jacqie schreef:Wij betalen voor onze verzorgpony 40 euro per maand als bijdrage in de kosten. Dit doen we omdat onze twee dochters de enige zijn die op die pony rijden en we eigenlijk op die manier er verzekerd van zijn dat dat ook zo blijft. Verder betalen we zelf onze lessen, startkaarten en materialen voor de pony.
De andere verzorgpony van mijn oudste dochter komt nu ook op dezelfde stal staan (op ons eigen verzoek). Logisch dus dat we dan zelf de stallingskosten gaan betalen (130 euro p/mnd). De eigenaar had hem natuurlijk ook gewoon bij hem op stal kunnen houden. Omdat het voor ons praktischer is om de twee pony's bij elkaar te hebben staan, is voor deze constructie gekozen. De hoefsmid, ontwormingen en dierenarts blijven voor rekening van de eigenaar.
Maar ....... deze pony's kunnen we dus eigenlijk beschouwen als eigen pony's. Er is niemand anders die er op rijdt. Daarom zijn we ook bereid om daar wat geld voor te betalen.
Als ik jouw verhaal bekijk, denk ik dat iemand wel bereid zal zijn om geld te betalen voor het bijrijder zijn, omdat er ook lessen bij in zitten. Maar hoeveel lessen wil iemand per week volgen?
mag ik vragen waarom jullie dan eigenlijk zelf geen pony kopen, dan ben je denk ik bijna net zo duur uit
.
Of willen jullie toch niet alle lasten ervan, zoals dierenarts e.d.?