mijn eerste via marktplaats, daarna kwam mijn moeder iemand tegen in een winkel, en kwam 'paard' in het gesprek, en toen scheen ze nog een verzorgster te zoeken En toen ik even helemaal gestopt was en eigenlijk weer zin had om te beginnen kreeg ik er opeens drie te gelijk aangeboden (1 van dezelfde eigenaresse, 1 had gezegd dat ik misschien nog wat zocht en 1 via bokt) En ik heb gekozen voor die van bokt ^^
Op een maandag in september of oktober stopte er een grote jeep voor m'n deur en daar stapte een man uit die vroeg of ik een Fries van hem wilde rijden. Nou graag!!
Via marktplaats.nl Via briefje in de brievenbus bij mensen! Via een vriendin (haar pony) Via bokt.nl Via een vriending die gestopt was met een verzorig pony
t is echt heel raar gelopen . ons hengstje was uit gebroken en bij 3 merie's en een veulen terecht gekomen. toen we hem eindelijk terug hadden waren we bang dat een van de merrie's drachtig zou kunnen zijn van Ed. mn zus heeft toen alles aan de eigenaar vertelt en in plaats van boos te worden ofzo vraagt hij of wij zijn paarden willen verzorgen XD. we hebben ze een tijdje gereden, maar nu doen we alleen ze alleen nog poetsen enzo. er rijd nu ondertussen een ander (gezellig ) meisje op, wat ook erg goed gaat . mn zus gaat wel in de loop van het jaar een van de merrie's inrijden . (er is trouwens s geen veulen van gekomen )
Ik vind het belachelijk als je voor het verzorgen van andermans paard er zelf geld bij moet leggen. Dit is echt alleen maar een manier om de kosten wat te dekken voor de eigenaar, en hij moet zijn eigen boontjes maar doppen. Hij mag al in zijn handjes wrijven dat hij niet elke dag naar zijn paard moet omdat jij er bent voor hem! Ik kwam via mijn huisbaas aan mijn verzorgpaard, en heb er ook niet voor hoeven betalen. Ik raad iedereen dat aan, dan kunnen we die geldklopperij tegengaan!
Nou, ik heb verzorgpaarden. Maar ik ben eraan gekomen: Mijn opa koopte een shetlandpony en maakte achter zijn bedrijf (Wat 3 minuten vanaf mijn huis fietsen is) een stalletje met 4 boxen. 1 voor de shetlander en 3 voor de dravers die daar zouden komen voor een rustvakantie. Nou dat kwam er ook en nu krijg ik elke keer weer nieuwe verzorgpaarden want als er 2 paarden bij ons op vakantie zijn geweest (Meestal voor een paar maandjes) dan gaan die weer in training bij een dravertrainer en komen er weer nieuwe voor in de plaats.
Een vriendin van een vriendin van mij had een haflinger en toen op haar verjaardag zaten we te praten over haar haflinger, en van het een kwam het ander en nu rijd ik hem meestal in het weekend en soms ook maandag.
Aan mijn vorige verzorgpony, een hafje, ben ik via een vriendinnetje gekomen, zij verzorgde het paard, ik ging mee en toen dat meisje niet meer voor het paard kon zorgen ben ik dat gaan doen.
Over mijn kersverse bijrijdpaard kreeg ik vorige week een mailtje via hyves. De inhoud was ongeveer: ik zie dat jij IJslands rijdt, ik zoek een bijrijder, wil je mijn paard (een ijsje dus) komen rijden? Uhh... ja hoor