wat mag/wil je allemaal? wat mag verzormeisje wel/niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DeSa

Re: wat mag/wil je allemaal? wat mag verzormeisje wel/niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 21:16

Ik mag echt alles doen, ben ook de enigste die iets met de pony's doet.

Suusiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 15:01

[quote="moniekk"]naja betalen... je hoort t vaker. ik vind dat je die persoon al helpt met trainen en alles en dan zou ik eerder zeggen dat de eigenaar jou moet betalen! maargoed ik vind t niet kunnen dat je moet betalen om iemands paard te trainen en verzorgen! de eigenaar mag blij zijn dat je dat wilt doen voor hem/haar, want de eigenaar heeft er profijt van Knipoog
stal uitmesten en aanvegen vind ik niet meer dan normaal
mijn verzorgster hoeft niet te betalen, ze is vrij en mag zelf weten waneer ze wel of niet komt ik heb meer zoiets van als ze echt gemotiveerd is komt ze toch wel vaker, ik ga niks dwingen van dan en dan moet je komen.. want dat schiet toch niet op vind ik!
ze hoeft ook niet uit te mesten ofzo. uitmesten wil ik zelf doen omdat ik t altijd fijn vind om naar paardenpoep te kijken Nagelbijten / Gniffelen (klinkt raar he Tong uitsteken) zo kan ik zien hoe paard zich voelt, of hij wormen heeft enz..[/quote]

Dat is wel een goede reden..Tong uitsteken eigenlijk vind ik het ook niet goed om te betalen.. Marja je ziet bijna niet anders. Huilen
Ik moet voor mijn verzorgpaard €15,- betalen. Dat vind ik dan nog wel een normaal bedrag. Ik verzorg haar met een vriendin en we betalen allebei 15,-. Maar dan zijn we nu dan ook aan het leren buitenrijden en straks misschien springen...
Dus dan mogen we eigenlijk alles wel.Tong uitsteken
Één vraagje: Waar staat jouw pony???

Veel plezier trouwens Haha! Bloos

Suzanne

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 21:48

Meestal mag ze even rijden (dat is op de dag dat ik niet kan) en dan gaat ze even uitmesten en dan geeft ze de paarden eten en dan even de stal netjes maken:) die K*T dingen horen er ook bij!! laatst mocht ze op Oriënt Promisses een oefen parcourtje rijden Lachen vond ze wel heel leuk!! (oriënt Promisses staat te koop (ed king hill X Saint urus d'olympe, voor meer info kijk profiel)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 21:53

Ik moet bellen dat ze weet dat ik kom en dan mag ik het ook allemaal zelf weten. Als de eigenaresse er ook is dan klim ik er even op. Er is nog maar 1 keer geweest dat zij er niet was en toen heb ik ff met zadel en hoofdstel gelongeerd en buiten even gewandeld.
We zijn dr nu aan het beleren OHZ dus ik klim er uiteraard niet op als zij er niet is.

Als ik een verzorgster zou hebben voor mijn pony, zou ze hem mogen poetsen en wandelen. Deze is pas twee jaar dus kan er nog niet zo veel mee.
En dan ook het water bijvullen en zijn poep uit de wei scheppen maar da's vanzelfsprekend.
Maar deze heeft een Chineese handleiding waar die ik zelf ook nog een beetje moet zien te ontcijferen, en heb tijd zat voor hem, dus voorlopig geen verzorgsters

Spirit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:00

voor de verzorgers:wat mag jij bij je verzog pony? en wat zou je graag nog meer willen?

Ik heb jaren een pony verzorgd op een manege daarmee mocht ik als ik 5 klusjes had gedaan, 1 uur rijden. Verder borstelen meer niet.

En met de leas pony die ik nu doe mag ik alles! maar ik mag niet op buitenrit van mijn moeder, omdat ik geen ruiterbewijs heb.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 14:32

Ik heb een verzorgstertje voor mijn shetlander. Zij mag alleen met haar moeder gaan poetsen. Andere dingen mogen alleen als ik erbij ben. Dan geef ik een beetje les. Pas zijn we met de shet en mijn pony een lekkere buitenrit wezen maken. Ze hoeft niet te mesten enz, ik zocht vooral iemand die wilde komen rijden.

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 18:36

valt me echt op dat veel verzorgers worden uitgemolken.. echt triest..

shavanah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 23:36

Bij mij mogen de verzorgster alles ,alleen niet aan staart en manen knippen,en buitenrijden natuurlijk pas als ik het vertrouw en zie dat het allemaal goed gaat,maar verder lekker doen waar je zin in heb ,tutten ,rijden,longeren,wandelen hun paardje op hun dag,als ze allebei maar plezier hebben paardje en verzorgster....

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 11:44

Bij de een mag ik zo goed als alles, hoef niks te betalen, mag komen wanneer ik wil, kan vragen wat ik wil, gewoon geweldig dat ik daar terrecht ben gekomen.

Bij de ander mag ik minder, moet doen wat de eigenaar graag wilt,
Hij luisterd niet goed, geeft slecht advies en het tuig past voor geen meter.
Ik hoef er niks te betalen, maar de pony's zijn gewoon geweldig.
Het enige wat ik niet mag is buiten wandelen, want ja ze zouden maar is schrikken Nagelbijten / Gniffelen

Bij mijn bijrijdpaard mag ik ook bijna alles.
Ik ben pas een paar keer geweest maar er word me nu al veel toevertrouwd.
Het enige wat ik nog niet mag is alleen op buitenrit.

liltjuh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:30

ik zelf een paar verzorgpaardjes gehad. Natuurlijk mag de verzorgster niet hele rare dingen uithalen, maar als het mogelijk is dan kan ze buitenrijden in de bak rijden maar natuurlijk ook helpen met uitmesten enzo. Zodat het een beetje voelt als een eigen paardje. Wat ook leuk is (vond ik Bloos ) is als ze zelf ook spulletjes mag kopen voor je paardje.
veel succes ermee!!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:39

Liiesjjj schreef:
Het enige wat ik niet mag is buiten wandelen, want ja ze zouden maar is schrikken Nagelbijten / Gniffelen

Is toch niet zo gek, de eigenaar is dan wel verantwoordelijk.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:47

capopjekop schreef:
Liiesjjj schreef:

Is toch niet zo gek, de eigenaar is dan wel verantwoordelijk.

Ja dat weet ik Lachen
Maar de pony's moeten wel verkeersmak gemaakt worden, had ik vergeten erin te zetten.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 16:15

moniekk schreef:
valt me echt op dat veel verzorgers worden uitgemolken.. echt triest..

Wat versta jij onder uitmelken?

kiimberliiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:32

Ben je eigenlijk van plan om ervoor te laten betalen???

AniekHelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 18:49

Ik mag alles doen.
manen knippen is niet nodig.
mijn vriendin met haar verzorgshetlander mag ook bij alles behalve naar buiten. vindt ze erg jammer omdat ik wel naar buiten mag.
verder is het er erg gezellig en ik mag mijn verzorgpony beschouwen als mijn eigen pony zonder kosten Vork

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:07

Wat ik mag is:

- poetsen
- zolang tutten als ik wil
- rijden, wel in de wei want een bak hebben ze niet
- wandelen
- longeren
- enz.

Stal uitmesten/weiland uitmesten hoeft niet. Alleen ik doe het wel, ik mag hun pony verzorgen en er alles mee. Dan vind ik het wel zo netjes als ik de stal uitmest. Ook omdat ze er zelf niet zo veel tijd voor heeft. (boerin) Naar het bos doe ik wel eens alleen met eigenaar. Ik rijd wel eens (met een vriendin die altijd mee gaat ernaast.) naar mijn huis, dat is ong. 2 km. En we rijden wel eens met het karretje (ook met eigenaar want dat kan ik nog niet zelf).

Ik mag zo vaak komen als ik wil, en ik hoef niks te betalen.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:42

Vrijwel alles. Lessen, rijden, longeren, op butienrit noem maar op.

Brendaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 13:47

Volgens mij is er niet veel wat ik niet mag, ik heb het nog niet ondervonden althans, maar ik ben er nog maar net. We hebben wel afgesproken dat ik minimaal 2 keer per week kom. Het is een pittig paardje wat geregeld beweging nodig heeft. Op die voorwaarde ben ik 'aangenomen'.

leannegr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:11

Ik mag eigenlijk alles van de eigenaar.
Er is wederzijds goed vertrouwen en dat is heel fijn.

Kirsten1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:52

Ik mag bijna alles eigenlijk wel maar dat doen we niet Knipoog

We rijden , borstelen soms sprongetje, zonder zadel rijden Haha!

En heletijd mogen we weer iets nieuws Haha!

Aaronsroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 21:17

Ik mag Aaron Longeren, Grondwerk, Rijden in de wei (iemand erbij)zowel met als zonder zadel, Buiten aan de hand(alleen), Buiten erop(iemand erbij Lachen ), Vrijspringen, Stronten opruimen hoeft niet mag, Eten geven als ik er ben wanneer hij normaal eten krijgt,hem wassen, staart knippen wanneer deze te lang is, vlechtjes maken enz,... wat kan je nog doen Bloos
VD weet ik niet nog niet gevraagd maar dit doe ik toch niet dus hoef ik niet te vragen Tong uitsteken

Ik heb ook onlangs de stal een grondige poetsbeurt gegeven, hier ze waren er erg blij mee Tong uitsteken dit houd in de spinnenwebben wegdoen die aan het plafond hingen Dromen al het stro en hooi mooi opruimen en vloer vegen. Alles op orde zetten, de mesthoop een beetje "smaller" maken

ik heb al ook eens de grond gekuisd die zeeeeerrr vuil was Lachen

Ik mag dus eigelijk alles
Maar dat buitenrijden mag ik eigelijk pas vanaf vorige week is ook goed voor zen hoefjes op harde grond

yvet1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 16:09

ik mag veel met mijn verzorgpaarden. 4 verzorg ik er en 1 rijd ik er. Als ik wil rijden is dat goed, alleen longeren, buitenrijden, afspoelen, buiten zetten, toiletteren. Ik ben er zelf wel voorzichtijg mee en vraag het meestal toch wel even want ja als ze het niet fijn vind dan wil ik dat wel graag weten. Ik hoef er ook niets voor te betalen. Als ik les wil dan mag dat, ze komt me zelf wel eens les geven. De andere paarden poets ik ook altijd en daar zijn ze alleen maar blij mee

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:05

Ik mag heel veel met mijn verzorgpaard:

-Rijden in de ochtend of de avond, want 's middags staan ze lekker in de wei
-2 keer per week naar les, waar de eigenaar mij en stalgenootje dan heen brengt
-Springen thuis en les
-Buitenrit maken mag ook, maar dat doe ik liever niet in mijn eentje, wil eerst een paar keer samen met stalgenootje (rijd hem sinds februari..)
-Zijn staart, manen, sokjes, snorharen ik mag er mee doen wat ik wil

Ik betaal €25 als de hoefsmid is geweest (staat nog niet op ijzers), dat heb ik met de eigenaar afgesproken en vind dat ook niet raar.. Ik rijd hem immers ook!
Stallen mesten, voeren, binnen- en buitenzetten doet de eigenaar allemaal.
Tuig had Charlie al en alle 'extra' dingen betaal ik zelf (shabrakjes, frontriem, snoepjes, appels, peesbeschermers enz enz. wilt toch af en toe wat nieuws Knipoog)

Heb ondertussen ook een startkaart aangevraagd en ook dat is (logisch!) allemaal voor mijn eigen rekening! Wel mogen we de trailer en de bus gebruiken om op concours te gaan! Super of niet!?

Heb wel met stalgenootje afgesproken binnenkort de trailer en bus een keer te wassen als dank!

De enige regel is dus eigenlijk 's ochtends voor 12 uur of 's avonds na half 7 te rijden.. (af en toe lastig, maar goed mee te leven! haha..) De paarden krijgen dan lekker hun verdiende uurtjes in de wei Haha!

Heb een verzorgpaard gehad waar ik €40 per maand moest betalen, geen probleem, maar toen ze haar te lang lieten lopen met een piephak (ik dus niet rijden ofzo..) was ik er 2x per dag om het te koelen en later eindelijk naar DA, moest het 2x per dag ingesmeerd worden met een zalf, dus weer 2x per dag heen.. Nooit dankjewel, maar wel: je moet nog €40 betalen he.. Dat vond ik erg onredelijk.. Als ik niet kwam, werd de hak ook niet ingesmeerd.. Ben daar dan ook weggegaan!

Ben superblij met Charlie en stalgenootje en eigenaar! Zoveel vrijheid en kan eindelijk voor het eerst officieel starten! (enne ben al 23 hoor! Knipoog)

Sorry voor het lange verhaal.. Vingers hielden niet op met typen, haha

KimRemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:17

ik mag er alles mee doen van de eigenaar wat ik maar wil.
Als der maar wel een volwassene mee gaat op buitenrit.
en als der zowiezo 1 iemand op stal is als ik wil gaan rijden.

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:50

Ik mag eigenlijk alles behalve naar buiten toe met dr.(logisch ik doe dr pas een weekje) in het vervolg gaat dat wel gebeuren.
Het enige wat ik verder niet mag,ja ik zou het eigenlijk niet weten. Het enige wat ik wel MOET is elke keer alle spullen goed schoonmaken maarja dat is ook logisch!

Ook heb ik een eigen paardje gehad en daarvoor ook een verzorgster,en die had ook een hoop regeltjes van mij te voorduren Tong uitsteken.
Ze mocht ook niet naar buiten van mij(beest kon knettergek zijn,en het meisje was nog 14). wou dat ze sommige dingen op een speciale manier deed. Netjes was voor het tuig. Na het rijden een spray'tje op zn ruggetje enz enz enz. Geloof alleen niet dat ze het erg heeft gevonden Tong uitsteken.