Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:26

aikon schreef:
Ik vraag me toch elke keer weer af als je in een advertentie duidelijk zet dat je VANAF 18 jaar iemand zoekt ivm dat je een hengst hebt dat er altijd penny's van 12, 13, 14 reageren. Ik wil kinderen niet bloot stellen aan mijn trukendoos op pootjes. Mijn verzekering ook niet trouwens. Kan mij dus ook niet schelen hoeveel jaar ze "rijden" de meeste zijn een pony'tje bij een boer gewent, geen arabier x Welsh hengst die erg puberaal is. Dat is vragen om problemen, en dat snappen ze dan niet. Worden ze nog boos om ook.

Ik zou jou wel eens op mijn ponytje bij de boer willen zien rijden _O- beetje raar wat je zeg. :Y)
Of je nu een hengst, merrie of ruin heb iemand van 40 kan hem/haar net zo goed verkl.oten als iemand van 12 er zijn genoeg 12, 13, 14 jarigen die heel wat beter rijden dan de gemiddelde volwassenen.
Je kan beter kijken naar de zinsopstelling en de inhoud van een mail terug daaruit kun je opmaken of het om een ''penny'' of om een serieus iemand gaat.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:27

deruijter schreef:
aikon dus jij zegt dat mensen onder de 18 jaar, vaak maar bij een boer een pony gewend zijn?
Ik moet zeggen dat ze hier op bokt wel een heel erg vooroordeel hebben over jonge mensen.
Ik word hier ook altijd op aangekeken. ''het zal wel aan haar leeftijd liggen'' ''Ach je bent nog zo jong je weet er niks vanaf'' ''meid je bent nog maar 16 je moet nog veel te veel leren'' en dat zeggen dan mensen die vaak niet eens wedstrijdervaring hebben. Ik bedoel dit verder niet aanvallend of zo maar ik irriteer me gewoon aan het feit dat mensen denken dat jongeren onder de 18 niet kunnen rijden of zo iets dergelijks.

_/-\o_ _/-\o_

HhildeJarig

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 20:32

Nouja, ik vind een 12jarige en een 15jarige al een heel verschil. En vaak gaat het niet eens om het rijden, leuk dat ze beter kunnen rijden dan iemand van 20 jaar ouder, maar als ze niet met zo'n dier (karakter) kunnen omgaan, kom je natuurlijk nergens.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:35

Zoek schreef:
Ik ben het er absoluut ook niet mee eens dat meiden onder de 16 niet kunnen rijden of verzorgen/verantwoording hebben want daar vergis je je in maar als je een paard hebt wat pittig is en niet te houden is dan kies je toch voor iemand die wat meer kan hebben en niet persee iemand die meer ervaring heeft maar een ouder persoon want je wil gewoon niet dat jou paard een meid van 16 jaar of jonger wat aan doet, om ver loopt enz. het is voor een eigenaar gewoon heel moeilijk om een jonge meid alleen achter te laten met een wat "moeilijker" paard en niet omdat we geen vertrouwen hebben in iemand van een jongere leeftijd maar gewoon omdat we het "eng?" vinden omdat wij als eigenaar zo goed weten hoe ons paard kan reageren......en de eigenaar blijft altijd verantwoordelijk!

Nu heb ik hele brave jonge paarden en mag er best een jonger iemand reageren maar toch blijf ik er even bij want je weet nooit hoe paarden reageren ook al ben je maar een manege of boerderijruiter...of kan je juist heel goed rijden en met jonge paarden om gaan maakt geen bal uit!

En wie zegt dat een ruiter van laten we zeggen 30 meer kan hebben dan 1 van 16?
Ik ben 34 heb een keibraaf paard, maar heb weinig lef ik ben al te vaak te verkeerd gevallen en heb ook nog eens kinderenzal zeker niet zomaar op een wildvreemd paard stappen.
Ik rij va mijn 12 a 13e al niet echt dressuurmatig, maar heb toch best wat paarden gereden.
Ik heb vaak genoeg een beter gevoel gehad bij een jonge ruiter dan een wat oudere, want die weten het toch wel beter.
En verder wbt verzekering daar maakt het geen reet uit of je er nu iemand van 10 of van 40 op zet.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:35

aikon heeft het over 13 / 14 / 15 jarige. En ik snap dat als ze niet kunnen omgaan met het karakter van het paard, dat ze dan nergens komen. Maar dit geld toch niet alleen voor jongeren? Dit gel voor elk persoon ongeacht de leeftijd.

HhildeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 20:38

deruijter schreef:
aikon heeft het over 13 / 14 / 15 jarige. En ik snap dat als ze niet kunnen omgaan met het karakter van het paard, dat ze dan nergens komen. Maar dit geld toch niet alleen voor jongeren? Dit gel voor elk persoon ongeacht de leeftijd.

Misschien had ik het wat te vaag geformuleerd. Wij hebben ook een hengst, eentje die jong is, en enthousiast. Hij springt zó op je, als je niet uitkijkt. Een meisje van 12/13 zal hem gewoon niet kunnen houden, terwijl iemand van 16 (lichamelijk en mentaal) dat al beter kan. Zelf zou ik niemand willen onder de 15, behalve voor de shetlanders.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:39

deruijter schreef:

Dat is idd ook zo, ik had eerst ook altijd een leeftijd in mijn advertentie staan totdat een dik 40 jarige mijn paard aan het bit vast zette en mijn paard zijn mond helemaal verkl.ote.
Bij mij krijgen alle leeftijden een kans :Y)

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:40

Hhilde schreef:
deruijter schreef:

Misschien had ik het wat te vaag geformuleerd. Wij hebben ook een hengst, eentje die jong is, en enthousiast. Hij springt zó op je, als je niet uitkijkt. Een meisje van 12/13 zal hem gewoon niet kunnen houden, terwijl iemand van 16 (lichamelijk en mentaal) dat al beter kan. Zelf zou ik niemand willen onder de 15, behalve voor de shetlanders.

Hoe oud is die hengst dan ik mag toch niet hopen dat hij de leeftijd heeft om te gaan rijden, want dan is hij toch echt wel bar slecht opgevoed.
Mijn hengst van bijna 9 maanden zal het echt niet in zijn hoofd halen iets geks te doen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:42

Zoek schreef:

Zoiets zocht ik toen ook, nadat ik ontdekt heb dat alleen het rijden echt niet leuk is :n
ik wil gewoon graag tutten, en verzorgen etc!

Hier in de buurt kun je best makkelijk een VP vinden, als je wat ervaring hebt!
Maar meestal waren dat van die hyperpony's en dat past gewoon niet bij mij. :n
ben nu echt zo blij met mijn verzorgpaardjes. <3
dit was de ad: RTM @ [EA-VP] [AP] Ommen: Lieve, betrouwbare verzorger gezocht!
(tinkers, en ijslander en een shet, ik rijd momenteel even niet maar dat komt wel weer.
Maar tegen die tijd heb ik al wel een "band'' )

Zoek schreef:
Ben ik het helemaal mee eens, ik wil ook dat mijn verzorgster/bijrijdster les gaat nemen en dan leer je veel meer dan met zoveel manageruiters in een les!

ik ben ook best bereid les te nemen, maar 25 euro per 45 minuten en dan elke week. :n

---

Ik geef eerlijk toe, dat soort arabier x welsh paardjes daar begin ik niet aan, ik word daar zelf hartstikke zenuwachtig van en dat is niet echt bevorderend. :+ En ik ben 16, het ligt dus niet alleen aan de leeftijd maar ook aan hoeveel lef je hebt. ;)

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:44

mnkortleve schreef:
deruijter schreef:

Dat is idd ook zo, ik had eerst ook altijd een leeftijd in mijn advertentie staan totdat een dik 40 jarige mijn paard aan het bit vast zette en mijn paard zijn mond helemaal verkl.ote.
Bij mij krijgen alle leeftijden een kans :Y)

he gelukkig dat je het met me eens bent. En ik snap het al helemaal door zo'n ervaring!

sourih

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:50

kijk op marktplaats of de bokt markt... daar staan er genoeg advertenties dat bensen een verzorg paard willen.
veel succes

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:51

sourih schreef:
kijk op marktplaats of de bokt markt... daar staan er genoeg advertenties dat bensen een verzorg paard willen.
veel succes

??????? waar kom jij vandaan??

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:53

Zoek schreef:
sourih schreef:
veel succes

??????? waar kom jij vandaan??

Dat vroeg ik me nou ook net af :') .

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:53

mnkortleve schreef:
Zoek schreef:
Ik ben het er absoluut ook niet mee eens dat meiden onder de 16 niet kunnen rijden of verzorgen/verantwoording hebben want daar vergis je je in maar als je een paard hebt wat pittig is en niet te houden is dan kies je toch voor iemand die wat meer kan hebben en niet persee iemand die meer ervaring heeft maar een ouder persoon want je wil gewoon niet dat jou paard een meid van 16 jaar of jonger wat aan doet, om ver loopt enz. het is voor een eigenaar gewoon heel moeilijk om een jonge meid alleen achter te laten met een wat "moeilijker" paard en niet omdat we geen vertrouwen hebben in iemand van een jongere leeftijd maar gewoon omdat we het "eng?" vinden omdat wij als eigenaar zo goed weten hoe ons paard kan reageren......en de eigenaar blijft altijd verantwoordelijk!

Nu heb ik hele brave jonge paarden en mag er best een jonger iemand reageren maar toch blijf ik er even bij want je weet nooit hoe paarden reageren ook al ben je maar een manege of boerderijruiter...of kan je juist heel goed rijden en met jonge paarden om gaan maakt geen bal uit!

En wie zegt dat een ruiter van laten we zeggen 30 meer kan hebben dan 1 van 16?
Ik ben 34 heb een keibraaf paard, maar heb weinig lef ik ben al te vaak te verkeerd gevallen en heb ook nog eens kinderenzal zeker niet zomaar op een wildvreemd paard stappen.
Ik rij va mijn 12 a 13e al niet echt dressuurmatig, maar heb toch best wat paarden gereden.
Ik heb vaak genoeg een beter gevoel gehad bij een jonge ruiter dan een wat oudere, want die weten het toch wel beter.
En verder wbt verzekering daar maakt het geen reet uit of je er nu iemand van 10 of van 40 op zet.

Dat bedoelde ik er ook mee te zeggen?? het maakt mij geen bal uit welke leeftijd er reageerd want beide kunnen erg betrouwbaar of juist onbetrouwbaar zijn!!

HhildeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 20:56

mnkortleve schreef:
Hoe oud is die hengst dan ik mag toch niet hopen dat hij de leeftijd heeft om te gaan rijden, want dan is hij toch echt wel bar slecht opgevoed.
Mijn hengst van bijna 9 maanden zal het echt niet in zijn hoofd halen iets geks te doen.

Pardon? Prima opgevoed hoor, maak je geen zorgen. Hij is nu 3 jaar, maar staat veel op stal en heeft veel energie. Als de andere hengsten niet naar buiten zouden moeten zou hij bijna de hele dag buiten kunnen staan, maarja. En niet alle hengsten zijn hetzelfde hoor, deze is wat drukker qua karakter dan bijvoorbeeld een van onze andere hengsten. Die zijn wel vrolijk maar springen echt niet op je :n Deze is ècht heel erg lief en bedoelt alles goed, is gewoon wat te vrolijk/lomp.

Ben dol op dat beest. Ook pas sinds kort hoor, moest echt aan 'm wennen.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:57

Citaat:
Dat bedoelde ik er ook mee te zeggen?? het maakt mij geen bal uit welke leeftijd er reageerd want beide kunnen erg betrouwbaar of juist onbetrouwbaar zijn!!

Dan begreep ik je even verkeerd Y;(

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:58

Je paard springt op je en jij noemt hem goed opgevoed? :=
Sorry hoor, maar imo heeft hij dan niet veel respect voor je..

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:58

MarlindeRooz schreef:
Zoek schreef:

Zoiets zocht ik toen ook, nadat ik ontdekt heb dat alleen het rijden echt niet leuk is :n
ik wil gewoon graag tutten, en verzorgen etc!
Zoek schreef:
Ben ik het helemaal mee eens, ik wil ook dat mijn verzorgster/bijrijdster les gaat nemen en dan leer je veel meer dan met zoveel manageruiters in een les!

ik ben ook best bereid les te nemen, maar 25 euro per 45 minuten en dan elke week. :n

---

Ik zoek juist iemand die wil tutten en verzorgen, dit staat ook in mijn advertentie!!

En het ligt aan je ervaring met lkes nemen, van mij mag ook om de week maar het gaat even om het idee van manege en prive wat veel meiden niet willen snappen....

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:59

mnkortleve schreef:
Citaat:

Dan begreep ik je even verkeerd Y;(

Geen probleem! ;)

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:02

Hhilde schreef:
mnkortleve schreef:

Pardon? Prima opgevoed hoor, maak je geen zorgen. Hij is nu 3 jaar, maar staat veel op stal en heeft veel energie. Als de andere hengsten niet naar buiten zouden moeten zou hij bijna de hele dag buiten kunnen staan, maarja. En niet alle hengsten zijn hetzelfde hoor, deze is wat drukker qua karakter dan bijvoorbeeld een van onze andere hengsten. Die zijn wel vrolijk maar springen echt niet op je :n Deze is ècht heel erg lief en bedoelt alles goed, is gewoon wat te vrolijk/lomp.

Ben dol op dat beest. Ook pas sinds kort hoor, moest echt aan 'm wennen.

Als jij zeg dat hij op je springt dan is hij in mijn ogen zeker niet goed opgevoed :n
Een paard mag jong en enthousiast zijn lekker jolig en jong, maar dient wel rekening te houden met de mensen om zich heen en zeker op die leeftijd. :j

HhildeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 21:02

Destino schreef:
Je paard springt op je en jij noemt hem goed opgevoed? :=
Sorry hoor, maar imo heeft hij dan niet veel respect voor je..

Lol, nooit met jonge hengsten gewerkt? :+
En laten we niet met z'n allen ontzettend autistisch gaan zitten doen; natuurlijk springt hij niet LETTERLIJK op je, maar hij is gewoon ontzettend springerig aan het touw. Naar mij luistert hij trouwens (ook sinds deze week, daarvoor weigerde ik iets met hem te ondernemen) prima hoor. Wacht netjes tot ik hem zijn stal in vraag, loopt vrij makkelijk mee etc. Is er gewoon eentje die z'n grenzen moet weten. Binnenkort wil ik hem gaan poetsen etc, lijkt me een leuk projectje om wat tijd in te besteden. Helaas hebben we op stal geen bakken tijd met 27 paarden en 0 medewerkers.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:04

O jawel, maar die hebben wel door dat ze niet op mij hoeven te springen.. En als jij zegt dat ze op je springen, dan ga ik er ook vanuit dat dat zo is :') Niets autistisch aan, als je het anderd bedoelt dan moet je het anders opschrijven :+
Prima als een paard springerig is, maar ik heb wel een persoonlijke ruimte waar hij rekening mee dient te houden.
En als hij dat niet doet dan wordt hij wel even op zijn plek gezet, zo gaat dat namelijk in een gewone kudde ook. :j
Maar begrijp ik nu goed dat je je paard nog niet kunt borstelen? :=
Heb je nooit wat met hem gedaan dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:08

Zoek schreef:

Hee, hier hoor ik van op, we hebben onze pony verzekerd maar als er een ruiter op zit onder de 16 jaar zonder volwassenen erbij en er zou iets gebeuren is de pony niet verzekerd. De ruiter wel via de WA verzekering van de ouders.
Schade aan derden wordt wel vergoed, maar aan de pony zelf dus niet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-02-12 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:08

Dames ik snap jullie punt maar het gaat om " ook zo moeilijk een bijrijder te vinden? " ieder zijn ding wat opvoeding betekent......wij zien het anders dan een ander, ieder zijn ding!!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:09

Zoek schreef:
Dames ik snap jullie punt maar het gaat om " ook zo moeilijk een bijrijder te vinden? " ieder zijn ding wat opvoeding betekent......wij zien het anders dan een ander, ieder zijn ding!!

Ja, da's waar, sorry :o !