Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 11:16

Zo, dat klinkt goed! Hopen dat het juiste plekje en paard er tussen zit!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 11:19

Ik hoop het ook Haha! Ik hou jullie op de hoogte Lachen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 14:38

Ik heb ook een hele tijd gezocht naar een kleine ruiter voor mijn shet. Maar de aanhouder wint en ik heb nu een ruitertje gevonden. Hartstikke leuk.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 21:44

ik ben al geruime tijd op zoek naar een ruitertje voor mijn welsh 1 pony(stokmaat 1,20)

dat is pas echt moeilijk....hetgeen wat zich aanbied heeft totaal geen ervaring of word door vader of moeder gepushed....merk dat die het niks aan vinden..

shavanah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 23:13

Nu ik herken ook het probleem hoor ,zekker als je een ouder iemand voor een western paardje zoekt nu dan kan je het ook schudden vaak,en als we dan iemand hebben dan gebeurt er wel wel weer wat waardoor ze ze moeten stoppen grrrrr,een die wegens gezondheid niet meer kon,de andere een eigen paardje maar we houden moed haha....

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 23:16

Dat is omgekeert ook weer moeilijk Tong uitsteken Hier rijdt vrijwel niemand die ik ken western of heeft uberhaupt een westerngereden paard

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 00:20

Volgens mij is het eerder andersom, in iedergeval hier bij Rotterdam wel.
Was 12-13 jaar toen ik super graag een verzorgpony wou, maar kon niets vinden. Toen op een dag mocht ik een paard van een vrouw gaan poetsen, dit heb ik zeker een jaar gedaan tot dat de lol ervan af was. Elke keer dat ik kwam moest ik zeker een uur poetsen en het liefst ook nog even uitmesten, dan wil je op een gegeven moment ook meer, maar dat kon/wou ze me niet geven.
Daarna had ik een advertentie bij een pension stal geplaatst en mocht ik alles met het paardje doen, het enigste nadeel was dat hij te koop stond. Hij was dan ook binnen 5 weken verkocht, erg jammer.
Hierna heel lang gezocht en uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij iemand met 3 paarden aan huis, hier 5 minuten van mijn huis vandaan. Erg leuk, lieve mensen. Ben hier ook echt omgedoopt van een manege-dressuur meisje tot een western meid.
In die periodes ertussen was ik altijd stinkie jaloers op alle andere meiden die op manege's rondliepen en daar met hun (verzorg)paarden bezig waren, of vriendinnen die van de ene verzorgpony naar de andere leuke verzorgpony gingen. Een ding kan ik wel zeggen, ik ben een stuk wijzer (en een liefde rijker) dan al die andere meiden.
Je moet het juiste persoon op het juiste moment tegen komen en voor de een duurt dit langer als voor de ander.

Tip voor de mensen die bijrijders zoeken;
Wees niet de kritisch! Bijvoorbeeld dat meisje in het ziekenhuis zal zeker balen dat ze niet kon komen! En iemand die nog geen western kan, kan het altijd leren! Haha!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 10:16

Ik ga zometeen bij een Fjord kijken, en waarschijnlijk zondag bij een Tuiger Lachen Maar van die tuiger is het nog niet helemaal zeker, de eigenaar geeft aan dat ik stevig in het zadle moet zitten en vooral in het begin kan ik wat onzeker zijn als ik op nieuwe paarden rij.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:40

En , Hoe is het afgelopen bij de Fjord?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:51

Even een qoute vanuit een HK topic waar ik zit:

Citaat:
Net terug van de Fjord, pff was nog een eindje fietsen voor mijn gevoel (zal wel het gevoel zijn omdat ik die weg niet ken ik dee er om precies te zijn 37 minuten over Vork )

Een enorm leuk beest Pling Hij staat 24/7 buiten met een shetlander die heel orgineel Magda heet Vork
Hij is erg gevoelig tijdens het rijden, wel wat stijf omdat hij nog niet echt dressuurmatig is gereden, tijdens het galoperen vloog hij er even vandoor omdat ik iets te veel been gaf Clown klein foutje Tong uitsteken

Alleen 2 nadelen, hij staat te koop (kan dus ieder moment weg zijn) en in de winter zie ik het niet zo zitten. Dat meer omdat hij in de winter ook 24/7 ook buiten staat en het na die regenbuien al zo'n modderboel is, laat staan in de winter.
De bak is ook een stukje weiland, niet echt iedaal (gezien ie erg nat is door de regen). Zelfde geld is het wel prima te doen, maar twijfel nu nog een beetje (of ben ik nu gewoon verwend?)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:05

@magda_90: jouw situatie is zo'n beetje een kopie van de situatie van mijn bijrijder, mijn paard staat samen met een shet, 24/7 op de wei, ook enkel een stukje weiland als "piste", en de bijrijder moet zo'n 30minuten op de bus en dan zo'n 5min fietsen. Hij vind het eigenlijk goed te doen Lachen In de winter valt de modder bij ons goed mee, aangezien ze op het stukje "piste" niet lopen (daar wel?) Maar rijden in een wei is idd niet ideaal in de winter, da's wel een feit Knipoog Mss kan je als het modderig is eerder rustig longeren/knuffelen/grondwerk/....?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:08

Hier lopen ze idd erover heen. De weidegenoot loopt ook zo mee als ik aan het rijden ben. Maar gezien het nu al erg nat was van die regen vraag ik mij af of het gewoonweg wel te doen is? (kwestie van uitproberen natuurlijk).
Daarnaast blijft het 'te koop' woordje dreunen en dat is de grootste boosdoener in dit geval, als jullie mij snappen.
En een klein iets, de weg is in de winter niet ideaal om te fietsen heb daar ook geen bushokjes gezien dus moet even kijken voor een andere weg eventueel als het slecht weer is etc.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:30

Ik zou het igg niet doen, omdat je je dan gaat hechten aan het beestje en het dan wegmoet..
Of je kan denken voor zolang het mag duren, er te van genieten..

Haffielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 17:04

Ik vind het zelf een hele opgave om een bijrijdpaardje te vinden, misschien kan ik een appaloossa gaan bijrijden maar dat is nog helemaal niet zeker

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 17:08

Ik ga morgen kijken bij een andere Fjord. Vind het al een hele opgave als ik de weg nu kan vinden. We zitten al een paar dagen heen en te weer emailen voor de route, maar dat moet wel goedkomen.

Nu maar hopen dat ik mij wat beter voel, heb flink zitten te grieperen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 11:01

Ben volgens mij bijna de griep kwijt en ga daarom vanmiddag bij een Fjorden merrie kijken Lachen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 12:05

Veel plezier Lachen

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:43

En....?

Anniiekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:39

Toen ik een verzorgpony zocht (twee jaar geleden) was er echt niks te vinden, totdat ik een half jaar later door stom toeval een advertentie las van iemand die een bijrijder zocht voor hun pony. Haha! Inmiddels mag ik er mee rijden wanneer ik wil, ik mag alleen op buitenrit, ik ga met de pony naar les en we gaan op wedstrijd. En dat ook nog, zonder een bijdrage. De lessen & wedstrijdgeld moet ik natuurlijk wel zelf betalen. Een bijdrage erbij zou ik niet kunnen betalen, zoals de meesten van mijn leeftijd. Dus ik ben superblij met dit paardje (en met de eigenaren natuurlijk ook. Tong uitsteken)!
Ik kan nu (nu ik het 'paardenwereldje' een beetje ken) wel vijf mensen aanwijzen die nog een bijrijder/verzorger zoeken voor hun paard/pony. Maar als 'buitenstaander' vind je hun niet zo gauw.
Ik kan overigens nog veel meer meiden aanwijzen die een verzorgpony zoeken, al wordt het wel minder omdat de meesten rond deze leeftijd toch de jongens interessanter gaan vinden en alleen een pony willen verzorgen/rijden wanneer het hen uit komt.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:42

Ongelooflijk dat er een topic als deze bestaat. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand geen bijrijder kan vinden. Ik ben al heel lang op zoek naar een verzorgpaardje (midden Limburg) waar ik op de eerste plaats mee kan tutten en een band opbouwen. Rijden/lessen (dressuurmatig) zou heel leuk zijn om weer te gaan proberen. Vroeger toen ik nog op de manege reed had ik altijd verzorg- en bijrijdpaarden. Dat kwam gewoon vanzelf. Maar nu... pffff hoop dat ik het nog mee mag maken dit leven. Tong uitsteken

Succes met zoeken allemaal naar een bijrijder. Ik zoek verder naar een paardje. Knipoog

Groetjes Izep

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:05

Shirley_ schreef:
En....?

Ik heb er gemengde gevoelens erover en wil het eerst laten bezinken Lachen

Haffielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:42

magda_90 schreef:
Shirley_ schreef:
En....?

Heb je al bij de tuiger gekeken?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:54

Nog niet, ik zou afgelopen weekend zijn kijken maar toen lag ik ziek thuis, we moeten nu een nieuwe afspraak maken Lachen

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 18:29

magda_90 schreef:
Shirley_ schreef:
En....?

Al bezonken? Tong uitsteken

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:20

Ik heb moeite om een verzorg pony/paard in Apeldoorn te vinden.
De meeste zoeken een bijrijder boven de 18 of 20 jaar.
Zelf ben ik 14 jaar.
(Weet iemand trouwens waar je ergens in Apeldoorn een Lease pony/paard kunt leasen ?
PM dan even Lachen )