen verzorgen omdat je een jong meisj/jongen bent of je bent iemand boven de 21 en je wil gewoon echt rijden om de sport en lol om paarden.

Haha dat is mijn ervaring van de afgelopen jaren geweest ;) Zet je paardje maar eens op een weiland en heb eens geen normale bak... hoeveel er komen en dan toch doorzoeken naar wat beters... We hebben ooit voor mijn paardje (rasloos recreatiehobbeltje) en een van de sportpaarden een advertentie gezet... Dan zie je het verschil, maar het "niveau" wat reageert, lag relatief laag en waren voor een groot deel niet echt mensen die voor de sport reden... Toch was een paard met een leuke afstamming "leuker". En waarom? (Ik ben geen sportruiter, dus dat scheelt, maar er reageerde ook veel mensen die van een manege afkwamen, die toen bij het proefrijden (op mijn paardje) opeens wel mijn paardje wilde gaan verzorgen toen ze te horen kregen dat ze niet goed genoeg reden om een paard in te rijden...) Dan vraag ik me ook af, in hoeverre maakt het mensen uit?

Er zijn ook nog genoeg mensen die het niet uitmaakt, maar je merkt wel dat de eisen van bijrijders/verzorgers hoger komen te liggen dan "vroeger". Maar het was ook wel erg extreem uitgedrukt ja :p

Ik vind leeftijd nog steeds niets zeggen, ik heb 10x liever iemand van 15 die er echt voor gaat dan iemand van 30 die gewoon niet zijn afspraken nakomt en waar ik niet van op aankan.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:12

Zet er nooit afstamming bij wel het niveau wat hij heeft en wat hij kan en wat ik zoek.

Tuurlijk als je een ruiter wil is het wel fijn als je wat accommodatie hebt. Nu denk ik bij mijn ene ruiter het niet veel zal uitmaken. Maar een goede rijbak als je een ruiter zoekt wel het minste.
Ik heb 2 ruiters een is echt een fijne ruiter en wil ook echt verder komen en de andere is een stuk jonger en beetje in de "leer fase" deze willen graag en als er een niet kan gaat dat op de whatsapp en wordt het geregeld. Voordeel als je met meerdere bent.

Degene van de leer fase doe ik bewust ik weet hoe ik was als jonge meid geen geld voor eigen paard maar wel alles in huis om te leren en doen. Ik betaalde toen ik jong was ook een bijdrage gaf toch gevoel van zekerheid voor mezelf. Hij stelt veel vragen is nog wat onzeker maar komt er wel. Rijden doet hij leuk moet nog hoop leren maar is handig moet uitgroeien tot een leuke springruiter die samen met Urban kan groeien en leren. Vind het leuk deze mensen ook een kans te bieden. Denk ook dat 2 super ruiters wat zwaar is voor urban niet heeft hij mooi de afwisseling.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:15

Daar kwamen wij toen ook achter... Het is echt maf, maar je krijgt mensen die echt willen en penny's die het leuk vinden klinken (ook weer heel zwart-wit gezien ;))

Fijn dat je voor je paard zo een fijne verdeling hebt :) Sowieso wel relax om mensen de kans te kunnen geven vooral als je die zelf ook hebt gehad :)

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:42

Ach krijg ook penny's hoor kinderen van 11/12 jr die wel een paard van 1.73 willen berijden...neee never nooit niet.
Jongste die ik erbij had was 15 jaar maar liep al even bij ons rond en was rustig en super fijn voor paard. Maar ja ook een leeftijd dat ze nog andere dingen willen doen in het leven....groot gelijk ook.

Als ik die kromme draver niet ooit had gereden had ik niet geleerd wat ik nu weet. Die eigenaar was er nooit kwam ook nooit maar betaalde wel keurig de stalling. Opeens kreeg ik een belletje dat hij wegging naar stal met meer weiland. Wel jammer maar voor het beestje beter soms kwam hije r dagen niet uit als ik erniet was.

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 09:38

ik heb op het moment ook weer een paard staan waar ik een verzorgster voor zoek,maar never nooit,van die meiden die zeggen dat ze 13 a'14jaar zijn en AL 2 jaar op een manege rijden.dit paard is bijna 1.80 dus daar zoek ik ook iemand met ervaring,en dan bedoel ik ook wat wedstrijdervaring en ervaring met jonge paarden,die jonge meiden hebben ook andere dingen aan hun hoofd wat logisch is natuurlijk,maar ik wil ook dat ze bepaalde dingen zelf betaald,zoals de hoefsmid,wormkuren,en als er iets stuk is dat dat wordt vervangen.dus wat krijg je dan?die meiden hebben er dan geen geld voor. en wat mij ook al opgevallen is,dat er veel zijn die in de zomer wel heel fanatiek zijn en in de winter zie je ze haast niet,mooiweer rijders noem ik zulke mensen.heb je ook geen ene moer aan.
ja,,,het blijft moeilijk om iemand te vinden. of ze nou moeten betalen of niet.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:47

Klopt Maybe2 kerken je verhaal.

Daarom bied ik ook die binnenbak merk dan toch dat het makkelijker is om te gaan. Is puur in belang van het paard hijheeft beweging nodig ook in de winter.

Trouwens in hoeverre gaan jullie de weg nog op als er straks sneeuw op de weg ligt?. Kijk mijn eigen veiligheid voorop ben vorige jaar 1x niet geweest omdat het te gevaarlijk was op de weg. De stal wist het en hebben met ploegen wat gedaan voor de paarden. Ook minder brok en meer hooi. Omdat ze minder beweging kregen.
Tot hoever gaan jullie?.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:52

Bij mij is het zo dat ie in de winter dus veel moet buitenstaan en dan gewoon lekker buitenrijden in het bos als de bak te nat is. (Paard = recreatiehobbel)

Met sneeuw de afgelopen jaren ehm... bij de ene stal was het zo dat ze de bak strooiden (buitenbak) en dat iedereen op dezelfde plek longeerde zodat die "los" bleef. De mijne heeft geen hoefijzers, dus we hebben ook nog wele en keer in de verse sneeuw in de bak gereden (toen was de grond niet bevroren overigens!) en anders heeft ie gewoon "ijsvrij"... Vaak gaat ie wel naar buiten dan gewoon :) Hangt er ook heel erg af hoe de weg is... bevroren grond --> gewoon naar buiten gaan rijden, zolang er geen sneeuw overheen ligt, kun je goed zien waar je wel niet kan rijden... en gewoon rondje over de straat..

En zoals je zelf al zegt, voeding aanpassen dan :) (die van mij krijgt al niet veel brok.... maar dan gaat de brok dus helemaal af, alleen een vitaminekoek en hooi)

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:56

Gata niet zozeer om het paard maar meer om jezelf kijk ik ben 20 min onderweg naar stal. Als ze op de tv als flink waarschuwen en ik moet over een dijk waar niet gestrooid wordt neem ik toch geen risico.
geldt ook voor mijn bijrijders eigen leven voor paard redt zich wel.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:04

Daarom wilde ik dus ook per se volpension, mocht het weer echt te slecht zijn... (Het nadeel was toen we een weilandje met stallen huurden, water bevroor, dus je moest in de winter wel een paar keer per dag er naar toe.... met de auto deed je er langer over dan op de fiets.. dus ik op mijn mountainbikeje even lekker 15 km fietsen :p)

Maar ik ga ook geen risico's lopen dan... Heb het geluk gehad dat het altijd op fiets/loopafstand was dus mjah dat scheelt nog. Maar als het niet hoeft, dan ga ik er liever niet uit. Je kunt zelf nog wel zo voorzichtig doen, maar er zijn genoeg mensen die het niet doen. (Heb ook het geluk dat ik niet over een dijk of wat dan ook moet... want dat vind ik zelfs zonder sneeuw af en toe al verschrikkelijk als er weer zo'n asociale *** je half van de weg rijdt :S)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:15

Ik heb me nog nooit tegen laten houden door het weer :o.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:43

@ TS: Onder verzorgen versta ik: poetsen, uitmesten, voeren, binnen en buitenzetten. Als het jou daarom gaat dan kun je toch prima je oude verzorgpaard aanhouden? Dan zou het toch niet uitmaken dat je er niet op kunt rijden?

Maar dat is natuurlijk niet waar het bij de meeste mensen om gaat als ze een 'verzorgpaard' zoeken. Die willen er op rijden.

Een paard is duur. Alle spullen zijn duur. Daarbij is het gros van de 'verzorgsters' redelijk onervaren met paarden, dus je paard wordt er in de regel vaak niet zoveel beter van als hij daardoor bereden wordt. Dus dat je dan bij gaat dragen in de kosten van het paard, vind ik echt niet meer dan logisch. En geen symbolisch bedrag, maar gewoon een bijdrage aan de daadwerkelijke kosten.

Als er een constructie ontstaat waarbij een staleigenaar op vaste dagen erop kan rekenen dat een verzorgster het paard of meerdere paarden voert, uitmest, binnen-buiten zet en als tegenprestatie een paard een of enkele uren per week beschikbaar stelt om er op te rijden, dan wordt het een ander verhaal. Voor wat, hoort wat.

Verder: het argument van 'aandacht voor het paard van de verzorgster' is wat mij betreft nauwelijks een meerwaarde. Een paard wat gewoon dagelijks met andere paarden buitenkomt heeft dat niet perse nodig. Wij mensen vinden het leuk om met paarden te troetelen, en paarden vinden dat soms ook best fijn. Maar het fijnst vinden ze het om gewoon lekker met andere paarden te zijn.

Onze ervaring is dat het gros van de 'verzorgsters' vanalles wil: naar het strand, lessen, dressuuren, springen etc. Maar de stal mesten... Liever niet... En als het slecht weer is zie je ze ook niet... Of als ze ineens een vriendje krijgen... En ondertussen wel klagen als het paard niet doet wat zij willen, beledigd als ze worden teruggefloten als ze er iets mee doen wat niet door de beugel kan. Klagen over al wat niet goed is (zadel is niet goed, stal is niet goed etc). Een gegeven paard niet in de bek kijken... dat kennen de meeste niet. Regelmatig hebben wij gezocht naar ruiters voor (vaak jonge) paarden en een pittige D pony. Veel meiden op het erf gehad die menen L of M te rijden (op de manege) grote verhalen, maar het was nooit wat. Wel allerlei eisen hebben, niks willen betalen en niet kunnen rijden... Als er nou eens iemand kwam die een jong paard netjes tot Z op kan leiden; die zou niets hoeven betalen... Dan hebben wij er ook nog wat aan. Maar van de rest heb je vaak enkel ongemak. je stelt je paard ter beschikking, en je krijgt stank voor dank.

Ik vind het dan dus ook best stuitend dat veel mensen dus blijkbaar denken dat het allemaal maar gratis moet zijn. Als je voor niets op iemands paard mag rijden, knijp je handjes dan maar dicht, want ik vind het echt niet vanzelfsprekend...

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 13:44

Ik heb een verzorgpaard gehad waar ik 100euro voor betaalde. Voor mij een heel groot bedrag destijds. Zeker voor een veel te dikke fjord, ongespierd, niks conditie, half verkeersmak, slecht passend zadel, enkel een buitenbak en een roundpen waar je in de winter of als het geregend had niks mee kon doen. Ik ging 6 dagen per week. Kreeg een leuke band met het dier, leuk contact op stal, fjordje bloeide helemaal op, kwam weer in conditie en ook qua gewicht zat hij weer goed. Aangezien het een doe-het-zelf stal was deed ik alle dagen de klusje, enkel voeren werd gedaan maar het moest wel klaargezet worden.

Tot de eigenaar (die maar max 4 keer op een maand kwam omdat ze feesten belangrijker vond) met het idee kwam om ook de kosten van da en hs op mij te verhalen. Ook wilde ze de prijs ineens veranderen. Het stalgeld 300euro delen door 30 = 10euro. Zij zou betalen voor haar gebruikelijke 4 dagen en ik mocht 260euro gaan betalen plus alle kosten van da en hs. Toen heb ik haar vriendelijk gevraagd of ik dan na 6 maanden de papieren overhandigd kreeg en hem met een gouden strik in zijn weiland zou zien staan. Zoniet mocht ze op zoek naar een ander. Een maand later is hij verkocht en heeft ze een veulen gekocht omdat ze daar voorlopig toch niks mee hoeft te doen.

Ik zit er niet mee om te betalen, zelfs 100euro niet, maar ook de eigenaars mogen wel wat respect tonen. En dat is soms heel ver te zoeken. Zo ben ik heel handig gebruikt om een fjord die je niet aan de straatstenen kwijt kon te kunnen verkopen als sportfjord met potentie.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 13:49

Vind 100 euro voor 6 dagen in de week ook niet bizar veel, zeker als het stalgeld 300 euro is. Dan had je imo zelfs nog wat meer bij mogen dragen.

Maar dat ze later ineens alle kosten op je wil gaan verhalen zou voor mij ook de druppel zijn om op te stappen, geef je groot gelijk!

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 13:57

Als je ook nog eens alles mag doen, vind ik 100 euro echt veel! En dan ook nog eens niet altijd "vooruit" kunnen ivm weer... Blijf erbij, als je veel klusjes moet doen, dan kunnen ze het niet maken om een bijdrage te vragen :s

@Ladygiroc.... Heb jij ooit op een manege een stalhulp gezien die daarvoor betaald? :p

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:01

Ik zit toevallig net zelf in deze situatie. Ik heb jaren ervaring met jonge paarden (ook betaald) en ben onlangs verhuisd naar een andere stad waardoor ik de jonge paarden die ik reed voor een fokker op heb moeten zeggen. In mijn nieuwe woonplaats (Den Bosch) ben ik weer op zoek gegaan naar een paard om te rijden. Nu heb ik een leuke gevonden, een jonge ijslander die wel ingereden is maar niet doorgereden.
Ik kan zelf rond de 3x per week (fulltime baan) en de pony staat op een stal met een goede buitenbak maar helaas niet hele goede uitrijmogelijkheden (polder). De eigenaresse vraagt 65 euro per maand. Eigenlijk vind ik dit teveel, zeker omdat ik met mijn ervaring veel bijdraag aan de ontwikkeling van de pony. Ook ben ik iemand die altijd zal komen opdagen, ook als het regent/sneeuwt/ik eigenlijk niet zo'n zin heb die dag. Daarnaast ben ik met de huidige benzineprijzen ook al zo'n 40 euro per maand aan reiskosten kwijt.
Ik heb dit met de eigenaresse overlegd, maar zij wil liever niet zakken met de prijs. Ik ben erg aan het twijfelen, wil graag weer rijden/met paarden bezig zijn omdat ik dit erg mis, maar vind ruim 100 euro best veel geld.. Snap best dat eigenaren een bijdrage vragen maar ik weet niet of ik het in dit geval op zn plek vind. Ben benieuwd naar jullie mening over deze situatie.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:04

Serendip90 schreef:
Als je ook nog eens alles mag doen, vind ik 100 euro echt veel! En dan ook nog eens niet altijd "vooruit" kunnen ivm weer... Blijf erbij, als je veel klusjes moet doen, dan kunnen ze het niet maken om een bijdrage te vragen :s

@Ladygiroc.... Heb jij ooit op een manege een stalhulp gezien die daarvoor betaald? :p

Ik heb het puur over het stalgeld vs bijdrage voor het aantal dagen in de week.
Aan de hand van de faciliteiten die in de post genoemd worden vind ik de stal te duur.. Dat betaal ik ook bijna voor vol pension en 2 binnenbanen. Als mijn bijrijdster 6 dagen in de week rijdt vind ik half stalgeld reëel.

Of bedoel jij het anders?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:07

Tja je ziet het helaas wel vaker, ik heb mezelf voorgenomen echt niet meer dan 50 euro per maand te betalen voor een verzogknollie, ligt wel aan de faciliteiten die ervoor terug krijgt.
Maar als je ziet dat sommige echt 150/200 euro per maand vragen, nee dankje, dan koop ik er zelf wel 1 :')

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:07

Ladygiroc schreef:
Serendip90 schreef:

Ik heb het puur over het stalgeld vs bijdrage voor het aantal dagen in de week.
Aan de hand van de faciliteiten die in de post genoemd worden vind ik de stal te duur.. Dat betaal ik ook bijna voor vol pension en 2 binnenbanen. Als mijn bijrijdster 6 dagen in de week rijdt vind ik half stalgeld reëel.

Of bedoel jij het anders?

Stalling is in mijn ogen ook veel te duur, vooral als je nog alles zelf moet doen... (Ben er alleen helaas ook hier in de buurt iets soortgelijkst tegengekomen.. het kan dus wel echt..) Maar als iemand ook nog eens elke dag je stal mest, voert, buitenzet etc. Dan kun je het toch niet maken om er ook nog eens geld voor te moeten vragen? :s

Als je alleen komt en rijdt, ok... ander verhaal, dan kan ik me er nog iets bij voorstellen...

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:29

Serendip90 schreef:

Maar het stalgeld is 300,-. Als Poetser daar dus een eigen paard had staan, was ze 300,- kwijt geweest EN had ze de klusjes ook moeten doen EN de kosten van hs/da etc er nog bovenop gehad. Ze had het dier wel 6 dagen in de week tot haar beschikking voor die 100,-... Dus ik vind 100,- in die situatie echt niet veel. Op een manege, als je een paard per keer moet huren, zeker in de randstand kun je voor 100,- per maand hooguit 6 keer rijden in een maand. Maar dan hoef je natuurlijk niet uit te mesten, en vaak ook niet op te zadelen. Of de kwaliteit en conditie van het paard dat je dan tot je beschikking krijgt zoveel beter is, is dan nog maar de vraag...

Als je zelf geen paard kan of wil kopen moet je verder ook niet zeuren over de kwaliteit en conditie van het paard dat je mag 'verzorgen'. En het is het goed recht van de eigenaar het dier te verkopen wanneer zij dat wil, ongeacht welk geld en moeite je er in steekt.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:37

jasmijn78 schreef:
Serendip90 schreef:

Maar het stalgeld is 300,-. Als Poetser daar dus een eigen paard had staan, was ze 300,- kwijt geweest EN had ze de klusjes ook moeten doen EN de kosten van hs/da etc er nog bovenop gehad. Ze had het dier wel 6 dagen in de week tot haar beschikking voor die 100,-... Dus ik vind 100,- in die situatie echt niet veel. Op een manege, als je een paard per keer moet huren, zeker in de randstand kun je voor 100,- per maand hooguit 6 keer rijden in een maand. Maar dan hoef je natuurlijk niet uit te mesten, en vaak ook niet op te zadelen. Of de kwaliteit en conditie van het paard dat je dan tot je beschikking krijgt zoveel beter is, is dan nog maar de vraag...

Als je zelf geen paard kan of wil kopen moet je verder ook niet zeuren over de kwaliteit en conditie van het paard dat je mag 'verzorgen'. En het is het goed recht van de eigenaar het dier te verkopen wanneer zij dat wil, ongeacht welk geld en moeite je er in steekt.

Dat laatste --> als je ervoor betaald, mag je ook best wat terugverwachten (daarom wil ik niet dat mijn verzorgsters betalen, dan vind ik dat ze mee mogen bepalen en ik denk dat zij vooral ook naar zichzelf kijken (laten we eerlijk zijn, als je graag actief wil rijden, is een binnenbak fijn), vriendinnen en gezelligheid ook..)

Er is een reden dat ze zelf geen paard heeft, dat het financieel niet haalbaar is :p dus mjah... Het blijft sowieso de verantwoordelijkheid van de eigenaar, en als diegene dat niet zelf doet, dan moet er iets geregeld worden. Laat der maar eens iemand inhuren, zeg dat je elke dag minimaal een half uur bezig bent met de stallen en andere klussen.. --> uurtariefje 10 euro (bruto uurloon schoonmaakster ;)).. dan zit je al op minimaal 120 euro per maand.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:42

Serendip90 schreef:
Stalling is in mijn ogen ook veel te duur, vooral als je nog alles zelf moet doen...

Maar dat betaal je gewoon bij sommige stallen. Zeker in de randstad.

Als je een paard geheel, of bijna geheel, tot je beschikking hebt, dan vind ik het volledige of bijna volledige stalgeld heel redelijk.

Het stalgeld is nu eenmaal niet overal hetzelfde, net als de faciliteiten. Dus het is ook logisch dat je bij een boer met paarden/fokker die de beesten op eigen land heeft lopen minder betaald dan wanneer je een paard van iemand verzorgt die op een dure pensionstal staat in de randstad.

__Sannne schreef:
Maar als je ziet dat sommige echt 150/200 euro per maand vragen, nee dankje, dan koop ik er zelf wel 1

Precies. Koop er dan zelf maar een :D

Piera schreef:
Ik kan zelf rond de 3x per week (fulltime baan) en de pony staat op een stal met een goede buitenbak maar helaas niet hele goede uitrijmogelijkheden (polder). De eigenaresse vraagt 65 euro per maand. Eigenlijk vind ik dit teveel, zeker omdat ik met mijn ervaring veel bijdraag aan de ontwikkeling van de pony.

Ik vind 65,- voor 3 keer in de week heel schappelijk. En het ligt er ook aan met wat voor doeleinden een eigenaar een paard heeft. iemand die een ijslander voor de recreatie heeft vindt dressuurmatige ontwikkeling misschien wel helemaal niet belangrijk... Dat kan ook...

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:45

@Jasmijn78, Die 100 euro betaalde ik met alle plezier, de verzorging deed ik met plezier(ben jaren op zoek geweest naar een fjord), daar gaat het mij niet om! Waar het mij om gaat is dat eigenaars vaak veel te makkelijk denken en deze kwam letterlijk zeggen dat aangezien zij maar 4 keer op de maand naar paard WILT komen dat ik dus maar alle kosten op mij MOET nemen. Als er ruimte was geweest voor overleg ofiets had je mij ook niet gehoord maar het is de manier waarop. En dat zij 300euro permaand wilt betalen voor faciliteiten waar je de helft van de tijd niks mee kan doen is haar keus, maar als er afgesproken is dat ik voor 100euro per maand 6 dagen in de week mag komen moet je zoiets niet doen. Als zij het 50/50 had willen doen was het ook goed geweest. Maar dat dier koste per maand 75 euro aan hs omdat hij een probleem met zijn hoeven had, stond onder controle van de da (o.a vanwege zijn overgewicht en nog een aantal mankementen) en ook dat liep per maand al gauw op naar een kleine 100euro. Dat houd dus in dat ik ineens veel meer moest betalen. 260+100=360+75=435euro ipv de afgesproken 100euro en ik denk niet dat dat reeël is. Zij wou een paard en ik mag overal voor opdraaien? denk het niet.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:46

Ik lees even mee ! En dat is inderdaad een verschil 100 en 335 euro meer !

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:48

_Sannne maar hoeveel dagen verwacht je voor dat bedrag te mogen rijden? En wil je dan wel of geen klusjes doen?

Piera, ik vind € 65,- voor 12x per maand absoluut niet veel. Dat jij dan nog € 40,- aan benzine kwijt bent omdat je wat verder weg woont, tja daar kan de eigenaar weinig aan doen :o. Je kunt ook verder zoeken naar een paardje waar je wel mee naar buiten kan? Misschien maakt het deze eigenaar niet uit dat jij ervaring hebt met jonge paarden en is ze gewoon blij als iemand haar paard wil rijden?